Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums80mg diazepam per dag thuis afbouwen

80mg diazepam per dag thuis afbouwen

29 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Ik hoop
Dat je geen echte OD wil. Een echte OD kun je aan overlijden of de rest van je leven gehandicapt en mesjogge in je brein. Ik gok niet dat je dat wil...
Klik om te vergroten...

Ben niet suïcidaal nee.. maar het randje van zoek ik wel op ja ‍♂️, heb het jarenlang gedaan en ben gewoon nog mezelf.. misschien een beetje meejogge in me brein maargoed dat krijgt iedereen wel die jarenlang drugs misbruikt denk ik?
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Portobello zei:
Dat is een misvatting. Je kunt van benzo-afkick wel doodgaan. Is dezelfde afkick als van alcohol. Ligt aan hoelang je hebt gebruikt en hoe hoog de dosering was, maar je kunt er net zo hard een delirium tremens van krijgen als van alcohol.

Helaas ervaringsdeskundige. Maar het is weinig bekend dat het afkicken echt heel gevaarlijk is. Nou ja, cold turkey dan.
Klik om te vergroten...


Pff afkick is een hell en dat na enkele maanden gebruik.. “i pity the fool” die het jarenlang gebruikt ‍♂️, gister super emotionele dag gehad gosteravond 2x 15mg extra gepakt om eens even lekker lang te slapen.. 18 uur slaap gehad, vandaag ga ik cold turkey op mijn manier. Ik blijf gvd hangen op die 4x5mg daags. Ik ga nu gewoon uitstellen totdat ik get niet meer houd en dan 2,5mg! Ben er flauw van die kk medicatie!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Portobello zei:
Dat is een misvatting. Je kunt van benzo-afkick wel doodgaan. Is dezelfde afkick als van alcohol. Ligt aan hoelang je hebt gebruikt en hoe hoog de dosering was, maar je kunt er net zo hard een delirium tremens van krijgen als van alcohol.
Klik om te vergroten...

De manier hoe hij het nu afbouwd daar gaat hij niet dood van.
Dat was wat ik zei.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind deze diazepam afbouw erg knap.
Ga der maar aan staan. Ik heb voor dit soort benzo's óók een detox opname gehad, en deze ben ik nu nog steeds niet vergeten.
Dus zeg ik: respect!
En dan lees ik een uitglijder met GHB, speed, en rc's.
Deze is, in mijn beleving maar net goed afgelopen.
Mijn punt in deze is, als je in een stevige afkick zit, het naar mijn idee niet zo slim is, om deze uitglijder aan te gaan.
Dat zeg ik, omdat je veel kwetsbaarder bent, dan normaal het geval is, en als je erachter komt dat een glas wijn erg goed helpt, je bonnen no time een alcohol verslaving hebt.
Verslaving springt zĂł over van de ene naar de andere...
Ik heb zelf, toen ik de alcohol vaarwel zei, datzelfde gezegd tegen alle drinkmaatjes.
Deze helpen je binnen de kortste keren weer terug naar..gebruik.
Maar je doet de afbouw goed, en ja, dat laatste beetje, is het zwaarst!
Als je eenmaal clean bent, duurt het nog een hèle tijd, om weerstand op te bouwen tegen cravings e.d. want die krijg je....
Ga zo dóór, met de afbouw, blihfbvanbandere middelen af, en.... gij zult spinazie eten op een gegeven moment.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrbodybuilderr zei:
Pff afkick is een hell en dat na enkele maanden gebruik.. “i pity the fool” die het jarenlang gebruikt ‍♂️, gister super emotionele dag gehad gosteravond 2x 15mg extra gepakt om eens even lekker lang te slapen.. 18 uur slaap gehad, vandaag ga ik cold turkey op mijn manier. Ik blijf gvd hangen op die 4x5mg daags. Ik ga nu gewoon uitstellen totdat ik get niet meer houd en dan 2,5mg! Ben er flauw van die kk medicatie!
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met je?
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#6
Portobello zei:
Hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
Zit nu op 4x2mg daags...
Zou toch denken dat je dat zo aan de kant kunt gooien maar pfoeh.. niet dus
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Laat ik beginnen met te zeggen dat je erg goed bezig bent. Van 80mg naar 8, super. De laatste loodjes zijn inderdaad het zwaarst, maar vaak gaat men te snel. Van bijvoorbeeld 5mg naar 2,5 lijkt een kleine stap, maar dat is een 50% vermindering. Idealiter bouw je 10-20% af t.o.v. de laatste dosis waarop je stabiel bent.

Naar mijn mening kun je het beste de avond dosis als laatst afbouwen zodat je slaap zo min mogelijk te lijden heeft. Denk dat je vanaf 2mg wel de sprong naar 0 kan maken. Zal overigens nooit helemaal pijnloos zijn.
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb jaren terug ook op 80mg per dag gezeten, 4x 20 mg zoals jij. Dit heb ik afgebouwd met 10 mg per week. Dat waren 9 lastige weken met enorm veel zweten, maar over het algemeen was het wel te doen. Toen ik uiteindelijk bij de 10mg was ben ik naar 5 mg gegaan. Die laatste 5 mg heb ik in 1x gestopt. Ik had de laatste dosis bewaard voordat ik naar bed ging. Succes met afbouwen!
M
MrbodybuilderrLid
01-01-2024, 00:00
#9
BadassPsycho zei:
Ik heb jaren terug ook op 80mg per dag gezeten, 4x 20 mg zoals jij. Dit heb ik afgebouwd met 10 mg per week. Dat waren 9 lastige weken met enorm veel zweten, maar over het algemeen was het wel te doen. Toen ik uiteindelijk bij de 10mg was ben ik naar 5 mg gegaan. Die laatste 5 mg heb ik in 1x gestopt. Ik had de laatste dosis bewaard voordat ik naar bed ging. Succes met afbouwen!
Klik om te vergroten...


Dat heb je dan rap gedaan! Mag ik vragen hoelang je deze dosis hebt gebruikt? , ik ben inmiddels van de diazepam af , gelukkig!
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrbodybuilderr zei:
Dat heb je dan rap gedaan! Mag ik vragen hoelang je deze dosis hebt gebruikt? , ik ben inmiddels van de diazepam af , gelukkig!
Klik om te vergroten...
Ik schat een maandje. Ik zat aan de rc benzos, heb dit verteld aan de psychiater, die heeft mijn dosis omgerekend naar valium zodat ik kon stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."