Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer weer XTC gebruiken

Wanneer weer XTC gebruiken

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
spedcatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
Nu graag :blushing:
Klik om te vergroten...
wat?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een pilletje, het is bij mij best lang geleden weet je. :nomouth:
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Girlysogroovy zei:
Maar dit is wel een legale drug als ik het goed begrijp?
En geldt hierbij ook de regel van een pauze tussen gebruik?
Klik om te vergroten...
Het is een zogenaamde research chemical en in Nederland op dit moment nog legaal te koop.
De pauze regel is hetzelfde omdat het ook je serotonine gebruikt.
s
spedcatLid
01-01-2024, 00:00
#4
hooi, ik had een vraag en kon nou niet echt het antwoord vinden.
afgelopen zomer had ik voor het eerst xtc gedaan en na 3 weken had ik weer genomen, daarna zat er nog een maand tussen en uiteindelijk 2 maanden (tijdens ADE).
ik weet het, het is dom dat doe ik dus echt niet meer, hou er minimaal 2-3 maanden tussen.
maar ik wil 18 feb weer ergens naartoe en daar aan de xtc zitten en ik vroeg me af of dat verstandig is om na 4 maanden weer te doen of moeten we minimaal 6 maanden wachten en daarna weer gebruiken?
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hi! 😊

Het meest praktische antwoord is denk ik toch.Hoe langer hoe beter 🙂 hoogstwaarschijnlijk zal je ĂŒberhaupt nooit meer hetzelfde ervaren als je eerste ervaringen. Als dat zou kunnen zou ik er voor tekenen 😅
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het advies is om minimaal 12 weken pauze tussen iedere XTC consumptie te houden. Maar hoe langer hoe beter.


CeeCee zei:
hoogstwaarschijnlijk zal je ĂŒberhaupt nooit meer hetzelfde ervaren als je eerste ervaringen. Als dat zou kunnen zou ik er voor tekenen 😅
Klik om te vergroten...
Jawel joh! Set & setting en lang genoege pauzes. De ervaring wordt hier alleen maar beter hoor. Kan wellicht ook komen omdat ik de eerste keer te weinig heb gepakt en dat dat niet de juiste set en setting was.
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Foxy Methoxy zei:
Het advies is om minimaal 12 weken pauze tussen iedere XTC consumptie te houden. Maar hoe langer hoe beter.

Jawel joh! Set & setting en lang genoege pauzes. De ervaring wordt hier alleen maar beter hoor. Kan wellicht ook komen omdat ik de eerste keer te weinig heb gepakt en dat dat niet de juiste set en setting was.
Klik om te vergroten...

😳

Dien je de pauze dan niet ook te verlengen?
Ik had de eerste keer geen idee (naĂŻef,jong& dom) dat ik 6 maanden lang een capsule nam met XTC. De smartshop vertelde ons dat wat we kregen hetzelfde effect zou bieden als Herbal XTC. Na 6 maanden elk weekend te gebruiken (want ja het is toch plantaardig) En we ons weer kwamen melden. Kregen we ineens het verhaal en een shock te verwerken dat ze geen XTC meer mochten verkopen.

Wij hadden geen idee dat ze dit ĂŒberhaupt mochten (verwacht je toch ook niet) en mocht vanzelfsprekend ĂŒberhaupt niet.

Na deze 6 maanden heb ik nooit meer hetzelfde effect mogen ervaren en zat er soms zelfs een jaar tussen 😅 De kater en negatieve emoties werden steeds erger daarom ook gestopt..

