Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums80mg diazepam per dag thuis afbouwen

80mg diazepam per dag thuis afbouwen

29 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vond zelf de benzo afkick erger dan de ghb afkick. Heb toen echt doodsangsten gehad. Heb beide trouwens zelf gedaan. Tip is trouwens om een pillen snijder te kopen als het bij echt lage doseringen komt en lekker te blijven sporten. Al doe je dat wel al denk ik aan je naam te zien
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Ghb en keta en Diazepam met speed en dan nog quetiapine?

Zo ga je helemaal kapot!
Geen valium nemen als je aan de ghb bent..
Keta en ghb is al gevaarlijk, maar het kan als je goed dosseer. Maar dan ga je weer speed nemen en dan voel je weer minder van de rest en ga je meer nemen.
Wat jij opnoemd kan je een overdosis drugs van krijgen.

Hou daar rekening mee!
Klik om te vergroten...

Dat is ook mijn bedoeling als ik aan de drugs ga, overdosis speed en ghb maar toch wakker blijven dat effect vind ik lekker. Een dopje en een snuifje kom ik me bed niet voor uit ‍♂️
Maar bedankt voor de waarschuwing! Heb sindsdien nog niet weer gebruikt En zit inmiddels op 3x daags 5mg diazepam die van 1200 en 1700 heb ok gehalveerd en toen naar 1400 verplaatst.

Laatste loodjes zijn zwaar joh‍♂️ Psychisch vooral. Lichamelijk merk ik er weinig meer van kwa trillen e.d. Alleen veel hoofdpijn
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrbodybuilderr zei:
Dat is ook mijn bedoeling als ik aan de drugs ga, overdosis speed en ghb maar toch wakker blijven dat effect vind ik lekker. Een dopje en een snuifje kom ik me bed niet voor uit ‍♂️
Maar bedankt voor de waarschuwing! Heb sindsdien nog niet weer gebruikt En zit inmiddels op 3x daags 5mg diazepam die van 1200 en 1700 heb ok gehalveerd en toen naar 1400 verplaatst.

Laatste loodjes zijn zwaar joh‍♂️ Psychisch vooral. Lichamelijk merk ik er weinig meer van kwa trillen e.d. Alleen veel hoofdpijn
Klik om te vergroten...
Ik hoop
Dat je geen echte OD wil. Een echte OD kun je aan overlijden of de rest van je leven gehandicapt en mesjogge in je brein. Ik gok niet dat je dat wil...
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Revolutionair zei:
Ik denk dat je het wel goed afbouwd.
Maar de afkick van benzo's blijkt dus een hell te zijn.
Maar dood zul je er niet aan gaan.
Ik denk dat je moet doen wat je aan het doen bent en jezelf er doorheen moet bijten.
De afkickverschijnselen zal je sws onder ogen moeten komen.
En hoe je het nu doet krijg je hem een beetje bij beetje.
Maar dat is ook niet zo gek als je aan de 80mg per dag zat.
Met de lange halfwaardetijd van diazepam zat je natuurlijk op een gigantische hoge dosis na een paar dagen toen je begon.
Als het is gelukt met de ghb kun je dit ook.
Gewoon door blijven gaan met minderen.
De afkickverschijnselen kun je toch niet onderdrukken.
Succes!
Klik om te vergroten...
Dat is een misvatting. Je kunt van benzo-afkick wel doodgaan. Is dezelfde afkick als van alcohol. Ligt aan hoelang je hebt gebruikt en hoe hoog de dosering was, maar je kunt er net zo hard een delirium tremens van krijgen als van alcohol.

Helaas ervaringsdeskundige. Maar het is weinig bekend dat het afkicken echt heel gevaarlijk is. Nou ja, cold turkey dan.
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Ik hoop
Dat je geen echte OD wil. Een echte OD kun je aan overlijden of de rest van je leven gehandicapt en mesjogge in je brein. Ik gok niet dat je dat wil...
Klik om te vergroten...

