Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2e keer XTC: nauwelijks wat gevoeld

2e keer XTC: nauwelijks wat gevoeld

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, Gisteren (zaterdag) heb ik voor de tweede keer XTC gebruikt, maar ik vond het heel erg tegenvallen en ik snap niet helemaal hoe dat kan. Eerst wat over mij:
In juni heb ik voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook de eerste keer dat ik een stimulant gebruikte. Verder heb ik een keer 3-CMC (november), 2C-B (december) en 4-HO-MET (afgelopen donderdag) gebruikt, en meerdere keren wiet, truffels en alcohol.
De eerste keer XTC was ronduit geweldig. Ik nam het op een festival, en had de tijd van mijn leven. Ik wist nog niet zo goed wat ik aan het doen was, dus heb grote fouten gemaakt, maar goed. Het ging als volgt: rond 17:00 nam ik een halfje (+_50 mg). Anderhalf uur later voelde ik nog niks, dus besloot ik nog een halfje te nemen (dat was natuurlijk een grote fout). Rond 19:00 voelde ik het heel hard hitten. Alles was geweldig, de muziek was prachtig en ik hield van iedereen. Vanaf toen ben ik tot een uur of 2/3 doorgegaan, en heb een aantal keer bijgepakt. In totaal denk ik dat ik zo'n 200 mg genomen heb, wat natuurlijk veel teveel is (ik weeg 65 kg). Nu ruim een half jaar later nam ik dus weer XTC, nu veel minder omdat ik bijgeleerd heb. Ik kreeg de pil van een vriend V, hij was ongetest maar V had het al eerder gebruikt en ging er erg goed op. V heeft veel ervaring en gebruikt regelmatig, dus nam een halfje om te beginnen, dit ging bij hem erg goed. Ik nam een kwartje. Ongeveer anderhalf uur later voelde ik het heel lichtjes, maar het kwam totaal niet in de buurt van wat ik de vorige keer voelde. Ik had het naar m'n zin en kreeg een droge mond, maar het verschil met voor de XTC was minimaal. Toen het na nog weer een half uur nog steeds niet verder was opgekomen, nam ik op aanraden van V nog een kwartje. Hij merkte wel op dat mijn pupillen groot waren, maar ik voelde dus nog niet zo heel veel. Ook deze tweede dosis is niet heel hard binnengekomen. Ongeveer een uur na de 2e dosis kreeg ik wel meer zin om met mensen te praten, en mijn kaken waren heel lichtjes gespannen, maar het euforische en het liefde-gevoel was er totaal niet. Ik heb het hierbij gelaten omdat het feestje bijna afgelopen was, maar was wel een beetje teleurgesteld. Ik weet dat je nooit meer zo'n ervaring hebt als de eerste keer, maar dit effect stelde me toch wel teleur. Is het normaal dat het de volgende keren zo mild is? Herkennen jullie dit? Of heeft het misschien wat te maken met de 4-HO-MET een paar dagen ervoor, of de 3-CMC een paar maanden geleden? Of heb ik gewoon te weinig genomen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
GabberHippie zei:
Hoi, Gisteren (zaterdag) heb ik voor de tweede keer XTC gebruikt, maar ik vond het heel erg tegenvallen en ik snap niet helemaal hoe dat kan. Eerst wat over mij:
In juni heb ik voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook de eerste keer dat ik een stimulant gebruikte. Verder heb ik een keer 3-CMC (november), 2C-B (december) en 4-HO-MET (afgelopen donderdag) gebruikt, en meerdere keren wiet, truffels en alcohol.
De eerste keer XTC was ronduit geweldig. Ik nam het op een festival, en had de tijd van mijn leven. Ik wist nog niet zo goed wat ik aan het doen was, dus heb grote fouten gemaakt, maar goed. Het ging als volgt: rond 17:00 nam ik een halfje (+_50 mg). Anderhalf uur later voelde ik nog niks, dus besloot ik nog een halfje te nemen (dat was natuurlijk een grote fout). Rond 19:00 voelde ik het heel hard hitten. Alles was geweldig, de muziek was prachtig en ik hield van iedereen. Vanaf toen ben ik tot een uur of 2/3 doorgegaan, en heb een aantal keer bijgepakt. In totaal denk ik dat ik zo'n 200 mg genomen heb, wat natuurlijk veel teveel is (ik weeg 65 kg). Nu ruim een half jaar later nam ik dus weer XTC, nu veel minder omdat ik bijgeleerd heb. Ik kreeg de pil van een vriend V, hij was ongetest maar V had het al eerder gebruikt en ging er erg goed op. V heeft veel ervaring en gebruikt regelmatig, dus nam een halfje om te beginnen, dit ging bij hem erg goed. Ik nam een kwartje. Ongeveer anderhalf uur later voelde ik het heel lichtjes, maar het kwam totaal niet in de buurt van wat ik de vorige keer voelde. Ik had het naar m'n zin en kreeg een droge mond, maar het verschil met voor de XTC was minimaal. Toen het na nog weer een half uur nog steeds niet verder was opgekomen, nam ik op aanraden van V nog een kwartje. Hij merkte wel op dat mijn pupillen groot waren, maar ik voelde dus nog niet zo heel veel. Ook deze tweede dosis is niet heel hard binnengekomen. Ongeveer een uur na de 2e dosis kreeg ik wel meer zin om met mensen te praten, en mijn kaken waren heel lichtjes gespannen, maar het euforische en het liefde-gevoel was er totaal niet. Ik heb het hierbij gelaten omdat het feestje bijna afgelopen was, maar was wel een beetje teleurgesteld. Ik weet dat je nooit meer zo'n ervaring hebt als de eerste keer, maar dit effect stelde me toch wel teleur. Is het normaal dat het de volgende keren zo mild is? Herkennen jullie dit? Of heeft het misschien wat te maken met de 4-HO-MET een paar dagen ervoor, of de 3-CMC een paar maanden geleden? Of heb ik gewoon te weinig genomen?
Klik om te vergroten...
Alles begint bij weten wat je neemt. En dat weet je niet als je pillen niet getest zijn.

