Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMirtazepine

Mirtazepine

69 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
iemand hier ervaring mee als slaapmiddel?
Mijn psychiater heeft het voorgeschreven omdat quetiapine niet veel doet.

Het zijn 15mg en ik moet beginnen met een kwart volgens haar.

Iemand ervaring ermee?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Incidenteel, ik heb eens een zak met 30mg pillen Mirtazepine op straat gevonden. Het is vrij stevig spul dat mij een stuk harder in slaapt sukkelt dat benzodiazepines, echter via het blokkeren van signalen in de hersens en dus niet bepaald recreatief. Ik ervoer Mitrazepine als een zwaar bedwelmende waas wellicht enigzins vergelijkbaar met een zeer sterke indica wiet. Maar ik had dus vrij stevige Mirtazepine pillen zonder recept wat enig verschil kan maken.

Ik heb wel vaker benoemd dat ik Mirtazepine zie als antipsychotica waar het als antidepressiva geadverteerd wordt.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Incidenteel, ik heb eens een zak met 30mg pillen Mirtazepine op straat gevonden. Het is vrij stevig spul dat mij een stuk harder in slaapt sukkelt dat benzodiazepines, echter via het blokkeren van signalen in de hersens en dus niet bepaald recreatief. Ik ervoer Mitrazepine als een zwaar bedwelmende waas wellicht enigzins vergelijkbaar met een zeer sterke indica wiet. Maar ik had dus vrij stevige Mirtazepine pillen zonder recept wat enig verschil kan maken.

Ik heb wel vaker benoemd dat ik Mirtazepine zie als antipsychotica waar het als antidepressiva geadverteerd wordt.
Klik om te vergroten...
Ik krijg 15mg pillen, en moet met een kwart beginnen vanavond.

Zeker dat omdat het zulke sterke pillen zijn zoals je zei?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe krijg je het voor elkaar dat quetiapine niks meer doet? Want dat spul doet namelijk niet aan tolerantie.

Of bedoel je dat die niet recreatief is?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb er ervaring mee. Kreeg het voorgeschreven toen ik depressief was en het werkte erg goed om mee in slaap te komen. Ik werd er minder vermoeid door wakker dan bij quetiapine, dat was echt akelig, want toen had ik het gevoel dat ik überhaupt niet echt geslapen had. Echter kreeg ik mirtazepine niet meer voorgeschreven na 2 maanden, omdat mijn psychiater toen met pensioen ging en ik geen verdere hulp meer zocht destijds, maar anders had ik het wel langer gebruikt vanwege de prettige werking. Het is wel echt een extreme libidokiller, dus mocht je iets van een sexdrive over willen houden, dan is het je niet aangeraden.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
8️⃣6️⃣ zei:
Hoe krijg je het voor elkaar dat quetiapine niks meer doet? Want dat spul doet namelijk niet aan tolerantie.

Of bedoel je dat die niet recreatief is?
Klik om te vergroten...
Is dat zo? Want na een week quetiapine gebruikt te hebben op voorschrift werkte het voor mij niet meer op de begindosis hoor.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Is dat zo? Want na een week quetiapine gebruikt te hebben op voorschrift werkte het voor mij niet meer op de begindosis hoor.
Klik om te vergroten...
Het duurt minimum 2 weken vooraleer quetiapine zen volle werking heeft.
Is bijna met alle antipsychotica of depresiva.
Zit puur in je kop als je denkt dat ze eerste week al werken , en dan in de 2de week nix meer doen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Het duurt minimum 2 weken vooraleer quetiapine zen volle werking heeft.
Is bijna met alle antipsychotica of depresiva.
Zit puur in je kop als je denkt dat ze eerste week al werken , en dan in de 2de week nix meer doen.
Klik om te vergroten...
Misschien verklaart dat het, want ik heb quetiapine dus maar 2 weken max. gebruikt, omdat ik de werking totaal niet prettig vond. Daarna stapte ik over op aripiprazol.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
die laatste die je noemde ken ik niet.
Vorig jaar heeft een psych me nog op een bescheiden dosis reboxetine gezet voor men testrun met dex (die ik dan niet wou , omdat ik men rijbewijs dan moest inleveren..)
En die valde enorm slecht , eerste week geen probz.
Maar vanaf week 2 geen honger meer , niet slapen , lichte psychose , super agressief zonder dat ik het besefte , etc.
Nee nee die middelen wil ik niet meer in men lijf...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het wel wat anders dat je injecties zet voor een medische reden. Drugs injecteren voor de lol, is je begeven op glad ijs naar mijn mening. Nu zal een disso injecteren niet snel leiden tot verslaving. Maar de stap naar een andere drug injecteren wordt zo wel kleiner.