Ben niet suïcidaal nee.. maar het randje van zoek ik wel op ja ‍♂️, heb het jarenlang gedaan en ben gewoon nog mezelf.. misschien een beetje meejogge in me brein maargoed dat krijgt iedereen wel die jarenlang drugs misbruikt denk ik?
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#6
Portobello zei:
Dat is een misvatting. Je kunt van benzo-afkick wel doodgaan. Is dezelfde afkick als van alcohol. Ligt aan hoelang je hebt gebruikt en hoe hoog de dosering was, maar je kunt er net zo hard een delirium tremens van krijgen als van alcohol.

Helaas ervaringsdeskundige. Maar het is weinig bekend dat het afkicken echt heel gevaarlijk is. Nou ja, cold turkey dan.
Klik om te vergroten...


Pff afkick is een hell en dat na enkele maanden gebruik.. “i pity the fool” die het jarenlang gebruikt ‍♂️, gister super emotionele dag gehad gosteravond 2x 15mg extra gepakt om eens even lekker lang te slapen.. 18 uur slaap gehad, vandaag ga ik cold turkey op mijn manier. Ik blijf gvd hangen op die 4x5mg daags. Ik ga nu gewoon uitstellen totdat ik get niet meer houd en dan 2,5mg! Ben er flauw van die kk medicatie!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
Portobello zei:
Dat is een misvatting. Je kunt van benzo-afkick wel doodgaan. Is dezelfde afkick als van alcohol. Ligt aan hoelang je hebt gebruikt en hoe hoog de dosering was, maar je kunt er net zo hard een delirium tremens van krijgen als van alcohol.
Klik om te vergroten...

De manier hoe hij het nu afbouwd daar gaat hij niet dood van.
Dat was wat ik zei.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind deze diazepam afbouw erg knap.
Ga der maar aan staan. Ik heb voor dit soort benzo's óók een detox opname gehad, en deze ben ik nu nog steeds niet vergeten.
Dus zeg ik: respect!
En dan lees ik een uitglijder met GHB, speed, en rc's.
Deze is, in mijn beleving maar net goed afgelopen.
Mijn punt in deze is, als je in een stevige afkick zit, het naar mijn idee niet zo slim is, om deze uitglijder aan te gaan.
Dat zeg ik, omdat je veel kwetsbaarder bent, dan normaal het geval is, en als je erachter komt dat een glas wijn erg goed helpt, je bonnen no time een alcohol verslaving hebt.
Verslaving springt zó over van de ene naar de andere...
Ik heb zelf, toen ik de alcohol vaarwel zei, datzelfde gezegd tegen alle drinkmaatjes.
Deze helpen je binnen de kortste keren weer terug naar..gebruik.
Maar je doet de afbouw goed, en ja, dat laatste beetje, is het zwaarst!
Als je eenmaal clean bent, duurt het nog een hèle tijd, om weerstand op te bouwen tegen cravings e.d. want die krijg je....
Ga zo dóór, met de afbouw, blihfbvanbandere middelen af, en.... gij zult spinazie eten op een gegeven moment.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrbodybuilderr zei:
Pff afkick is een hell en dat na enkele maanden gebruik.. “i pity the fool” die het jarenlang gebruikt ‍♂️, gister super emotionele dag gehad gosteravond 2x 15mg extra gepakt om eens even lekker lang te slapen.. 18 uur slaap gehad, vandaag ga ik cold turkey op mijn manier. Ik blijf gvd hangen op die 4x5mg daags. Ik ga nu gewoon uitstellen totdat ik get niet meer houd en dan 2,5mg! Ben er flauw van die kk medicatie!
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met je?
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Portobello zei:
Hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
Zit nu op 4x2mg daags...
Zou toch denken dat je dat zo aan de kant kunt gooien maar pfoeh.. niet dus
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Laat ik beginnen met te zeggen dat je erg goed bezig bent. Van 80mg naar 8, super. De laatste loodjes zijn inderdaad het zwaarst, maar vaak gaat men te snel. Van bijvoorbeeld 5mg naar 2,5 lijkt een kleine stap, maar dat is een 50% vermindering. Idealiter bouw je 10-20% af t.o.v. de laatste dosis waarop je stabiel bent.