Misschien maar goed ook in mijn geval.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
spedcat zei:
hooi, ik had een vraag en kon nou niet echt het antwoord vinden.
afgelopen zomer had ik voor het eerst xtc gedaan en na 3 weken had ik weer genomen, daarna zat er nog een maand tussen en uiteindelijk 2 maanden (tijdens ADE).
ik weet het, het is dom dat doe ik dus echt niet meer, hou er minimaal 2-3 maanden tussen.
maar ik wil 18 feb weer ergens naartoe en daar aan de xtc zitten en ik vroeg me af of dat verstandig is om na 4 maanden weer te doen of moeten we minimaal 6 maanden wachten en daarna weer gebruiken?
Klik om te vergroten...
Zoals ik het lees heb je je slechts een keer niet aan de pauze gehouden na de zomer vorig jaar.
Sinds ADE is in oktober 2022 en dan ben je in februari zo’n 4 maanden verder.
Dat is een prima pauze lijkt me.

Denk vooral aan de hoogte van je dosering, niet te hoog doseren. Bij mdma is: less is more.

Prima dat je er normaal gesproken 2 tot 3 maanden tussen houdt.
Langer mag altijd natuurlijk.
s
spedcatLid
01-01-2024, 00:00
#9
CeeCee zei:
Hi! 😊

Het meest praktische antwoord is denk ik toch.Hoe langer hoe beter 🙂 hoogstwaarschijnlijk zal je ĂŒberhaupt nooit meer hetzelfde ervaren als je eerste ervaringen. Als dat zou kunnen zou ik er voor tekenen 😅
Klik om te vergroten...
ik weet dat ik niet meer hetzelfde zou voelen als de eerste keer maar na een lange pauze zou het toch wel weer goed zijn? 😅
s
spedcatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Zoals ik het lees heb je je slechts een keer niet aan de pauze gehouden na de zomer vorig jaar.
Sinds ADE is in oktober 2022 en dan ben je in februari zo’n 4 maanden verder.
Dat is een prima pauze lijkt me.
Klik om te vergroten...
ik had dus drie weken, een maand en 2 maanden er tussen. dan heb ik me er twee keer niet aan de 2-3 maanden regel gehouden
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
spedcat zei:
ik weet dat ik niet meer hetzelfde zou voelen als de eerste keer maar na een lange pauze zou het toch wel weer goed zijn? 😅
Klik om te vergroten...
Jawel hoor, mijn eerste keer valt in het niet bij andere ervaringen. Met minimaal 12 weken ertussen zou het prima moeten zijn! Vooral belangrijk niet te hoog te doseren, dus max 1,5 x je lichaamsgewicht in mg. Beetje meer kan wel, maar niet 5 pillen van jantje weet hoeveel mg wegkanen.

spedcat zei:
ik had dus drie weken, een maand en 2 maanden er tussen. dan heb ik me er twee keer niet aan de 2-3 maanden regel gehouden
Klik om te vergroten...
Maar in februari zou je alweer 4 maanden ertussen hebben? Dat kan echt wel heur.

CeeCee zei:
😳

Dien je de pauze dan niet ook te verlengen?
Ik had de eerste keer geen idee (naĂŻef,jong& dom) dat ik 6 maanden lang een capsule nam met XTC. De smartshop vertelde ons dat wat we kregen hetzelfde effect zou bieden als Herbal XTC. Na 6 maanden elk weekend te gebruiken (want ja het is toch plantaardig) En we ons weer kwamen melden. Kregen we ineens het verhaal en een shock te verwerken dat ze geen XTC meer mochten verkopen.

Wij hadden geen idee dat ze dit ĂŒberhaupt mochten (verwacht je toch ook niet) en mocht vanzelfsprekend ĂŒberhaupt niet.

Na deze 6 maanden heb ik nooit meer hetzelfde effect mogen ervaren en zat er soms zelfs een jaar tussen 😅 De kater en negatieve emoties werden steeds erger daarom ook gestopt..

