Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik denk dat dat heel erg per persoon verschilt. Je bent verslaving gevoelig dus je zult waarschijnlijk sneller verslaafd raken dan een ander. En onderschat de mentale afhankelijkheid van kratom ook niet. Ik heb me wel laten vertellen dat het makkelijker is om vanaf te kicken. Maar goed, ik ben geen expert op het gebied van kratom. ik weet wel dat je Methadon moet afbouwen en niet in een keer moet stoppen ivm heftige ontwenningsverschijnselen. Misschien toch hulp zoeken bij reguliere ggz, verslavingszorg? Kan je ook naar de onderliggende oorzaak van je verslaving kijken. Dan spring je iig niet van de ene verslaving op de andere. In ieder geval veel succes!"
"Goedenavond luitjes, Ik heb vandaag in totaal 50mg methylfenidaat (gereguleerde afgifte) ingenomen 5x 10 mg in 6 uur tijd. Ik kwam om 8uur uit mijn nachtdienst en moest nog heel veel voor studie doen en andere dingen regelen. Het is mijn eerste keer methylfenidaat en ik heb het zwaar onderschat. Heel dom, in de momenten zelf dacht ik alles wel aan te kunnen… 🥲😅 Lesje wel weer geleerd. Nu in totaal bijna 40 uur wakker. Ik had verwacht dat ik rond deze tijd echt al wel zou slapen maar ik ben klaarwakker en scherp. Vanaf 16u heb ik een “dip” en flinke hartkloppingen. Mijn hartslag is wel stabiel 95pm. Lichamelijk ben ik gesloopt maar mijn bovenkamer blijft maar werken… Mijn vraag is, kan ik nu 2,5mg lora innemen om rustiger te worden en te slapen? Ik kan op het internet er niets over vinden en degene die het mij verstrekt heeft weet het ook allemaal niet. Ik heb verder geen andere benzos in huis. Of heeft iemand andere tips? Alles is welkom."
"Mevrouw Pløp zei: Ik zou er denk ik voor kiezen om het uit te zitten en daar dan maar van te leren voor een volgende keer. Dingen altijd rustig uitproberen! Klik om te vergroten... Ik ben een beetje bang voor de gevolgen voor mijn brein na zo lang wakker blijven… misschien denk ik te ver door idk Maar je hebt gelijkt. Ik had me voorgenomen om eerst 10 of max 20 te proberen. Maar ik zat in zo een rush en het voelde zo fijn dat alles lukte, kon me eindelijk lang op dingen concentreren. Ben met mijn domme hoofd veel te ver gegaan."
"Mevrouw Pløp zei: Tsja, is niet goed voor je. Benzo's zijn dat ook niet probeer vanavond rond een uurtje of 11 lekker naar bed te gaan, neem een boek mee (geen schermen en Social media). Dim je licht (kaarslicht of wake up light met zonsondergang functie zijn ideaal). Liggen is ook rusten. En hou het een volgende keer gewoon bij 10mg en evt wat extra koffie Klik om te vergroten... Oke thanks voor adviseren! Ik ga het proberen."
"Mevrouw Pløp zei: Overigens heb ik voor studie ooit twee nachten achter elkaar doorgehaald zonder middelen, de drie dagen eromheen/ertussen gewoon gewerkt, echt 0 geslapen dus (de 3e dag moest ik voor het eerst in m'n eentje training geven vanwege zieke collega HAHA). Toen ik die laatste dag thuis kwam van werk was mn hartslag 46 slagen per minuut, voelde me ook heel sloom. Zodra mijn toenmalige partner thuis kwam m'n ogen dicht gedaan, 14 uur geslapen en toen was ik weer helemaal het mannetje (wel gek, daarvoor was ik nog een vrouwtje 🧐). Na door stress 5 nachten niet geslapen te hebben ging ik hallucineren, en dat is ook blijven hangen. Als ik heel heel heel moe ben zie ik spinnen. En dan weet ik dat ik niet die spinnen moet gaan zoeken maar dat ik echt superhard moet gaan slapen. Klik om te vergroten... Gelukkig heb je er geen identiteitscrisis aan overgehouden 🙃 haha. Maar wat een bikkel, zonder middelen. Eerste gedeelte van je bericht is geruststellend, tweede deel van je bericht daarentegen… daar ben ik dus ook bang voor, dat ik begin te hallucineren of psychotisch word ofzo. Zit ik echt niet op te wachten. Spinnen… bah! Moet er niet aan denken. Wel goed dat je dat van jezelf weet. Dan heb je eigenlijk geen andere keus dan je rust pakken."
