#1
Beste df'ers,
Dit topic is puur geopend om informatie in te winnen over hoe snel ontwenning van benzo's op kan treden. Ik hoop dat de (negatieve) ervaringen die mensen delen behulpzaam en wellicht preventief kunnen werken.
Zelf heb ik gelukkig nog nooit echte ontwenning ervaren. Maar ik heb laatst wel toen ik 2x in een week 1 mg flualprazolam had gebruikt de nacht na de 2e keer letterlijk geen minuut geslapen. De volgende dag had ik een afspraak die ik niet af kon zeggen en toen heb ik dus gewerkt zonder dat ik had geslapen, nou dat is geen pretje.
Ook heb ik wel lichte ontwenningsverschijnselen gevoeld na een weekend van upper en benzo misbruik, denk aan angstig en onrustig zijn. Toen gelukkig wel kunnen slapen maar het heeft toen wel tot donderdag geduurd voordat ik me weer normaal voelde.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, hoe snel ervaren jullie ontwenning? Hoe heftig is deze?
Zijn er mensen die ooit last hebben gehad van epileptische aanvallen door ontwenning? Hoe lang had je toen gebruikt en hoe veel?
(Dat het onverantwoord is om recreatief of in combinatie met stimulerende middelen benzo's te gebruiken ben ik mij bewust van. Ik wil het gebruik van benzo's op geen enkele manier promoten!)
Dit topic is puur geopend om informatie in te winnen over hoe snel ontwenning van benzo's op kan treden. Ik hoop dat de (negatieve) ervaringen die mensen delen behulpzaam en wellicht preventief kunnen werken.
Zelf heb ik gelukkig nog nooit echte ontwenning ervaren. Maar ik heb laatst wel toen ik 2x in een week 1 mg flualprazolam had gebruikt de nacht na de 2e keer letterlijk geen minuut geslapen. De volgende dag had ik een afspraak die ik niet af kon zeggen en toen heb ik dus gewerkt zonder dat ik had geslapen, nou dat is geen pretje.
Ook heb ik wel lichte ontwenningsverschijnselen gevoeld na een weekend van upper en benzo misbruik, denk aan angstig en onrustig zijn. Toen gelukkig wel kunnen slapen maar het heeft toen wel tot donderdag geduurd voordat ik me weer normaal voelde.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, hoe snel ervaren jullie ontwenning? Hoe heftig is deze?
Zijn er mensen die ooit last hebben gehad van epileptische aanvallen door ontwenning? Hoe lang had je toen gebruikt en hoe veel?
(Dat het onverantwoord is om recreatief of in combinatie met stimulerende middelen benzo's te gebruiken ben ik mij bewust van. Ik wil het gebruik van benzo's op geen enkele manier promoten!)