Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA gebruik

MDMA gebruik

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar leveren al die keren dat je bijpakt op een avond je ook echt nog iets op?
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
"Geeft schouderklopje"
Klik om te vergroten...
❤️
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Love2021 zei:
Verder nooit ergens last van gehad?
Klik om te vergroten...
Psychoses
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#4
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Ik heb in de jaren '90 veel mdma genomen, meer dan gezond voor je is en heb er geen enkel gevoel meer bij. Ik ga er van slapen. Dus ik gebruik het al jaren niet meer.
Klik om te vergroten...
Verder nooit ergens last van gehad?
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Love2021 zei:
Eerlijk waar echt nooit ergens last van gehad vandaar dat ik ook een bericht plaats op dit forum. Ik denk dat ik een beetje immuun geworden ben en ik probeer hier echt niet stoer om te doen. Ik schaam me er zelfs een beetje voor maar ik heb persoonlijk het idee dat zuivere MDMA helemaal niet zo slecht voor je is zolang je geen drank of andere drugs erbij gebruikt en je niet in een warme ongeving bent en zorgt dat je genoeg maar ook niet teveel water drinkt.

Ik heb zelfs gelezen dat sommige onderzoekers van mening zijn dat de gevaren van zuivere MDMA overdreven worden en dat het in de categorie softdrugs geplaatst moet worden. Ik zal het artikel proberen op te zoeken en de link hier plaatsen
Klik om te vergroten...
Als je nergens last van hebt , betekend niet dat je je lichaam en je bovenkamer finaal naar de klote kan of al bezig bent met helpen...ook al "merk" je er nog niks van.

Als je erover 10 a 20 jaar er niks aan over hebt gehouden , heb je gewoon een engeltje op je schouder.


OT: zelfs geen last van brainzaps?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sowieso heb je al last van tolerantie als je 600 - 800mg nodig hebt om wat te voelen. Misschien ben je zo gestoord dat je gewoon geen mentale dip voelt? Persoonlijk ken ik geen mens die het 22 jaar vol houd met zo'n doseringen zonder psychische problemen. En als ze het misbruiken en volhouden met normale doseringen zijn ze sowieso al een dikke vijs kwijt. No offense to you maar dat zijn mijn bevindingen omtrend MDMA misbruik. Plus kristallen of pillen, allemaal hetzelfde. Evenveel schade bij misbruik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
MrJunkieXL zei:
Snap niet waarom mensen zo hoog op mdma doseren joh. Vind het persoonlijk 1 van de middelen wat je een beetje laag moet houden maarja iedereen is anders.:shrugman:
Klik om te vergroten...

Ik vind het effect op een normale tot lagere dosis ook prettiger als te hoog. Het is ook bijna anders vind ik.
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Buffelaartje zei:
Als je nergens last van hebt , betekend niet dat je je lichaam en je bovenkamer finaal naar de klote kan of al bezig bent met helpen...ook al "merk" je er nog niks van.

Als je erover 10 a 20 jaar er niks aan over hebt gehouden , heb je gewoon een engeltje op je schouder.


OT: zelfs geen last van brainzaps?
Klik om te vergroten...
Nee geen last van brainzaps. In het verleden wel eens last van gehad maar dan een dag ofzo.

Het is niet zo dat ik 600-800 nodig heb om iets te voelen. Want na de eerste 120 voel ik me top maar blijf altijd bijnemen om in die flow te blijven. Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel is meer dan een gram gebruikt in 24 uur. En wat betreft over 10-20 jaar last daar ben ik ook wel is bang voor idd.

Ik neem me altijd voor om minder te nemen maar als het eenmaal werkt denk ik daar niet echt meer aan en dat is dom ik weet het..
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Love2021 zei:
Nee geen last van brainzaps. In het verleden wel eens last van gehad maar dan een dag ofzo.

Het is niet zo dat ik 600-800 nodig heb om iets te voelen. Want na de eerste 120 voel ik me top maar blijf altijd bijnemen om in die flow te blijven. Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel is meer dan een gram gebruikt in 24 uur. En wat betreft over 10-20 jaar last daar ben ik ook wel is bang voor idd.

Ik neem me altijd voor om minder te nemen maar als het eenmaal werkt denk ik daar niet echt meer aan en dat is dom ik weet het..
Klik om te vergroten...
"Als je nergens last van hebt , betekend niet dat je je lichaam en je bovenkamer finaal naar de klote kan of al bezig bent met helpen...ook al "merk" je er nog niks van."

