Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC , Festival en zestiger

XTC , Festival en zestiger

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een topervaring! Leuk verhaal!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi @Stratora wat leuk om te horen dat je zo'n fijne ervaring hebt gehad! Super om te lezen dat je op die leeftijd nog zo'n nieuwe ervaring aan durft te gaan. Ik vind xtc zowel thuis als op een festival zalig.

Stratora zei:
En toen....tsja toen was het feest....verbaasde me over de aanspraak die ik kreeg van jongeren en dat was dus heel leuk,
Klik om te vergroten...
Dat is nu precies de magie van een feestje waar iedereen aan de pillen zit... iedereen is lief voor elkaar. Het maakt niet uit of je jong, oud, hoog-of laag opgeleid, arm of rijk bent. Je bent daar gewoon met elkaar om er samen een top-feestje van te maken. Alle normale maatschappelijke 'hokjes' zijn even weg. Althans dat is hoe ik het altijd ervaar.

Stratora zei:
dacht bij mezelf het lijkt wel of mensen het aanvoelen van elkaar dat je wat gepakt hebt.
Klik om te vergroten...
Ja dat voel je vaak echt wel aan. Niets beter dan met je stralende mdma-bakkes iemand een complimentje geven en dan een smile van oor-tot-oor terug te krijgen.

Stratora zei:
maar met XTC houd ik me aan de 3 maanden rule...
Klik om te vergroten...
Heel verstandig! Op die manier kun je er nog lang van genieten en beperk je ook de schade aan je bovenkamertje...
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heee, wat een leuk verhaal is dit! :) Mooi dat je zo genoten hebt!
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Dat is nu precies de magie van een feestje waar iedereen aan de pillen zit... iedereen is lief voor elkaar. Het maakt niet uit of je jong, oud, hoog-of laag opgeleid, arm of rijk bent. Je bent daar gewoon met elkaar om er samen een top-feestje van te maken. Alle normale maatschappelijke 'hokjes' zijn even weg. Althans dat is hoe ik het altijd ervaar.
Klik om te vergroten...
Juist dit idd maakt waarom ik zo enorm van dit speciale stofje hou en het als 40+er een paar keer per jaar blijf doen.

Je krijgt er machtig mooie en onvergetelijke ervaringen door en je kunt echt even alles achter je laten. Afgelopen zaterdag op intents ook weer echt intens genoten van alles en iefereen om me heen😁
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Dat is nu precies de magie van een feestje waar iedereen aan de pillen zit... iedereen is lief voor elkaar. Het maakt niet uit of je jong, oud, hoog-of laag opgeleid, arm of rijk bent. Je bent daar gewoon met elkaar om er samen een top-feestje van te maken. Alle normale maatschappelijke 'hokjes' zijn even weg. Althans dat is hoe ik het altijd ervaar.
Klik om te vergroten...
Juist, dat kreeg ik dus in de gaten maar wel achteraf dus. Mijn laatste festival was Pinkpop en dat was 30 jaar geleden en met die verwachting stapte ik dus Intents Festival op maar dat pakte dus even anders uit. Ik had al heel lang geleden besloten om naar Intents te gaan omdat het bij om de hoek is. XTC kwam op mijn pad en de combi leek me wel perfect, eerlijk is eerlijk ik moest wel wennen natuurlijk aan die openheid en wist niet wat te verwachten als ik gebruikte op een festival. De tijden van mijn Pinkpop adventures bestonden uit blowen en alcohol(draai al ff mee) en dan ben je er niet altijd helemaal bij. XTC is voor mij vele malen leuker en met beleid gebruikt wil ik zeker tot mijn 70e hiervan blijven genieten , heb nog genoeg snoepjes achter hand en hoop dat ze goed blijven.

Nogmaals,geweldige ervaring , begin dance, hardcore al heel vet te vinden en ondanks het piepen en kraken op mijn leeftijd vertik ik het om oud te worden en wil van dit soort avonturen wat vaker. Een kijken wat er over zo'n 3 maanden aan festivals in de buurt te vinden is....
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stratora zei:
Mijn laatste festival was Pinkpop en dat was 30 jaar geleden en met die verwachting stapte ik dus Intents Festival op maar dat pakte dus even anders uit.
Klik om te vergroten...
Ah dat is in de jaren ‘90. Toen ging ik ook naar Pinkpop! En ja dat soort festivals zijn echt totaal anders qua muziek, publiek en drugsgebruik. Is veel meer op alcohol en cannabis gericht. Ik bezoek tegenwoordig zowel festivals die op Pinkpop lijken (Down the Rabbit Hole) als house festivalletjes. Beide zijn leuk maar inderdaad totaal anders!


