Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBP hernia's Oxycodon vraag

GBP hernia's Oxycodon vraag

92 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Nee, dat klopt niet....
Als je het goed aa.npakt ben je er met een half jaar van af.
Klik om te vergroten...
Thank god!!

Goed aanpakken? Hoe doe ik dat?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga naar een echte deskundige, een verslavingsarts. Laat je verwijzen.
Deze mensen kunnen je uitstekend begeleiden!
Volg hun advies exact op en je krijgt een goede kans om te slagen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Ga naar een echte deskundige, een verslavingsarts. Laat je verwijzen.
Deze mensen kunnen je uitstekend begeleiden!
Volg hun advies exact op en je krijgt een grote kans dat je slaagt in je wens om blijvend te stoppen met opiaten!
Klik om te vergroten...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Ga naar een echte deskundige, een verslavingsarts. Laat je verwijzen.
Deze mensen kunnen je uitstekend begeleiden!
Volg hun advies exact op en je krijgt een goede kans om te slagen!
Klik om te vergroten...

Ik heb een afbouw traject van een half jaar via een verslavingszorg gedaan. Sorry maar ik kreeg van hun alles behalve professionele hulp. Ze belden 1x per week: “hoe gaat deze dosis?” Goed? Ok 5 naar beneden! Niet zo goed? Weekje blijven, fijne week!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan ben je naar de verkeerde instelling geweest....
Ik heb er zeer goede ervaringen mee , zoals een goede begeleiding om te stoppen met zuipen.
Dat is gelukt.
Zonder de kliniek was me dit beslist niet gelukt....
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Dan ben je naar de verkeerde instelling geweest....
Ik heb er zeer goede ervaringen mee , zoals een goede begeleiding om te stoppen met zuipen.
Dat is gelukt.
Zonder de kliniek was me dit beslist niet gelukt....
Klik om te vergroten...

Ze hebben mij absoluut niet geholpen. Ik kreeg geen verlichting van mijn afkick verschijnselen, niets. 2 weken verrot geslapen. Huilend aan de telefoon of ik iets mocht om te slapen. Tja dat hoorde erbij zeiden ze.

Huisarts gebeld, hij gaf me quaetapine, toen sliep ik godzijdank!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe ben je er nu aan toe?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Hoe ben je er nu aan toe?
Klik om te vergroten...

Goed, weer net zo ‘goed’ als 6 weken terug toen ik er 6 maanden af was. Alleen nog wat koud maar dat had ik toen ook nog.

voel me weer helemaal top
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je bent op de goede weg, blijf dit zo volhouden!
Nog een tijdje die kou, maar dat gaat over!
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Je bent op de goede weg, blijf dit zo volhouden!
Nog een tijdje die kou, maar dat gaat over!
Klik om te vergroten...
Dank je wel man!

Ik heb heel veel kracht en troost uit dit forum gehaald. De eerste week is het meest klote. Alleen nu merk ik wel dat ik overdag moe ben... zal ook wel weer over gaan!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Wat is dat toch voor een stof, kratom.
En is het legaal ?
Klik om te vergroten...
Net zoals wiet en mushrooms een natuurproduct.
Je hebt cbd olie en thc. Voor pijnstillend effect maar bij dat laatste word je ook stoned.
Bij wiet is de energieboost ook ver te zoeken.
Kratom geeft een pijnstillend effect, de ontspanning van opiaten (niet zo extreem als de 1e benzoroes) maar het heeft ook een stimulerend effect. Het gevoel dat het zonnetje schijnt in je hoofd.
Sommig ervaren een licht euforisch gevoel.
Daarom heb je ook geen cravings meer naar oa opiaten


Het is volkomen legaal, je kan het online bestellen of in smartshops kopen.