Die pil kan alles tussen de 55 en 300 mg zijn geweest, dus 'een kwartje' is geen aanduiding van een dosering als je de dosering van je pil niet weet.

Als het bijv een pil van 120mg was, heb je gister 60mg gehad: dat is vrij weinig. Maargoed, dat weet je dus niet
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moeilijk te zeggen als die pil ongetest is. Als je een hele sterke pil hebt dan is een kwartje misschien 100mg. Maar als er minder in die pil zit misschien maar 20mg.
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuifcabine zei:
Moeilijk te zeggen als die pil ongetest is. Als je een hele sterke pil hebt dan is een kwartje misschien 100mg. Maar als er minder in die pil zit misschien maar 20mg.
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk zo. Maar aangezien V er zo goed op ging, vind ik het wel gek. Is het ook normaal dat de pupillen en kaken eerder komen dan de andere effecten?
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik lees trouwens net op Pyschonaut wiki dat 4-HO-MET cross-tolerance heeft met andere psychedelica, valt XTC daar dan onder? Aangezien het ook psychedelische effecten kan hebben.
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Alles begint bij weten wat je neemt. En dat weet je niet als je pillen niet getest zijn.

Die pil kan alles tussen de 55 en 300 mg zijn geweest, dus 'een kwartje' is geen aanduiding van een dosering als je de dosering van je pil niet weet.

Als het bijv een pil van 120mg was, heb je gister 60mg gehad: dat is vrij weinig. Maargoed, dat weet je dus niet
Klik om te vergroten...
Dat is zo natuurlijk. Maar betekent dit dan dat de tweede keer XTC niet zo mild hoort te zijn?
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#7
GabberHippie zei:
Dat is natuurlijk zo. Maar aangezien V er zo goed op ging, vind ik het wel gek. Is het ook normaal dat de pupillen en kaken eerder komen dan de andere effecten?
Klik om te vergroten...
5/10 minuten voordat de xtc er bij mij inklapt zijn mijn pupillen al groot. Dus ik denk dat je met een te lage dosering inderdaad wel grote pupillen krijgt, maar verder weinig effect. Je hebt natuurlijk ook als eerste dosering de helft genomen van wat V heeft genomen. Maarja dit kan veel of weinig zijn, daar kom je alleen achter door het te laten testen.

