Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZware insomnia door ontwenning

Zware insomnia door ontwenning

55 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Klopt.het is puur geestelijk. Omdat je gelukkig nog maar zo kort gebruikt hebt.

Heb je hiervoor ook slaapproblemen gehad? Je hebt heleboel andere medicatie die niet verslavend is. Zoals mirtazepine. Je merkt direct of het werkt en ook dit kan je kort gebruiken. Het is geen Benzo
Klik om te vergroten...
Drie jaar geleden wel ...maar dit is ook puur gekomen door
Roze Olifant zei:
Ik zou naar je huisarts gaan en eventueel met hem een plan opstellen voor taperen met diazepam. Het is natuurlijk goed dat je afkickt, maar langdurige extreme insomnia is ook geen houdbare situatie. Sterkte!

@Mrloverdj ik snap je punt,'t is maar de afkick van benzo’s kan wel degelijk lichamelijk zijn. Ook na een relatief korte gebruiksperiode. Ik merk deze ‘rebound’ zelf al als ik een paar dagen achter elkaar een lage dosis etizolam gebruik. De nachten daarna slaap ik slecht of niet. Dat zal vast deels ook psychologisch zijn, maar het is ook gewoon een reactie van het lichaam. Verder eens met je laatste post, zie nu dat je al ongeveer zei wat ik hierboven zei. :wink:
Klik om te vergroten...
Vroeger heb ik eens een taper gedaan via de huisarts .maar die schreef me dan flurazepam voor.
Wat was me dat voor rotzooi zeg vanaf dag 3 kreeg ik extreme agressie ...uitstappen in het verkeer...scènes schoppen in winkels ik verloor helemaal de zo controle en mijn duivel zat volledig aan het stuur.
Daar schijt ik nu nog zeven kleuren stront voor .
.als ik terugdenk aan die taper daarom dat ik nu probeerde te kiezen voor de korte pijn.
Heb nu een kleine knieval gemaakt en door een paniekaanval daarnet door het 4 dagen wakker zijn terug wat bromazepam genomen..ik vreesde dat ik een hartaanval kreeg anders.
Dit zal niet zo simpel zijn blijkbaar
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Ik zou naar je huisarts gaan en eventueel met hem een plan opstellen voor taperen met diazepam. Het is natuurlijk goed dat je afkickt, maar langdurige extreme insomnia is ook geen houdbare situatie. Sterkte!

@Mrloverdj ik snap je punt, maar de afkick van benzo’s kan wel degelijk lichamelijk zijn. Ook na een relatief korte gebruiksperiode. Ik merk deze ‘rebound’ zelf al als ik een paar dagen achter elkaar een lage dosis etizolam gebruik. De nachten daarna slaap ik slecht of niet. Dat zal vast deels ook psychologisch zijn, maar het is ook gewoon een reactie van het lichaam. Verder eens met je laatste post, zie nu dat je al ongeveer zei wat ik hierboven zei. :wink:
Klik om te vergroten...
Hier ook. Na 2-3 dagen Etizolam of 1 nacht Clonazolam, daar lever ik de volgende nacht m’n slaap voor in... Helaas.

Gebruik daarom ook geen dagen achter elkaar meer, en Clonazolam sowieso al nóóit vaker dan eens per week.

Merk dat ook echt wel lichamelijk hoor. Zit niet alleen tussen de oortjes. Daarom benzo’s lekker met verstand blijven gebruiken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoop dat je snel wat opknapt! Niet slapen is een killer...
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Hoop dat je snel wat opknapt! Niet slapen is een killer...
Klik om te vergroten...
Thx spyro...
Heb nu door een paniekaanval gedwongen geweest terug iets in te nemen
Ik wou dit Spartaans oplossen
Maar dat is zo simpel niet als je 4 dagen wakker bent van withdrawlinsomnia en dan je kindje op bezoek hebt vind ik dat ook vrij onverantwoord
Dan maar beter uitsluipen op een minder helse manier.
Want ben nu al 14 dagen door een hel gegaan en puur door het lijden en de miserie en het niet slapen flink wa't kgs kwijt al

Benzooi is van alle drus die ik ooit nam de vieste ontwenning .angsten ervaren terwijl ik dit totaal niet ben
Ik had geen angsten.
Dit zijn medicijnen cecreeerd om je levenslang hooked aan te proberen houden.


