Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnicotine vervangers naast roken

nicotine vervangers naast roken

124 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Killasnus is het je ook opgevallen dat snus populair is geworden sinds de ban? Ervoor hoorde ik op straat er niemand over.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
zakasbakje
Klik om te vergroten...
16582357861201428985760467636676.jpg
Festival seizoen allang geopend, maar nogsteeds relevant!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blij dat ik 7 jaar gestopt ben al.
Door middel van pleisters en sport
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Interessant. Ik word best rustig van deze pleisters en net een sigaret gerookt met de pleister op maar was niet lekker. Na paar heisjes weer weggedaan.

Tot nu toe gaat het goed. Ben benieuwd hoe het gaat.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
In de bijsluiter staat dat je maximaal 15 nicotinezuigtabletten per dag kan nemen maar ik kan niet echt op internet vinden waar het op slaat. Volgens mij hetzelfde als dat je het maximaal 6 maanden mag gebruiken wat volgens mij alleen is om henzelf in te dekken.

Ik ga misschien voortaan daar ook wat losjes mee om voortaan
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
10 miljoen kilo he mensen. Niet tien miljoen peukies... TIEN MILJOEN KILO. Laat dat even op je inwerken.
Met zn alle aan die klote zuigtabletten maar dan.
Klik om te vergroten...
Exact.. mijn kind heeft geen wereld meer als hij 30 is.. noem me maar links, een geitenwollen sok, bomen knuffelaar (?) of wat ze allemaal bedenken, maar mensen moeten zich echt bewust worden van de schade die wij toebrengen aan de wereld. Een van de redenen dat ik 3 jr geleden gestopt ben
vader zei:
Moet zeggen dat ik het geluk heb dat ik fanatieke boxmod gebruikers ken.
Waardoor ik nu een exemplaar heb ,nieuwste generatie - deze zomer uitgekomen, die ik helemaal naar believen kan afstellen.
En inmiddels 2 sweet spots heb gevonden waarmee ik de MTL ervaring ervaar bijna identiek aan een trek van een zwaar shaggie.
0.8ohm coil, 14-18W(tot19.5W) of 1ohm coil, 20-24W (tot27W) (afhankelijk vd coil leeftijd meer of minder Watts ) en de atomizer luchttoevoer bijna dicht voor de weerstand , ik moet echt een trekkie nemen en zuigen zoals een shaggie,. Dan komt er met een korte kleine hijs meteeen een dichte volle damp uit.
50/50 vloeistoffen met minimaal menthol + anijs is het geheime ingredieent voor een throathit bij mij en met wat fruit erbij is de sensatie compleet. bessen, watermeloen, kiwi mango etc. als er maar menthol en anijs inzit. en nicotine hé. de klassieke nicotine base geeft wel eens een vieze scherpe smaak achter in je strot, wat kan overkomen als een verbrande coil, maar met nic salt heb ik dit niet. Na wat oefenen doe ik nu tussen de 4 en 6 dagen met een coil. en er gaan 18650 batterijen in. heb er 4,die ik extern oplaad. zo lang als je het vloeistof niveau goed bijhoudt , regelmatig bijvullen heb ik geen dry hit. ik refresh ook regelmaig de coil even, dan zuigt ie zich vol, met een sinus Hertz wavevorm, dat kan niet iedere boxmod.
Klik om te vergroten...
@Don Draper ^ what he said. Vapen en afbouwen met aantal mg nicotine. Ik rookte echt al vanaf m’n 11e en wel zeker een pakje per dag. Ben er nu helemaal van af. Vape alleen nog voor de smaak. Hoefde niets af te bouwen. Gewoon overgestapt.

Don Draper zei:
Geprobeerd maar de afkick is ernstig voor me man.

In het begin stoppen lukt wel. Maar na 4 maanden ben ik het echt zo zat. En ik ben dan echt helemaal gesloopt op dat moment.

Ja dit is m'n ammonia praat maar alsnog. Het is niet al die mensen die zeggen dat de eerste paar dagen stoppen moeilijkste is en erna makkelijk. Voor mij werkt het echt niet zo.