Stratora zei:
XTC is voor mij vele malen leuker en met beleid gebruikt wil ik zeker tot mijn 70e hiervan blijven genieten , heb nog genoeg snoepjes achter hand en hoop dat ze goed blijven.
Klik om te vergroten...
Ik vind xtc ook leuker dan cannabis/alcohol. Helaas heeft het ook nadelen. Zoals een pittige kater en het sporadische gebruik. Ik zou je echt aanraden die drie-maanden regel aan te houden…
Bij verantwoord gebruik kun je er nog jaren van genieten!
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Bij verantwoord gebruik kun je er nog jaren van genieten!
Klik om te vergroten...
Inmiddels heb ik wel enigzins de jaren van wijsheid bereikt ...denk ik tenminste ..
Inlezen(boek van Shulgin aangeschaft en tips opgevolgd), testen, voorzichtig opbouwen en inderdaad de 3 maanden in acht nemen , dit samen met gezond eten, sporten is voor mij de manier om zo af ento e eens wat drugs te consumeren. Truffels, XTC en zelf gemaakte wietolie voor ouderdoms kwaaltjes.:oldman:
Wel lachen dat ik op mijn oude dag de festivals en XTC ontdek.....mijn kids lachen zich suf...:tearsofjoy:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stratora zei:
Stratora zei:
Inlezen(boek van Shulgin aangeschaft en tips opgevolgd), testen, voorzichtig opbouwen en inderdaad de 3 maanden in acht nemen , dit samen met gezond eten, sporten is voor mij de manier om zo af ento e eens wat drugs te consumeren. Truffels, XTC en zelf gemaakte wietolie voor ouderdoms kwaaltjes.:oldman:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klinkt goed hoor! Nooit te oud om te genieten van het leven toch?!
Stratora zei:
Wel lachen dat ik op mijn oude dag de festivals en XTC ontdek.....mijn kids lachen zich suf...:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Laat ze maar lachen. Ze mogen blij zijn met zo’n levendige pa! Althans dat is wat ik tegen de mijne zeg😜
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hee, wat leuk om eens een goed report te lezen van een zestig plusser!
Wat ik dus ook ben!
Heb je een leven gehad met veel verschillende soorten drugs?
Ikzelf wel, maar ik ben ermee gestopt met druggebruik.
Voor mij is het wel genoeg geweest, ook qua financiële kant is stoppen voor mij beter!
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stratora zei:
Dit weekend Intens genoten op Intents Festival waar ik op mijn oude dag voor het eerst naar toe ben gegaan en tsjonge wat een feest zeg.
Deze zestig plusser besloot om ook eens ipv een thuis setting XTC te doen op een Festival omdat ik ook wel eens wilde beleven hoe dat dat voelt en ik kan zeggen dat het te gek was. Volkomen anders dan in een thuis setting moet ik zeggen met veel variaties van ervaringen en gevoelens. Ik besloot om mij niet hoger te gaan dan 90 mg en nam eerst een door mij geprepareerde capsule ( getest en geanalyseerde pil van 120mg fijn gemaakt)met 60mg om na 1 uur er nog een van 30mg achteraan te pakken, een combi die voor mij goed werkt omdat ik dan nog bij de tijd blijf.
Ik had niet veel gegeten en verwachte dat de eerst inname snel zou inklappen maar dat duurde toch wel 45 minuten en toen klapte het goed moet ik zeggen en na 1 uur en 15 minuten kwam daar nog een inkicker achter aan die ook best wel pittig inhakte. Ik had besloten om eerst de sfeer eens te voelen (ben hoogsensitief) voordat ik wat ging nemen maar ik merkte bij binnenkomst op het terrein al direct dat de sfeer heel erg goed was, wat een positieve energie.
En toen....tsja toen was het feest....verbaasde me over de aanspraak die ik kreeg van jongeren en dat was dus heel leuk, let wel ik kende dat dus helemaal niet en dacht bij mezelf het lijkt wel of mensen het aanvoelen van elkaar dat je wat gepakt hebt. Muziek en lichtshows die als een deken over me heen kwamen ,bas die dwars door mijn lijf heenging , geweldig....

