Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXanax what the fuck ?

Xanax what the fuck ?

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdloos zei:
Je haalt de toetsen onder mijn vingers vandaan
Klik om te vergroten...
Je krijgt ze terug. Promise!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden ,

Ik merk zeer snelle rebound klachten van xanax . Ik heb ook ghb gebinged maar ben hier al vanaf , nu heb ik griep en merk ik als ik wil slapen dat ik rare gedachtes krijg en niet in slaap kom en snellere rust hartslag . Ik weet dus niet precies hoeveel ik heb gebruikt , want afgelopen week ghb gebinged toen zeker aantal dagen niet gebruikt xanax . Nu 2 of 3 keer 0.5 max , ik heb al sinds afgelopen vrijdag weinig g gebruikt met behulp van baclofen , geen ontwenning ervaren , en gister 12 of 15 ml nog genomen en dan nu 24 uur al niet. Kan bijna niet de ghb zijn want baclo haalt het ook niet echt weg en ik weet zeer goed wanneer het ghb is . Heb daarnet 0.2 xanax genomen en 25mg bac om even te kijken of ik kan slapen . Ik maak me zorgen , belachelijk als xanax zo snel klachten geeft , dan is ghb echt een kleuter drug met 24/7 gebruik . Heb dit nooit met diazepam gehad . Wat een klote benzo zeg . Wat moet ik nu doen jongens , ik heb niet precies bij gehouden maar had 1 strip 0.5 xanax waarvan 2 weggegeven over 2 weken nu nog 1.5 over ofz .
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny wants to speak to the manager!

Nee serieus, van sommige benzo's raak je snel afhankelijk, keertje 3 avonden clonazolam gebruikt en was een week ziek. Gewoon doorbijten, geen xanax gebruiken tot je je weer normaal voelt en daarna je gebruik beperken. Potje melatonine kan je voor een paar eurie bij de drogist kopen, dan lukt slapen misschien wel
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Xanax is gewoon een hele gemene benzo
Dat komt omdat het een korte halfwaardetijd heeft en een korte werkingsduur kwa effect. Hierdoor is het verslavingsgevaar veel groter net als de kans op rebound klachten vergeleken diazepam omdat dia zo lang doorwerkt.

Mocht je zeker weten dat je klachten door het xanax gebruikt komt moet je overschakelen op diazepam en zo afbouwen tot je zonder klachten er vanaf bent!

En ghb is zeker geen kleuterdrug vergeleken xanax knoop dat in je oren! Eenmaal verslaafd aan de ghb en je bent net zo hard fucked als verslaafd zijn aan xanax.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Xanax is gewoon een hele gemene benzo
Dat komt omdat het een korte halfwaardetijd heeft en een korte werkingsduur kwa effect. Hierdoor is het verslavingsgevaar veel groter net als de kans op rebound klachten vergeleken diazepam omdat dia zo lang doorwerkt.

Mocht je zeker weten dat je klachten door het xanax gebruikt komt moet je overschakelen op diazepam en zo afbouwen tot je zonder klachten er vanaf bent!

En ghb is zeker geen kleuterdrug vergeleken xanax knoop dat in je oren! Eenmaal verslaafd aan de ghb en je bent net zo hard fucked als verslaafd zijn aan xanax.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde kwa lichamelijke afhankelijkheid van ghb . Als je lyrica en baclofen hebt is ghb kinderspel . Verder is psychisch is ghb een ramp en 1 vd moeilijkste verslavingen voor mij .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Xanax is gewoon een hele gemene benzo
Dat komt omdat het een korte halfwaardetijd heeft en een korte werkingsduur kwa effect. Hierdoor is het verslavingsgevaar veel groter net als de kans op rebound klachten vergeleken diazepam omdat dia zo lang doorwerkt.

Mocht je zeker weten dat je klachten door het xanax gebruikt komt moet je overschakelen op diazepam en zo afbouwen tot je zonder klachten er vanaf bent!

En ghb is zeker geen kleuterdrug vergeleken xanax knoop dat in je oren! Eenmaal verslaafd aan de ghb en je bent net zo hard fucked als verslaafd zijn aan xanax.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je advies !
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
nausea zei:
serieus, van sommige benzo's raak je snel afhankelijk,
Klik om te vergroten...
Zeg maar gerust van alle
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Zeg maar gerust van alle
Klik om te vergroten...
Voornamelijk de kortwerkende zoals alprazolam(xanax) , flunitrazolam, oxazepam etc. Flurazepam werkt bijvoorbeeld 3 dagen , diazepam ruim 2 dagen. Maar het is inderdaad met alle benzodiazepines uitkijken. Vooral met meerdere dagen achter elkaar.

