Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA op festival

MDMA op festival

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil geen reclame maken hoor, maar gebruik zelf altijd skip je dip supplement na het festival. Sinds ik dat neem geen kater meer. https://befesti.nl/products/skipjedip
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb het gisteren dus geprobeerd. 85 mg en 2 uur later 35 mg. Ik heb er eigk vrijwel niks van gevoeld. Voelde me wel goed, maar niet echt de rush die ik de vorige keer had. Iemand een idee hoe dat komt?
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hee allemaal,

Na de eerste keer MDMA op een huisfeestje (afgelopen maart) ga ik volgende week naar een festival en wil het daar eens proberen.
Ik heb mezelf goed ingelezen en wil mezelf beter voorbereiden dan de vorige keer, omdat ik hierna erg veel last heb gehad van de "dinsdagdip". Deze duurde bij mij tot de zaterdag erop. Ik heb zelf wel een idee waarom: 1. Ik heb niet de hoeveelheid van tevoren afgewogen die aansluit bij mijn lichaamgsgewicht. 2. Geen supplementen in huis zoals vitamines. 3. Geen eerdere ervaring ermee.

Nu wil ik graag proberen om dit keer wel alle adviezen goed op te volgen. Zelf ben ik een man, 28 jaar, 83 kg, 180 lang. Nu probeer ik met de volgende zaken rekening te houden:
- Max dosering 1 tot 1,5 x je lichaamsgewicht: Ik heb MDMA (77% zuiverheid, getest) opgesplitst in 2 capsules: 1 van 85 MG en 1 van 30. In totaal dus 115 mg. Dit heb ik gewogen met een weegschaaltje.
-Week van tevoren: elke dag omega 3, magnesium, multivitamine,en l-tryptophaan (dag van te voren stop ik met deze ivm serotonine syndroom).
-Ik slaap over het algemeen goed (ca 8 of 9 uur per nacht).
-Ik zit goed in mijn vel en probeer ook dagelijks 30 min actief te bewegen.
-Proberen de juiste setting te creëren: door eerst even het festival te verkennen en de ehbo posten te herkenne.
-Er gaan meerdere mensen mee die nuchter blijven en dus op kunnen letten.

Nu vroeg ik me af of jullie nog andere tips hebben? Zou dit ervoor moeten zorgen dat de dip die ik de vorige keer heb gehad verminderd wordt?

Laat het me weten!
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mazed zei:
Hee allemaal,

Na de eerste keer MDMA op een huisfeestje (afgelopen maart) ga ik volgende week naar een festival en wil het daar eens proberen.
Ik heb mezelf goed ingelezen en wil mezelf beter voorbereiden dan de vorige keer, omdat ik hierna erg veel last heb gehad van de "dinsdagdip". Deze duurde bij mij tot de zaterdag erop. Ik heb zelf wel een idee waarom: 1. Ik heb niet de hoeveelheid van tevoren afgewogen die aansluit bij mijn lichaamgsgewicht. 2. Geen supplementen in huis zoals vitamines. 3. Geen eerdere ervaring ermee.

Nu wil ik graag proberen om dit keer wel alle adviezen goed op te volgen. Zelf ben ik een man, 28 jaar, 83 kg, 180 lang. Nu probeer ik met de volgende zaken rekening te houden:
- Max dosering 1 tot 1,5 x je lichaamsgewicht: Ik heb MDMA (77% zuiverheid, getest) opgesplitst in 2 capsules: 1 van 85 MG en 1 van 30. In totaal dus 115 mg. Dit heb ik gewogen met een weegschaaltje.
-Week van tevoren: elke dag omega 3, magnesium, multivitamine,en l-tryptophaan (dag van te voren stop ik met deze ivm serotonine syndroom).
-Ik slaap over het algemeen goed (ca 8 of 9 uur per nacht).
-Ik zit goed in mijn vel en probeer ook dagelijks 30 min actief te bewegen.
-Proberen de juiste setting te creëren: door eerst even het festival te verkennen en de ehbo posten te herkenne.
-Er gaan meerdere mensen mee die nuchter blijven en dus op kunnen letten.

Nu vroeg ik me af of jullie nog andere tips hebben? Zou dit ervoor moeten zorgen dat de dip die ik de vorige keer heb gehad verminderd wordt?

