#1
Wat een topervaring! Leuk verhaal!
Dat is nu precies de magie van een feestje waar iedereen aan de pillen zit... iedereen is lief voor elkaar. Het maakt niet uit of je jong, oud, hoog-of laag opgeleid, arm of rijk bent. Je bent daar gewoon met elkaar om er samen een top-feestje van te maken. Alle normale maatschappelijke 'hokjes' zijn even weg. Althans dat is hoe ik het altijd ervaar.En toen....tsja toen was het feest....verbaasde me over de aanspraak die ik kreeg van jongeren en dat was dus heel leuk,
Ja dat voel je vaak echt wel aan. Niets beter dan met je stralende mdma-bakkes iemand een complimentje geven en dan een smile van oor-tot-oor terug te krijgen.dacht bij mezelf het lijkt wel of mensen het aanvoelen van elkaar dat je wat gepakt hebt.
Heel verstandig! Op die manier kun je er nog lang van genieten en beperk je ook de schade aan je bovenkamertje...maar met XTC houd ik me aan de 3 maanden rule...
Juist dit idd maakt waarom ik zo enorm van dit speciale stofje hou en het als 40+er een paar keer per jaar blijf doen.Dat is nu precies de magie van een feestje waar iedereen aan de pillen zit... iedereen is lief voor elkaar. Het maakt niet uit of je jong, oud, hoog-of laag opgeleid, arm of rijk bent. Je bent daar gewoon met elkaar om er samen een top-feestje van te maken. Alle normale maatschappelijke 'hokjes' zijn even weg. Althans dat is hoe ik het altijd ervaar.
Juist, dat kreeg ik dus in de gaten maar wel achteraf dus. Mijn laatste festival was Pinkpop en dat was 30 jaar geleden en met die verwachting stapte ik dus Intents Festival op maar dat pakte dus even anders uit. Ik had al heel lang geleden besloten om naar Intents te gaan omdat het bij om de hoek is. XTC kwam op mijn pad en de combi leek me wel perfect, eerlijk is eerlijk ik moest wel wennen natuurlijk aan die openheid en wist niet wat te verwachten als ik gebruikte op een festival. De tijden van mijn Pinkpop adventures bestonden uit blowen en alcohol(draai al ff mee) en dan ben je er niet altijd helemaal bij. XTC is voor mij vele malen leuker en met beleid gebruikt wil ik zeker tot mijn 70e hiervan blijven genieten , heb nog genoeg snoepjes achter hand en hoop dat ze goed blijven.Dat is nu precies de magie van een feestje waar iedereen aan de pillen zit... iedereen is lief voor elkaar. Het maakt niet uit of je jong, oud, hoog-of laag opgeleid, arm of rijk bent. Je bent daar gewoon met elkaar om er samen een top-feestje van te maken. Alle normale maatschappelijke 'hokjes' zijn even weg. Althans dat is hoe ik het altijd ervaar.
Ah dat is in de jaren ‘90. Toen ging ik ook naar Pinkpop! En ja dat soort festivals zijn echt totaal anders qua muziek, publiek en drugsgebruik. Is veel meer op alcohol en cannabis gericht. Ik bezoek tegenwoordig zowel festivals die op Pinkpop lijken (Down the Rabbit Hole) als house festivalletjes. Beide zijn leuk maar inderdaad totaal anders!Mijn laatste festival was Pinkpop en dat was 30 jaar geleden en met die verwachting stapte ik dus Intents Festival op maar dat pakte dus even anders uit.
Ik vind xtc ook leuker dan cannabis/alcohol. Helaas heeft het ook nadelen. Zoals een pittige kater en het sporadische gebruik. Ik zou je echt aanraden die drie-maanden regel aan te houden…XTC is voor mij vele malen leuker en met beleid gebruikt wil ik zeker tot mijn 70e hiervan blijven genieten , heb nog genoeg snoepjes achter hand en hoop dat ze goed blijven.
Inmiddels heb ik wel enigzins de jaren van wijsheid bereikt ...denk ik tenminste ..Bij verantwoord gebruik kun je er nog jaren van genieten!
Klinkt goed hoor! Nooit te oud om te genieten van het leven toch?!Inlezen(boek van Shulgin aangeschaft en tips opgevolgd), testen, voorzichtig opbouwen en inderdaad de 3 maanden in acht nemen , dit samen met gezond eten, sporten is voor mij de manier om zo af ento e eens wat drugs te consumeren. Truffels, XTC en zelf gemaakte wietolie voor ouderdoms kwaaltjes.![]()
Laat ze maar lachen. Ze mogen blij zijn met zo’n levendige pa! Althans dat is wat ik tegen de mijne zeg😜Wel lachen dat ik op mijn oude dag de festivals en XTC ontdek.....mijn kids lachen zich suf...![]()
Heerlijk om te lezen dit, je bent verkocht. Ik ben 52 en ga ook sinds 4 jaar naar festivals. “ komm schon alter” is een hele fijne met veel leeftijd genoten en heerlijke melodic techno. En er zijn er nog meer waar dan ook veel dezelfde mensen komen. Geniet van de feestjes🙌Dit weekend Intens genoten op Intents Festival waar ik op mijn oude dag voor het eerst naar toe ben gegaan en tsjonge wat een feest zeg.
