#1
Beste forumleden,
Hoi ik ben nieuw hier ik lees altijd wel het een en ander op dit forum als dr.google om info te vergaren maar heb nu toch maar eens besloten een account aan te maken en mijn verhaal te doen.
Ik ben 25 en een man, werkloos, ex drugs verslaafde, werkloos, single, thuiswonend.
Ik ben sinds 4 maand aan 80mg diazepam en 50mg quetiapine per dag als volgt:
0800: 20mg diazepam
1200: 20mg diazepam
1700: 20mg diazepam
2200: 20mg diazepam
En tussen 2200-0100 neem ik dan de quetiapine als ik wil slapen
Beste dosering ja ik weet het, dit is gewoon op dokters recept dus ik haal mijn medicijnen gewoon een keer in de week op bij de apotheek.
Eerst kon ik het nog verborgen houden op mijn werk omdat ik geloof ik immuun ben voor de diazepam ik ben alleen vergeetachtig en kan me niet focussen en dergelijke
Toen ik ging googlen en op de forums las hoe lastig sommige mensen van deze medicijnen afkomen besloot ik dat ik er beter nu mee kon stoppen dan over een jaar! Zo een beetje schema’s opgezocht en thuis gaan proberen
Eerste dag om 2200 geen 20mg maar 17,5
Volgende dag om 1700 ook geen 20 maar 17,5
Zo per dag 2,5mg eraf tot ik dus de 4x daags 17,5mg nam. Dit hield ik 2-3 dagen stabiel en dan ging ik weer 2,5mg verder.
Eenmaal richting de 10mg
begon het op werk paniekaanvallen bibberen suisende oren, helaas ziek moeten melden en mijn contract niet verlengd, en heb nu dus een ziektewet uitkering van het uwv.
Gewoon echt niet in staat om te werken ( timmerman ) , nu zit ik thuis te gamen om een beetje afleiding te hebben en ben vandaag van 7,5mg per gift naar 5mg per gift gegaan
Dit heb ik eergisteren ook geprobeerd maar ik krijg dan heel erg bibberen en paniekerig en achterdocht richting iedereen.
Klopt het dat de laatste loodjes het zwaarst wegen? En ga ik dan met 2,5mg te hard en moet ik bij de apotheek 1 of 2mg tabletten aanvragen als die bestaan en het rustiger doen?
Ik bibber de hele afkick al hoor en heb hier en daar ook last van flashbacks en krijg snachts verschrikkelijke dromen. Maar deze laatste loodjes lijken wel 10x erger te gaan.. of is het gewoon de verslaving (lees ghb/benzo verslaving onderaan) in mij die niet zonder wil?
Ik hou netjes een notitieblokje bij hoeveel en hoelaat precies ik nu mijn diazepam neem want door de hoge dosering vergeet ik nogal eens wat
Ik zoek serieus hulp dus advies is heel erg welkom
Voor de duidelijkheid:
Ik slikte dus 2 maand lang 80mg diazepam per dag en 50mg quetiapine
En ben 1juni begonnen met afbouwen zoals boven beschreven en vandaag de dag 25 juni zit ik dus op 7,5mg stabiel en probeer ik naar de 5 te gaan.
Ga ik te hard? Ik slik het nog niet eens zolang.. dus ik dacht dan kan ik beter snel afbouwen ipv het nog langer te blijven slikken.
Ook heb ik in het verleden een 5jarige ghb verslaving gehad
Dit is inmiddels 2 jaar geleden ik ben afgekickt in een detox en heb 4 maand doorgebracht in zuid afrika in een rehab kliniek
In deze verslaving bam ik voor de nachten diazepam oxazepam clonazepam en lorazepam slikte maar dat was willekeurig gewoon helemaal gek.
Ik zat op 5-10ml per uur lag eraan hoe ik me wou voelen normaal of leiperdepeipie en nam dan snachts vaak 10-15ml ghb plus 30mg diazepam plus een clona of lora en kon zo toch 3-4 uur slaap pakken wakker worden dan weer 10/15ml ghb voor de volgende 3-4uur slaap maar verder geen benzos.
(Dit vertel ik erbij omdat mij verteld is dat als je eenmaal verslaafd bent geweest een volgende verslaving veel sneller toeslaat omdat er al allerlei neurologische wegen in de hersenen zijn aangelegd en je dus meteen weer afhankelijk word)
Ik zou graag jullie mening hierover horen
Mvg MrBodyBuilderr
Hoi ik ben nieuw hier ik lees altijd wel het een en ander op dit forum als dr.google om info te vergaren maar heb nu toch maar eens besloten een account aan te maken en mijn verhaal te doen.
Ik ben 25 en een man, werkloos, ex drugs verslaafde, werkloos, single, thuiswonend.