Een tijdje was het mij gelukt met zopiclon om het alleen te nemen voor slaap. Dit was wel voor ik PTSD had en nog geen chronische ziekte / diagnose had.

Gebruik het alleen als je het medisch nodig hebt via een arts!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Voornamelijk de kortwerkende zoals alprazolam(xanax) , flunitrazolam, oxazepam etc. Flurazepam werkt bijvoorbeeld 3 dagen , diazepam ruim 2 dagen. Maar het is inderdaad met alle benzodiazepines uitkijken. Vooral met meerdere dagen achter elkaar.

Een tijdje was het mij gelukt met zopiclon om het alleen te nemen voor slaap. Dit was wel voor ik PTSD had en nog geen chronische ziekte / diagnose had.

Gebruik het alleen als je het medisch nodig hebt via een arts!
Klik om te vergroten...
Wat als je het medisch altijd nodig hebt ?
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan kan je je nix meer van je leven herinneren als je 80 bent.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleuny zei:
Wat als je het medisch altijd nodig hebt ?
Klik om te vergroten...
Dan zie ik het probleem niet , dan moet je bij je huisarts of specialist zijn als je vragen of klachten hebt.
Vladimir1978 zei:
Dan kan je je nix meer van je leven herinneren als je 80 bent.
Klik om te vergroten...
Dan heb je (veel) meer als een arts voorschrijft gebruikt 🤣
Kan me mijn afgelopen 10 jaar nog prima herinneren zelfs waar ik PTSS van kreeg heb daar mijn best mee gedaan te vergeten , denk aan 120mg flurazepam , met 50mg diazepam dagelijks met drank soms erbij. Sliep toen wel goed. Nu ook bezig met winterslaap in deze saaie tijd waar zelfs de overheid het liefst mee zou doen zodat ze geen loze beloftes hoeven te doen elke 3 weken.

Maar amnesia krijg je als je niet slaapt terwijl het voor slapen is. Dan vraag je er dus letterlijk om dingen te vergeten als je medicatie misbruikt..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Een kater is toch niks anders dan een korte ontwenning?
Klik om te vergroten...
Je haalt de toetsen onder mijn vingers vandaan
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kan zeker na één keer gebruik van alprazolam (xanax) al ontwenningsverschijnselen ervaren. Hoewel je daar meestal last van krijgt na wat hogere doseringen. Toch kan gebruik van GHB en baclofen ook meespelen. Met gebruik van GABA-agonisten is het echt oppassen geblazen want je hebt snel een afhankelijkheid te pakken. En als ik hoor dat je de strip xanax hebt opgemaakt dan zal dat waarschijnlijk over meerdere dagen gaan. Dus dan is het niet zo gek dat je last krijgt van slaapproblemen.

De ontwenningsverschijnselen beginnen meestal met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Als het wat erger wordt dan kun je ook hoofdpijn krijgen, zwetende handen, spierpijn, een tintelend gevoel in de mond, slaapverlamming. De lijst met mogelijke bijwerkingen isis best wel lang. In ernstige gevallen kun je zelfs last krijgen van epileptische aanvallen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Je kan zeker na één keer gebruik van alprazolam (xanax) al ontwenningsverschijnselen ervaren. Hoewel je daar meestal last van krijgt na wat hogere doseringen. Toch kan gebruik van GHB en baclofen ook meespelen. Met gebruik van GABA-agonisten is het echt oppassen geblazen want je hebt snel een afhankelijkheid te pakken. En als ik hoor dat je de strip xanax hebt opgemaakt dan zal dat waarschijnlijk over meerdere dagen gaan. Dus dan is het niet zo gek dat je last krijgt van slaapproblemen.