Maar niet met mij deze keer.ik ben vastberaden en weet welk.mooi leven aan de horizon ligt als ik doorzet.
Een benzoleven is niks voor mij.
Maak me ook zorgen als ik lees hoe wijdverspreid het benzo gebruik is naast andere drugssoorten bij jongeren op dit forum.
Zo begon het vroeger bij mij ook.en voor je het weet heb je de naarste aller verslavingen uit te zweten
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Klopt.het is puur geestelijk. Omdat je gelukkig nog maar zo kort gebruikt hebt.tn
Clea
Heb je hiervoor ook slaapproblemen gehad? Je hebt heleboel andere medicatie die niet verslavend is. Zoals mirtazepine. Je merkt direct of het werkt en ook dit kan je kort gebruiken. Het is geen Benzo
Klik om te vergroten...
Het liefste zou ik natuurlijk geen andere lapmiddeltjes nemen die ik dan nadien ook moet kicken en antidepressiva staan nu ook niet echte bekend om schatjes te zijn bij het ontwennen.

Ik heb me nooit zo goed gevoeld als de drie jaar clean van benzoz misschien dat ik daarom zo overhaast terug wil naar die hogere bewustzijns Staten

En terug naar mijn leven van psychedelica

Spam jij maar zoveel je wil hoe meer visies en meningen ik lees des te beter.

Bedankt iedereen ik appreciëer echt jullie steun. Dit kon ik nu gebruiken

Edit typos verwijderd van opkomende benzooi
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt heftig! Benzo's staan niet voor niets bekend als een van de gevaarlijkste drugs om cold turkey mee te stoppen. Misschien inderdaad toch even advies vragen aan de huisarts of gaan "taperen", d.w.z. elke dag een klein beetje minder nemen tot je na x aantal weken helemaal niets meer gebruikt. Dat is ook wat je huisarts je waarschijnlijk aan zal raden, die kan een plan voor je opstellen.

Je kan ook proberen met andere middelen de moeilijkste weken te overbruggen, ik doel dan bijvoorbeeld op melatonine een uur voor je naar bed gaat. Wat mij ook helpt om in slaap te komen en dieper te slapen is CBD olie en een kopje slaap lekker thee in de avond. Zal waarschijnlijk ook deels placebo zijn hoor, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het mij niet helpt. Natuurlijk speelt "sleep hygiene" ook een hele grote rol: geen schermen/blauw licht een uur voor het slapen, je bed alleen gebruiken voor slapen (dus niet op je telefoon/laptop), misschien voor het lezen een boek lezen bij een zacht licht, een vast slaapritme proberen aan te houden, niet te lang in bed blijven liggen in de ochtend.

Dat wil overigens niet zeggen dat dit je probleem op gaat lossen, gezien de ernst van je situatie zal het niet makkelijk zijn om er doorheen te komen. Hopelijk heb je iets aan deze tips, in ieder geval heel veel sterkte!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mocht het je niet lukken om te kunnen slapen kan je met je huisarts overleggen of je misschien iets anders als slaap medicatie kunt krijgen tijdelijk.
Bijvoorbeeld quatiapine in lage dosering werkt in het begin goed versuffend. Anders langzaam de benzo's afbouwen. Misschien melatonine slikken dat dat ook kan helpen, verder idk:cry:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Ik zou naar je huisarts gaan en eventueel met hem een plan opstellen voor taperen met diazepam. Het is natuurlijk goed dat je afkickt, maar langdurige extreme insomnia is ook geen houdbare situatie. Sterkte!