GabberHippie zei:
Ik lees trouwens op Pyschonaut wiki dat 4-HO-MET cross-tolerance heeft met andere psychedelica, valt XTC daar dan onder? Aangezien het ook psychedelische effecten kan hebben.
Klik om te vergroten...
XTC werkt op je serotoninereceptoren terwijl 4-HO-MET op de 5-HT2A receptoren werkt. Ze zouden geen effect op elkaar moeten hebben. 2C-B zelfde verhaal. 3-CMC kan er wel een beetje invloed op hebben, maar dat is nu ook al een dikke twee maanden terug dus je serotonine voorraad zou al hersteld moeten zijn.

Ik heb zelf nog geen ervaring met wat er gebeurd wanneer je startdosering te laag is, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Ik zou het gewoon laten testen als ik jou was, veel makkelijker.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
GabberHippie zei:
Dat is zo natuurlijk. Maar betekent dit dan dat de tweede keer XTC niet zo mild hoort te zijn?
Klik om te vergroten...
Bekend is dat het nooit meer zo wordt als je eerste keer XTC. Dan is natuurlijk ook alles nieuw.

Maar er zo weinig van voelen als jij beschrijft lijkt me met een normale, verantwoorde dosering inderdaad niet de bedoeling.
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuifcabine zei:
5/10 minuten voordat de xtc er bij mij inklapt zijn mijn pupillen al groot. Dus ik denk dat je met een te lage dosering inderdaad wel grote pupillen krijgt, maar verder weinig effect. Je hebt natuurlijk ook als eerste dosering de helft genomen van wat V heeft genomen. Maarja dit kan veel of weinig zijn, daar kom je alleen achter door het te laten testen.


XTC werkt op je serotoninereceptoren terwijl 4-HO-MET op de 5-HT2A receptoren werkt. Ze zouden geen effect op elkaar moeten hebben. 2C-B zelfde verhaal. 3-CMC kan er wel een beetje invloed op hebben, maar dat is nu ook al een dikke twee maanden terug dus je serotonine voorraad zou al hersteld moeten zijn.

Ik heb zelf nog geen ervaring met wat er gebeurd wanneer je startdosering te laag is, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Ik zou het gewoon laten testen als ik jou was, veel makkelijker.
Klik om te vergroten...
Ah, bedankt voor je uitleg! Volgende keer zal ik sowieso laten testen!
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Bekend is dat het nooit meer zo wordt als je eerste keer XTC. Dan is natuurlijk ook alles nieuw.

Maar er zo weinig van voelen als jij beschrijft lijkt me met een normale, verantwoorde dosering inderdaad niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen, dan probeer ik het over een half jaartje met geteste pillen nog weer een keer!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Bekend is dat het nooit meer zo wordt als je eerste keer XTC. Dan is natuurlijk ook alles nieuw.