Misschien maar goed ook in mijn geval.
Klik om te vergroten...
Lijkt me inderdaad wel vooral op jou van toepassing. Als je pas net begonnen bent met x en over het algemeen goed ermee omgaat is er niets om te vrezen. Zijn natuurlijk in de 90s zat mensen geweest die elk weekeind xtc hebben lopen zitten wegkanen, maar van die mensen hebben er ook zat aardig verneukte receptoren. Met de door jou genoemde klachten wel, of erger.
Bizarre smartshop wel zeg, hallo hey...?!
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Jawel hoor, mijn eerste keer valt in het niet bij andere ervaringen. Met minimaal 12 weken ertussen zou het prima moeten zijn! Vooral belangrijk niet te hoog te doseren, dus max 1,5 x je lichaamsgewicht in mg. Beetje meer kan wel, maar niet 5 pillen van jantje weet hoeveel mg wegkanen.


Maar in februari zou je alweer 4 maanden ertussen hebben? Dat kan echt wel heur.


Lijkt me inderdaad wel vooral op jou van toepassing. Als je pas net begonnen bent met x en over het algemeen goed ermee omgaat is er niets om te vrezen. Zijn natuurlijk in de 90s zat mensen geweest die elk weekeind xtc hebben lopen zitten wegkanen, maar van die mensen hebben er ook zat aardig verneukte receptoren. Met de door jou genoemde klachten wel, of erger.
Bizarre smartshop wel zeg, hallo hey...?!
Klik om te vergroten...

Absoluut niet oké!
Ik ben er na die boodschap vanzelfsprekend niet meer geweest. Heb erna ook geen pillen of capsules meer genuttigd 😅 Heb erna alleen nog vingertopjes MDMA gedaan, voorzichtig gedoseerd ook en daar ging ik wel weer heel goed maar anders op. Maar omdat ik gewoon zo brak werd en 1x echt mentaal helemaal van het padje af heb ik het niet meer gebruikt.

Na de ontdekking van pep sowieso alleen nog maar alcohol, wiet & hasj genomen.

Denk ook wel dat als ik nou een pil in mijn mik zou gooien ik wel weer een goeie ervaring zal hebben. Maar de naweeĂ«n zijn het me gewoon niet waardđŸ„č
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
CeeCee zei:
Absoluut niet oké!
Ik ben er na die boodschap vanzelfsprekend niet meer geweest. Heb erna ook geen pillen of capsules meer genuttigd 😅 Heb erna alleen nog vingertopjes MDMA gedaan, voorzichtig gedoseerd ook en daar ging ik wel weer heel goed maar anders op. Maar omdat ik gewoon zo brak werd en 1x echt mentaal helemaal van het padje af heb ik het niet meer gebruikt.

Na de ontdekking van pep sowieso alleen nog maar alcohol, wiet & hasj genomen.

Denk ook wel dat als ik nou een pil in mijn mik zou gooien ik wel weer een goeie ervaring zal hebben. Maar de naweeĂ«n zijn het me gewoon niet waardđŸ„č
Klik om te vergroten...
Echt zonde zeg!!! Maar jullie waren dus ĂŒberhaupt niet bewust dat het xtc was? Maar een middel "als" xtc dat weken later toch xtc bleek te zijn...?!
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Echt zonde zeg!!! Maar jullie waren dus ĂŒberhaupt niet bewust dat het xtc was? Maar een middel "als" xtc dat weken later toch xtc bleek te zijn...?!
Klik om te vergroten...

Ik schaam me er gewoon voor hoe onnozel we zijn geweest😅 Maar we hadden een aflevering van Spuiten & slikken gezien die over herbals ging. En wat je dus allemaal kon krijgen in de smartshop. We gingen naar binnen en vroegen naar Herbal-XTC.

‘Dat hebben we hier niet, maar we hebben wel een vergelijkbaar iets’

NOU doe dat dan maar! 😍

Meneer vertelde me de eerste keer gebruiken de capsule open te maken. En allebei de helft van de inhoud in een glas cola op te lossen en leeg te drinken. Dan rustig op de bank te wachten tot het ‘in zou slaan’

Well
 it did
 it surely did😂 Ik steeg (stond) letterlijk op..