Je hebt 3 Strains, wit,rood,groen.
Rood is het meest pijnstillend, wit meest stimulerend, groen meest sederend. Maar alledrie hebben ze iets van alle eigenschappen. Om het nog ingewikkelder te maken heb je daar ook weer verschillende soorten van. Maar net zoals bij wiet, zijn sommige soorten gewoon een marketingtruc en de kwaliteit is niet overal hetzelfde. Het poedertje zelf is altijd groen. Maat je bouwt tolerantie op tegen de kleuren Strait, dus als je afwisselt ontglip je die mooi.

Youtube: bastiaan kratom drugslab
www.bnnvara.nl

Drugslab - Bastiaan gebruikt Kratom - Spuiten en Slikken - BNNVARA

Elke vrijdag om 17:00 uur proberen Rens, Nellie en Bastiaan een andere drug uit! Ze testen wat dit doet met je lijf, je geest en je reactievermogen..
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl

5 gram is een goede dosis, 2 tot 3 volstaat al om afkick en pijn tegen te gaan, dan heb je ook een subtiel lekker gevoel, maar niet zo stuiterend als Bastiaan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thnx voor de info!
Vraag: wat is een " strain"?
En, is dit een verslavende drug?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Thnx voor de info!
Vraag: wat is een " strain"?
En, is dit een verslavende drug?
Klik om te vergroten...
Een strain is de nerf van het blad.
Die heb je dus in 3 kleuren..rood, wit, groen.
Bladeren zijn altijd groen, van licht tot donker. Vandaar de poeder kleur.


Een craving naar meer kratom is nutteloos.. vanaf 6 a 8 gram word je namelijk steeds suffer tot slapen aan toe, ook dat lekkere gevoel word minder.

E zijn veel meer mensen niet verslaafd aan kratom dan wel. Je hebt 3 types:

-Compleet doorgeslagen.100g3 per dag, gevalletje 1 op 500 ofzo...ja als je dan cold Turkey stopt....

-Vervangend.morfine/tramadol pijnpatienten die hun medicatie kunnen vervangen door kratom of
heroineverslaafden die hiermee afkicken en kratom 1 a 2 x per dag blijven gebruiken. Zoals.methadon..maar dan plantaardig ipv chemische shit.
In 'het grote kratom topic' staat een filmpje van een herojunk die afkick met kratom, aanrader!

- de dagelijks gebruiker, beginnen meestal de ochtend met kop kratomthee(raad zelf was 'n toss aan(poeder in je mond, slok drinken klaar)

Wel bouw je tolerantie op per kleur strain..maar aangezien die na 6 uur uitwerkt..merk je direct of je vaag ontwenning voelt... je kan ook 2 x per dag nemen.
Je voorkomt tolerantie door niet dag achter elkaar zelfde kleur strain te nemen.

Voorbeeld rode kratom:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Thnx voor de info!
Vraag: wat is een " strain"?
En, is dit een verslavende drug?
Klik om te vergroten...
Voor het te positief wordt: het kan wel degelijk verslavend zijn. Het is geen opiaat maar een opioïde, lijkt er qua werking op. Het is zeker minder gevaarlijk dan opiaten maar niet zonder verslavingsrisico.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Absoluut..elke hard en softdrugs is verslavend..Maar by oxy heb je een high..die heb je bij kratom niet..bijpakken bij oxy loont..je krijg weer opnieuw effect. Bij kratom donder je in slaap.
Ik zeg ook niet dat het net zo onschuldig is als ruiken aan madeliefjes. Maar als ik zie hoe hero en oxycverslaafden moeten afkicken...wat een hel zeg, en dan die methadon (als je 'geluk' hebt)

Ik ken niemand die elke seconde hunkert naar kratom.. als je moet kiezen tussen cold Turkey afkicken tussen oxy of hero.. of zonder die klachten afbouwen met kratom

Tuurlijk..in bijna alles schuilt een verslaving..maar om die reden kratom niet te opperen (terwijl methadon wel als een acceptabele optie is) is echt zonde.