De ontwenningsverschijnselen beginnen meestal met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Als het wat erger wordt dan kun je ook hoofdpijn krijgen, zwetende handen, spierpijn, een tintelend gevoel in de mond, slaapverlamming. De lijst met mogelijke bijwerkingen isis best wel lang. In ernstige gevallen kun je zelfs last krijgen van epileptische aanvallen.
Klik om te vergroten...
Na eenmalig gebruik noem je 't eerder een benzo kater niet zozeer een ontwenning
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
www.drugsinfo.nl

GHB & Slaapmiddelen (benzodiazepines)

Het kan gevaarlijk zijn om GHB en benzo’s met elkaar te combineren. De middelen versterken elkaars effect, wat dodelijk kan zijn.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Na eenmalig gebruik noem je 't eerder een benzo kater niet zozeer een ontwenning
Klik om te vergroten...
Een kater is toch niks anders dan een korte ontwenning?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelf nooit Xanax gebruikt, een vriendin wel en die moest dat langzaam afbouwen n kreeg dan minder verslavend/gewenning middel en ze had daar ook weken kut nachten, hoofdpijn n echt ontwenningsverschijnselen. Ze is content daarvan af te zijn. Heb zelf van ma-vr dagelijks benzo rc's genomen, omdat het kon met de late shift en ik door de dag liters energy drink en cafeïne pillen binnen kapte met dosissen tot 800mg/dag, volgende week met de vroege, benzo weekloos.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Een kater is toch niks anders dan een korte ontwenning?
Klik om te vergroten...
Nouja je kan nog onderscheid maken tussen ontwenningsverschijnselen die het resultaat zijn van ongevoelige receptoren (zoals bij benzo's), of kater-effecten die het resultaat zijn van schade (door afbraakproducten) of verminderde slaap (zoals bij alcohol).

Van alcohol krijg je namelijk hoofdpijn doordat je veel gaat plassen en je dan een vochttekort krijgt, maar ook doordat alcohol wordt afgebroken tot aceetaldehyde, een stof die nogal schadelijk is en daardoor schade aan cellen en ontstekingsreacties veroorzaakt. Daarnaast kun je last krijgen van je maag doordat alcohol het beschermende vliesje aan de binnenkant van je maag oplost, waardoor het maagzuur de maagwand kan aantasten.
Dat zijn dus allemaal kater-effecten die niks te maken hebben met een withdrawal-effect gelinkt aan receptor-activiteit.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Nouja je kan nog onderscheid maken tussen ontwenningsverschijnselen die het resultaat zijn van ongevoelige receptoren (zoals bij benzo's), of kater-effecten die het resultaat zijn van schade (door afbraakproducten) of verminderde slaap (zoals bij alcohol).

Van alcohol krijg je namelijk hoofdpijn doordat je veel gaat plassen en je dan een vochttekort krijgt, maar ook doordat alcohol wordt afgebroken tot aceetaldehyde, een stof die nogal schadelijk is en daardoor schade aan cellen en ontstekingsreacties veroorzaakt. Daarnaast kun je last krijgen van je maag doordat alcohol het beschermende vliesje aan de binnenkant van je maag oplost, waardoor het maagzuur de maagwand kan aantasten.
Dat zijn dus allemaal kater-effecten die niks te maken hebben met een withdrawal-effect gelinkt aan receptor-activiteit.
Klik om te vergroten...
Absoluut waar. Mijn reactie was ook gericht op de xanax natuurlijk.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Je kan zeker na één keer gebruik van alprazolam (xanax) al ontwenningsverschijnselen ervaren. Hoewel je daar meestal last van krijgt na wat hogere doseringen. Toch kan gebruik van GHB en baclofen ook meespelen. Met gebruik van GABA-agonisten is het echt oppassen geblazen want je hebt snel een afhankelijkheid te pakken. En als ik hoor dat je de strip xanax hebt opgemaakt dan zal dat waarschijnlijk over meerdere dagen gaan. Dus dan is het niet zo gek dat je last krijgt van slaapproblemen.

De ontwenningsverschijnselen beginnen meestal met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Als het wat erger wordt dan kun je ook hoofdpijn krijgen, zwetende handen, spierpijn, een tintelend gevoel in de mond, slaapverlamming. De lijst met mogelijke bijwerkingen isis best wel lang. In ernstige gevallen kun je zelfs last krijgen van epileptische aanvallen.
Klik om te vergroten...
1 strip alprazolam 0.5 mg waarvan ik 2 heb weggeven aan me broer en er nu nog 2 van over heb is toch niet heel erg ? Heb die strip al langer dan 3 weken liggen ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."