@Mrloverdj ik snap je punt, maar de afkick van benzo’s kan wel degelijk lichamelijk zijn. Ook na een relatief korte gebruiksperiode. Ik merk deze ‘rebound’ zelf al als ik een paar dagen achter elkaar een lage dosis etizolam gebruik. De nachten daarna slaap ik slecht of niet. Dat zal vast deels ook psychologisch zijn, maar het is ook gewoon een reactie van het lichaam. Verder eens met je laatste post, zie nu dat je al ongeveer zei wat ik hierboven zei. :wink:
Klik om te vergroten...

Het is ook juist het lichamelijke wat het zo gevaarlijk maakt, spasmes en toevallen zijn niet alleen geestelijk maar ook totaal lichamelijk en oncontroleerbaar. Als men toch eens wist wat en hoe het brein zich gemakkelijk aanpast aan een benzo en zo vervolgens de hele natuurlijke huishouding ook bij kort en laagdrempelig gebruik totaal kan overnemen, zouden er zeker minder mensen beginnen met een benzo recept.

Gaba is niet alleen house muziek uit de jaren 90.

Ik snap dat ze nodig zijn, maar men die zichzelf 12 dossisen per dag toeneemt mag zichzelf toch zeker de schuld toe eigenen van de ellendige afkick.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Ik snap dat ze nodig zijn, maar men die zichzelf 12 dossisen per dag toeneemt mag zichzelf toch zeker de schuld toe eigenen van de ellendige afkick
Klik om te vergroten...

Is ook zo maar waarom het jezelf harder en moeilijker maken ?
De kans op terugval is bewezen dat die vaker terugkomt bij gebruikers die cold turkey stoppen. Of je moet echt een ijzeren zelfdiscipline hebben. Maar een benzodiazepines ontwennings delier is niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor anderen.
Daarom raad ik aan het gelijkelijk af te bouwen. Van een delier kan je o.q stemmen gaan horen / rare gedachten krijgen etc en hele slechte besluiten nemen waar je achteraf spijt van kan / zal krijgen.


Pas op en slaap heb je nodig zorg ervoor dat je geen delier/ delirium krijgt @blue eyes .

Be safe!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Is ook zo maar waarom het jezelf harder en moeilijker maken ?
De kans op terugval is bewezen dat die vaker terugkomt bij gebruikers die cold turkey stoppen. Of je moet echt een ijzeren zelfdiscipline hebben. Maar een benzodiazepines ontwennings delier is niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor anderen.
Daarom raad ik aan het gelijkelijk af te bouwen. Van een delier kan je stemmen gaan horen en hele slechte besluiten nemen waar je achteraf spijt van kan / zal krijgen.


Pas op en slaap heb je nodig zorg ervoor dat je geen delier/ delirium krijgt @blue eyes .

Be safe!
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook zeker niet dat men zich geheel moet onthouden bij een benzo gewenning, integendeel juist. Er zijn een overvloed aan extra receptoren bijgekomen om een bepaald Gamma-aminoboterzuur te ontvangen en deze zal in overvloed aanwezich zijn wanneer men stopt. Terwijl er geen natuurlijke gaba meer in het brein aanwezig is omdat er afhankelijkheid is van dat pilletje.

Het brein past zich totaal aan. Maar het kan zichzelf ook weer repareren.

