Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 weken pannetjes voor hulp bij...

2 weken pannetjes voor hulp bij...

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon even door de zure appel heen bijten de eerste week is het kut daarna gaat het alleen maar beter je hebt die andere zooi echt niet nodig
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
EcstaticZero1990 zei:
Nu zit ik er over na te denken om es met mijn huisarts in conclaaf te gaan of het misschien een idee is om 2 weken diazepam te nemen, zodat ik beter kan slapen, en dus de afkick van het blowen makkelijker word...
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je hiermee je slaapproblemen juist erger maakt.
Tuurlijk, diazepam helpt wel om te kunnen inslapen. Maar wat denk je wat er gaat gebeuren als je stopt met de diazepam..? Dan krijg je de problemen dubbel zo hard terug vanwege de snel oplopende benzo-tolerantie.

Waarschijnlijk ben je gewoon niet meer echt gewend aan een gezond natuurlijk ritme wat je helpt om te slapen. Het is geen quick-fix, maar een braaf burgerleven helpt gewoon het best bij dit soort problemen. Dat betekent dus op tijd opstaan (ook als je niet zo lekker hebt geslapen), overdag actief zijn, wat sporten of lichaamsbeweging krijgen, 's avonds even ontspannen, minimaal een uur voor het slapen alle schermen uit en de lichten dimmen en dan naar bed gaan.

Het kan zijn dat je de eerste paar dagen daar misschien wat aan moet wennen, dat je daardoor misschien wat nachten niet zo goed slaapt. Maar het ergste wat er kan gebeuren is dat je een paar dagen wat vermoeider bent. Dat is ook niet het einde van de wereld. Als je eenmaal gewend bent aan een gezond natuurlijk ritme dan slaap je juist veel beter dan met cannabis. Want cannabis verstoort de slaap, waardoor je minder uitgerust wakker wordt en ook minder goed gevoelens en ervaringen kan verwerken. Dat is wat nu voor jou normaal voelt. Maar het nuchtere normaal werkt dus een stuk beter. Het kost misschien alleen even wat moeite om de overstap te maken.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
EcstaticZero1990 zei:
Hey mensen!!
Ik heb een vraag wat betreft een tijdelijke hulpmiddel om te kunnen slapen..

Het volgende is gaande.
Ik ben al meerdere jaren pittig verslaafd aan wiet. Nu kan ik het overdag wel handelen, maar in de nacht is inslapen een waar drama (ben inmiddels al weer wakker)

Nu zit ik er over na te denken om es met mijn huisarts in conclaaf te gaan of het misschien een idee is om 2 weken diazepam te nemen, zodat ik beter kan slapen, en dus de afkick van het blowen makkelijker word...

Kunnen jullie meedenken over wat er verder voor ideeën zijn betreft slapen?

Alvast super bedankt. En iedereen een gezond 2021 gewenst ☺️
Klik om te vergroten...
Je kan ook zoplicon vragen ,dat is geen bezo.Je hebt er nog 1 maar weet de naam niet.Zoplicon is niet verslavend,ik kan er weken mee stoppen zonder afbouw
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb Zoplicon een tijdje gekregen en staat in de bijsluiter toch echt dat het zowel lichamelijk als geestelijk verslavend kan zijn
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
Je kan ook zoplicon vragen ,dat is geen bezo.Je hebt er nog 1 maar weet de naam niet.Zoplicon is niet verslavend,ik kan er weken mee stoppen zonder afbouw
Klik om te vergroten...
Dat klopt niet. Is wel degelijk verslavend.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Dat klopt niet. Is wel degelijk verslavend.
Klik om te vergroten...
o dan zit ik fout sorry
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
joetsie zei:
o dan zit ik fout sorry
Klik om te vergroten...
Ken beuren mien jong
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
o dan zit ik fout sorry
Klik om te vergroten...
Maar het is volgens mij inderdaad geen benzo
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben al 2x gestopt met blowen voor lange periode en blowde echt veel per dag lange tijd door. Ondertussen wel 1j herbegonnen maar heel miniem en niet meer heel de dag door.

De 1ste week is het sws effe op je tanden bijten. Heb je ook nodig. Wakker gemaakt worden dat langdurig blowen toch iets doet met het lichaam. Je kan het niet zomaar wegwerken met andere middelen. Herval je zo als je stopt met het vervangmiddel.

1ste stap is 2 weken doorzetten. Als de slaap na 2 weken nog niet op orde is kan er voor week 3 en week 4 trazodone/trazolan genomen worden op de kleinste dosis (25mg) Deze werd mij aangeraden vanuit verslavingszorg. Enkel voor die 2 weken. En dan terug stoppen. Geen ontwenning dan. Slaapt er iets sneller van in en iets langer doorslapen.

Maar het beste is nog altijd zonder middelen stoppen. Blowen voor het slapen werkt wel slaapproblemen bij stoppen in de hand en kan dus langer slaapproblemen geven bij ontwenning. Dan is een klein hulpmiddel wel op zijn plaats anders word het slaaptekort slopend voor je gemoedstoestand, weerstand, mentaal,... ik spreek uit ervaring.
E
EcstaticZero1990Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey mensen!!
Ik heb een vraag wat betreft een tijdelijke hulpmiddel om te kunnen slapen..