Dat bedoel ik als erna , na het MDMA "misbruik" zo noem ik het even , als je geen katers hebt betekend niet dat je er geen gevolgen van kunt ondervinden natuurlijk.

Sta je niet alleen strak dan als je telkens bij pakt omdat de werkingsduur van M niet verlengt wordt naar mijn weten?
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Buffelaartje zei:
"Als je nergens last van hebt , betekend niet dat je je lichaam en je bovenkamer finaal naar de klote kan of al bezig bent met helpen...ook al "merk" je er nog niks van."

Dat bedoel ik als erna , na het MDMA "misbruik" zo noem ik het even , als je geen katers hebt betekend niet dat je er geen gevolgen van kunt ondervinden natuurlijk.

Sta je niet alleen strak dan als je telkens bij pakt omdat de werkingsduur van M niet verlengt wordt naar mijn weten?
Klik om te vergroten...
Echt die klap die je in begint krijgt krijg je niet echt meer natuurlijk met bijnemen maar hij klapt er toch wel aardig in elke zo. Ik voel me heerlijk de hele avond en haal hem meestal aardig door.

Het staat nog steeds op de planning om een keer een scan van me hoofd te laten maken en me hart. Ben benieuwd hoe jet er voor staat. Me bloeddruk, cholestrol, hartslag zijn altijd prima als ik het laat nakijken.

Er zijn een hoop mensen die elke dag veel sigaretten roken en zo hun lichaam finaal verknallen dat doe ik dan weer niet. En sommige worden gewoon oud. Mijn oma rookte bijna haar hele leven een pakje per dag en die is 96 geworden in goede gezondheid. Je moet ook mazzel hebben.

Maar dat het allemaal gezond is hoor je mij niet zeggen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
stomme eend zei:
Maar leveren al die keren dat je bijpakt op een avond je ook echt nog iets op?
Klik om te vergroten...
Daar was ik ook heel benieuwd naar? De tweede keer bijpakken werkt in mijn ervaring niet meer zo. Het lekkere effect komt niet meer terug, je wordt voornamelijk vaag ervan, gaat hallicuneren en onzin uitkramen, spacend met je ogen dicht. Hoe is dat dan bij jou @Love2021?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMA put je serotonine uit. Als het een potje in hoofd is waar normaal mondjesmaat wat uitgaat. Zorgt MDMA dat het potje een flinke tik krijgt..een hele hoop serotonine eruit=dat overdreven euforische gevoel.
Maar..de dagen erna kan je merken dat er minder serotonine over is. En op is op....

Je kan dan zoveel pillen erin gooien wat je wilt..je zal je waus voelen. Ik weet niet óf andere stofjes aangesproken worden. Maar echt die xtcvibe krijg je niet. MDMA maakt geen serotonine. Het reguleert het alleen.

De meeste weten dit wel....Maar ook een hoop niet..hoe meer je erin gooit hoe meer schade..en onderschat het placebo effect niet..in periode X kwam een persoon die verslaafd was aan xtc..elke dag een stuk of 3...

Ik had dit nog nóóit meegemaakt of gehoord. En vraag me af hoe het met zijn/haar katers is, welk.effect het heeft?

Ik vermoed zoals bijna altijd wat vervuiling als speed etc..nog steeds denk ik dat fysieke verslaving niet mogelijk is. Hoefde geen detox. En psychische verslaving..nee..Ik denk eerder gewoonte, of verslaafd aan het effect van waus en strak staan..want meer effect zal je niet hebben.


Wat is jullie mening/gedachten?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Love2021 zei:
Eerlijk waar echt nooit ergens last van gehad vandaar dat ik ook een bericht plaats op dit forum. Ik denk dat ik een beetje immuun geworden ben en ik probeer hier echt niet stoer om te doen. Ik schaam me er zelfs een beetje voor maar ik heb persoonlijk het idee dat zuivere MDMA helemaal niet zo slecht voor je is zolang je geen drank of andere drugs erbij gebruikt en je niet in een warme ongeving bent en zorgt dat je genoeg maar ook niet teveel water drinkt.