Zelfde verhaal met een opiaat afhankelijkheid, maar toch een beetje anders
R
RDOOLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig verhaal zeg! Je zou ook Promethazine tijdelijk kunnen gebruiken. Is een anti-histamine middel dat bijvoorbeeld tegen hooikoorts gebruikt wordt maar ook versuffend werkt. Je kunt Promethazine best 2-3 nachten gebruiken zonder eraan verslaafd te raken. Maar ook hierbij geldt dat op den duur gewenning optreedt. Als je echter al 4-5 dagen wakker bent dan is weer slapen het allerbelangrijkste.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
RDOO zei:
Heftig verhaal zeg! Je zou ook Promethazine tijdelijk kunnen gebruiken. Is een anti-histamine middel dat bijvoorbeeld tegen hooikoorts gebruikt wordt maar ook versuffend werkt. Je kunt Promethazine best 2-3 nachten gebruiken zonder eraan verslaafd te raken. Maar ook hierbij geldt dat op den duur gewenning optreedt. Als je echter al 4-5 dagen wakker bent dan is weer slapen het allerbelangrijkste.
Klik om te vergroten...
Promethazine werkt ook goed ja, ook als combi met oxycodon of tramadol om high te worden🤩 dan ga je vliegen! (Afrader om te doen)
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik reageer hier zeker terug als ik me iets beter voel, heb nu een klokje rond geslapen maar jammergenoeg met een benzo.

Ik kon helaas niet anders, ben tot op het uiterste gegaan ... en door de vermoeidheid kreeg ik vrijdagnamiddag plots een hevige paniekaanval
mss zelfs kantje boord een delier of een psychose zoals @Tijdloos beschreef.

Hoop dat die ene keer dat ik nu gebruikt heb ik uit schrik om in een psychose te raken mijn herstelproces niet verlengd heeft.

Ik heb een stalen karakter als het op ontwennen of drugs in het algemeen komt, maar eens je voelt dat je gek begint te worden of in een psychose dreigt verzeild te raken is het beter een stapje terug te nemen denk ik dan.(het zou maar dom wezen om te zeggen hey ik ga spartaans afkicken om dan met een delier met een ambulance afgevoerd te worden )

ik wacht af wat er nu gebeurt , in de bijsluister staat ook dat je zowel kunt taperen als langere tijd tussen je dosissen laten... ik heb nu zeker een zeer lange tijd tussen mijn laatste dosis gelaten dus nu hopen dat ik er mee wegkom zonder verdere last en volgende week gewoon weer slaap.

vroeger had ik het ook bij withdrawl , dan had ik een soort van taper gedaan... en sliep ik ook slecht maar sliep ik toch een uurtje of drie per nacht.
fijn is dat niet, maar dat overleef je zeker als je ziet dat het per dag betert.

dit had ik nu niet, waardoor de wanhoop je overneemt en de vrees voor de krankzinnigheid met rasse schreden nadert/

Bedankt lieve vrienden voor de steun, het deed deugd dit te te lezen want was stilaan de wanhoop nabij... dit is zeker 1 van de zwaarste periodes in mijn leven.angsten zijn helemaal niet verweven met mijn normale persoonlijkheid en nu is alles negatief en doorspekt van angsten en dreigende sferen.
ik zit in een zeer onheilspellende hel, althans deze week toch, nu zindert de dosis nog na.
hopelijk begint het niet van vooraf aan. een lichtere versie van deze benzo afkick zou ik wel aankunnen.
maar zo zie je maar 1 maandje belachelijk doseren en hoe ver je al kunt raken
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Eve's drop zei:
Het is ook juist het lichamelijke wat het zo gevaarlijk maakt, spasmes en toevallen zijn niet alleen geestelijk maar ook totaal lichamelijk en oncontroleerbaar. Als men toch eens wist wat en hoe het brein zich gemakkelijk aanpast aan een benzo en zo vervolgens de hele natuurlijke huishouding ook bij kort en laagdrempelig gebruik totaal kan overnemen, zouden er zeker minder mensen beginnen met een benzo recept.

Gaba is niet alleen house muziek uit de jaren 90.