Laat het me weten!
Klik om te vergroten...
Vergeet ook vooral niet dat een dip er gewoon bij hoort. Er wordt een emmertje serotonine leeggegooid in je brein waardoor je dat gelukzalige, euforische gevoel ervaart, maar je lichaam heeft tijd nodig om dit weer aan te vullen. De dinsdag na gebruik (als je op zaterdag gebruikt hebt) zit je serotonine-niveau op zijn 'laagst'. Een leeg en neerslachtig gevoel is dan een logisch gevolg. Het helpt heel erg om zo snel mogelijk weer over te gaan op je dagelijkse routine en je lichaam goed te verzorgen. Probeer vooral niet teveel bezig te zijn met de dip. Over het algemeen helpt het bij MDMA-gebruik niet echt om obsessief bezig te zijn met wat je gaat beleven, maar er gewoon lekker relaxed in te gaan. Hou je aan de aanbevolen dosering en drink niet teveel water, eet wat tussendoor en geniet er gewoon lekker van. Al die supplementen die je omschrijft zijn ook geen wondermiddelen. Zelf heb ik het idee dat deze supplementen meer als placebo dienen dan dat ze daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten. Zelf heb ik weleens 5-HTP genomen ná gebruik, maar of dit nou echt iets deed kan ik moeilijk zeggen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga je toevallig naar Ground Zero?
Ik sluit me een beetje aan bij @Highonlife
Het is goed dat je je voorbereid maar je kunt daar ook TE mee bezig zijn. En de dip hoort er nou eenmaal bij. Het beste kun je die gewoon accepteren en inderdaad gewoon je dagelijkse dingen doen en afleiding zoeken, goed eten en slapen. En dan heb je al die andere pillen verder echt niet nodig hoor.

Ik ga volgende week in ieder geval wel naar Ground Zero en neem daar gewoon mijn pil in en that's it. Ik ga echt nooit van tevoren op zoek naar de EHBO ofzo 🙈
Maar ik heb het al wel wat vaker dan 1 keer gehad zoals jij😅
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo te lezen pak je het verstandig aan dus alvast veel plezier gewenst.
Ik kan je misschien mee geven om ook een flinke dosis vit c in te nemen, bv op de dag zelf en daags na gebruik 1000mg
zodat je lichaam goed doordrenkt is met deze anti-oxidant.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mazed zei:
Heb het gisteren dus geprobeerd. 85 mg en 2 uur later 35 mg. Ik heb er eigk vrijwel niks van gevoeld. Voelde me wel goed, maar niet echt de rush die ik de vorige keer had. Iemand een idee hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Haha ja what goes up must come down.

Als je een hogere dosis mdma neemt dan word je wel 'vager'. Wat mij betreft is dat niet per se beter. De magie van de MDMA zit 'm meer in energieke en accepterende prosociale, en een wat lagere dosis is daar prima geschikt voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mazed zei:
Heb het gisteren dus geprobeerd. 85 mg en 2 uur later 35 mg. Ik heb er eigk vrijwel niks van gevoeld. Voelde me wel goed, maar niet echt de rush die ik de vorige keer had. Iemand een idee hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Dit is normaal. De rush wordt vaak gauw minder en mensen jagen die vaak na, door hoger te doseren.

Maar zoals @Neo-Shulginist hierboven zegt: de echte magie van entactogenen zoals MDMA zit hem in die wonderlijke open accepterende staat van zijn. Sereniteit zou ik daar nog aan toe willen voegen.

Maar daar moet je misschien iets meer geduld voor hebben. Het is minder een direct gevoel en meer een openheid waar je je ook een beetje aan over moet geven.

Het najagen van die aanvankelijke rush zorgt alleen maar voor de onvermijdelijke brute comedown en de onvermijdelijke teleurstelling dat je die rush nooit kunt vasthouden of zelfs bereiken.

Beter de verwachtingen laag houden en zoveel mogelijk overgeven aan het moment: genieten van de sereniteit. Dan boor je iets aan dat dieper is dan slechts die MDMA rush. Iets in jezelf, niet iets uit dat pilletje.
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Haha ja what goes up must come down.

Als je een hogere dosis mdma neemt dan word je wel 'vager'. Wat mij betreft is dat niet per se beter. De magie van de MDMA zit 'm meer in energieke en accepterende prosociale, en een wat lagere dosis is daar prima geschikt voor.
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Dit is normaal. De rush wordt vaak gauw minder en mensen jagen die vaak na, door hoger te doseren.

Maar zoals @Neo-Shulginist hierboven zegt: de echte magie van entactogenen zoals MDMA zit hem in die wonderlijke open accepterende staat van zijn. Sereniteit zou ik daar nog aan toe willen voegen.

Maar daar moet je misschien iets meer geduld voor hebben. Het is minder een direct gevoel en meer een openheid waar je je ook een beetje aan over moet geven.

Het najagen van die aanvankelijke rush zorgt alleen maar voor de onvermijdelijke brute comedown en de onvermijdelijke teleurstelling dat je die rush nooit kunt vasthouden of zelfs bereiken.

