Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXanax what the fuck ?

Xanax what the fuck ?

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Zeg maar gerust van alle
Klik om te vergroten...
Voornamelijk de kortwerkende zoals alprazolam(xanax) , flunitrazolam, oxazepam etc. Flurazepam werkt bijvoorbeeld 3 dagen , diazepam ruim 2 dagen. Maar het is inderdaad met alle benzodiazepines uitkijken. Vooral met meerdere dagen achter elkaar.

Een tijdje was het mij gelukt met zopiclon om het alleen te nemen voor slaap. Dit was wel voor ik PTSD had en nog geen chronische ziekte / diagnose had.

Gebruik het alleen als je het medisch nodig hebt via een arts!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdloos zei:
Voornamelijk de kortwerkende zoals alprazolam(xanax) , flunitrazolam, oxazepam etc. Flurazepam werkt bijvoorbeeld 3 dagen , diazepam ruim 2 dagen. Maar het is inderdaad met alle benzodiazepines uitkijken. Vooral met meerdere dagen achter elkaar.

Een tijdje was het mij gelukt met zopiclon om het alleen te nemen voor slaap. Dit was wel voor ik PTSD had en nog geen chronische ziekte / diagnose had.

Gebruik het alleen als je het medisch nodig hebt via een arts!
Klik om te vergroten...
Wat als je het medisch altijd nodig hebt ?
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan kan je je nix meer van je leven herinneren als je 80 bent.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pleuny zei:
Wat als je het medisch altijd nodig hebt ?
Klik om te vergroten...
Dan zie ik het probleem niet , dan moet je bij je huisarts of specialist zijn als je vragen of klachten hebt.
Vladimir1978 zei:
Dan kan je je nix meer van je leven herinneren als je 80 bent.
Klik om te vergroten...
Dan heb je (veel) meer als een arts voorschrijft gebruikt 🤣
Kan me mijn afgelopen 10 jaar nog prima herinneren zelfs waar ik PTSS van kreeg heb daar mijn best mee gedaan te vergeten , denk aan 120mg flurazepam , met 50mg diazepam dagelijks met drank soms erbij. Sliep toen wel goed. Nu ook bezig met winterslaap in deze saaie tijd waar zelfs de overheid het liefst mee zou doen zodat ze geen loze beloftes hoeven te doen elke 3 weken.

Maar amnesia krijg je als je niet slaapt terwijl het voor slapen is. Dan vraag je er dus letterlijk om dingen te vergeten als je medicatie misbruikt..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Een kater is toch niks anders dan een korte ontwenning?
Klik om te vergroten...
Je haalt de toetsen onder mijn vingers vandaan
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan zeker na één keer gebruik van alprazolam (xanax) al ontwenningsverschijnselen ervaren. Hoewel je daar meestal last van krijgt na wat hogere doseringen. Toch kan gebruik van GHB en baclofen ook meespelen. Met gebruik van GABA-agonisten is het echt oppassen geblazen want je hebt snel een afhankelijkheid te pakken. En als ik hoor dat je de strip xanax hebt opgemaakt dan zal dat waarschijnlijk over meerdere dagen gaan. Dus dan is het niet zo gek dat je last krijgt van slaapproblemen.

De ontwenningsverschijnselen beginnen meestal met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Als het wat erger wordt dan kun je ook hoofdpijn krijgen, zwetende handen, spierpijn, een tintelend gevoel in de mond, slaapverlamming. De lijst met mogelijke bijwerkingen isis best wel lang. In ernstige gevallen kun je zelfs last krijgen van epileptische aanvallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."