Ik snap dat ze nodig zijn, maar men die zichzelf 12 dossisen per dag toeneemt mag zichzelf toch zeker de schuld toe eigenen van de ellendige afkick.
Klik om te vergroten...

ja het was een paar keer, (enkel op het laatste ) het einde van het doosje zei ik fuck it, en nam ik de laatste tien strip , omdat ik er dan vanaf was ofzoiets dergelijks dacht ik toen ( je inschattiingsvermogen op hoge dosissen benzo's of om bij te doseren gaat enorm achteruit )``

op den duur zit er bij mij een meer evil versie van me achter het stuur op zulke dosissen die niet denkt aan morgen of katers van weken later,
die zoekt enkel genot, en schuwt het dan zelfs niet om bv speed te gaan kopen.

zodat de kater nadien nog eens vijfvoudig zo erg is.

ik sla zeker een mea culpa in dit verhaal.

lees hier nog verhalen van mensen die na stims grote dosissen nemen , en zo gebeurt het, vanaf een bepaalde dosis benzo die begint te stapelen verlies je de angst over alles, zelfs de angst voor te sterven op een gegeven moment.en dan doe je zeer domme dingen ja.
maar dan zit je er te diep in om nog tot inzicht te komen.

hier in ons streek noemen ze een tien strip bromazepam een nachtje bak (cel )

dan moet er maar een klein iets of iemand je iets in de wegleggen en je ontploft . levensgevaarlijk spul.zeker in die dosissen
bromazepam wordt ook door misdadigers vaak gebruikt om apotheken en dergelijke te overvallen. en hooligans enz

velen vergelijken bromazepam met coke zonder de stim effecten. je krijgt er idd levensgevaarlijke benzoballs van ja

zou degene de kost niet willen geven die door zwaar misbruik een levenslange celstraf uitzitten.
in mijn boek is benzo de gevaarlijkste drug.

geef het aan een potentieel agressief persoon en er kan een fiasco ontstaan. en probeer dan nog maar eens nuchter te komen als je zoiets op je kerfstok hebt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
Heb wel op de duur vrij hoge dosissen bromazepam genomen 48 mg met een uitschieter tot 60 mg per dag op het laatste .
Nu krijg ik plots een heftige rebound van insomnia
Klik om te vergroten...
Deze doseringen zijn imo echt te hoog om cold turkey mee te stoppen. Geen wonder dat je al vier dagen niet hebt geslapen. Cold turkey afkicken van de benzo's wordt afgeraden omdat het gevaarlijk kan zijn. Alleen al zo lang wakker blijven is echt heel ongezond. Maar daarnaast loop je verhoogde kans op hart- en vaatproblemen vanwege de hoge bloeddruk en je kan last krijgen van epileptische aanvallen.
blue eyes zei:
Ben zo woedend op mijzelf had me voordien terug een goed slaappatroon aangeleerd.
Had er jaren over gedaan om op dit punt te komen en nu lijkt 1 maand misbruik volledig mijn slaap kapot gemaakt te hebben.
Klik om te vergroten...
Je kan wel even kwaad op jezelf zijn dat je het zover hebt laten komen, maar het is vervolgens belangrijk om daar ook wat aan te gaan doen. Voor benzo's moet je een wat lastiger afkicktraject volgen. Dat is nou juist een van de problemen waar die middelen mee gepaard gaan en waarom je er voorzichtig mee moet zijn. Die voorzichtigheid is dus nu ook nog nodig.
blue eyes zei:
Hoe lang kunnen benzo's je wakker houden in de withdrawl. Want ik ben wel iets gewoon maar dit is ondraaglijk lijden zo.dit hou ik niet vol
Klik om te vergroten...
Nee dit houd je ook niet vol zo. Beter dus even naar de huisarts gaan en om hulp vragen. Artsen kunnen je zo overzetten op een recept met diazepam en dan kan je rustig afbouwen zonder van die heftige bijwerkingen. Het enige wat je dan hoeft te doen is dan weer aan jezelf bewijzen dat je gedisciplineerd met benzo's om kan gaan. Daar kan je dan die boosheid voor inzetten. Zie het als je straf dat je ook niet zomaar meer van de benzo's af komt en dat je nu dus goed je best moet doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarom geen overleg met een arts gepleegd.
Dit is echt heeeeel zwaar om in 1 x te doen...respect. je bent goed bezig! Het gaat echt over, echt waar.
Maar het gaat wel even duren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."