De tweede keer zakte de w.c. in de grond en zat ik alleen nog op de bril die nog boven de vloer uit kwam.. Etc. etc.

Toen we na 6 maanden kwamen wilde hij ons een telefoonnummer geven omdat hij ‘XTC eigenlijk niet meer mocht verkopen’

Ik heb gejankt als een klein kind.
Dat zeg ik je eerlijk. Ik heb toen ik 19 was altijd gezegd ‘Een jointje prima! maar ik wil en zal NOOIT harddrugs gebruiken’

Voelde me echt verschrikkelijk. Maar goed alsnog vergane glorie nuđŸ€Ł
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
spedcat zei:
ik had dus drie weken, een maand en 2 maanden er tussen. dan heb ik me er twee keer niet aan de 2-3 maanden regel gehouden
Klik om te vergroten...
Excuus dat ik niet goed gelezen had.
Maar sluit me aan bij wat @ljuv zegt.
Het kan wel een keer. Gebeurt meer mensen

Je hebt straks 4 maanden pauze gehad. Prima!

Probeer daarna goed voor jezelf te zorgen, gezond eten, goed slapen en beetje sporten.
s
spedcatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Excuus dat ik niet goed gelezen had.
Maar sluit me aan bij wat @ljuv zegt.
Het kan wel een keer.
Je hebt dan 4 maanden pauze gehad.

Probeer daarna goed voor jezelf te zorgen, gezond eten, goed slapen en beetje sporten.
Klik om te vergroten...
ah oke dankjewel!! mooi om te horen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Jawel hoor, mijn eerste keer valt in het niet bij andere ervaringen. Met minimaal 12 weken ertussen zou het prima moeten zijn! Vooral belangrijk niet te hoog te doseren, dus max 1,5 x je lichaamsgewicht in mg. Beetje meer kan wel, maar niet 5 pillen van jantje weet hoeveel mg wegkanen.
Klik om te vergroten...

Ja, mee eens. Mijn eerste keer was nice, maar niet bijzonderder dan latere ervaringen. Mijn zusje vond haar eerste keer zelfs echt niet zo prettig (ik was er niet bij maar haar woorden: beangstigend, door de inslag vooral, maar ook daarna nog door het wennen aan het effect, pillen waren ook niet getest dus hoeveelheid onbekend). Tweede keer was met mij erbij en ik had toen geteste pillen bij me en wist precies wat erin zat, leuke setting, ik heb nog nooit iemand zo goed zien gaan, vol liefde maar niet too much. :wink: Was briljant om m'n eigen 'kleine' zusje zo happy en open te zien haha. Sindsdien heeft ze eigenlijk alleen maar leuke keren gehad. Het is met X echt even de ervaring van 'weten' dat je vanzelf door die intense come-up heen komt, als-ie toevallig wat rauwer op je dak valt. Mijn come-ups waren meestal vriendelijk en geleidelijk, maar ik heb ook - zelfs met veel ervaring - keren gehad dat ik echt even MOEST gaan zitten omdat ik duizelig werd, kramp, verstoord zicht, licht misselijk, etc. Ik weet dan prima dat dit heel tijdelijk is dus ik maak me nergens druk om. Maar ik begrijp dat een first-timer denkt: holy fuck, what is this shit, en hoe lang ga ik me nog zo voelen.

Een vriend van mij was de eerste keer ook echt even heel stressy en compleet overwhelmed door de inslag, oorsuizen enzo, waardoor hij eerst gekalmeerd moest worden voordat hij ervan kon genieten. Alle keren daarna snapte hij dat dit kan gebeuren en dat het niet lang duurt. De eerste keer is dus zéker niet altijd de beste keer, denk met name dus door die inslag. Dat dit altijd beste ervaring is, is i.m.o. een fabel. Mensen die niet weten dat het daarna vanzelf meer mellow wordt kunnen in paniek raken. Scheelt wel dat mensen díe dus op deze substantie in paniek raken relatief goed gerust te stellen zijn (want het is M/X, geen tripmiddel), er zijn en wat troostende woorden zeggen doet meestal al de trick.

