Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam dosering

Diazepam dosering

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
Alles geprobeerdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol en andere middelen zijn zo i zo niet aan te raden
S
StukjeBamiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal.

Op dit moment krijg ik 4x per dag 10mg diazepam voorgeschreven waarvan ik die 2-3 keer per dag gebruik. Dit krijg ik wegens mijn afkickverschijnselen. Ik gebruik dus dagelijks ongeveer 20-30mg diazepam verspreid over de dag. Dit doe ik nu voor een week.

Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurd als ik de dosering verhoog. Dus als ik bijvoorbeeld in 1 keer 20,30 of 40mg in een keer neem. Ik ben zelf niet bekend met het middel maar mijn lichaam heeft er de afgelopen week wel kennis mee gemaakt.

Wat is een goede dosis om goed plat te liggen van de Diazepam? En mogelijk ook in slaap te vallen? Ik ben niet bekend met de gezondsheidsrisico's bij een hogere dosis. Ik merk zelf niet zo veel van een tablet van 10mg. Wellicht worden de scherpe randjes er vanaf gehaald maar ik voel verder lichamelijke niks. Ik wil ook niet te veel met mijn gezondheid spelen vandaar dat ik jullie om raad vraag.

Wat is een goede dosering waar wellicht weinig risico's aan vast zitten, maar waar ik toch wel goed verdoofd, verlamd van wordt?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meeste mensen willen net afbouwen met Diazepam.
Jij wilt opbouwen.
Error.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
StukjeBami zei:
Hallo allemaal.

Op dit moment krijg ik 4x per dag 10mg diazepam voorgeschreven waarvan ik die 2-3 keer per dag gebruik. Dit krijg ik wegens mijn afkickverschijnselen. Ik gebruik dus dagelijks ongeveer 20-30mg diazepam verspreid over de dag. Dit doe ik nu voor een week.

Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurd als ik de dosering verhoog. Dus als ik bijvoorbeeld in 1 keer 20,30 of 40mg in een keer neem. Ik ben zelf niet bekend met het middel maar mijn lichaam heeft er de afgelopen week wel kennis mee gemaakt.

Wat is een goede dosis om goed plat te liggen van de Diazepam? En mogelijk ook in slaap te vallen? Ik ben niet bekend met de gezondsheidsrisico's bij een hogere dosis. Ik merk zelf niet zo veel van een tablet van 10mg. Wellicht worden de scherpe randjes er vanaf gehaald maar ik voel verder lichamelijke niks. Ik wil ook niet te veel met mijn gezondheid spelen vandaar dat ik jullie om raad vraag.

Wat is een goede dosering waar wellicht weinig risico's aan vast zitten, maar waar ik toch wel goed verdoofd, verlamd van wordt?
Klik om te vergroten...
Je krijgt het om afkickverschijnselen te onderdrukken.. ga alsjeblieft niet stunten met doseringen anders dan voorgeschreven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom wordt er vaak afgebouwd met Diazepam? Is dat omdat Diazepam vrij algemeen is in effecten vergeleken met andere benzo's? Dat is toch goud, dat dit gewoon kan in Nederland.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Waarom wordt er vaak afgebouwd met Diazepam? Is dat omdat Diazepam vrij algemeen is in effecten vergeleken met andere benzo's? Dat is toch goud, dat dit gewoon kan in Nederland. (en Belgiê)
Klik om te vergroten...
Vanwege de lange halfwaardetijd dacht ik.
@Neo-Shulginist gevraagd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
StukjeBami zei:
Nu twijfel ik
Klik om te vergroten...
Nee!
Niet toegeven aan de wil van de ijskoningin. 😱😱😱😂😂😂
S
StukjeBamiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Waarom wordt er vaak afgebouwd met Diazepam? Is dat omdat Diazepam vrij algemeen is in effecten vergeleken met andere benzo's? Dat is toch goud, dat dit gewoon kan in Nederland.
Klik om te vergroten...
Dit komt omdat je lichaam snel gewend raakt aan de werkende stof, en er dus ook verslavings gevaar is.