"UFOPILOOT. zei: dat ik begin te hallucineren of psychotisch word ofzo. Zit ik echt niet op te wachten. Klik om te vergroten... Wie wel eigenlijk…? 🥲"
"Mevrouw Pløp zei: Geen zorgen joh, komt wel goed! En die spinnen, tsja. Heeft me 1 nare nacht opgeleverd waarin ik dus echt overal spinnen zag (uit stopcontacten, uit de lampen, in m'n bed), maar dat als je goed kijkt je ze niet meer ziet. Rechtop in m'n bed met de dekens staan wapperen. De laatste keer dat ik hier last van had zag ik steeds nét voor ik weg zakte een reuzegrote (als in, groter dan mij) maar supervriendelijke tekenfilms pin over de rand van m'n dekbed loeren 🤣 dat was stiekem echt heel grappig. Bekijk bijlage 34927Bekijk bijlage 34928 Aangezien ik toen in ontwenning van antidepressiva zat heb ik toen maar een slaappil genomen. 🤣 Maar zo'n vaart zal het echt niet lopen hoor! 5 nachten zonder slaap, met paniekaanvallen, heel veel stress en verdriet en zonder te kunnen eten valt wel anders dan twee nachten 'gewoon' niet slapen. Toch niet te vaak doen! Klik om te vergroten... Hahah gelukkig! Dit is inderdaad wel een schattige spin. Er zijn volgens mij filmpjes van hem op youtube. Te cute. Ja je hebt vast gelijk. Ben gejaagd door hartkloppingen, denk dat ik daarom bangig ben. Lijkt wel een miet terwijl ik normaliter niet gauw bang ben 🤣 Thanks voor de geruststelling tho, voel me wel stukken beter."
"De Dunne zei: Zo.. 50 mg! Steeg je niet op met een “rot” gevoel? Ik moest van de psych dosering van 3 of 4 x 10 mg (kortwerkende) per dag naar 20 , 20, 10 mg en eventueel nog een 4e dosis ook van 10mg. De 1e x dat ik van 10 naar 20 ging…. 😨😵💫 Ik neem vaak minder als de psych zegt. Ene x dacht ik nou ga ik ook 1x misbruiken voor recreatief gebruik. In ene 20mg en uur later nog eens 20mg. My god.. Dat ik dat overleefd heb hahaha. Voor mij heeft Methylfenidaat 0,0 recreatieve waarde. Eerder juist vervelend bij hoge doseringen! Psych moest lachen en zei toen: “u bent echt 1 vd weinigen die het niet lekker vind!” (te)veel Methyl is voor mij veeeeel vervelender dan (te)veel speed oid. Klik om te vergroten... Nee ik voelde me juist kiplekker. Wel wat hartkloppingen en gejaagd maar dat was meer op de achtergrond en deed er niet toe want ik had zoveel werk geklaard in hele korte tijd. Toen dat begon uit te werken had ik wel een zware dip die nu langzaam afloopt. Achteraf was het me echt niet waard… Niet voor herhaling vatbaar."
"Blauweaap zei: Je kan ook een benzo ondertussen speed pakken om jezelf plat teleggen maar of dat verstandig is is een ander verhaal. Uitzitten ia de beste optie want ooit moet je op je blaren zitten maar ik had het wel geweten hoor. Geen slaap = geen herstel, geen herstel = ellende Klik om te vergroten... Ja alles kan maar wat wijsheid is? Ik geef het nog een paar uurtjes."
"AcidWarrior zei: Een enkele keer een nachtje (of 2) overslaan is op zich niet slecht voor je brein hoor, don’t worry. Moet natuurlijk geen gewoonte worden. Zoals hierboven al gezegd: zoek een rustgevende afleiding en zit het gewoon uit zonder benzo. Komt wel goed! 👍 Klik om te vergroten... Ga ik doen! Thanks 😊"