Deze zestig plusser besloot om ook eens ipv een thuis setting XTC te doen op een Festival omdat ik ook wel eens wilde beleven hoe dat dat voelt en ik kan zeggen dat het te gek was. Volkomen anders dan in een thuis setting moet ik zeggen met veel variaties van ervaringen en gevoelens. Ik besloot om mij niet hoger te gaan dan 90 mg en nam eerst een door mij geprepareerde capsule ( getest en geanalyseerde pil van 120mg fijn gemaakt)met 60mg om na 1 uur er nog een van 30mg achteraan te pakken, een combi die voor mij goed werkt omdat ik dan nog bij de tijd blijf.
Ik had niet veel gegeten en verwachte dat de eerst inname snel zou inklappen maar dat duurde toch wel 45 minuten en toen klapte het goed moet ik zeggen en na 1 uur en 15 minuten kwam daar nog een inkicker achter aan die ook best wel pittig inhakte. Ik had besloten om eerst de sfeer eens te voelen (ben hoogsensitief) voordat ik wat ging nemen maar ik merkte bij binnenkomst op het terrein al direct dat de sfeer heel erg goed was, wat een positieve energie.
En toen....tsja toen was het feest....verbaasde me over de aanspraak die ik kreeg van jongeren en dat was dus heel leuk, let wel ik kende dat dus helemaal niet en dacht bij mezelf het lijkt wel of mensen het aanvoelen van elkaar dat je wat gepakt hebt. Muziek en lichtshows die als een deken over me heen kwamen ,bas die dwars door mijn lijf heenging , geweldig....
Toen ik even ging zitten was de werking weer anders, veel praten, diep gesprek, compleet andere setting die overging in de eindshow en ik wlde ook een piekmoment tijdens die eindshow wat dus ook gelukt is. Een come down heb ik niet tot nauwelijks gehad, het ging allemaal heel smooth en aan alles komt een eind maar niet voordat ik op de fiets huiswaarts keerde en ontdekte dat fietsen met XTC eigenlijk ook wel heel erg gaaf is , door het bos, frisse lucht, in het donker, mede festival gangers tegen komend....heel bijzonder.
Conclusie: ik loop nog na te gloeien en heb ondanks mijn leeftijd wil ik meer van dit soort festivals, maar met XTC houd ik me aan de 3 maanden rule...
Maar tsjonge wat vet was dit zeg......
Nou, ik was gisteren op een techno festival en daar heb ik meerdere 'oudere' mensen (55-70) heerlijk zien genieten van een pil, en die pasten perfect tussen de 20-30-40-jarigen, keek echt niemand gek van op! De sfeer is ook zo vriendelijk en relaxed, iedereen is aardig voor elkaar. Waarom zou je het niet doen, als het je leuk lijkt? Ik zou zeggen ga er gewoon lekker voor, leeftijd speelt geen rol!Tsjaaaa...ik weet het niet.
Ik zou al eerst heel goed moeten gaan zoeken naar een feest in dit genre, en dan...heel misschien.
Ik heb het gevoel dat ik er niet meer in thuis hoor....ik val nooit graag op en daar tussen al de jeugd, daar val je automatisch al op door je leeftijd.
Lastig uitvoerbaar allemaal.
Was je bij Mystic Garden?Nou, ik was gisteren op een techno festival en daar heb ik meerdere 'oudere' mensen (55-70) heerlijk zien genieten van een pil, en die pasten perfect tussen de 20-30-40-jarigen, keek echt niemand gek van op! De sfeer is ook zo vriendelijk en relaxed, iedereen is aardig voor elkaar. Waarom zou je het niet doen, als het je leuk lijkt? Ik zou zeggen ga er gewoon lekker voor, leeftijd speelt geen rol!
Yes!Was je bij Mystic Garden?
Op Partyflock kun je gericht zoeken op plaats, datum, genre etc.Hoe komen jullie aan info welk festival wanneer en waar draait? Domme vraag misschien maar ik heb geen idee...
Nou Zandman......die tijden zijn pas voorbij als je jezelf echt als een oude lul gaat gedragen dus : naar biljarten, kaartje leggen, uitstapjes met Zonnebloem etc.Vwb de muziek zou ik graag naar festivals met trance, technotrance, muziekmix dance gaan. Maar dat komt er niet meer van, ik zie me daar al als ouwe lul tussen alle spacende jeugd staan ...en dan wil ik zelf ook wel weer spacen. Jammer maar helaas. Die tijden zijn voorbij.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."