Als ik jouw vriendin of je maat was, zou ik je echt wel proberen ervan te weerhouden.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Remergon (Mirtazepine) word gegeven in een lage dosis als slaapmedicatie maar is eigenlijk een anti-depressiva op een hogere dosis. Ik zou luisteren naar je HA, want dit werkt redelijk zwaar dus goed. Vroeger werd het thuis bij ik gebruikt.
Als Quetiapine niet meer werkt dan moet dit zeker wel werken. Wel raar dat Quetiapine niet veel doet bij je.
Zoals @Jmths zegt kan dit evengoed een antipsychotica zijn door de werking.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
Zoals @Jmths zegt kan dit evengoed een antipsychotica zijn door de werking.
Klik om te vergroten...
Antipsychotica laten zich definiëren door dopamine antagonisme waar Mitrazepine overwegend noradrenaline en (atypisch) serotonine antagonisme vertoont. Mitrazepine identificeert zich overwegend als een noradrenaline antagonist.

"Mirtazapine acts as an antagonist/inverse agonist upon the following receptors:[28][29]
  • 5-HT2A receptor[30]
  • 5-HT2B receptor[31]
  • 5-HT2C receptor [30]
  • 5-HT3 receptor
  • 5-HT7 receptor
  • α1-adrenergic receptor[32]
  • α2A-adrenergic receptor[33]
  • α2B-adrenergic receptor[34]
  • α2C-adrenergic receptor[35]
  • H1 receptor[36]
  • mACH receptors[37]"
psychonautwiki.org

Mirtazapine

Mirtazapine (trade name Remeron, among others) is an antidepressant substance of the piperazinoazepine class. At high doses, it has been reported to act as an atypical psychedelic and sedative. It is classified as a noradrenergic and specific serotonergic antidepressant (NaSSA).[2]
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik persoonlijk vond 7.5mg het sterkte.
Mirtazepine werkt atypisch betreft do sering gezien het sederender werkt op lagere doseringen.

Het werkte heel erg goed alleen kreeg ik er freet buien van en ging ik heel haar dromen maar dat is niks anders Dan quetiapine.
Als 3.75mg niet genoeg is vraag Dan of je 7.5mg mag proberen.

EEj fun fact Mirtazepine is recreating te gebruiken in doseringen rond de 80-300mg!
OP die doseringen schijnt het een zeer kleur rijke deleriant te zijn.

Alleen Dan moet je haast wen maand voorhaad weg werken wat ertoe kan lijden dat je ze niet hebt om te slapen.

Verder denk ik dat quetiapine kruis tolerantie man veroorzaken voor de sederender werking van mirtazapine mischien dat @Jmths hier meer over kan vertellen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
OP die doseringen schijnt het een zeer kleur rijke deleriant te zijn.
Klik om te vergroten...
Zoals de meeste tricyclische antipsychotica, correct. :tongueout:
benzzzy zei:
Verder denk ik dat quetiapine kruis tolerantie man veroorzaken voor de sederender werking van mirtazapine mischien dat @Jmths hier meer over kan vertellen.
Klik om te vergroten...
Antagonisme staat voor het blokkeren van signalen in de hersens waarop het signaal de receptor niet bereikt en er dus ook geen tolerantie vorming plaats kan vinden.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Zoals de meeste tricyclische antipsychotica, correct. :tongueout:

Antagonisme staat voor het blokkeren van signalen in de hersens waarop het signaal de receptor niet bereikt en er dus ook geen tolerantie vorming plaats kan vinden.
Klik om te vergroten...
Zeker dat dat get geval is met alleen tricyclics?
Heb dit nooit eerder gehoord can bijv quetiapine.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAZING zei:
iemand hier ervaring mee als slaapmiddel?
Mijn psychiater heeft het voorgeschreven omdat quetiapine niet veel doet.

Het zijn 15mg en ik moet beginnen met een kwart volgens haar.

Iemand ervaring ermee?
Klik om te vergroten...
Ja ik viel bijna flauw ervan
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Zeker dat dat get geval is met alleen tricyclics?
Heb dit nooit eerder gehoord can bijv quetiapine.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet, iemand zin om te overdoseren met quetiapine toevallig?

Ik had de indruk dat het overdoseren van antipsychotica vrij standaard leid tot vrij heftige hallucinaties. Misschien dat dit de nieuwe Datura hype kan worden.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Ik weet het niet, iemand zin om te overdoseren met quetiapine toevallig?

Ik had de indruk dat het overdoseren van antipsychotica vrij standaard leid tot vrij heftige hallucinaties. Misschien dat dit de nieuwe Datura hype kan worden.
Klik om te vergroten...
Als je even geduld hebt zal @MDMAZING wel 1 van de weken een verslagje typen dat hij een doosje binnen gewerkt heeft :wink: 😂
Nog even geduld dus 😜
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Screenshot_20200611_205958.jpg?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
benzzzy zei:
Veel mensen injecreeren drugs
Klik om te vergroten...
Yup. Junks 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."