Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

Welke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Barbituraten zijn link. Enig misbruik kan je je leven kosten.
Ze worden nog gebruikt bij het geven van een narcose, in de U SA gebruikt men deze bij executies.
S
StartedYoungStillProblemsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allen, ik ben opzoek naar medicatie voor de nacht, zodat ik beter en dieper slaap. Ik ben in behandeling bij psychiater maar hij probeert trial and error met verschillende dingen. Hebben jullie suggesties?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Catuvolcus zei:
Quetiapine is een goede doorslaper .
Klik om te vergroten...
Zou idd ook eerst naar Seroquel kijken ipv benzooi.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
Klik om te vergroten...
Lorazepam is op angst gericht en flurazepam staat in rode letters bij artsen , lormetazepam is wel reëel om voorgeschreven te krijgen. Net als temazepam maar vind die persoonlijk niet fijn.

Succes , heb je pb's beantwoord hopelijk heb je er wat aan.

Succes / sterkte!
F
FunfactLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
Klik om te vergroten...
Met je it bg is het toch geen probleem dat te vinden ?
genoeg overstock die op straat is (van blijven)
En de rest op datknet, die laatste heb ik nog een laatste opslag gedaan van 10g voor men taper.

nadir
Ik heb het dan over het poeder , en in het bijzonder het gele wat ik het beste/ potentste vind.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Net als temazepam maar vind die persoonlijk niet fijn.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je dit zegt. Ik vind dit ook de minst fijne benzo die er bestaat. Toch wordt deze het meest voorgeschreven voor kortdurend slaapproblematiek. Lormetazepam is dan veel prettiger, met name in de nasleep de day after, zeg maar. Ik vind taperen met diazepam om die reden (denk ik) ook onprettig, omdat deze metaboliseert in o.a. temazepam.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Grappig dat je dit zegt. Ik vind dit ook de minst fijne benzo die er bestaat. Toch wordt deze het meest voorgeschreven voor kortdurend slaapproblematiek. Lormetazepam is dan veel prettiger, met name in de nasleep de day after, zeg maar. Ik vind taperen met diazepam om die reden (denk ik) ook onprettig, omdat deze metaboliseert in o.a. temazepam.
Klik om te vergroten...

Waarom het minst fijn? Zelf geen ervaring met temazepam, just curious. Ik merk ook verschillen tussen benzo’s (alleen ervaring met RC-benzo’s en ooit in ver verleden lorazepam gehad maar die laatste herinner ik me niet echt meer), maar vind het altijd moeilijk om die onder woorden te brengen. Los van de werkingsduur en sterkte qua sedatie hebben ze een soort vage eigen ‘vibe’, maar subtiel, dus ben wel benieuwd waarom jullie de ene benzo dus echt beduidend fijn of minder fijn vinden dan de andere.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Waarom het minst fijn? Zelf geen ervaring met temazepam, just curious. Ik merk ook verschillen tussen benzo’s (alleen ervaring met RC-benzo’s en ooit in ver verleden lorazepam gehad maar die laatste herinner ik me niet echt meer), maar vind het altijd moeilijk om die onder woorden te brengen. Los van de werkingsduur en sterkte qua sedatie hebben ze een soort vage eigen ‘vibe’, maar subtiel, dus ben wel benieuwd waarom jullie de ene benzo dus echt beduidend fijn of minder fijn vinden dan de andere.
Klik om te vergroten...
Ik vind temazepam veel te veel blurry bijwerkingen hebben de dag na gebruik en bovendien een te korte piekwaarde te hebben, waardoor je na een paar uur gewoon wakker bent, maar wel de rest van de dag als een half dronken figuur rondloopt. Dus vooral die combinatie van eigenschappen is wat het voor mij een ongeschikt middel maakt. Maar dat is vrij persoonlijk en kan bij een ander ook weer anders voelen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Ik vind temazepam veel te veel blurry bijwerkingen hebben de dag na gebruik en bovendien een te korte piekwaarde te hebben, waardoor je na een paar uur gewoon wakker bent, maar wel de rest van de dag als een half dronken figuur rondloopt. Dus vooral die combinatie van eigenschappen is wat het voor mij een ongeschikt middel maakt. Maar dat is vrij persoonlijk en kan bij een ander ook weer anders voelen.
Klik om te vergroten...
Heb dit ook plus als ik slaap heb zeer lucide dromen , soms zo echt dat ik niet weet of ik het gedroomd heb. Werd er uitgeput mee wakker. Vind het daarom na oxazepam wat niks doet bij me de meest vervelende
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Temazepam is als inslaper bedoeld.
Niet als doorslaper.
Naast het gegeven dat deze verslavend is, zijn er bijwerkingen waar je ook niet zo blij van kunt worden.
Bij 20 mg begint dit al...evenwicht probleempjes onder andere.
Zolpidem is een veel betere!
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
fluetizolam is ook niet een doorslaper. Je slaapt er snel mee in, dat was het.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zonder benzo tolerantie kon ik altijd echt heerlijk slapen van zolpidem, ik moest dan ook echt direct naar me bed zodra die inkickte omdat ik helemaal duizelig en slaperig werd!