Naar mijn mening kun je het beste de avond dosis als laatst afbouwen zodat je slaap zo min mogelijk te lijden heeft. Denk dat je vanaf 2mg wel de sprong naar 0 kan maken. Zal overigens nooit helemaal pijnloos zijn.
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb jaren terug ook op 80mg per dag gezeten, 4x 20 mg zoals jij. Dit heb ik afgebouwd met 10 mg per week. Dat waren 9 lastige weken met enorm veel zweten, maar over het algemeen was het wel te doen. Toen ik uiteindelijk bij de 10mg was ben ik naar 5 mg gegaan. Die laatste 5 mg heb ik in 1x gestopt. Ik had de laatste dosis bewaard voordat ik naar bed ging. Succes met afbouwen!
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#13
BadassPsycho zei:
Ik heb jaren terug ook op 80mg per dag gezeten, 4x 20 mg zoals jij. Dit heb ik afgebouwd met 10 mg per week. Dat waren 9 lastige weken met enorm veel zweten, maar over het algemeen was het wel te doen. Toen ik uiteindelijk bij de 10mg was ben ik naar 5 mg gegaan. Die laatste 5 mg heb ik in 1x gestopt. Ik had de laatste dosis bewaard voordat ik naar bed ging. Succes met afbouwen!
Klik om te vergroten...


Dat heb je dan rap gedaan! Mag ik vragen hoelang je deze dosis hebt gebruikt? , ik ben inmiddels van de diazepam af , gelukkig!
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrbodybuilderr zei:
Dat heb je dan rap gedaan! Mag ik vragen hoelang je deze dosis hebt gebruikt? , ik ben inmiddels van de diazepam af , gelukkig!
Klik om te vergroten...
Ik schat een maandje. Ik zat aan de rc benzos, heb dit verteld aan de psychiater, die heeft mijn dosis omgerekend naar valium zodat ik kon stoppen.
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste forumleden,

Hoi ik ben nieuw hier ik lees altijd wel het een en ander op dit forum als dr.google om info te vergaren maar heb nu toch maar eens besloten een account aan te maken en mijn verhaal te doen.

Ik ben 25 en een man, werkloos, ex drugs verslaafde, werkloos, single, thuiswonend.

Ik ben sinds 4 maand aan 80mg diazepam en 50mg quetiapine per dag als volgt:
0800: 20mg diazepam
1200: 20mg diazepam
1700: 20mg diazepam
2200: 20mg diazepam
En tussen 2200-0100 neem ik dan de quetiapine als ik wil slapen

Beste dosering ja ik weet het, dit is gewoon op dokters recept dus ik haal mijn medicijnen gewoon een keer in de week op bij de apotheek.
Eerst kon ik het nog verborgen houden op mijn werk omdat ik geloof ik immuun ben voor de diazepam ik ben alleen vergeetachtig en kan me niet focussen en dergelijke
Toen ik ging googlen en op de forums las hoe lastig sommige mensen van deze medicijnen afkomen besloot ik dat ik er beter nu mee kon stoppen dan over een jaar! Zo een beetje schema’s opgezocht en thuis gaan proberen
Eerste dag om 2200 geen 20mg maar 17,5
Volgende dag om 1700 ook geen 20 maar 17,5
Zo per dag 2,5mg eraf tot ik dus de 4x daags 17,5mg nam. Dit hield ik 2-3 dagen stabiel en dan ging ik weer 2,5mg verder.
Eenmaal richting de 10mg
begon het op werk paniekaanvallen bibberen suisende oren, helaas ziek moeten melden en mijn contract niet verlengd, en heb nu dus een ziektewet uitkering van het uwv.
Gewoon echt niet in staat om te werken ( timmerman ) , nu zit ik thuis te gamen om een beetje afleiding te hebben en ben vandaag van 7,5mg per gift naar 5mg per gift gegaan
Dit heb ik eergisteren ook geprobeerd maar ik krijg dan heel erg bibberen en paniekerig en achterdocht richting iedereen.
Klopt het dat de laatste loodjes het zwaarst wegen? En ga ik dan met 2,5mg te hard en moet ik bij de apotheek 1 of 2mg tabletten aanvragen als die bestaan en het rustiger doen?
Ik bibber de hele afkick al hoor en heb hier en daar ook last van flashbacks en krijg snachts verschrikkelijke dromen. Maar deze laatste loodjes lijken wel 10x erger te gaan.. of is het gewoon de verslaving (lees ghb/benzo verslaving onderaan) in mij die niet zonder wil?

