Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethylfenidaat en benzo

Methylfenidaat en benzo

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
AcidWarrior zei:
Een enkele keer een nachtje (of 2) overslaan is op zich niet slecht voor je brein hoor, don’t worry. Moet natuurlijk geen gewoonte worden.
Zoals hierboven al gezegd: zoek een rustgevende afleiding en zit het gewoon uit zonder benzo. Komt wel goed! 👍
Klik om te vergroten...
Jawel
U
UFOPILOOT.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Geen zorgen joh, komt wel goed!

En die spinnen, tsja. Heeft me 1 nare nacht opgeleverd waarin ik dus echt overal spinnen zag (uit stopcontacten, uit de lampen, in m'n bed), maar dat als je goed kijkt je ze niet meer ziet. Rechtop in m'n bed met de dekens staan wapperen.

De laatste keer dat ik hier last van had zag ik steeds nét voor ik weg zakte een reuzegrote (als in, groter dan mij) maar supervriendelijke tekenfilms pin over de rand van m'n dekbed loeren 🤣 dat was stiekem echt heel grappig.
Bekijk bijlage 34927Bekijk bijlage 34928

Aangezien ik toen in ontwenning van antidepressiva zat heb ik toen maar een slaappil genomen. 🤣

Maar zo'n vaart zal het echt niet lopen hoor! 5 nachten zonder slaap, met paniekaanvallen, heel veel stress en verdriet en zonder te kunnen eten valt wel anders dan twee nachten 'gewoon' niet slapen. Toch niet te vaak doen!
Klik om te vergroten...
Hahah gelukkig! Dit is inderdaad wel een schattige spin. Er zijn volgens mij filmpjes van hem op youtube. Te cute.
Ja je hebt vast gelijk. Ben gejaagd door hartkloppingen, denk dat ik daarom bangig ben. Lijkt wel een miet terwijl ik normaliter niet gauw bang ben 🤣 Thanks voor de geruststelling tho, voel me wel stukken beter.
U
UFOPILOOT.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Zo.. 50 mg! Steeg je niet op met een “rot” gevoel?
Ik moest van de psych dosering van 3 of 4 x 10 mg (kortwerkende) per dag naar 20 , 20, 10 mg en eventueel nog een 4e dosis ook van 10mg.

De 1e x dat ik van 10 naar 20 ging…. 😨😵‍💫
Ik neem vaak minder als de psych zegt.
Ene x dacht ik nou ga ik ook 1x misbruiken voor recreatief gebruik. In ene 20mg en uur later nog eens 20mg.
My god.. Dat ik dat overleefd heb hahaha.
Voor mij heeft Methylfenidaat 0,0 recreatieve waarde. Eerder juist vervelend bij hoge doseringen!

Psych moest lachen en zei toen: “u bent echt 1 vd weinigen die het niet lekker vind!”
(te)veel Methyl is voor mij veeeeel vervelender dan (te)veel speed oid.
Klik om te vergroten...
Nee ik voelde me juist kiplekker. Wel wat hartkloppingen en gejaagd maar dat was meer op de achtergrond en deed er niet toe want ik had zoveel werk geklaard in hele korte tijd.
Toen dat begon uit te werken had ik wel een zware dip die nu langzaam afloopt.
Achteraf was het me echt niet waard… Niet voor herhaling vatbaar.
U
UFOPILOOT.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauweaap zei:
Je kan ook een benzo ondertussen speed pakken om jezelf plat teleggen maar of dat verstandig is is een ander verhaal. Uitzitten ia de beste optie want ooit moet je op je blaren zitten maar ik had het wel geweten hoor. Geen slaap = geen herstel, geen herstel = ellende
Klik om te vergroten...
Ja alles kan maar wat wijsheid is? Ik geef het nog een paar uurtjes.
U
UFOPILOOT.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
AcidWarrior zei:
Een enkele keer een nachtje (of 2) overslaan is op zich niet slecht voor je brein hoor, don’t worry. Moet natuurlijk geen gewoonte worden.
Zoals hierboven al gezegd: zoek een rustgevende afleiding en zit het gewoon uit zonder benzo. Komt wel goed! 👍
Klik om te vergroten...
Ga ik doen! Thanks 😊
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
UFOPILOOT. zei:
want ik had zoveel werk geklaard in hele korte tijd.
Klik om te vergroten...

Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag.
En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen.
Dus bof daar maar mee!

Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen.
b
bossenaar567Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag.
En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen.
Dus bof daar maar mee!

Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen.
Klik om te vergroten...

Hallo Dunne had je laatst nou ook 2fma geprobeerd? Hoe beviel dat?

Krijg ik zelf veel rust en motivatie van (ook adhd).
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag.
En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen.
Dus bof daar maar mee!

Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen.
Klik om te vergroten...
Weet je wat mij vandaag superrrr productief en gefocust maakte? M'n microdosis truffels! :grin: En die positieve effecten heb ik er wel vaker mee.
Ik heb vandaag zo ongeveer dubbel zoveel werk verzet als normaal, dus echt energiek en gefocust doorwerken. Zonder comingdown!

Thank you very much psychedelics! :praying:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Wauw, ik ben nu jaloers… Bij mij werkt Methyl in normale dosering wel tegen de adhd radartjes/piekeren, wat betere focus en concentratie, fysiek ook minder bewegelijk maar het doet echt 0,0 nada noppes voor mijn uitstelgedrag.
En daar baal ik van want dat was eigenlijk hoofdreden nr 1 om na 50+ jaar zonder iets van medicatie te nemen nu wel te nemen.
Dus bof daar maar mee!

Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen.
Klik om te vergroten...

Same. Methylfeniaat werkt - meestal, ook niet altijd - op mijn focus als ik eenmaal bezig ben, maar het helpt niet bij het 'op gang komen' wat bij mij vaak het grootste probleem is.

Wel een aparte opmerking van je psychiater haha, 'U bent een van de eersten die het niet lekker vindt'. Er is i.m.o niks lekkers aan ritalin haha, ik ken zelf veel meer mensen die het eerder vervelend vinden (de come down/bijwerkingen/nervositeit) dan mensen die het fijn vinden los van de focus die het geeft. Zie je ook vaak op dit forum. En mensen die het prettig/recreatief vinden zijn vaak heel sporadische gebruikers zonder tolerantie, en die wrs. geen ervaringen hebben met amfetamine wat veel 'smoother' en kalmer (gevoelsmatig) werkt en meer mood boost geeft. Ritalin neem ik echt puur voor de concentratie - dus niet op niet-werkdagen, want mijn mood is overall positiever als ik het niet neem.

Maar voor iedereen werkt het anders natuurlijk. :)
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
volgende keer kan je -indien nodig- rustig een benzo nemen hoor. :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Gewone (maar dan wel GOEDE) speed helpt daar 100x beter tegen.
Klik om te vergroten...
Als je écht écht goede speed hebt helpt dat overal tegen. Je mist je overleden oma plotseling niet meer, je knie doet geen pijn meer, je hebt geen last van het keffende kuthondje van de buurman. Maar dat is niet de oplossing natuurlijk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
bossenaar567 zei:
Hallo Dunne had je laatst nou ook 2fma geprobeerd? Hoe beviel dat?

Krijg ik zelf veel rust en motivatie van (ook adhd).
Klik om te vergroten...
Oja dees moes ik nog beantwoorden, toch? ! 😬

2fma was zeker beter dan de 2fa en 3fa die ik er voor probeerde! Nog niet hét wat ik echt zoek maar dat zal ik ook niet vinden. Het deed bij mij mentaal minder voor mijn adhd als mijn Methylfenidaat en echte speed.
Fysiek deed 2fma wel wat meer dan Methyl om me actief te krijgen qua uitstelgedrag, schoonmaken of admin doen etc. , Maar alsnog stukken minder als echte speed. Gaf me niet die “drive” wat te moeten gaan doen. Speed meestal wel.
In lage dosering werkt het qua focus, adhd etc vrij goed (ik zelf mis dan de fysieke stimulatie), Neem je een iets hogere dosering word het net te recratief om functioneel te blijven. Maar wel lekker! 😛

Het is wel een leuke stof! Je voelt je happy, goed humeur, ziet geen beren op de weg etc. Echte euforie zoals mdma of speed je kan geven zeker niet. Misschien wel in wat hogere doseringen. Maar dan nog niet mega euforie denk ik. die speed je kan geven.
Het zou misschien een rc zijn die ik wel wat vaker zou gebruiken. Al haalt het niet bij the real stuff.

Ik lees wisselende meningen over serotonine gebruik bij 2fma. Zelf heb ik het idee dat het wel wat met je serotonine doet. Qua gevoel, zeker niet zo veel als bv mdma etc. maar imo wel iets. Dan is het er niet eentje voor vaker gebruik.

Weet @Neo-Shulginist dit misschien?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."