In groepsverband ook gehoord van mensen die er een jaar pas er echt ervan af zijn. Ik val daar denk ik ook wel onder. Maar ben er niet sterk genoeg voor. Niet nu.
Klik om te vergroten...
Deze thread is vet oud dus misschien ben je er al vanaf, maar probeer vapen..
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Niel vapen deed ik ook al ernaast :tongueout:
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Don Draper zei:
@Niel vapen deed ik ook al ernaast :tongueout:
Klik om te vergroten...
Oh.. 😆😆😆
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niel zei:
Oh.. 😆😆😆
Klik om te vergroten...
Maar ik snap wat je bedoelt hoor! Vandaag is dag 2 dat ik van sigaretten af ben en zit nu alleen maar aan het vapen en nicotine zuigtabletten. Was er al mee bezig. :tongueout:
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja maar in die liquid van de vape zit ook gewoon nicotine.. je moet erachter komen waarom je een sigaret wil.. het zit echt tussen je oren.. super lame advies, I know, maar beetje beroepsdeformatie..
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niel zei:
Ja maar in die liquid van de vape zit ook gewoon nicotine.. je moet erachter komen waarom je een sigaret wil.. het zit echt tussen je oren.. super lame advies, I know, maar beetje beroepsdeformatie..
Klik om te vergroten...
Ja dat is @Dirkjan's punt maar dan met alles met nicotine. Wat mij betreft was ik gewoon nicotine of zelfs volledig verslaving vrij.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Ja dat is @Dirkjan's punt maar dan met alles met nicotine. Wat mij betreft was ik gewoon nicotine of zelfs volledig verslaving vrij.
Klik om te vergroten...

voor zover ik heb begrepen zit het merendeel in dezelfde boot hier.. verslaving vrij, that would be nice. Ik vind nicotine verslaving echt een eitje.. komt goed
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Te beginnen met roken is een van de domste beslissingen die ik ooit genomen heb als brugklasser toen ik 13 jaar was.
Ik heb er nooit mee kunnen stoppen tot op de dag van vandaag.
Ik heb nooit veel gerookt qua sigaretten en shag, alleen de bongpijpen moeten een aanslag op mijn longen zijn geweest. Je hoest je kapot op een gegeven moment.
En nu 3 sigaren per dag.
Nu nog stoppen? Ik zou wel willen, maar aangezien ik met meerdere ongezonde dingen zoals drinken en blowen en rc's gestopt ben, mag ik van mezelf die paar sigaren wel roken.
Je moet toch iets overhouden om te doen wat ongezond is, nietwaar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Je moet toch iets overhouden om te doen wat ongezond is, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Dat is echt het slechtste argument wat ik ooit heb gehoord.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het een goed argument.
Je moet toch iets kunnen doen wat "minder gezond" is.
Anders blijft er maar weinig over wat je nog wel mag...ik drink niet, gebruik geen drugs, ik eet gezond, ik beweeg voldoende, nou, laat mij dan maar die paar sigaren roken.
Voila.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
bongpijpen
Klik om te vergroten...
7B8FEE34-3E98-49B6-B8A1-A1B362BFF54A.jpeg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik nam liever een stevige bongpijp, dan een joint..
.die komen tenminste aan als de trap van een galopperende en drachtige kameel met peper in haar reet....maar die tijden zijn voorbij.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik nam liever een stevige bongpijp, dan een joint..
.die komen tenminste aan als de trap van een galopperende en drachtige kameel met peper in haar reet....maar die tijden zijn voorbij.
Klik om te vergroten...
Ik ken die tijden. Maar toen ik na pure bonghits maar een halfuurtje stoned werd had ik er geen zin meer in en ben ik voorgoed gestopt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tja, die tolerantie, nietwaar...
Ik had ook meerdere pijpen nodig om nog echt stoned te kunnen worden en dan dat hoesten van die scherpe rook...ik stopte er op een gegeven moment mee, helemaal, omdat ik veel te passief werd en er niets meer uit mijn handen kwam.
Dat leverde ook meer te besteden geld over, ik verblowde zo'n 8 tot 900 euro per maand en dat is erg veel geld....
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga helemaal stoppen met vapen! Tabak roken blijf ik nog wel mee doorgaan.

Verder sinds een paar dagen kan ik mijn sigaretten een paar haaltjes nemen en dan weer wegleggen in plaats van dat het van mij op moet en het met tegenzin oprook. En net heb ik een nieuwe merk nicotine zuigtablet gekocht. Is goedkoper (huismerk) en ben benieuwd wat het zal doen. Het is niet meer de NiQuitin zuigtabletten die je in de aansteker vak van je spijkerbroek kan doen. Die Niquitin ben ik echt jaren lang aan verslaafd geweest!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."