#1
Als je tolerantie voor benzos opbouwt kan je er echt niet meer van slapen. Dit hoeft er niet per se iets te maken te hebben met het willen genieten van de effecten.
Kuchblijftochvandezetroepafkuch*Ik gebruik regelmatig etizolam tijdens/na de comedown van een stimulant, omdat ik anders vaak moeite heb in slaap te komen. Hier heb ik eerder eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad, tot een paar weken terug.
Ik had toen voor het eerst methamfetamine gerookt en ondanks dat ik halverwege de middag mijn laatste dosis had genomen, kon ik 's nachts met geen mogelijkheid in slaap komen. Dat terwijl ik behoorlijk moe was en me ook niet echt gestimuleerd voelde ofzo. Toen besloot ik dus om 2,5mg etizolam in te nemen om sneller in slaap te vallen. Dit had echter het tegenovergestelde effect. Ik begon me namelijk weer een stuk alerter/wakkerder te voelen, waardoor slapen er nu al helemaal niet meer inzat.
Afgelopen weekend was het eigenlijk weer hetzelfde verhaal. Heel wat uur na de laatste dosis kon ik weer niet in slaap komen en na het innemen van wat etizolam begon ik me weer alerter/wakkerder te voelen waardoor ik weer een nachtje door heb moeten halen.
Heeft iemand hier enig idee hoe dit mogelijk is en wat ik er tegen kan doen? Of heeft iemand wat andere tips om makkelijker in slaap te kunnen vallen na het gebruik van stimulantia?
Het gekke is dat ik het niet veel te vaak heb gebruikt. Soms geef ik toe wel wat vaak, 2 dagen in het weekend bijvoorbeeld. Andere keren grote pauze's ertussen. Ook neem ik geen bizarre dosissen.Net als Stonologie werken benzo´s voor mij absoluut niet meer slaapverwekkend. Dat raak je relatief snel kwijt soms bij overmatig gebruik. Ik denk niet dat het bij mij ooit nog terug gaat komen. Wat niet erg is want ik hoop ze ook nooit meer te gebruiken. Dus als je al vaak benzo´s heb gebruikt komt het daar misschien door. Ook wil ik even moraalridderen en zeggen dat meth ontzettend akelige troep is.
Fiets
Cocaïne doet dopamine toenemen in 4 verschillende gebieden in de hersens waar Methamfetamine zich overwegend beperkt tot de prefrontale cortex. Ik denk dat het belangrijk is om zulk soort gegevens in hun specifieke context te bekijken. Als je hypothetisch gesproken een middel hebt dat puur op de dopamine in werkt en daarnaast noradrenaline volledig met rust laat denk ik dat je daar wel op zou kunnen slapen, het dopamine/noradrenaline verhaal komt echter in de praktijk wellicht wat minder zwart wit. Wellicht dat L-Dopa een aardig voorbeeld is in deze context dat nog wel eens toegepast wordt bij trillende benen / Parkinson.Ik las iets dat er 1250 dopamine vrijkwam..
Terwijl dat bij coke 100 en 300 is op zijn top.
Ik heb dan wel echt drie van die dingen per dag gebruikt voor meerdere maanden. En dan een aantal van die periodes. Dus dat is niet helemaal vergelijkbaar. Maar ik heb nu hetzelfde, ook met alcohol. Ik gebruik nu mirtazipine om te slapen en dat werkt wel erg goed. Alleen als ik echt veel gedronken heb, heb ik ook dat ik droom terwijl ik eigenlijk wakker ben. Met de mirtazipine wil ik eigenlijk stoppen maar het werkt zo goed.Het gekke is dat ik het niet veel te vaak heb gebruikt. Soms geef ik toe wel wat vaak, 2 dagen in het weekend bijvoorbeeld. Andere keren grote pauze's ertussen. Ook neem ik geen bizarre dosissen.
Raar genoeg kan ik nu op benzo's gewoon niet meer slapen. Op alcohol ook niet. Ik lig dan wakker terwijl ik wel droom. Dit houdt 2/3 dagen aan, dan slaap ik weer prima. Heel vreemd.