Het volgende is gaande.
Ik ben al meerdere jaren pittig verslaafd aan wiet. Nu kan ik het overdag wel handelen, maar in de nacht is inslapen een waar drama (ben inmiddels al weer wakker)

Nu zit ik er over na te denken om es met mijn huisarts in conclaaf te gaan of het misschien een idee is om 2 weken diazepam te nemen, zodat ik beter kan slapen, en dus de afkick van het blowen makkelijker word...

Kunnen jullie meedenken over wat er verder voor ideeën zijn betreft slapen?

Alvast super bedankt. En iedereen een gezond 2021 gewenst ☺️
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#11
EcstaticZero1990 zei:
Hey mensen!!
Ik heb een vraag wat betreft een tijdelijke hulpmiddel om te kunnen slapen..

Het volgende is gaande.
Ik ben al meerdere jaren pittig verslaafd aan wiet. Nu kan ik het overdag wel handelen, maar in de nacht is inslapen een waar drama (ben inmiddels al weer wakker)

Nu zit ik er over na te denken om es met mijn huisarts in conclaaf te gaan of het misschien een idee is om 2 weken diazepam te nemen, zodat ik beter kan slapen, en dus de afkick van het blowen makkelijker word...

Kunnen jullie meedenken over wat er verder voor ideeën zijn betreft slapen?

Alvast super bedankt. En iedereen een gezond 2021 gewenst ☺️
Klik om te vergroten...
Seroquel lichte dosies 25 Mg is een tip . Benzos zit je snel met tolerantie afhankelijkheid
E
EcstaticZero1990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Quatapine bedoel je
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#13
EcstaticZero1990 zei:
Quatapine bedoel je
Klik om te vergroten...
Yes idd
E
EcstaticZero1990Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sabotage zei:
Yes idd
Klik om te vergroten...
Ga d'r morgen even naar bellen..
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
EcstaticZero1990 zei:
Hey mensen!!
Ik heb een vraag wat betreft een tijdelijke hulpmiddel om te kunnen slapen..

Het volgende is gaande.
Ik ben al meerdere jaren pittig verslaafd aan wiet. Nu kan ik het overdag wel handelen, maar in de nacht is inslapen een waar drama (ben inmiddels al weer wakker)

Nu zit ik er over na te denken om es met mijn huisarts in conclaaf te gaan of het misschien een idee is om 2 weken diazepam te nemen, zodat ik beter kan slapen, en dus de afkick van het blowen makkelijker word...

Kunnen jullie meedenken over wat er verder voor ideeën zijn betreft slapen?

Alvast super bedankt. En iedereen een gezond 2021 gewenst ☺️
Klik om te vergroten...
Wel met het risico dat je wellicht de verslaving aan wiet gaat inruilen voor 1 aan benzo’s. Daar weer vanaf komen is nog een stuk lastiger en zwaarder.

ik denk dat je door de zure appel heen moet. Je slaapritme zal uiteindelijk weer terug naar normaal gaan, maar dat zal even duren.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sabotage zei:
Yes idd seroqel is de werkzame stof zeker
Klik om te vergroten...
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#17
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wel met het risico dat je wellicht de verslaving aan wiet gaat inruilen voor 1 aan benzo’s. Daar weer vanaf komen is nog een stuk lastiger en zwaarder.

ik denk dat je door de zure appel heen moet. Je slaapritme zal uiteindelijk weer terug naar normaal gaan, maar dat zal even duren.
Klik om te vergroten...
Ja maar slaap te kort kan je echt af matten , niets op tegen om verantwoord even iets te nemen toch.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zelf etizolam gebruikt hiervoor, werkte perfect. 1mg pillen, nam er 1 of 2 en ik sliep als een roosje, uitgerust wakker.
Pas wel op met benzos, voor je 't weet slaap je alleen nog met benzos ipv wiet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wel met het risico dat je wellicht de verslaving aan wiet gaat inruilen voor 1 aan benzo’s. Daar weer vanaf komen is nog een stuk lastiger en zwaarder.

ik denk dat je door de zure appel heen moet. Je slaapritme zal uiteindelijk weer terug naar normaal gaan, maar dat zal even duren.
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier helemaal mee eens. Benzo’s of een andere drugs nemen om van wiet af te komen is imo niet verstandig. De kans dat je de ene verslaving voor de ander inruilt is groot. als je twee weken een benzo neemt is de kans dat je hooked bent al heel groot.
Daarbij komt dat ik de afkick van wiet niet erg of zwaar genoeg vind om er “hulp” van een zware drug bij te hoeven nemen. Door de zure appel heen bijten is echt beter. Trust me.
Ik ben al meerdere malen afgekickt van wiet en als je je kop er bij houd valt het best mee.
Een poosje wat minder slapen is minder erg dan straks moeten afkicken van een drugs zoals Diazepam. Dat is nog 10x ergere hell. Je huisarts bellen voor tips kan wel maar ga aub niet een vervanger zoeken. Succes!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pannetjes? Wat ga je doen, koken? Ik denk dat je het even aan moet passen naar Pammetjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."