Misschien zou 6-APB wat dit betreft wat meer first-timer-vriendelijk zijn, slooooooow come-up.
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ja, mee eens. Mijn eerste keer was nice, maar niet bijzonderder dan latere ervaringen. Mijn zusje vond haar eerste keer zelfs echt niet zo prettig (ik was er niet bij maar haar woorden: beangstigend, door de inslag vooral, maar ook daarna nog door het wennen aan het effect, pillen waren ook niet getest dus hoeveelheid onbekend). Tweede keer was met mij erbij en ik had toen geteste pillen bij me en wist precies wat erin zat, leuke setting, ik heb nog nooit iemand zo goed zien gaan, vol liefde maar niet too much. :wink: Was briljant om m'n eigen 'kleine' zusje zo happy en open te zien haha. Sindsdien heeft ze eigenlijk alleen maar leuke keren gehad. Het is met X echt even de ervaring van 'weten' dat je vanzelf door die intense come-up heen komt, als-ie toevallig wat rauwer op je dak valt. Mijn come-ups waren meestal vriendelijk en geleidelijk, maar ik heb ook - zelfs met veel ervaring - keren gehad dat ik echt even MOEST gaan zitten omdat ik duizelig werd, kramp, verstoord zicht, licht misselijk, etc. Ik weet dan prima dat dit heel tijdelijk is dus ik maak me nergens druk om. Maar ik begrijp dat een first-timer denkt: holy fuck, what is this shit, en hoe lang ga ik me nog zo voelen.

Een vriend van mij was de eerste keer ook echt even heel stressy en compleet overwhelmed door de inslag, oorsuizen enzo, waardoor hij eerst gekalmeerd moest worden voordat hij ervan kon genieten. Alle keren daarna snapte hij dat dit kan gebeuren en dat het niet lang duurt. De eerste keer is dus zéker niet altijd de beste keer, denk met name dus door die inslag. Dat dit altijd beste ervaring is, is i.m.o. een fabel. Mensen die niet weten dat het daarna vanzelf meer mellow wordt kunnen in paniek raken. Scheelt wel dat mensen díe dus op deze substantie in paniek raken relatief goed gerust te stellen zijn (want het is M/X, geen tripmiddel), er zijn en wat troostende woorden zeggen doet meestal al de trick.

Misschien zou 6-APB wat dit betreft wat meer first-timer-vriendelijk zijn, slooooooow come-up.
Klik om te vergroten...

Mijn ‘wachten’ is inmiddels begonnen! Ik kijk nu al onwijs uit naar mijn eerste keer 6-APB 😊
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
CeeCee zei:
Ik schaam me er gewoon voor hoe onnozel we zijn geweest😅 Maar we hadden een aflevering van Spuiten & slikken gezien die over herbals ging. En wat je dus allemaal kon krijgen in de smartshop. We gingen naar binnen en vroegen naar Herbal-XTC.

‘Dat hebben we hier niet, maar we hebben wel een vergelijkbaar iets’

NOU doe dat dan maar! 😍

Meneer vertelde me de eerste keer gebruiken de capsule open te maken. En allebei de helft van de inhoud in een glas cola op te lossen en leeg te drinken. Dan rustig op de bank te wachten tot het ‘in zou slaan’

Well
 it did
 it surely did😂 Ik steeg (stond) letterlijk op..

De tweede keer zakte de w.c. in de grond en zat ik alleen nog op de bril die nog boven de vloer uit kwam.. Etc. etc.