Ik hou netjes een notitieblokje bij hoeveel en hoelaat precies ik nu mijn diazepam neem want door de hoge dosering vergeet ik nogal eens wat

Ik zoek serieus hulp dus advies is heel erg welkom

Voor de duidelijkheid:
Ik slikte dus 2 maand lang 80mg diazepam per dag en 50mg quetiapine
En ben 1juni begonnen met afbouwen zoals boven beschreven en vandaag de dag 25 juni zit ik dus op 7,5mg stabiel en probeer ik naar de 5 te gaan.
Ga ik te hard? Ik slik het nog niet eens zolang.. dus ik dacht dan kan ik beter snel afbouwen ipv het nog langer te blijven slikken.

Ook heb ik in het verleden een 5jarige ghb verslaving gehad
Dit is inmiddels 2 jaar geleden ik ben afgekickt in een detox en heb 4 maand doorgebracht in zuid afrika in een rehab kliniek

In deze verslaving bam ik voor de nachten diazepam oxazepam clonazepam en lorazepam slikte maar dat was willekeurig gewoon helemaal gek.
Ik zat op 5-10ml per uur lag eraan hoe ik me wou voelen normaal of leiperdepeipie en nam dan snachts vaak 10-15ml ghb plus 30mg diazepam plus een clona of lora en kon zo toch 3-4 uur slaap pakken wakker worden dan weer 10/15ml ghb voor de volgende 3-4uur slaap maar verder geen benzos.
(Dit vertel ik erbij omdat mij verteld is dat als je eenmaal verslaafd bent geweest een volgende verslaving veel sneller toeslaat omdat er al allerlei neurologische wegen in de hersenen zijn aangelegd en je dus meteen weer afhankelijk word)

Ik zou graag jullie mening hierover horen
Mvg MrBodyBuilderr
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat je het wel goed afbouwd.
Maar de afkick van benzo's blijkt dus een hell te zijn.
Maar dood zul je er niet aan gaan.
Ik denk dat je moet doen wat je aan het doen bent en jezelf er doorheen moet bijten.
De afkickverschijnselen zal je sws onder ogen moeten komen.
En hoe je het nu doet krijg je hem een beetje bij beetje.
Maar dat is ook niet zo gek als je aan de 80mg per dag zat.
Met de lange halfwaardetijd van diazepam zat je natuurlijk op een gigantische hoge dosis na een paar dagen toen je begon.
Als het is gelukt met de ghb kun je dit ook.
Gewoon door blijven gaan met minderen.
De afkickverschijnselen kun je toch niet onderdrukken.
Succes!
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#17
Revolutionair zei:
Ik denk dat je het wel goed afbouwd.
Maar de afkick van benzo's blijkt dus een hell te zijn.
Maar dood zul je er niet aan gaan.
Ik denk dat je moet doen wat je aan het doen bent en jezelf er doorheen moet bijten.
De afkickverschijnselen zal je sws onder ogen moeten komen.
En hoe je het nu doet krijg je hem een beetje bij beetje.
Maar dat is ook niet zo gek als je aan de 80mg per dag zat.
Met de lange halfwaardetijd van diazepam zat je natuurlijk op een gigantische hoge dosis na een paar dagen toen je begon.
Als het is gelukt met de ghb kun je dit ook.
Gewoon door blijven gaan met minderen.
De afkickverschijnselen kun je toch niet onderdrukken.
Succes!
Klik om te vergroten...