Beter de verwachtingen laag houden en zoveel mogelijk overgeven aan het moment: genieten van de sereniteit. Dan boor je iets aan dat dieper is dan slechts die MDMA rush. Iets in jezelf, niet iets uit dat pilletje.
Klik om te vergroten...
Dank voor de reacties. Ik weet wat jullie bedoelen, maar het was best vreemd, omdat de mensen met wie ik was echt helemaal uit hun plaat gingen en ik kon me eigk best wel goed beheersen zal ik maar zeggen. Ik merkte wel dat ik het wel chill vond daar, maar niet veel beter dan ik me normaal voel eigk 😂. De vorige keer had ik het niet afgewogen en voelde ik me dus best waus, klapperende kaken en ogen die anders gingen staan. Ik had nu eigenlijk niks van dat (dus qua dosis waarschijnlijk prima) maar niet echt een wauw of love gevoel en dat vond/vind ik wel wat jammer, vandaar dus mijn vraag.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mazed zei:
Ik had nu eigenlijk niks van dat (dus qua dosis waarschijnlijk prima) maar niet echt een wauw of love gevoel en dat vond/vind ik wel wat jammer, vandaar dus mijn vraag
Klik om te vergroten...
Ja dat heeft dus ook met de setting te maken, waaronder het soort gesprekken dat je voert met andere mensen. Imo het best met een geliefde thuis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mazed zei:
Dank voor de reacties. Ik weet wat jullie bedoelen, maar het was best vreemd, omdat de mensen met wie ik was echt helemaal uit hun plaat gingen en ik kon me eigk best wel goed beheersen zal ik maar zeggen. Ik merkte wel dat ik het wel chill vond daar, maar niet veel beter dan ik me normaal voel eigk 😂. De vorige keer had ik het niet afgewogen en voelde ik me dus best waus, klapperende kaken en ogen die anders gingen staan. Ik had nu eigenlijk niks van dat (dus qua dosis waarschijnlijk prima) maar niet echt een wauw of love gevoel en dat vond/vind ik wel wat jammer, vandaar dus mijn vraag.
Klik om te vergroten...
Klapperende kaken betekent meestal dat je te veel neemt
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Beter de verwachtingen laag houden en zoveel mogelijk overgeven aan het moment: genieten van de sereniteit. Dan boor je iets aan dat dieper is dan slechts die MDMA rush. Iets in jezelf, niet iets uit dat pilletje.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd en o zo waar.
Daarop ingaand, ik heb gisteren mijn eerste editie Mysteryland gehad en een top dag gehad zonder mdma .
Ik wilde dit festival eens zonder doen en me beperken tot wat biertjes( eerlijk is eerlijk ,die Budwiser smaakte niet slecht) en eens ervaren of ik dezelfde openheid en vibe kon ervaren als met xtc op.
Yep, geen probleem en ik heb de leukste gesprekken gehad en mensen ontmoet en kon ook best lekker van de muziek genieten al zij het minder intens dan met xtc op.
Het zit en komt allemaal uit jezelf , ben ik helemaal met Mindless eens. Het weekend naar Draaimolen festival en dan neem ik wel wat.Ben benieuwd wat dan de ervaringen zijn.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nu had je een dip?
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#14
troksky zei:
Nu had je een dip?
Klik om te vergroten...
Nee, had ook te weinig genomen. Niks van effecten gevoeld.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ja dat heeft dus ook met de setting te maken, waaronder het soort gesprekken dat je voert met andere mensen. Imo het best met een geliefde thuis.
Klik om te vergroten...
prima toch 😘 vind dit draadje interesant.. ideaal met lagere dosis een fijne avond met je geliefde te hebben zonder de dip blijkbaar. Ik merk ook met mijne Garmin hoe groot het verschil is met mdma of alcohol.. Alcohol is een ramp volgens mijn sporthorloge inzake herstel en tress .. bij mdma veel minder .. Dus 1 mg per kilo is ok

dank je wel
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
troksky zei:
prima toch 😘 vind dit draadje interesant.. ideaal met lagere dosis een fijne avond met je geliefde te hebben zonder de dip blijkbaar. Ik merk ook met mijne Garmin hoe groot het verschil is met mdma of alcohol.. Alcohol is een ramp volgens mijn sporthorloge inzake herstel en tress .. bij mdma veel minder .. Dus 1 mg per kilo is ok

dank je wel
Klik om te vergroten...
Je kan mdma niet met alcohol vergelijken qua schade. Al helemaal niet via een smartwatch.
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Als je een hogere dosis mdma neemt dan word je wel 'vager'. Wat mij betreft is dat niet per se beter. De magie van de MDMA zit 'm meer in energieke en accepterende prosociale, en een wat lagere dosis is daar prima geschikt voor.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik nam altijd een hele pil, mijn pillen zijn 130mg getest, en had dan al weinig last van een kater. Maar sinds ik erachter ben dat een festival met een halve pil even leuk is, nagenoeg dezelfde sociale, iedereen-is-lief-en-wij-zijn-leuk ervaring geeft, met dezelfde muziekbeleving, neem ik nooit meer dan een halve, en ervaar ik totaal geen kater meer. Een halve komt bij mij neer op 1mg per kilo lichaamsgewicht.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Je kan mdma niet met alcohol vergelijken qua schade. Al helemaal niet via een smartwatch.
Klik om te vergroten...
Ben je zeker ? een nacht zuipen is heel de week echt herstellen....

Denk zelf beter een pilletje om de 3 maand dan iedere dag een biertje of 3
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Deze scheve vergelijking bewijst mijn punt juist.
Klik om te vergroten...
tabel welke drugs zijn het schadelijks..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
troksky zei:
Ben je zeker ? een nacht zuipen is heel de week echt herstellen....

Denk zelf beter een pilletje om de 3 maand dan iedere dag een biertje of 3
Klik om te vergroten...
Deze scheve vergelijking bewijst mijn punt juist.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."