Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme nachtmerries een dag na bromazolam

Extreme nachtmerries een dag na bromazolam

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ik vernomen heb is dat Broma ook wel snel afkick geeft hoor. Echt geen lieverdje…

Sterkte Dirk. Persoonlijk zou ik voor een andere benzo gaan voor je “noodpotje”. Liefst Dia oid, geen RC’s. Maar ik las dat dat door je drank verleden nogal moeilijk is.

In ieder geval veel sterkte en hopelijk ben je snel de oude weer!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hoe vaak, welke en welke hoeveelheid stims gebruik je?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eergisteren heb ik een aantal bromazolam genomen (in totaal volgens mij 3, dus 3x3=9mg) en heb toen na wat stim gebruik heerlijk geslapen. Als een roos. De volgende dag, dus dat was gisteravond, dacht ik dat het wel mee zou vallen met de afkick na een keertje een paar bromazolam, maar niets was minder waar.

Gister heb ik de meest verschrikkelijke dingen in mijn dromen gezien. Ik heb mensen gezien die in de fik stonden, kabouters die gebouwen afsprongen, mensen zonder gezicht, mensen met zombie lichaamsdelen, schreeuwende babies, en echt van die schreeuwen die door merg en been gaan dat ieder normaal mens niets anders wil doen dan helpen. En het gebeurde steeds weer opnieuw. Dan deed ik mijn ogen dicht, was ik ongeveer 5 minuten weer aan het dromen, en dan werd ik weer wakker. De hele nacht door.

Ben ik gewoon een raar lichaam of is bromazolam toch niet zo'n lekker snoepje als we dachten?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebruiker 0012685732 zei:
hoe vaak, welke en welke hoeveelheid stims gebruik je?
Klik om te vergroten...
4-FMA, ongeveer een halve gram, ongeveer eens in de 2 a 3 weken. En dan meestal na die stims de bromazolam, vroeger pyrazolam en daarvoor clonazolam.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzo's verminderen je remslaap waardoor je nadien extra heftig gaat dromen vanwege die rem slaap die overactief word. Dit heb je ook bij alcohol en cannabis en opiaten, eigk alle downers
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Benzo's verminderen je remslaap waardoor je nadien extra heftig gaat dromen vanwege die rem slaap die overactief word. Dit heb je ook bij alcohol en cannabis en opiaten, eigk alle downers
Klik om te vergroten...
Ik had het bij alcohol ook een beetje, maar toen bij cold turkey heb ik gewoon een week niet geslapen, daarna extreem gedroomd.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ai wat naar voor je man :( Als je aan antipsychotica kan komen helpt dat als een tierelier, zo niet misschien 1 of 2 dagen een heulll klein beetje broma? (een 'kwartje' haha) Had tijdje geleden lichte afkick en ook een paar dagen alleen maar over oorlog ed gedroomd, had niet eens het idee dat 'k geslapen had. Toen 'k bijna klaar was met afbouwen aan de antipsychotica gezeten voor 2 of 3 dagen en 'twas weer goed (naja niet dat jij hoeft af te bouwen na 1 nachtje lol, maar je snapt 'm)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
4-FMA, ongeveer een halve gram, ongeveer eens in de 2 a 3 weken. En dan meestal na die stims de bromazolam, vroeger pyrazolam en daarvoor clonazolam.
Klik om te vergroten...

curiosity killed the cathinone but..
als ik het goed lees in dit en andere topics sla je om de 2 ( à 3 ) weken een aantal nachten over.. hoeveel meestal?
4-fma werkt op dopamine, serotonine en norepinephrine.. gooit dit schema niet structureel je slaapfunctie in de war?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Sterkte Dirk. Persoonlijk zou ik voor een andere benzo gaan voor je “noodpotje”. Liefst Dia oid, geen RC’s. Maar ik las dat dat door je drank verleden nogal moeilijk is.
Klik om te vergroten...
Dan norflurazepam. Dit is weliswaar een rc, maar wel een actieve metaboliet van pharma benzo's en tevens langwerkend. Enige nadeel is dat deze je niet 'plat' zal leggen na stimgebruik en volgens mij is dat hetgeen waarvoor je het gebruikt.

