Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel benzo verslaving?

Hoe snel benzo verslaving?

38 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
600mg valium haal je makkelijk per dag...nl. 12 tabletjes van 50 mg.

( edit: dit wordt gecorrigeerd, het is onjuist en Ik heb mij vergist)

Ik ben in de war geweest met een andere beruchte benzo, namelijk Seresta 50 mg Forte)

In deze sterkte zijn ze. ( de seresta, dus)
Ook wel Oxazepam genaamd.
ikzelf heb ze een tijdje gekregen om de ontwenningsverschijnselen van alcohol draaglijk te houden in de kliniek.
Dus voor 600 mg heb je g茅茅n 6 strippen nodig hoor...( can valium wel, van seresta dus niet)
Deze enorme dosis krijgt men niet meteen, daarvoor is meestal een lang traject afgelegd van enige jaren.
Steeds weer een beetje erbij, met als reden: dokter, het helpt niet meer, zou ik en beetje m茅茅r mogen krijgen? En als dit dan niet meer lukt, bij een andere arts een tweede bron van Seresta aanboren....
Zo ging het vroeger. Omdat er toen niet een medicijnendossier per computer was...
En het is ongelooflijk, hoe creatief gebruikers van deze benzo's waren in het bemachtigen van die benzo's.
Nu, gaat dit niet meer zo makkelijk.
Veel pati毛nten dossiers zijn gekoppeld, en zodoende is het op meerdere plaatsen medicijnen halen (gelukkig) pass茅.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Legio Patria Nostra
50mg Valium tabletten? Ik heb wat zitten googlen maar ik krijg ze niet gevonden. In Nederland is valium beschikbaar in 2, 5 en 10mg tabletten.

Dus ik denk toch dat je je vergist. Of misschien een beetje overdrijft, zeker omdat 600mg mij een onmogelijke hoeveelheid lijkt voor een benzo waarvan 30mg als zeer hoge dosering wordt gezien en dan nog met een halfwaardetijd van minstens 24 uur.

Dit soort onzin is nog gevaarlijk ook, dalijk leest iemand je reactie en denkt die Ok, 600mg is dus normaal voor een hoge dosering, dat ga ik ook eens proberen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, dat is het zeer zeker niet! Integendeel!
Het is een idiote dosering, overigens heb ik 贸贸k eens nagezocht, en idd, ik vergis me. Het waren blauwe tabletten van 10 mg. (Waarvan ik er gedurende enkele dagen 2 kreeg, vervolgens 1, en na een dag of 10 was dit geheel afgebouwd .
Een eerdere benzozaak betrof...seresta. Oxazepam, dus. Ergo:
Ik ga de eerdere post aanpassen. Want:
8 6 je hebt gelijk. Ik heb me in de naam van het medicijn, dus vergist..
Die 600 mg was mij bekend vanuit....de afkick kliniek. Daar was iemand opgenomen, die deze ontstellend hoge dosis van 600 mg bij elkaar wist te krijgen.. en dus in meer of mindere kritieke staat binnenkwam...
Ook van het personeel uit voor de ik, dat daar meer dan eens dit soort gevallen binnen kwamen.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah, ok een vergissing dus, kan gebeuren.

600mg valium lijkt me een poging tot zelfmoord, enige manier om dat binnen te krijgen is in een keer (bij 100mg ga je al out denk ik).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd. Dat geldt voor ons, zonder meer .
Maar, mensen die gedurende enkele jaren langzaamaan hun dosis hebben verhoogd, deze halen op enig moment die 600 mg (of meer) wel...
Als een geheel onthouden van drank op een kwade dag ee m liter snevel achterover tikt, wat gebeurt er dan?
Of, wat staat iemand te wachten, die meteen een half gram horse tot zich neemt? Ik denk in dit geval: 6 planken!
Typisch. Ik kan mij nog precies het gesprek herinneren, wat ik had met een personeelslid van de kliniek, over die 600 mg.
Wij waren in gesprek over - natuurlijk - ontwennen.
Op een moment vroeg ik hem: ontwennen van benzo's , waar het nu hier over gaat, levert dit nooit een probleem op?
Hij antwoordde: welnee, voor jou, jullie nu hier, dat zeer zeker niet.
Mensen, die hier komen met 600 nu, of soms zelfs nog meer, di茅 hebben dus w茅l een probleem! Ik vroeg: zijn er dan cli毛nten die met zoveel hier aankomen?
Antwoord: helaas, jazeker. Neer, dan eens.
Typisch, nietwaar.....Trouwens, mijn 6 weken daar zal ik nooit en te nimmer vergeten.
Ontstellend wat je d谩谩r meemaakt.
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb 40mg per dag 2 jaar lang vind het nu ook veel te weinig ik overweeg ook bij ggz het dubbele aan te vragen merk weinig van deze dosis. En 600mg valium dat zijn 60 tabletten dat is idd heel veel. Dodelijk denk ik zelf als d wat zou zijn. Ik krijg er altijd 90 mee elke maand
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
oei zeg ik na het lezen van deze post...2 jaar lang al?
Dan wordt het afbouwen erg langdurig, waar een wil is, vindt men heel vaak ook een weg..
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij is ergeen wil om af te kicken als ik het zo lees.