Ik ben sinds 4 maand aan 80mg diazepam en 50mg quetiapine per dag als volgt:
0800: 20mg diazepam
1200: 20mg diazepam
1700: 20mg diazepam
2200: 20mg diazepam
En tussen 2200-0100 neem ik dan de quetiapine als ik wil slapen
Beste dosering ja ik weet het, dit is gewoon op dokters recept dus ik haal mijn medicijnen gewoon een keer in de week op bij de apotheek.
Eerst kon ik het nog verborgen houden op mijn werk omdat ik geloof ik immuun ben voor de diazepam ik ben alleen vergeetachtig en kan me niet focussen en dergelijke
Toen ik ging googlen en op de forums las hoe lastig sommige mensen van deze medicijnen afkomen besloot ik dat ik er beter nu mee kon stoppen dan over een jaar! Zo een beetje schema’s opgezocht en thuis gaan proberen
Eerste dag om 2200 geen 20mg maar 17,5
Volgende dag om 1700 ook geen 20 maar 17,5
Zo per dag 2,5mg eraf tot ik dus de 4x daags 17,5mg nam. Dit hield ik 2-3 dagen stabiel en dan ging ik weer 2,5mg verder.
Eenmaal richting de 10mg
begon het op werk paniekaanvallen bibberen suisende oren, helaas ziek moeten melden en mijn contract niet verlengd, en heb nu dus een ziektewet uitkering van het uwv.
Gewoon echt niet in staat om te werken ( timmerman ) , nu zit ik thuis te gamen om een beetje afleiding te hebben en ben vandaag van 7,5mg per gift naar 5mg per gift gegaan
Dit heb ik eergisteren ook geprobeerd maar ik krijg dan heel erg bibberen en paniekerig en achterdocht richting iedereen.
Klopt het dat de laatste loodjes het zwaarst wegen? En ga ik dan met 2,5mg te hard en moet ik bij de apotheek 1 of 2mg tabletten aanvragen als die bestaan en het rustiger doen?
Ik bibber de hele afkick al hoor en heb hier en daar ook last van flashbacks en krijg snachts verschrikkelijke dromen. Maar deze laatste loodjes lijken wel 10x erger te gaan.. of is het gewoon de verslaving (lees ghb/benzo verslaving onderaan) in mij die niet zonder wil?
Ik hou netjes een notitieblokje bij hoeveel en hoelaat precies ik nu mijn diazepam neem want door de hoge dosering vergeet ik nogal eens wat
Ik zoek serieus hulp dus advies is heel erg welkom
Voor de duidelijkheid:
Ik slikte dus 2 maand lang 80mg diazepam per dag en 50mg quetiapine
En ben 1juni begonnen met afbouwen zoals boven beschreven en vandaag de dag 25 juni zit ik dus op 7,5mg stabiel en probeer ik naar de 5 te gaan.
Ga ik te hard? Ik slik het nog niet eens zolang.. dus ik dacht dan kan ik beter snel afbouwen ipv het nog langer te blijven slikken.
Ook heb ik in het verleden een 5jarige ghb verslaving gehad
Dit is inmiddels 2 jaar geleden ik ben afgekickt in een detox en heb 4 maand doorgebracht in zuid afrika in een rehab kliniek
In deze verslaving bam ik voor de nachten diazepam oxazepam clonazepam en lorazepam slikte maar dat was willekeurig gewoon helemaal gek.
Ik zat op 5-10ml per uur lag eraan hoe ik me wou voelen normaal of leiperdepeipie en nam dan snachts vaak 10-15ml ghb plus 30mg diazepam plus een clona of lora en kon zo toch 3-4 uur slaap pakken wakker worden dan weer 10/15ml ghb voor de volgende 3-4uur slaap maar verder geen benzos.
(Dit vertel ik erbij omdat mij verteld is dat als je eenmaal verslaafd bent geweest een volgende verslaving veel sneller toeslaat omdat er al allerlei neurologische wegen in de hersenen zijn aangelegd en je dus meteen weer afhankelijk word)
Ik zou graag jullie mening hierover horen
Mvg MrBodyBuilderr
Ik ben zo goed als cold turkey gestopt en gebruikte echt heel wat meer als alleen diazepam en heb altijd en nog steeds geweigerd om me bij een kliniek te melden. Ben ervan overtuigd dat ook jij er echt zelf vanaf kan komen als je (heel makkelijk gezegd) de knop omdraait. Soms gebeurd dat omdat je iets heel doms of gevaarlijks of beschamend hebt gedaan onder invloed, of dingen beter in ziet zoals je nu al zelf toegeeft, of eerlijk bent geweest naar een belangrijk iemand waar je echt iets om geeft en je evt support geeft.