Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicatie swap

Medicatie swap

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
ATGC zei:
Leuk hoe je even alle mensen die wel baat bij medicatie hebben de les probeert te lezen.

Wat telt is niet jouw persoonlijke ervaring en vooroordelen maar wat iemand zelf ervaart.

Ik raad je bij dezen ook een andere mindset aan: het niet zomaar oordelen over de keuzes van een ander persoon.
Het herdefiniëren van psychologische aandoeningen dat ze geen handicap durven/willen noemen is eveneens twijfelachtig. De maatschappij moet zeker mensen met diagnoses faciliteren en zorgen dat men duurzaam werk en/of dagbesteding heeft. Maar we moeten niet gaan doen alsof deze groepen geen beperkingen hebben.
Klik om te vergroten...
Vriendelijk bedankt voor het aanraden , ik ga het even bekijken en uitzoeken of het wat is voor mij.


Ik denk dat aanraden op deze manier werkt.
Fijne dag nog.
ElaineD zei:
zelfmedicatie te promoten.
Ik vroeg me gewoon af bestaat het? Of wat doen jullie in zo’n situatie?
Klik om te vergroten...
Ik reageerde op de rechtstreekse vraag van ts uit mijn persoonlijke ervaring.
Ik blijf bij men standpunt dat IK meer baad heb bij mediatie sport en een aangepaste werkomgeving on overleg met je (toekomstige) werkgever.
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel mensen denken en vinden dat alleen medicatie prima werkt, en is hun keuze... ja duh... liefst zo min mogelijk inspanning!
Maar zo werkt het toch niet ....
Het is altijd EN pasende medicatie EN aan je zelf gaan werken met therapie.
Zo krijg echt maximaal resultaat.
Als je dat niet gaat proberen blijf je maar lekker op die 20% verbetering hangen toch!
Net als mensen met een stemmings stoornis (depressie etc) medicatie gaan slikken en dan is het allemaal opgelost toch? Nooit meer klachten.
Anti Trek medicatie nemen als je wilt stoppen met gebruik!
Zooo echt een uitvinding toch???! Elke dag een pilletje anti trek en je denkt nooit meer aan drugsgebruiken......
Wauwww waarom nemen al die mensen die verslaafd zijn dat niet eigenlijk??? Met een anti trek pilletje overwin je zo je verslaving!
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Hij raadt het voornamelijk gewoon aan...
Klik om te vergroten...

Niet medicamente psychologische hulp is ook belangrijk. Maar dat aanraden gaat hier niet over 1 maar wel 3 dingen, meditatie, voeding en een "andere mindset"

Die laatste heb ik zelf gelukkig niet gehoord maar het is wel diverse malen tegen mijn wijlen moeder gezegd door familie terwijl ze aan ernstige depressieve episodes leed.

Mindless zei:
Als jij het probeerde en er hele goede resultaten mee had, zou jij toch ook willen dat anderen het een kans gaven?

Waarom vat je het altijd zo persoonlijk op als men niet zo positief is over AD(H)D behandelen met medicatie?
Klik om te vergroten...

Ik raad nooit zomaar medicijnen en/of behandelingen aan omdat de reactie moeilijk te voorspellen is. Ik heb zelfs voldoende punten van kritiek op psychofarmaca. 3-4 weken wachten op de inwerking van S(N/S)RI's, het achter dure merken afschermen van formulaties met vertraagde afgiftes van bijv methylfenidaat en het stigma op dex, geen rijbewijs en chemisch is het een van de stereoisomeren van speed.

MPH vind ik ook geen perfect middel, het is IMO te piekerig en kan leiden tot hyperfocus en/rebounds.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."