Maar er zo weinig van voelen als jij beschrijft lijkt me met een normale, verantwoorde dosering inderdaad niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...
Ik blijf het een vreemde uitspraak vinden die je vaak hoort, het word onderbouwd door veel mensen ervaar ik.
Maar vanuit mijn standpunt is dat helemaal niet het geval.
Ik neem sporadisch ook wel eens xtc, en elke xtc ervaring moet zeker niet onderdoen voor mijn 1e xtc ervaring ooit.
De eerste keer was geweldig, maar alle ervaringen nadien waren zeer zeker even geweldig.
Dus imo klopt de stelling dat het nooit meer word zoals de eerste keer helemaal niet, misschien ben ik een uitzondering...maar wel eentje die bestaat:blush:
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#12
mandragora zei:
Ik blijf het een vreemde uitspraak vinden die je vaak hoort, het word onderbouwd door veel mensen ervaar ik.
Maar vanuit mijn standpunt is dat helemaal niet het geval.
Ik neem sporadisch ook wel eens xtc, en elke xtc ervaring moet zeker niet onderdoen voor mijn 1e xtc ervaring ooit.
De eerste keer was geweldig, maar alle ervaringen nadien waren zeer zeker even geweldig.
Dus imo klopt de stelling dat het nooit meer word zoals de eerste keer helemaal niet, misschien ben ik een uitzondering...maar wel eentje die bestaat:blush:
Klik om te vergroten...
Ik deel jouw standpunt. Volgens mij ging ik de tweede keer zelfs nog harder dan de eerste keer. Kreeg ook allemaal opmerkingen van random mensen dat ik een blij ei was hahah, ging echt zo lekker.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#13
GabberHippie zei:
Fijn om te horen, dan probeer ik het over een half jaartje met geteste pillen nog weer een keer!
Klik om te vergroten...
Ja slim! En verstandig dat je een half jaartje wacht. Dan kan je lichaam goed herstellen en wordt het vast heel speciaal! :)
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuifcabine zei:
Ja slim! En verstandig dat je een half jaartje wacht. Dan kan je lichaam goed herstellen en wordt het vast heel speciaal! :)
Klik om te vergroten...
Ik hoop t! :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
mandragora zei:
Ik blijf het een vreemde uitspraak vinden die je vaak hoort, het word onderbouwd door veel mensen ervaar ik.
Maar vanuit mijn standpunt is dat helemaal niet het geval.
Ik neem sporadisch ook wel eens xtc, en elke xtc ervaring moet zeker niet onderdoen voor mijn 1e xtc ervaring ooit.
De eerste keer was geweldig, maar alle ervaringen nadien waren zeer zeker even geweldig.
Dus imo klopt de stelling dat het nooit meer word zoals de eerste keer helemaal niet, misschien ben ik een uitzondering...maar wel eentje die bestaat:blush:
Klik om te vergroten...

Nee hoor, je bent geen uitzondering. Ik hoor het vaak. Bij mij was dit ook niet het geval. Heb veel betere keren gehad dan m’n eerste keer (die ook leuk was, maar niet specialer dan de rest, ik zou hem zelfs niet in mijn top 10 plaatsen denk ik).

En mijn zusje bijvoorbeeld had de eerste keer juist een mindere ervaring, door likjes-geklungel met ongeteste kristallen (onduidelijke dosering) en het effect beangstigde haar toen enigszins vertelde ze me achteraf, het was daardoor niet echt fijn. Haar tweede keer - hier was ik zelf bij en ik had een geteste pil voor haar meegenomen, ik denk dat die geruststelling voor haar psychologisch gunstig gewerkt heeft, minder angst - ging ontzettend goed. Ze was helemaal in de wolken. En ik heb later ook nog hele leuke ervaringen met haar gehad. In haar geval was de eerste keer eigenlijk haar (relatief) slechtste keer.

Ik kan me ook wel voorstellen dat met name de inslag de eerste keer voor sommige mensen vooral fysiek té overweldigend kan zijn. Ik heb regelmatig gezien dat ‘first timers’ dan even angstig werden, en gerustgesteld moesten worden (wat gelukkig vaak makkelijk lukt, omdat het kort duurt en mensen op MDMA erg vatbaar zijn voor geruststelling). De tweede keer weet iemand hoe tijdelijk dat intense inslagmoment is, en geeft het minder angst.

Mijn voorbeelden zijn natuurlijk ook maar anekdotisch, maar als je het mij vraagt is die ‘de eerste keer is meestal de beste keer’ een beetje een fabel. Set-setting is veel belangrijker. Wat ik me wel kan voorstellen is dat als én je set-setting perfect is én het je eerste keer is, dat je dan zo overspoeld wordt door de mate van pure vredigheid en zaligheid die MDMA kan brengen (omdat het een totaal nieuw gevoel voor je is), dat dit dan ervaren kan worden als ‘die ene eerste keer kan nooit meer helemaal overtroffen worden’.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
dat dit dan ervaren kan worden als ‘die ene eerste keer kan nooit meer helemaal overtroffen worden’.
Klik om te vergroten...
Onze gedachten + ons geloof daarin vormen onze wereld.

