#1
Mirtazapine vind ik meer sederend en komt wat intenser aan. Legt je knokkie voor even. Trazodone is rustiger en voelt meer als een jointje. De hevige dromen moet je er dan wel bijnemen.
Ik voel mirtazapine vaak nooit.. Of ik voel het nooit 'inkicken'? Zoals je voelt bij een benzo voel je je loom worden, slaperig.. alles voelt zwaarder.. maar met mirtazapine kan ik 7.5mg nemen ( een halve ) of een kwartje 3.75mg en na een uur nog niks voelen.Mirtazapine vind ik meer sederend en komt wat intenser aan. Legt je knokkie voor even. Trazodone is rustiger en voelt meer als een jointje. De hevige dromen moet je er dan wel bijnemen.
Dat is slaap dosis.. hoe hoger je dosis hoe minder het voor slapen is. Je moet een halve nemen 7.5mg, of een kwartje 3,75mg voor te slapen.7.5 is dan ook niet veel he
Ben er nooit suf van geweest, wel van trazodone. Ligt ook aan de persoon natuurlijk.Dat is slaap dosis.. hoe hoger je dosis hoe minder het voor slapen is. Je moet een halve nemen 7.5mg, of een kwartje 3,75mg voor te slapen.
Maar het is ook een anti depressiva in hogere dosisseren 200/300mg ofzo ( weet niet echt hoeveel ).. maar het word steeds meer geschreven voor slaap problemen, en dan neem je hele lage dosissen. Je word flink suf ervan.. ook de volgende dag nog
Ik neem meestal gewoon een halve. maar heb nachten dat ik nog kut slaapBen er nooit suf van geweest, wel van trazodone. Ligt ook aan de persoon natuurlijk.
Heb tot vorige maand twee jaar lang zowel mirtazapine + trazodone + sertraline gebruikt en ben nu trazodone en sertraline aan het afbouwen.
Mij hebben ze altijd gezegd dat het onder de 30mg gebruikt wordt om slaap te bevorderen (doorslaap niet inslaap).
Werkt pas als antidepressiva als je daar boven gaat.
Weet dat je naar 30mg kan zonder het AD effect te krijgen maar dat moet in samenspraak met je psychiater natuurlijk.Ik neem meestal gewoon een halve. maar heb nachten dat ik nog kut slaap
Ik krijg 15mg pillen, en moet met een kwart beginnen vanavond.Incidenteel, ik heb eens een zak met 30mg pillen Mirtazepine op straat gevonden. Het is vrij stevig spul dat mij een stuk harder in slaapt sukkelt dat benzodiazepines, echter via het blokkeren van signalen in de hersens en dus niet bepaald recreatief. Ik ervoer Mitrazepine als een zwaar bedwelmende waas wellicht enigzins vergelijkbaar met een zeer sterke indica wiet. Maar ik had dus vrij stevige Mirtazepine pillen zonder recept wat enig verschil kan maken.
Ik heb wel vaker benoemd dat ik Mirtazepine zie als antipsychotica waar het als antidepressiva geadverteerd wordt.
Is dat zo? Want na een week quetiapine gebruikt te hebben op voorschrift werkte het voor mij niet meer op de begindosis hoor.Hoe krijg je het voor elkaar dat quetiapine niks meer doet? Want dat spul doet namelijk niet aan tolerantie.
Of bedoel je dat die niet recreatief is?
Het duurt minimum 2 weken vooraleer quetiapine zen volle werking heeft.Is dat zo? Want na een week quetiapine gebruikt te hebben op voorschrift werkte het voor mij niet meer op de begindosis hoor.
Misschien verklaart dat het, want ik heb quetiapine dus maar 2 weken max. gebruikt, omdat ik de werking totaal niet prettig vond. Daarna stapte ik over op aripiprazol.Het duurt minimum 2 weken vooraleer quetiapine zen volle werking heeft.
Is bijna met alle antipsychotica of depresiva.
Zit puur in je kop als je denkt dat ze eerste week al werken , en dan in de 2de week nix meer doen.
Antipsychotica laten zich definiëren door dopamine antagonisme waar Mitrazepine overwegend noradrenaline en (atypisch) serotonine antagonisme vertoont. Mitrazepine identificeert zich overwegend als een noradrenaline antagonist.Zoals @Jmths zegt kan dit evengoed een antipsychotica zijn door de werking.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."