Als je eenmaal tolerantie hebt voor benzodiazepines gaat het erom dat je een langwerkende benzo hebt en de juiste dosering

Ik slaap zelf gewoon heerlijk op valium maar heb niet echt slaapproblemen en neem het meer voor mentale kalmte.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Toevoeging vergeten. :tongueout:





Jeeeej, thanks lieverds! :hearteyes: Øllie is mijn mascotte en past goed op mij. :sparklingheart::growingheart::beatingheart:
Klik om te vergroten...
Eerst slapen en rust, dan pas drugs! Eerst herstellen, dan pas slopen. Andersom is een slecht idee, uit ervaring!

Vriendelijke groet,
IMG_20211116_200555.png
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Eerst slapen en rust, dan pas drugs! Eerst herstellen, dan pas slopen. Andersom is een slecht idee, uit ervaring!
Klik om te vergroten...

Wijze woorden, hier had zó je handtekening onder kunnen staan.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Misschien beetje off-topic, sorry TS.

Maar ik heb een tijd terug ook bij mijn psy om Seroquel gevraagd omdat ik al sinds ik me herinner met periodes moeizaam slaap en vind dat ik daardoor teveel - niet op recept - benzo’s gebruik. Niet echt problematisch, want ik let er kritisch op dat ik het niet veel dagen achter elkaar doe en ik doe het bewust ook hele periodes niet (en de doseringen zijn sowieso zo laag dat ik als ik stop ook nooit ontwenning ervaar), maar ik vind het toch niet zo chill.

Ik had een keer een strip Seroquel van een vriendin gekregen en recent weer een pilletje van een andere vriendin gehad die het ook off-label voor slaapproblemen kreeg en er heel blij mee was. Ik vond het zelf ook wel chill, minder heftig sederend dan benzo’s en dus ook echt minder verslavend.

Mijn psy wilde het niet voorschrijven omdat het toch een antipsychoticum is dat lang doorwerkt en overdag je denkvermogen zou vertragen, wat onhandig is met mijn type werk. Waarmee ze bedoelt: proefschrift strijden (* edit: schrijven dus, maar vind strijden het eigenlijk beter weergeven, lol), want dat was (ben) ik aan het doen. Dat is cognitief zwaar, het schrijfgedeelte, dus ik snap haar punt.

Maar ik heb daar persoonlijk die paar keer dat ik het gebruikt heb dus helemaal niks van gemerkt. Terwijl ik wel prima sliep. Ben niet verder in discussie gegaan, want mja, ik ben geen psychiater dus ik geloof dan maar wat zij zegt.

Hebben de Seroquel-gebruikers hier ervaring mee? Maakt het je duf of minder geconcentreerd/scherp qua gedachten overdag? Gebruiken jullie het dagelijks of gewoon af en toe wanneer nodig?

Excuseer voor de vragen, had misschien een keer een eigen topic hierover moeten openen maar ik dacht er ineens aan.
Klik om te vergroten...
Maakt me enkel duf overdag als ik 300mg neem. 100mg en ik sta zo fris als een hoentje. Versufd zijn is zeker niet abnormaal.

20047C8F-70DE-44BB-A4A5-51CA04BC0EB9.jpeg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Wijze woorden, hier had zó je handtekening onder kunnen staan.
Klik om te vergroten...
Speciaal voor jou: gefixt!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Speciaal voor jou: gefixt!
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy::hearteyes::tearsofjoy:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Eerst slapen en rust, dan pas drugs! Eerst herstellen, dan pas slopen. Andersom is een slecht idee, uit ervaring!

Vriendelijke groet,
Bekijk bijlage 35432
Klik om te vergroten...
Ik heb dit gemist. Waar was plop die haar berichten ondertekende al die tijd? Welkom terug.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ennn daarna hopelijk weer iets meer tijd voor het forum en andere leuke dingen!
Klik om te vergroten...
Hèhè het is hier verdorie een slagveld! Andere dingen? Zijn er ook nog andere dingen behalve dit forum :thinking:
ljuv zei:
schrijf een PhD?!?
Klik om te vergroten...
En niet bij pløp langsgaan want dan raak je zo twee van die drie letters kwijt, hè

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."