Jaa ikheb goede en slechte dagen.. dan neem ik ff 1,25mg extra ofzo om het te onderdrukken, echt veel leven zit niet in me.. ben een echte kluizenaar thank god dat ik een ps4 heb en me daar een beetje mee kan bezig houden..
Klopt! De ghb detox was vele malen erger maar toen kreeg ik dus door verpleegkundigen op vaste tijden zo en zo veel.. nu MOET ik dat zelf onder controle houden en dat is nog wel lastig als er een paniekaanval optreed om even niet te denken van ik gooi 10mg erin om me weer rustig te voelen..
Vandaag 5mg.. ga naar een zwemplaats proberen beetje te ontspannen.. genoeg water drinken veel vitamines en fruit.. hanging in there..
Thx ik doe me best
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ghbeetje zei:
Ik vond zelf de benzo afkick erger dan de ghb afkick. Heb toen echt doodsangsten gehad. Heb beide trouwens zelf gedaan. Tip is trouwens om een pillen snijder te kopen als het bij echt lage doseringen komt en lekker te blijven sporten. Al doe je dat wel al denk ik aan je naam te zien
Klik om te vergroten...


Oh echt, ik heb het met de benzos nu een stuk makkelijker! Zal komen denk ik omdat ik het op mijn eigen gevoel en tempo doe.. en wat goed van je dat je zelf van de ghb bent afgekomen dit was mij zelf nooit gelukt! , bedankt voor de tip, ik heb inderdaad zon pillensnijder potje! En sporten weet je dat zeker? Want ik durf juist niet te sporten en loop al maanden bij huis, ben bang dat bij inspanning mn hart op de loop gaat ofzo of zou dat een waanidee zijn die bij de afkick hoort , ij de detoxkliniek van de ghb mocht ik absoluut niet sporten of veel inspanning doen namenlijk en aangezien het beide op de gaba receptoren werkt dacht ik nu hetzelfde.. vandaag nog steeds op 5mg! Werd vanochtend ziek als een hond wakker en bibber nu erger dan ooit tevoren, psychisch kan ik het nog wel handlen alleen heb ik van 1330 tot 2100 een tattoo sessie staan ben benieuwd hoe ik dat vol ga houden. Kan dan niet liggen shaken op de tafel.. misschien even 2,5mg extra van te voren ‍♂️‍♂️‍♂️‍♂️ Met dat ik het type realiseer ik me hoe tegenstrijdig dit klinkt..

Thx voor je reactie
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een gedoe man. Maar wat goed en knap dat je dit traject bent ingegaan. Ik hoop ook dat je het verloop met ons blijft delen, ook als je eventueel een terugval krijgt of iets dergelijks. Wat dit soort topics is namelijk een hoop te leren.

Benzo verslaving schijnt 1 van de ergste te zijn. Het is mijn redding dat ik dit (te goed) weet want daarom neem ik het haast niet. Terwijl ik het wel een fijn middel vind. Vooral om me zo nu en dan eens goed te kunnen ontspannen of eens wat minder prikkels binnen te krijgen. Ik neem het absoluut niet vaker dan 1x in de week en dan ook maar 5mg. Heel soms twee x maar dan wel 2x2,5mg. Ik wil absoluut niet boven de 5mg per week uitkomen. Meeste weken gebruik ik het niet hoor maar tijdens de wat zwaardere periodes heb ik dit als max voor mezelf ingesteld.

Ik hoop dat je die 2,5mg vanmiddag niet nodig zal hebben want dat zijn wel kenmerkende excuses om toch weer wat meer te gebruiken. Bij elke x dat dat gebeurd, wordt het moeilijker om niet meer te nemen dan je jezelf had voorgenomen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Benzo afkicken NOOIT in je eentje doen. ALTIJD via je dokter of een andere professionial. Een benzo afkick blijkt de ergste afkick van welke drug dan ook te zijn. Een benzo afkick is dodelijk als je niet uitkijkt. Wat ook bekend staat als je stopt met benzos is dat je een of meerdere 'seizures' kan krijgen. Levensgevaarlijk dus. Beter doe je afbouwen met je dokter. Mensen die afkicken noemen het een waren hell. Het kan maanden tot jaren duren totdat je weer beter bent

succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."