Geloof de gedachte dat de eerste keer nooit meer overtroffen kan worden: zo zal het geschieden voor je.

Helaas is dit 1 van die hardnekkige gedachten die mensen verspreiden en klakkeloos overnemen (fabels dus inderdaad).

De mensen die dit niet geloven blijven gewoon fantastisch magische ervaringen hebben met entactogenen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
GabberHippie zei:
Is het ook normaal dat de pupillen en kaken eerder komen dan de andere effecten?
Klik om te vergroten...
Nou… je hebt ruim twee uur na je eerste inname bijgepakt. Vaak is het wel zo dat je dan veel minder positieve effecten (extra) ervaart omdat je serotonine voorraadje al is uitgeput. Dan krijg je dus alleen de bijeffecten erbij.
Meeste mensen zitten tussen 1-1,5 uur op hun piek. Dan heeft bijpakken nog echt zin. Daarna niet meer zo.

GabberHippie zei:
Verder heb ik een keer 3-CMC (november)
Klik om te vergroten...
Snuifcabine zei:
3-CMC kan er wel een beetje invloed op hebben, maar dat is nu ook al een dikke twee maanden terug dus je serotonine voorraad zou al hersteld moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Aangeraden wordt om 3 maanden te wachten, dus het zou wel degelijk invloed gehad kunnen hebben. Zeker als t later in november was.

mandragora zei:
Ik blijf het een vreemde uitspraak vinden die je vaak hoort, het word onderbouwd door veel mensen ervaar ik.
Maar vanuit mijn standpunt is dat helemaal niet het geval.
Ik neem sporadisch ook wel eens xtc, en elke xtc ervaring moet zeker niet onderdoen voor mijn 1e xtc ervaring ooit.
De eerste keer was geweldig, maar alle ervaringen nadien waren zeer zeker even geweldig.
Dus imo klopt de stelling dat het nooit meer word zoals de eerste keer helemaal niet, misschien ben ik een uitzondering...maar wel eentje die bestaat:blush:
Klik om te vergroten...
Eensch

Set en setting maken ook kei veel uit. Was het festival waar je de eerste keer gebruikte niet gewoon veel leuker? De mensen? Het weer? Zat je zelf beter in je vel?

Volgende keer zou je ook wat hoger kunnen beginnen! 2/3e van je totale dosis (65mg), en op de piek de laatste 1/3e erbij (30-35mg). Te laag beginnen kan de boel wel erg temperen ook. Dan kun je bijnemen wat je wil, maar krijg je dus geen euforie en alleen het strak staan.
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Je kunt eventueel op 23 maart en 18 mei pep gebruiken. Zie ook wat @ljuv schrijft. Pep is niet onschuldig, let op je doseringen en probeer rondom die raves gezond te eten, goed te slapen en af en toe lekker te sporten.

Je zult dan eind juni naar verwachting een goede Mdma ervaring hebben en van pep gebruik niets meer merken.
Je Mdma ervaring is altijd afhankelijk van set & setting en je ervaring is altijd anders.