Bij stoppen na langdurig gebruik kunnen dus ook heftige ontwenningsverschijnselen ontstaan.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
StukjeBami zei:
Op dit moment krijg ik 4x per dag 10mg diazepam voorgeschreven waarvan ik die 2-3 keer per dag gebruik. Dit krijg ik wegens mijn afkickverschijnselen. Ik gebruik dus dagelijks ongeveer 20-30mg diazepam verspreid over de dag. Dit doe ik nu voor een week.
Klik om te vergroten...
wat gebruikte je voor deze week ?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
StukjeBami zei:
Dit komt omdat je lichaam snel gewend raakt aan de werkende stof, en er dus ook verslavings gevaar is.

Bij stoppen na langdurig gebruik kunnen dus ook heftige ontwenningsverschijnselen ontstaan.
Klik om te vergroten...
C98E4C64-5AAE-4563-8DF3-942437A76D20.jpeg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Komt inderdaad door de stabiele werking van Diazepam + de lange halfwaardetijd.

Maar ik zou niet gaan verhogen, Bami blokkie.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Komt inderdaad door de stabiele werking van Diazepam + de lange halfwaardetijd.

Maar ik zou niet gaan verhogen, Bami blokkie.
Klik om te vergroten...
Love BamiBlokje, @StukjeBami verander je naam!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Love BamiBlokje, @StukjeBami verander je naam!
Klik om te vergroten...
Dat hoort niet bij je takenpakkef, kaboutertje. Mensen een andere naam aanjagen. ✋
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Dat hoort niet bij je takenpakkef, kaboutertje. Mensen een andere naam aanjagen. ✋
Klik om te vergroten...
Als ik iets als mod zeg weet je het wel Dirkie! En zo niet, dan spreek ik gewoon als df-mens 😁
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Dat hoort niet bij je takenpakkef, kaboutertje. Mensen een andere naam aanjagen. ✋
Klik om te vergroten...
Heerlijk hoe je kabouter al hebt overgenomen in je taal ❤🥳
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Als ik iets als mod zeg weet je het wel Dirkie! En zo niet, dan spreek ik gewoon als df-kabouter 😁
Klik om te vergroten...
😂😂😂
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Waarom wordt er vaak afgebouwd met Diazepam? Is dat omdat Diazepam vrij algemeen is in effecten vergeleken met andere benzo's? Dat is toch goud, dat dit gewoon kan in Nederland.
Klik om te vergroten...
Hetzelfde als methadon moet je erbij denken. Bij heroïne krijg je bijvoorbeeld als je zwaar verslaafd bent om de 4-6 uur afkickverschijnselen die tot dag 4 steeds heftiger opbouwen. Bij methadon krijg je pas na 24-36 uur afkickverschijnselen omdat het zo lang doorwerkt.

Dit is hetzelfde verhaal Bij benzo's. Bij oxazepam of xanax of etizolam krijg je meestal iedere 4-6-12 uur afkickverschijnselen als je niet bijneemt. Bij diazepam krijg je pas echt na 24-48 uur afkickverschijnselen. Het enige verschil is dat je methadon maar 1x per dag neemt en diazepam (vaak) in het begin 3-4x voorral wanneer je het voor alcohol of ghb afkick krijgt. Komt grotendeels omdat het effect van diazepam maar echt 6-12 uur goed voelbaar is maar het toch zeker zo'n 24-48 uur lang door blijft werken 'op de achtergrond'

Ik kan jaren lang elke avond 10mg diazepam slikken en nooit ontwenningsverschijnselen krijgen (zolang ik elke avond die 10mg slik)
Als je elke avond etizolam slikt ga je op ten duur overdag er steeds meer last van krijgen dat het middel uitwerkt en uit je systeem verwijderd word.

Dit maakt diazepam dus een ideaal middel voor afkickverschijnselen bij benzo's, alcohol, ghb, of dingen zoals opiaten of speed of coke om je lichaam wat te relaxen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diazepam geven ze meestal staandaard om af te kicken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
transformated zei:
Diazepam geven ze meestal staandaard om af te kicken.
Klik om te vergroten...
Klopt meest bekende medicatie wat ze aan alcoholisten geven in klinieken
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
diazepam is ook 1 van de veiligste benzos kwa OD
ld50 ligt ergens bij 2000 mg of zoiets...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."