@Incubi666
Je hebt geen euforie meer? Jammer joh!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik deel je zienswijze, 8.6. Ja, dat kan 贸贸k
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zeg ik niet.

Je weet niet hoe angst en paniekaanvallen zich zullen ontwikkelen in de toekomst, dat is wat ik zeg.
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt ik hoef niet af te kicken want anders krijg ik paniekaanvallen en ik kan ook drugs gebruiken omdat diazep am veel blokkeert en idd heb geen euforie meer en dat is wel balen ja.
En als ik zou afkicken of moet afkicken hoelang zou dat gaan duren dan?
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Incubi666
40mg diazepam per dag en je hebt geen idee of je verslaafd bent? lol!

Als je met chronische angstaanvallen bedoelt dat je zeker weet dat die nooit overgaan en je altijd je 40mg diazepam zal moeten slikken de rest van je leven dan lijkt me dat je dat zelf bedacht hebt, geen psych die dat tegen je zal zeggen.
R
RoyalHighnessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey!

Ik vroeg mij af hoe lang het ongeveer duurt voordat iemand echt lichamelijk afhankelijk is van benzodiazepines. Ik snap dat dit natuurlijk per persoon verschilt en misschien ook wel met welke benzo er gebruikt word?

Heb nu meerderde Valium 10mg, Etizolam 1mg, Flualprazolam 1mg, een flinke dosis Oxazepam 10/50mg en een oneindige voorraad Lormetazepam 2mg.... ik heb dit per toeval in een rap tempo kunnen verkrijgen en heb niet te intentie deze middelen te vaak te gebruiken maar wil wel graag de effecten verkennen, zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij zouden willen helpen aan de juiste informatie? Verslaving ligt bij benzo鈥檚 sowieso altijd op de loer en is het laatste wat ik wil in mijn leven.

Alvast bedankt! En hoop oprecht dat jullie de juiste informatie voor mij hebben en me zo op het goede pad houden!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi ben er ook pas mee begonnen en dit is de informatie die ik er over heb.

Als benzodiazepinen langdurig gebruikt worden (meer dan drie maanden), werken ze verslavend. U heeft dan steeds meer benzodiazepinen nodig om rustig te blijven. Als u probeert te stoppen, levert dit klachten op. Deze klachten worden ontwenningsklachten genoemd. Door deze klachten beginnen de meeste mensen weer met het gebruik.

Naast de verslavende werking zijn er aan het gebruik van benzodiazepinen nog andere nadelen verbonden:

  1. Het opslaan van gegevens in het geheugen gaat minder goed, dat wil zeggen, u herinnert zich niet meer alles wat er gebeurt als u de medicatie heeft ingenomen.
  2. Uw bewegingen verlopen minder geco枚rdineerd en worden onzeker.
  3. Uw reactiesnelheid neemt af. Dit kan bijvoorbeeld in het verkeer of in bepaalde werksituaties levensgevaarlijk zijn.
  4. U heeft meer kans om te vallen omdat u duizelig bent en mogelijk evenwichtsstoornissen heeft. Hierdoor is uw risico op botbreuken groter.
  5. U wordt onder invloed van de medicatie onverschilliger, u heeft het gevoel dat dingen langs u heen gaan.
  6. U durft de deur niet meer uit zonder medicatie. U wordt angstig en onzeker als u geen voorraad meer heeft.
Als u met uw medicatie gestopt bent, voelt u zich helderder en kunt u zich beter concentreren. U bent beter in staat om met problemen om te gaan en u zult het gevoel hebben dat u meer controle heeft over wat er in uw omgeving gebeurt.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lichamelijk afhankelijkheid duurt ff maar Benzo's na drugs gebruik wordt stanaard ritueel zoals Ik! gebruik meestal benzo na SOS+GHB en dagen erna om dag en nacht ritme weer orde te krijgen! Dus ideaal hulp middeltje maar idd verslavend is het wel! Want zonder Benzo's doe ik geen SOS en door de GHB slaap je kut! Dat je na 3 uur wakker wordt om vervolgens weer dosis GHB te nemen! Dus liever Benzo dan maar! En je komt snel genoeg achter dat je DIP of kater kan skippen met benzo's!
Verslavend goedje dus
P
PolonskyiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik neem al benzo's sinds men 18de verjaardag, heb nu een roes van 6mg clonazepam.
Als ik je aanraad, niet te vaak doen, niet laten slingeren in je lade's of dergelijke want je denkt dan 'hey het is maar een downer'..
Gebruik deze niet te vaak en let op met dosering zou ik zeggen, mijn limiet is 12mg alprozelam (werkende stop in benzo's)^
Combineer zeker niet met alcohol als het je eerste keer is :wink:
Die combinatie is wel leuk soms maar let echt op.
de middellen die jij hebt zijn meer verdovend en ontspannend zoals valium en oxazepam.
De rest heb ik nog nooit van gehoord
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Polonskyi zei:
mijn limiet is 12mg alprozelam (werkende stop in benzo's)^
Klik om te vergroten...