Toen we na 6 maanden kwamen wilde hij ons een telefoonnummer geven omdat hij ‘XTC eigenlijk niet meer mocht verkopen’

Ik heb gejankt als een klein kind.
Dat zeg ik je eerlijk. Ik heb toen ik 19 was altijd gezegd ‘Een jointje prima! maar ik wil en zal NOOIT harddrugs gebruiken’

Voelde me echt verschrikkelijk. Maar goed alsnog vergane glorie nuđŸ€Ł
Klik om te vergroten...
Nou ik vind het ook m e g a bizar. Wss wist de smartshop donders goed dat het niet mocht, maar je niet informeren vind ik echt ongekend gevaarlijk... Snap dat je gebaald hebt en er inmiddels weg van blijft.

Roze Olifant zei:
Ja, mee eens. Mijn eerste keer was nice, maar niet bijzonderder dan latere ervaringen. Mijn zusje vond haar eerste keer zelfs echt niet zo prettig (ik was er niet bij maar haar woorden: beangstigend, door de inslag vooral, maar ook daarna nog door het wennen aan het effect, pillen waren ook niet getest dus hoeveelheid onbekend). Tweede keer was met mij erbij en ik had toen geteste pillen bij me en wist precies wat erin zat, leuke setting, ik heb nog nooit iemand zo goed zien gaan, vol liefde maar niet too much. :wink: Was briljant om m'n eigen 'kleine' zusje zo happy en open te zien haha. Sindsdien heeft ze eigenlijk alleen maar leuke keren gehad. Het is met X echt even de ervaring van 'weten' dat je vanzelf door die intense come-up heen komt, als-ie toevallig wat rauwer op je dak valt. Mijn come-ups waren meestal vriendelijk en geleidelijk, maar ik heb ook - zelfs met veel ervaring - keren gehad dat ik echt even MOEST gaan zitten omdat ik duizelig werd, kramp, verstoord zicht, licht misselijk, etc. Ik weet dan prima dat dit heel tijdelijk is dus ik maak me nergens druk om. Maar ik begrijp dat een first-timer denkt: holy fuck, what is this shit, en hoe lang ga ik me nog zo voelen.

Een vriend van mij was de eerste keer ook echt even heel stressy en compleet overwhelmed door de inslag, oorsuizen enzo, waardoor hij eerst gekalmeerd moest worden voordat hij ervan kon genieten. Alle keren daarna snapte hij dat dit kan gebeuren en dat het niet lang duurt. De eerste keer is dus zéker niet altijd de beste keer, denk met name dus door die inslag. Dat dit altijd beste ervaring is, is i.m.o. een fabel. Mensen die niet weten dat het daarna vanzelf meer mellow wordt kunnen in paniek raken. Scheelt wel dat mensen díe dus op deze substantie in paniek raken relatief goed gerust te stellen zijn (want het is M/X, geen tripmiddel), er zijn en wat troostende woorden zeggen doet meestal al de trick.

Misschien zou 6-APB wat dit betreft wat meer first-timer-vriendelijk zijn, slooooooow come-up.
Klik om te vergroten...
Precies! Bij mij was het gewoon vooral een voorzichtige kennismaking, waar ik later echt meermaals van mn sokken ben geblazen. Set en setting is gewoon alluuuuus.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
CeeCee zei:
Mijn ‘wachten’ is inmiddels begonnen! Ik kijk nu al onwijs uit naar mijn eerste keer 6-APB 😊
Klik om te vergroten...

Ik ben een groot fan van 6-APB. De intensiteit is niet zoals die van XTC (behalve op extreem hoge doseringen), dus die moet je ook niet verwachten, maar de bijna verdubbelde werkingsduur maakt dat in mijn ogen meer dan goed (X duurt veel te kort...), hierdoor minder directe craving naar bijnemen ook. Al met al een betere deal. De meningen verschillen hierover, maar ik vind dit samen met de LSD-analogen een van de best geslaagde RC's. Heb eigenlijk al jaren geen MDMA meer gedaan, puur vanwege het bestaan van 6-APB. Ik hoop dat het jou ook mag bevallen. :hearteyes: 't Is je gegund. Veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."