Toen ik even ging zitten was de werking weer anders, veel praten, diep gesprek, compleet andere setting die overging in de eindshow en ik wlde ook een piekmoment tijdens die eindshow wat dus ook gelukt is. Een come down heb ik niet tot nauwelijks gehad, het ging allemaal heel smooth en aan alles komt een eind maar niet voordat ik op de fiets huiswaarts keerde en ontdekte dat fietsen met XTC eigenlijk ook wel heel erg gaaf is , door het bos, frisse lucht, in het donker, mede festival gangers tegen komend....heel bijzonder.
Conclusie: ik loop nog na te gloeien en heb ondanks mijn leeftijd wil ik meer van dit soort festivals, maar met XTC houd ik me aan de 3 maanden rule...
Maar tsjonge wat vet was dit zeg......
Klik om te vergroten...
Heerlijk om te lezen dit, je bent verkocht. Ik ben 52 en ga ook sinds 4 jaar naar festivals. “ komm schon alter” is een hele fijne met veel leeftijd genoten en heerlijke melodic techno. En er zijn er nog meer waar dan ook veel dezelfde mensen komen. Geniet van de feestjes🙌
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vwb de muziek zou ik graag naar festivals met trance, technotrance, muziekmix dance gaan. Maar dat komt er niet meer van, ik zie me daar al als ouwe lul tussen alle spacende jeugd staan ...en dan wil ik zelf ook wel weer spacen. Jammer maar helaas. Die tijden zijn voorbij.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tsjaaaa...ik weet het niet.
Ik zou al eerst heel goed moeten gaan zoeken naar een feest in dit genre, en dan...heel misschien.
Ik heb het gevoel dat ik er niet meer in thuis hoor....ik val nooit graag op en daar tussen al de jeugd, daar val je automatisch al op door je leeftijd.
Lastig uitvoerbaar allemaal.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Tsjaaaa...ik weet het niet.
Ik zou al eerst heel goed moeten gaan zoeken naar een feest in dit genre, en dan...heel misschien.
Ik heb het gevoel dat ik er niet meer in thuis hoor....ik val nooit graag op en daar tussen al de jeugd, daar val je automatisch al op door je leeftijd.
Lastig uitvoerbaar allemaal.
Klik om te vergroten...
Nou, ik was gisteren op een techno festival en daar heb ik meerdere 'oudere' mensen (55-70) heerlijk zien genieten van een pil, en die pasten perfect tussen de 20-30-40-jarigen, keek echt niemand gek van op! De sfeer is ook zo vriendelijk en relaxed, iedereen is aardig voor elkaar. Waarom zou je het niet doen, als het je leuk lijkt? Ik zou zeggen ga er gewoon lekker voor, leeftijd speelt geen rol!
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miraculeus zei:
Nou, ik was gisteren op een techno festival en daar heb ik meerdere 'oudere' mensen (55-70) heerlijk zien genieten van een pil, en die pasten perfect tussen de 20-30-40-jarigen, keek echt niemand gek van op! De sfeer is ook zo vriendelijk en relaxed, iedereen is aardig voor elkaar. Waarom zou je het niet doen, als het je leuk lijkt? Ik zou zeggen ga er gewoon lekker voor, leeftijd speelt geen rol!
Klik om te vergroten...
Was je bij Mystic Garden?
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wooferland in augustus is sowieso voor ouderen daar valt de jeugd juist weer op. Maar is veel house/techno geloof ik. Verschillende stages sowieso.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe komen jullie aan info welk festival wanneer en waar draait? Domme vraag misschien maar ik heb geen idee...
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fladderfly zei:
Was je bij Mystic Garden?
Klik om te vergroten...
Yes!
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Hoe komen jullie aan info welk festival wanneer en waar draait? Domme vraag misschien maar ik heb geen idee...
Klik om te vergroten...
Op Partyflock kun je gericht zoeken op plaats, datum, genre etc.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Vwb de muziek zou ik graag naar festivals met trance, technotrance, muziekmix dance gaan. Maar dat komt er niet meer van, ik zie me daar al als ouwe lul tussen alle spacende jeugd staan ...en dan wil ik zelf ook wel weer spacen. Jammer maar helaas. Die tijden zijn voorbij.
Klik om te vergroten...
Nou Zandman......die tijden zijn pas voorbij als je jezelf echt als een oude lul gaat gedragen dus : naar biljarten, kaartje leggen, uitstapjes met Zonnebloem etc.
Ik dacht dat ik met mijn 60+ oud was op Intents maar ik heb daar wat grijsaards voorbij zien komen waarmee vergeleken ik een snotneus ben.
Ik had leuke gesprekken met jong spul waarvan ik de vader zou kunnen zijn geweest en die reageerde super tof toen ze er achter kwamen dat ook ik een pilleke genomen had , en dat was dus geen pilleke tegen reuma, bloeddruk, spataders etc.
Ze vonden het wel cool en zeker toen ik zei dat ik niet als 60 plusser geboren ben en voor mij komt er nog bij dat ik 10 jaar lang met de K**** ziekte rond gelopen heb, nu genezen ben en dus echt voor Carpe Diem ga. Ik zie het zelfde bij een vriendin van me ...zelfde leeftijd. , zelfde ziekte geschiedenis en ook helemaal los aan het gaan .Gelukkig zijn we op een leeftijd dat we verstandig met de consumpties om kunnen gaan en misschien daarom wel dubbel genieten. Binnenkort naar Bospop en dat is weer heel wat anders , meer ouwe tijd voor mij en waarschijnlijk heeel veel leeftijdsgenoten...
Maar die vette Festivals wil ik zeker meer gaan bezoeken...en dat moet jij dus ook doen Zandman......:blush:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik volg dit advies op!
Ik zal ook eens naar een technotrance party gaan, en hopelijk tref ik dan de juiste mensen...en zie en ervaar ik, dat ik niet de enige ouwe lul ben die nog eens een feestje bouwen wil....ik zal eens op zoek gaan naar een leuk festival achtig spektakel!
Anders gaan we eens een keertje samen naar een festival toe, ook een mogelijkheid, nietwaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."