Sorry voor het bumpen van een ouder topic. Ik lees dit net pas en heb ook gezien dat @Polonskyi al lang niet online is geweest. Toch heb ik een vraagje.

12mg Alprazolam op 1 avond/dag bedoeld ie?? Is dat niet heel erg veel?
Ik heb een tijd geleden zelf een paar keer Alprazolam uitgeprobeerd en de eerste 1 a 2 keer werd ik echt al best suf en ietsje mindere co枚rdinatie bij 0,25mg. Twee keer heb ik 0,5mg genomen, 1x verder nucher en 1x na speed. Nog een flinke tijd later eens na speed eerst 0,5mg genomen en twee uur later nog eens 0,25 of 0,5mg bijgenomen. (Weet het niet meer zeker)
Dus mijn max was 0,75/1,0 mg per avond. Ik was echt wel onder invloed, suffig, slaperig, gapen, relaxt in lijf en geest. Bij meer had ik zeker echt in slaap gevallen, ook ongewild misschien. Wel had ik 0 tolerantie want ik heb het maar enkele keren gebruikt en met elke keer weken ertussen.
De persoon hierboven zal vast flinke tolerantie hebben maar dan nog: 12mg? Is dat 眉berhaupt mogelijk of is het een troll?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toen ik zelf in de afkickkliniek zat, waren daar 贸贸k mensen opgenomen die werkelijk haast ongelooflijk hoge dosissen benzodiazepines naar binnen werkten...
Dat waren hoeveelheden van bijvoorbeeld 600 mg valium per dag, 180 mg oxcycodon per dag, 400 mg oxazepam, en ik vroeg me af, hoe het mogelijk was dat deze mensen nog in leven bleven!
Het was natuurlijk wel een gr贸贸t probleem voor deze mensen geworden.
Want eigenlijk werkten deze hoeveelheden al niet eens meer, en wat erger was, is het feit dat allerlei andere orgaanfuncties danig verstoord waren.
En omdat deze dosissen zo hoog waren ben je er niet zomaar vanaf..
Daarvoor waren maanden nodig.
Voor benzo's als seresta, temesta, valium geldt zo is mij verteld, dat je daar na 2 of 3 weken bij dagelijks gebruik, al van een afhankelijkheid kan spreken en is een geleidelijke afbouw nodig.
De ontwenningsverschijnselen ervan zijn beslist onaangenaam, de klachten waarvoor je ermee begonnen bent krijg je gratis en voor niets weer (sterker!) Terug, en daar komen nog wat andere nare verschijnselen bij.
En hierom is het voorschrijven van de benzo's flink afgenomen.
Er is ook nog een eigen bijdrage aan vastgekoppeld.
Valium was eerst een wonder middel, maar tegenwoordig ziet men dit toch heel a anders...
b
brean killerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alprazolam (voorheen vooral bekend onder de merknaam Xanax) is een kort- tot middellangwerkend geneesmiddel, behorend tot de benzodiazepinen. De voornaamste toepassing is bij de behandeling van paniekstoornissen en angststoornissen. Het gebruik ter ondersteuning van de behandeling van depressie is een niet-geregistreerd gebruik. Tabletten van 1 of 2 mg worden vaak nog onder de naam Xanax (vaak retard) uitgegeven.

Het middel is sinds begin 1983 op de internationale markt en sinds 1990 op de Nederlandse markt en werd ontwikkeld door de Amerikaanse medicijnproducent Upjohn (opgegaan in Pfizer). Uit onderzoek in 1976 (Klinische test door Dr. Huy Chouinard) bleek de werkzaamheid bij angststoornissen. Voor zover bekend heeft het geen antidepressieve werking. Toen het medicijn pas op de markt was werd er beweerd dat het minder verslavend was dan oudere benzodiazepinen zoals diazepam en chloordiazepoxide, dit bleek echter niet het geval. Het enige verschil was dat de tolerantie (de tijd dat men meer van een dosering nodig heeft voor hetzelfde effect) iets later optrad dan bij de bekendere benzodiazepinen. Net als bij alle andere benzodiazepinen is de kans op verslaving groot, vooral bij langdurig gebruik van hoge doseringen.

Geneesmiddelen die op het CYP3A4 systeem aangrijpen, verstoren het metabolisme.

Alprazolam is in Nederland en Belgi毛 op recept verkrijgbaar, in de doseringen van 0,25 mg, 0,50 mg, 1 mg en 2 mg. Echter worden buiten Nederland de hogere doseringen van 1 en 2 mg vaker geproduceerd, met name in de Verenigde Staten. Op de zwarte markt zijn de 1 en 2 mg (Xanax retard) in de handel in Nederland en Belgi毛, soms ook via webshops waar ook anabole stero茂den verkocht worden

pas aub op met benzodiazepinen dit zijn gevaarlijke medicijnen .
en de moeilijkste om er van af te geraken . afkickverschijnselen zijn ook niet te min .
ik heb de bijsluiter gelezen van Rohypnol in mijn vader apotheek en Rohypnol is een zeer gevaarlijke benzoo
de ontwenning verschijnselen zijn niet normaal .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."