Ben het wel met je eens dat hier op het forum soms te makkelijk kratom word aanbevolen. In dit topic is.het echter voor afkick oxy
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bas1978 zei:
Beste allemaal,

Ik ben een 42 jarige man en heb veel gelezen op dit forum en getwijfeld of ik mijn verhaal en vraag hier überhaupt wil gaan delen.

In 2014 een GBP maag verkleining gehad vanwege veel pijn in de rug en nek dit kwam allemaal door mijn gewicht. 74kg afgevallen maar de klachten werden niet minder, nee ze werden erger maar volgens de artsen kwam het nu door stress burnout e.d. want er zou geen medische oorzaak zijn in september 2019 zelfs mijn relatie hierdoor beëindigd, hulp gezocht bij GGZ maar zoals ik al jaren probeer duidelijk te maken is de oorzaak niet psychisch, ja het wordt natuurlijk vanzelf psychisch als je zo lang met veel pijn loopt.
laatste week van februari 2020 kon ik opeens mijn linker been niet meer optillen en bepaalde bewegingen niet meer maken hoeveel kracht ik ook zette dit was een hele nare ervaring.
Waardoor ik bij een Duitse huisarts terecht kwam namelijk die van mijn ouders een uur later lag ik in de MRI en een half uur later de uitslag. 4 hernia's een 5de opkomst 2 in de nek de rest onder in de rug en over de gehele wervel flinke artrose. Ik ben met deze uitslag naar mijn Nederlandse huisarts gegaan die heeft mij langwerkende oxycodon gegeven. Aangezien ik een maag verkleining heb merkte ik niet heel veel van de oxycodon dus gestopt met de oxycodon en fentanyl pleisters en kort werkende oxycodon. Een ontsteking remmer nsaids zijn geen optie in combinatie met een maag verkleining helaas. De pleisters ben ik snel mee gestopt want bah wat een vervelende bijwerkingen maar de kortwerkende oxycodon was een geschenk uit de hemel.
Al snel was duidelijk dat een operatie noodzakelijk zou zijn om mij van de ergste pijn af te helpen tot die tijd dan maar oxycodon. Door corona zijn we inmiddels een jaar verder de operatie is al 2x afgezegd en merk dat mijn lichaam steeds meer behoefte heeft aan oxycodon eerst was 3x 10 mg voldoende nu mag ik 5x 10 mg maar heb soms echt meer nodig dus neem dan anderhalve tablet.
Ik heb aanvaard dat ik dan maar een junk ben maar het maakt de pijn dragelijk, mijn gedachten eerst de pijn weg en dan maar afkicken. maar zou ook eigenlijk niet meer dan dit willen gaan gebruiken maar mijn lichaam schruuwt om meer om hetzelfde resultaat te bereiken zeg maar.

HEbben jullie tips wat kan ik doen om de oxycodon in ieder geval niet te hoeven verhogen?
Kun je bijvoorbeeld wiet olie gebruiken in combinatie met ? Of heb wat gelezen over kratom of zo ?
Echter alles met verlengde of gereguleerde afgifte werkt bij mij minder of niet.
Hoop dat jullie iets weten zit echt met de handen in het haar en anders moet ik maar naar de arts vragen of hij het recept wil verhogen naar 7 of 8 x 10 mg maar dat doe ik liever niet.

Alvast heel erg bedankt
Klik om te vergroten...
Kratom is een krachtige plantaardige opiaat, en geeft energie ook.
je zou er zo rond 11.00 een kop thee van kunnen maken . Zien hoe lang t werkt en het onderdrukt cravings naar oxy , je kan bij enkele vendors een proefpakket kopen. En verschillende strains proberen. Start laag 2 a 3 gram. Schepje in kokend water. laten afkoelen en snel opdrinken. En tandenpoetsen. Het is groen, drap en smaakt niet lekker. Maar het helpt mij wel. Lees je maar eens goed in, ( lees trustpilot reviews gebruikers van diversee vendors )
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kwam dit pareltje tegen over opiodsaddiction..


