Hi,
Ik zal even mn hele verhaal hier posten dan is het misschien iets duidelijker.
Deze zomer had iemand iets gepost over dat ze geen boek kon lezen en dat dat komt omdat ze ADHD heeft.
Ik dacht ik geen boek kon lezen omdat ik dyslexie heb..
Ik had nog nooit iemand horen zeggen dat ze geen boek konden lezen dus ik was nieuwsgierig.
Toen ik de symptomen ging opzoeken viel ik achterover omdat dit een beschrijving van mezelf was.
(Ik was de persoon die dacht dat ADHD niet bestond, karma
![:)]()
)
De testen hier in België kosten 1000 euro.
Ik dacht ja allemaal leuk en aardig maar ik wil eerst medicatie testen want als ik het straks niet heb, ben ik 1000 euro lichter en ben ik nog geen stap verder.
Ik ging stiekem op zoek naar Ritalin. Ik vond geen Ritalin maar wel Dex.
Ik dacht dex zal wel niet werken maar kom op we zullen het proberen.
Op het moment dat ik dex heb genomen, ging er een nieuwe wereld voor me open.
Ik kon voor de eerste keer in m'n leven een taak afmaken zonder tegengewerk van mezelf.
Daarna Ritalin geprobeerd om te zien of dit bij mij aansloeg, helaas niks.
M'n testen gedaan en begin Juni kreeg ik officieel m'n diagnose.
Dex wordt inderdaad niet zomaar voorgeschreven hier in België. (Wat ik trouwens ABSURD vind!!)
Als eerst moest ik beginnen met Ritalin.
Ik zei Methylfenidaat helpt niet bij mij! Maaaaaar ik moest het toch terug proberen..
En niet 1, NEEEEEEEE, alle soorten maten, merken en hoeveelheden.
Als ik dit neem, word ik heel warrig, opgefokt en daarna heeeeeel somber en wil ik gaan slapen.
Daarna mocht ik beginnen aan het wondermiddel Strattera.
De grootste troep die er bestaat! Ik werd letterlijk een ongemotiveerde zombie, gevangen in mn eigen lichaam.
En een van de leukste bijwerkingen, zelfmoordgedachtes. Kers op de taart
Eind september was 1 van de laatste keren dat ik stiekem dex had geprobeerd met positief effect en 2 maanden later merkte ik opeens dat het niet meer werkte..
Ik kreeg eigenlijk precies hetzelfde gevoel als wat ik bij Ritalin kreeg.
Vorige week een afspraak bij m'n psychiater gehad en heb m alles verteld dat ik het vroeger stiekem had geprobeerd en dat het werkte en daarna niet meer.
Ik heb hem gevraagd mag ik het nog 1 keer proberen om te kijken of het echt niet helpt want dan kan ik het wegstrepen van m'n lijst.
(Lees ik nam medicatie van een ander maar je weet natuurlijk nooit 100 procent zeker of dit echte medicatie is en ik had er eigenlijk nooit over nagedacht dat dit echt fucking gevaarlijk kan zijn)
Voor mij was 1 tabletje genoeg geweest maar ik kreeg er 60 op voorschrift..
Ik probeerde de dex en ik merk nu in januari dat het nog altijd niet terug aanslaat..
Ben momenteel bezig met Selegiline..
Maar in mn keukenkastje ligt :
Ritalin
Mediket
Concerta 18 mg
Concerta 27 mg
Strattera 25 mg
Strattera 40 mg
4 potjes dex
ander potje dex van een andere apotheek
nog een ander potje dex van de apotheek hier in belgië
Dus rond de 300 euro medicatie waar ik geen kut aan heb en misschien iemand anders wel!
Medicatie die ik wil proberen zijn medicatie zoals bumetanide of moclobemide..
Medicatie die ik 100 procent zou krijgen van mn arts als ik het vraag..
Maar ik vind het zo'n verspilling want waarschijnlijk heeft iemand het thuis liggen en doet er niks mee, juist hetzelfde met de medicatie die ik thuis heb liggen.. Het gaat me meer over de mindset erachter.
Btw ik zie ADHD niet als een handicap.. Verre van.. Ik leer nu verschillende mensen met ADHD kennen en het zijn de leukste, gezelligste, makkelijkste en eerlijkste mensen die ik ooit heb ontmoet.
Mijn enigste probleem is dat als ik bv mn huis wil opruimen en schoonmaken en mn ADHD heel erg is, ik wel baas kan zijn over mn lichaam en kan zeggen.. Jawel vriendin, ook al heb je geen zin, je gaat het lekker wel doen.
Momenteel is mn uitstelgedrag abnormaal en motivatie 0,0.. Niks krijgt me in gang..
Daarom wil ik eigenlijk geen antidepressiva proberen, ik wil mn adhd gebruiken wanneer ik het wil.
Kortwerkende medicatie lijkt mij dus ideaal..
Ik wil even duidelijk zijn. Ik ben geen iemand die drugs gebruikt/misbruikt.
Ik heb wiet, space cake, coke en mdma gedaan.
Allemaal 1 keer gedaan en daarna nooit niet meer..
Enigste wat me boeiend lijkt is DMT maar dat durf ik momenteel nog niet
Inner_search, je zegt dat je al vanaf je 13e aan het zoeken bent.
Wat heb je allemaal geprobeerd en wat zijn voor jou de belangrijkste dingen die je hinderen?
Ik ben trouwens sinds eind december bezig met te mediteren.
Ik ben misschien raar maar mijn motto in het leven is : 'Gaat niet bestaat niet'
Dus een paar tegenslagen met medicatie houden me niet tegen om iets te vinden wat wel voor me werkt..