In alle eerlijkheid @Dirkjan: eens in de 14 dagen een halve gram 4fma gebruiken en daarbij benzo's, alsmede her en der ook nog los gebruik van benzo's, dragen verre van bij in de aanpak van de insomnia. Ik ben geen medicus, maar heb sterke vermoedens dat bovenstaande de insomnia zelfs aanwakkerd. Ben je eerlijk over je gebruik, van zowel stimulantia als benzo's, tegen je behandelend arts?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gebruiker 0012685732 zei:
curiosity killed the cathinone but..
als ik het goed lees in dit en andere topics sla je om de 2 ( à 3 ) weken een aantal nachten over.. hoeveel meestal?
4-fma werkt op dopamine, serotonine en norepinephrine.. gooit dit schema niet structureel je slaapfunctie in de war?
Klik om te vergroten...
Precies dit dus
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Ben je eerlijk over je gebruik, van zowel stimulantia als benzo's, tegen je behandelend arts?
Klik om te vergroten...
Niet helemaal, in elk geval niet tegen de psycholoog. Niet over de 4-fma tenminste.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik wel moet zeggen is dat ik nogal vergeetachtig ben
En niet helemaal duidelijk meer heb wanneer ik wat heb genomen
Volgens mij klopt het enigszins wat ik heb gezegd
Maar ik kan er ook een beetje naast zitten
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moet er eigenlijk mee stoppen dat snap ik ook wel, maar het is vergeleken met anderen hier op forum zo belachelijk weinig dat ik denk hoe erg is het nou? Maar blijkbaar toch erger dan ik had gedacht. Ik wilde gewoon af en toe ff wat stimmen
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Niet helemaal, in elk geval niet tegen de psycholoog. Niet over de 4-fma tenminste.
Klik om te vergroten...
Ik zou hier volledig open kaart in spelen. Alleen dan kan je de juiste hulp krijgen.
Dirkjan zei:
Wat ik wel moet zeggen is dat ik nogal vergeetachtig ben
En niet helemaal duidelijk meer heb wanneer ik wat heb genomen
Klik om te vergroten...
Dit vermoed ik zelf ook, heb ik onlangs in een ander topic reeds tegen je gezegd. Schrijf telkens wanneer je iets neemt, zij het stimulantia, zij het benzo's, op wat je inneemt. Elke keer. Leg het briefje bij je stash. Zo krijg je een beter beeld van je gebruik.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ik moet er eigenlijk mee stoppen dat snap ik ook wel, maar het is vergeleken met anderen hier op forum zo belachelijk weinig dat ik denk hoe erg is het nou? Maar blijkbaar toch erger dan ik had gedacht. Ik wilde gewoon af en toe ff wat stimmen
Klik om te vergroten...
Vergelijkingen met hier op het forum gaan niet op Dirkjan. Echt niet. Het gaat om jouw individuele inname.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Ik zou hier volledig open kaart in spelen. Alleen dan kan je de juiste hulp krijgen.

Dit vermoed ik zelf ook, heb ik onlangs in een ander topic reeds tegen je gezegd. Schrijf telkens wanneer je iets neemt, zij het stimulantia, zij het benzo's, op wat je inneemt. Elke keer. Leg het briefje bij je stash. Zo krijg je een beter beeld van je gebruik.
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Vergelijkingen met hier op het forum gaan niet op Dirkjan. Echt niet. Het gaat om jouw individuele inname.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me wel in vinden, dankjewel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik moet er eigenlijk mee stoppen dat snap ik ook wel, maar het is vergeleken met anderen hier op forum zo belachelijk weinig dat ik denk hoe erg is het nou? Maar blijkbaar toch erger dan ik had gedacht. Ik wilde gewoon af en toe ff wat stimmen
Klik om te vergroten...

Dat het belachelijk weinig is moet je vooral niet denken en zeker niet vergelijken.
Ik snuif 5 nachten op 3 weken maar ik gebruik minder dan leden die elke dag pyrros vapen. Gebruik ik dan weinig? Nee Dirk voor mij persoonlijk ga ik ver over de toegestane limieten.
Dat terzijde kun je dat voor jezelf ook stellen. Regelmatig een halve gram 4-Fa nemen en dan willen slapen doormiddel van Benzo gebruik. Je hebt nu enge dromen en slaapt moeilijk. Ligt volledig aan jouw gebruik. Niet omdat het weinig is tegenover ander gebruik. Maar omdat jouw lichaam en geest er tegen vecht. Zorg voor jezelf!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Wat ik wel moet zeggen is dat ik nogal vergeetachtig ben
En niet helemaal duidelijk meer heb wanneer ik wat heb genomen
Volgens mij klopt het enigszins wat ik heb gezegd
Maar ik kan er ook een beetje naast zitten
Klik om te vergroten...
Komt hoogstwaarschijnlijk door benzooi ja.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Ik moet er eigenlijk mee stoppen dat snap ik ook wel, maar het is vergeleken met anderen hier op forum zo belachelijk weinig dat ik denk hoe erg is het nou? Maar blijkbaar toch erger dan ik had gedacht. Ik wilde gewoon af en toe ff wat stimmen
Klik om te vergroten...
Maar een drugsforum als referentiekader nemen?
Eerlijk naar jezelf zijn js ook belangrijk

Op het forum kan je jezelf ook vergelijken met de mensen die er problemen mee hebben en dan zijn
*het goedpraten naar jezelf, want anderen doen het toch ook en zelfs meer
* het bagatelliseren , het jezelf gunnen 'ik wilde gewoon af en toe ff wat stimmen
*liegen over je gebruik naar de psycholoog

Toch wel 3 red flags? Of in ieder geval oranje.

Ik schrijf bewust liegen, want niet helemaal eerlijk zijn maakt het mooier voor jezelf dan het is.

Je schreef ergens als ex alcoholist dat iedereen bij 1 glas alcoholist is, vanuit jouw visie. Daarom verbaas ik me hoe je over je benzo en stimgebruik praat. Zeker als je die horror nachtmerries hebt en het je geheugen zo aantast dat je je gebruik ook niet goed weet. Overigens mocht je toch meer gebruiken dan je hier schrijft en dit alsnog hier vertellen: Ik hoef jou als langer lid niet te vertellen dat we niet oordelen. Ben je tevreden over je gebruik?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Paddestoel zei:
Ben je tevreden over je gebruik?
Klik om te vergroten...
Eerst wel maar nu overduidelijk niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."