Maar wel met een addertje onder het gras.. er word heel vlot en luchtig vermeld dat ze er af kan komen door therapie en....medicatie..

Waarschijnlijk suboxone, methadon(vooral bij hero) en ja..Dan hoort kratom zeker in dat rijtje thuis maar imo als de allerbeste optie!

Want ook suboxone moet je blijven slikken..en succes met het afbouwen van methadon :(

Fysiek gezien kan je kratom in 1 keer stoppen.Er zijn nog geen gevallen klinisch opgenomen die enkel verslaafd waren aan kratom.
Psychisch verslaafd aan kratom..ja kan.. maar wat meer naar voren komt is de gewenning dan de beruchte cravings.
Ik ken gevallen die naast andere drugs ook kratom gebruikten en ambulante hulp kregen.
kratom was het makkelijkst om vanaf te komen.

Het is echt jammer als het een slechte naam krijgt. Als je kijkt wat wiet bij parkinson patiënten doet..die gun je ook elke dag gebruik.
Dat heb ik ook bij kratom gebruikers voor heftige pijnen waar ze anders oxy, morfine, fentanyl voor gebruiken.


Ik ontken je verslavingspunt niet, ik nuanceer hem wel. En maak onderscheid tussen:

Afkickgebruik
bestrijding bij pijn(ook bij ptss en autisme)
Recreatief gebruik

K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eve's drop zei:
Wiet olie werkt erg goed tegen pijn maar dan moet men er echt in geloven, zeker wanneer men al sterk afhankelijk is van opiaten. (Oxycodon is toch al snel 2x zo sterk als diacetylmorphine/heroïne)

De kratom (zeker de rode strains) gaan je ontzettend helpen om af te wenden van de opiaten, maar ik zal zeker niet de twee tegelijk gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat kratom de werking van de medicijnen kan verminderen.

Ook is het dubbel zo slecht voor je organen zeker wanneer men rauwe poeder inslikt (tosh and wash manier)

Thee zetten is daarom ook sterk aan te raden (bitter smaakje met een vleugje rotte vis)

Tot slot kan ik je enkel aanraden om eens naar alternatieven te kijken i.p.v. de boel opschroeven, specialisten zijn namelijk vrij huiverig voor verslaving en in de medische wereld word men dan al snel binnen een maand van de medicatie afgewend.

Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg lees lees en lees alles wat er te lezen is over pijn en pijnbestrijding (ook de minder leuke verhalen van de horror des opiaten)

Good luck man! You kick ass.
Klik om te vergroten...
Zie nu jouw antwoord, lijkt op mijn reactie ook. Kratom kan veel goeds doen. Even zoeken naar de juiste . Dosis laag houden , geeft energie ook.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anne M Dexter zei:
Zie nu jouw antwoord, lijkt op mijn reactie ook. Kratom kan veel goeds doen. Even zoeken naar de juiste . Dosis laag houden , geeft energie ook.
Klik om te vergroten...
Ik lekker hoog totdat m'n oren ervan gaan suizen haha!

Maar ik koop van alles wat ik gebruik altijd maar een beetje, harm reduction is my life of choice!
B
Bas1978Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Mrloverdj @Anne M Dexter allemaal heel erg bedankt heb veel gelezen etc. over kratom en heb de Borneo red besteld, ik ga proberen in eens te stoppen met de oxy en dat vervangen met 4gr. Kratom vol ik afkickverschijnselen dan neem ik nog een dosis. Heb begrepen dat de oxy afkick piek rond de 72 uur is dus denk dat het na 5 dagen zeker uit mijn systeem is en dan de kratom weer afbouwen naar een onderhoudsdosis tegen de pijn.
Klinkt dit als een goed plan ?

Als jullie persoonlijk nog meer ervaring / tips hebben hoor ik deze graag.
Nogmaals heel erg bedankt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."