Ik heb zelfs gelezen dat sommige onderzoekers van mening zijn dat de gevaren van zuivere MDMA overdreven worden en dat het in de categorie softdrugs geplaatst moet worden. Ik zal het artikel proberen op te zoeken en de link hier plaatsen
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is 800 mg MDMA fucking slecht voor je. Gast. xD Je kunt net zo goed je hoofd in een frituurpan steken.

Het is bekend uit studies dat overmatig en frequent MDMA-gebruik zeer waarschijnlijk bepaalde cognitieve functies aantast, met name geheugen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Hoefde geen detox. En psychische verslaving..nee..Ik denk eerder gewoonte, of verslaafd aan het effect van waus en strak staan..want meer effect zal je niet hebben.
Klik om te vergroten...
Dat laatste zie ik toch echt wel als psychologische verslaving! En dat kan even lastig zijn als een fysieke verslaving!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
5-ReMI-DMT zei:
Dat laatste zie ik toch echt wel als psychologische verslaving! En dat kan even lastig zijn als een fysieke verslaving!
Klik om te vergroten...
Maar als je elke dag 3 xtxpillen slikt..
Ik zeg altijd, je raakt niet verslaafd aan de drugs maar aan het effect.

Maar iedereen weet dat je met dagelijks MDMA gebruik geen effect meer heeft. Ik geloof dus wel dat hij verslaafd is maar waaraan? Enkel kaakschaatsen en waus? Of zat er toch steeds speed doorheen, verslaafd aan de gewoonte?

Persoon gaf ook aan dat liefdeseffect allang niet meer te hebben, verder weinig contact mee gehad. Het bleef me wel altijd fascineren. Of kan je de kater uitstellen door elke dag te nemen.


Misschien zijn hier leden(of kennen jullie.iemand) die ook dagelijks xtc gebruiken of wekelijks.

Of mensen die verstand hebben van die formules etc..is het mogelijk nog effect te hebben bij 2 jaar dagelijks gebruik.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Maar als je elke dag 3 xtxpillen slikt..
Ik zeg altijd, je raakt niet verslaafd aan de drugs maar aan het effect.

Maar iedereen weet dat je met dagelijks MDMA gebruik geen effect meer heeft. Ik geloof dus wel dat hij verslaafd is maar waaraan? Enkel kaakschaatsen en waus? Of zat er toch steeds speed doorheen, verslaafd aan de gewoonte?

Persoon gaf ook aan dat liefdeseffect allang niet meer te hebben, verder weinig contact mee gehad. Het bleef me wel altijd fascineren. Of kan je de kater uitstellen door elke dag te nemen.


Misschien zijn hier leden(of kennen jullie.iemand) die ook dagelijks xtc gebruiken of wekelijks.

Of mensen die verstand hebben van die formules etc..is het mogelijk nog effect te hebben bij 2 jaar dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook een langere tijd MDMA iedere dag misbruikt. Was toen de enige drugs die ik nog in huis had en was toen der tijd gewoon roes-verslaafd en een beetje zelfdestructief. MDMA liet me inderdaad niet meer goed voelen, was verslaafd aan mezelf zo hard mogelijk kut te laten voelen. Alles behalve gezond. Achteraf veel geluk gehad dat ik niet dood ben gegaan aan het serotonine-syndroom. Achteraf had ik wel alle tekenen daarvan... Ik word nu ook ziek als ik MDMA gebruik, al is het nu eventjes geleden. Ben wel benieuwd hoe ik er nu op zou reageren. Denk alleen dat ik de love feeling ervan nooit meer kan meemaken. De kater die ik krijg is ook de hel op aarde. Heb sowieso geluk dat ik geen depressie eraan over heb gehouden.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Ik heb ook een langere tijd MDMA iedere dag misbruikt. Was toen de enige drugs die ik nog in huis had en was toen der tijd gewoon roes-verslaafd en een beetje zelfdestructief. MDMA liet me inderdaad niet meer goed voelen, was verslaafd aan mezelf zo hard mogelijk kut te laten voelen. Alles behalve gezond. Achteraf veel geluk gehad dat ik niet dood ben gegaan aan het serotonine-syndroom. Achteraf had ik wel alle tekenen daarvan... Ik word nu ook ziek als ik MDMA gebruik, al is het nu eventjes geleden. Ben wel benieuwd hoe ik er nu op zou reageren. Denk alleen dat ik de love feeling ervan nooit meer kan meemaken. De kater die ik krijg is ook de hel op aarde. Heb sowieso geluk dat ik geen depressie eraan over heb gehouden.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je eerlijkheid.
Ik dacht na jouw post aan mensen die zichzelf snijden.
Het ontsnappen aan de nuchtere realiteit, ook al is het zelfdestructief
Het klinkt plausibel.