Ik ga er vanuit dat je geen medicatie gebruikt
Klik om te vergroten...
Ik sport sowieso al veel en zorg denk ik best goed voor mezelf, dus komt helemaal goed denk ik! ik gebruik ook geen medicatie trouwens. Hopelijk is de volgende keer mdma inderdaad weer heel leuk! :)
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
GabberHippie zei:
Hoi, Gisteren (zaterdag) heb ik voor de tweede keer XTC gebruikt, maar ik vond het heel erg tegenvallen en ik snap niet helemaal hoe dat kan. Eerst wat over mij:
In juni heb ik voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook de eerste keer dat ik een stimulant gebruikte. Verder heb ik een keer 3-CMC (november), 2C-B (december) en 4-HO-MET (afgelopen donderdag) gebruikt, en meerdere keren wiet, truffels en alcohol.
De eerste keer XTC was ronduit geweldig. Ik nam het op een festival, en had de tijd van mijn leven. Ik wist nog niet zo goed wat ik aan het doen was, dus heb grote fouten gemaakt, maar goed. Het ging als volgt: rond 17:00 nam ik een halfje (+_50 mg). Anderhalf uur later voelde ik nog niks, dus besloot ik nog een halfje te nemen (dat was natuurlijk een grote fout). Rond 19:00 voelde ik het heel hard hitten. Alles was geweldig, de muziek was prachtig en ik hield van iedereen. Vanaf toen ben ik tot een uur of 2/3 doorgegaan, en heb een aantal keer bijgepakt. In totaal denk ik dat ik zo'n 200 mg genomen heb, wat natuurlijk veel teveel is (ik weeg 65 kg). Nu ruim een half jaar later nam ik dus weer XTC, nu veel minder omdat ik bijgeleerd heb. Ik kreeg de pil van een vriend V, hij was ongetest maar V had het al eerder gebruikt en ging er erg goed op. V heeft veel ervaring en gebruikt regelmatig, dus nam een halfje om te beginnen, dit ging bij hem erg goed. Ik nam een kwartje. Ongeveer anderhalf uur later voelde ik het heel lichtjes, maar het kwam totaal niet in de buurt van wat ik de vorige keer voelde. Ik had het naar m'n zin en kreeg een droge mond, maar het verschil met voor de XTC was minimaal. Toen het na nog weer een half uur nog steeds niet verder was opgekomen, nam ik op aanraden van V nog een kwartje. Hij merkte wel op dat mijn pupillen groot waren, maar ik voelde dus nog niet zo heel veel. Ook deze tweede dosis is niet heel hard binnengekomen. Ongeveer een uur na de 2e dosis kreeg ik wel meer zin om met mensen te praten, en mijn kaken waren heel lichtjes gespannen, maar het euforische en het liefde-gevoel was er totaal niet. Ik heb het hierbij gelaten omdat het feestje bijna afgelopen was, maar was wel een beetje teleurgesteld. Ik weet dat je nooit meer zo'n ervaring hebt als de eerste keer, maar dit effect stelde me toch wel teleur. Is het normaal dat het de volgende keren zo mild is? Herkennen jullie dit? Of heeft het misschien wat te maken met de 4-HO-MET een paar dagen ervoor, of de 3-CMC een paar maanden geleden? Of heb ik gewoon te weinig genomen?
Klik om te vergroten...
Ik bouw heel snel tollerantie op.

Dus laten we zeggen 3 pilletjes in een maand, dan merk ik echt bijna niets meer van een pil de volgende 3 maanden
G
GabberHippieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Aangeraden wordt om 3 maanden te wachten, dus het zou wel degelijk invloed gehad kunnen hebben. Zeker als t later in november was.
Klik om te vergroten...
Geldt die 3 maanden ook tussen verschillende middelen? Ik dacht dat dat alleen tussen XTC gebruik was
ljuv zei:
Set en setting maken ook kei veel uit. Was het festival waar je de eerste keer gebruikte niet gewoon veel leuker? De mensen? Het weer? Zat je zelf beter in je vel?
Klik om te vergroten...
Het zou kunnen dat dat meespeelde natuurlijk, de eerste keer was buiten in de zon met een paar goede vrienden, op mijn allereerste weekendfestival. Afgelopen keer was ik met een nieuwe groep en binnen.
ljuv zei:
Volgende keer zou je ook wat hoger kunnen beginnen! 2/3e van je totale dosis (65mg), en op de piek de laatste 1/3e erbij (30-35mg). Te laag beginnen kan de boel wel erg temperen ook. Dan kun je bijnemen wat je wil, maar krijg je dus geen euforie en alleen het strak staan.
Klik om te vergroten...
Okay, ga ik proberen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."