Hmm ja wat gek, top dat dat werkt. Ik kan op een of andere magische reden alleen nog op phenibut slapen. Dit ligt tussen alcohol, benzo & GHB in. Geen idee waarom... werkt wel op gabba namelijk.Ik heb dan wel echt drie van die dingen per dag gebruikt voor meerdere maanden. En dan een aantal van die periodes. Dus dat is niet helemaal vergelijkbaar. Maar ik heb nu hetzelfde, ook met alcohol. Ik gebruik nu mirtazipine om te slapen en dat werkt wel erg goed. Alleen als ik echt veel gedronken heb, heb ik ook dat ik droom terwijl ik eigenlijk wakker ben. Met de mirtazipine wil ik eigenlijk stoppen maar het werkt zo goed.
Hoe vaak gebruik je dat dan? Is dat verslavingsgevoelig, en reduceert het angst?Hmm ja wat gek, top dat dat werkt. Ik kan op een of andere magische reden alleen nog op phenibut slapen. Dit ligt tussen alcohol, benzo & GHB in. Geen idee waarom... werkt wel op gabba namelijk.
Het is zeer verslavingsgevoelig. Het is net iets minder angstremmend dan benzos, maar veel meer dan alcohol. Dossissen gaan in grammen. Ik gebruik het eens in de 2 weken max. Na een tijd stopt anders de werking.Hoe vaak gebruik je dat dan? Is dat verslavingsgevoelig, en reduceert het angst?
Ook dat klinkt inderdaad als spul waar ik niet aan moet komen. Wil voor de voorzienbare tijd iig geen ´makkelijke´ drugs meer gebruiken. Drugs waarmee je je problemen kunt weg stoppen. Dus eigenlijk alleen nog maar psychedelica ^^.Het is zeer verslavingsgevoelig. Het is net iets minder angstremmend dan benzos, maar veel meer dan alcohol. Dossissen gaan in grammen. Ik gebruik het eens in de 2 weken max. Na een tijd stopt anders de werking.
Het is legaal bij voedingssupplimenten webshops te koop (geen research chemical).
Sommige mensen reageren er heel anders op dan andere. Sommige hebben genoeg aan 500mg, andere voelen een subtiel effect op 3000mg.
Het middel duurt 16-30 uur ongeveer, zeker in het begin. Inplaats van dat je moe wakker word, voel je je HEEL goed de volgende ochtend.
Op lage dosis vind ik het veel meer op een chillere versie van koffie/amfetamine lijken, dan op een downer.
Na 6 uur veranderd het effect naar benzo achtig en heel angstremmend. Kijk met dit middel uit!
Ook is elke keer weer heel anders. Soms voel je een gram nouwelijk, andere keer ga je hard op 500mg. De fiesieke euforie is de lekkerste die ik ken na de combi MDMA+Keta. Veeeeel meer dan benzo's.
Goedzo, vooral niet doen danOok dat klinkt inderdaad als spul waar ik niet aan moet komen. Wil voor de voorzienbare tijd iig geen ´makkelijke´ drugs meer gebruiken. Drugs waarmee je je problemen kunt weg stoppen. Dus eigenlijk alleen nog maar psychedelica ^^.
Combineren ga ik ook niet doenGoedzo, vooral niet doen dan! Ik vind phenibut en psychedelica wel een van de mooiste combi's tho.
Ik las iets dat er 1250 dopamine vrijkwam..
Terwijl dat bij coke 100 en 300 is op zijn top.
Dan zou je een dopamine blokker moeten nemen.
Dat zijn meestal antiepilectica's zoals gabapentine maar dan meteen 1200mg anders lig je nog wel wakker..
Bekijk bijlage 4755
Het was uiteindelijk denk ik gewoon een combinatie van factoren.Ik kan juist prima slapen dankzij etizolam na stimulanten, ook na meth.
Wat wel veel voorkomt bij benzo's is 'delusions of sobriety', dus het idee dat je nuchter bent terwijl dat klaarblijkelijk niet het geval is.
Het duurt nogal lang voordat methamfetamine is uitgewerkt. Dus als je 's middags nog een pijp rookt en dan's avonds nog niet kan slapen, dat verbaast me niet zoveel. Ik kan me dus voorstellen dat je gewoon nog te sterk gestimuleerd was om te gaan slapen. De etizolam deed daarna wel iets, maar je had het idee dat het weinig/niks deed en dat je zelfs nog actiever werd, terwijl mogelijk juist het omgekeerde gaande was.
Hoewel etizolam ook wel drempelverlagend kan werken waardoor je juist impulsiever wordt en dus eerder handelt dan wanneer je geen etizolam zou hebben genomen. Dan geef je eerder toe aan dingen die je bedenkt om te gaan doen. Zo kan je dus actief blijven inspelen op gestimuleerde impulsen van de meth. En dat je dus actief blijft.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."