Wat kan DF toch waardevol zijn.
Als je de oorzaak van het gebruiken kan achterhalen, pas dan kan je echt van de behandeling maatwerk nemen.

Er is een hele lijst waarom mensen gebruiken..ook het ontvluchten van de realiteit. Maar dan werd het effect toch of juist als positief ervaren. Deze invalshoek kende ik nog niet thanks @Spyro
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Thanks voor je eerlijkheid.
Ik dacht na jouw post aan mensen die zichzelf snijden.
Het ontsnappen aan de nuchtere realiteit, ook al is het zelfdestructief
Het klinkt plausibel.

Wat kan DF toch waardevol zijn.
Als je de oorzaak van het gebruiken kan achterhalen, pas dan kan je echt van de behandeling maatwerk nemen.

Er is een hele lijst waarom mensen gebruiken..ook het ontvluchten van de realiteit. Maar dan werd het effect toch of juist als positief ervaren. Deze invalshoek kende ik nog niet thanks @Spyro
Klik om te vergroten...
Gelukkig heb ik het probleem aangepakt! Mij niet meer gezien haha. Vluchten was achteraf toch wel mijn valkuil met veel drugs.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Love2021 zei:
Ik zal je zeggen ik ken niemand die 120mg over een hele avond gebruikt en al die personen hebben een goeie baan zijn niet achterlijk niks en gebruiken het al vanaf de jaren 90.
Klik om te vergroten...
Het is mogelijk.

Love2021 zei:
Ik denk persoonlijk dat zuivere MDMA niet zo heel schadelijk is ten opzichte van bv roken. Dat is veel slechter en dat doen mensen dagelijks en ik niet.
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie voor in het smoezenlijst topic

"Dat is veel slechter en dat doe ik tenminste niet." :wink:

Love2021 zei:
Wat zou ik dan voor schade moeten verwachten als ik na 22 jaar gebruik nog nergens last van heb? Ik denk dat je een beetje overdrijft..
Klik om te vergroten...
Hersenschade, geheugenproblemen, slaapproblemen, cognitieve problemen, depressie, orgaanproblemen, psychose, etc.

Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren. Ik hoop van niet. Maar MDMA is zeker geen onschuldig goedje en al helemaal niet als je het jarenlang extreem misbruikt. En dan gaan we er voor het gemak even vanuit dat het pure MDMA betreft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Love2021 zei:
Het is niet zo dat ik 600-800 nodig heb om iets te voelen. Want na de eerste 120 voel ik me top maar blijf altijd bijnemen om in die flow te blijven. Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel is meer dan een gram gebruikt in 24 uur. En wat betreft over 10-20 jaar last daar ben ik ook wel is bang voor idd.

Ik neem me altijd voor om minder te nemen maar als het eenmaal werkt denk ik daar niet echt meer aan en dat is dom ik weet het..
Klik om te vergroten...
De klassieke fout van mdma misbruik. Blijven bijnemen om die high terug te krijgen. Misschien zijn van die timed-lockboxen iets voor jou? Dat je er 120 mg uithaalt en vervolgens die box voor 3 maanden op slot zet. Omdat je niet de discipline hebt om het spul verantwoord te gebruiken. Eerlijk gezegd zou ik je aanraden helemaal nooit meer mdma te gebruiken, maar als je het toch wilt gebruiken dan beter op zo'n manier.

Wat als de schade bij jou zich later manifesteert? Je kunt hier zo'n gruwelijke spijt van krijgen... Ga je stappen zetten om wat aan je misbruik te doen? Beter zo snel mogelijk beginnen om proberen de schade nog te beperken.

O ja, de meeste XTC in Nederland bevat ook pure MDMA. En alleen daarop ervaren ook heel veel mensen negatieve bijwerkingen. Dus het is echt niet zo dat pure MDMA onschuldig is of zo. Jij hebt gewoon "geluk". Tussen haakjes, want eigenlijk heb je juist pech. Een ander zal door de bijwerkingen genoodzaakt zijn om het spul verantwoord te gebruiken (een soort alarmsysteem), jij kunt ongehinderd zeer onverantwoord blijven gebruiken voor decennia lang.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."