Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDesoxyn ervaringen bij ADHD

Desoxyn ervaringen bij ADHD

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is dit een trol?

Desoxyn is Methamfetamine voor de duidelijkheid en is geen nieuw medicijn. Dit wordt/werd in Amerika al jaarenlang voorgeschreven bij overgewicht en ADHD. Geen idee of het in NL ook voorgeschreven wordt trouwens.
Maar wtf? Je wilt je bloedeigen kind van 7 jaar aan zeer sterke stimulanten hebben omdat hij/zij druk is en ADHD heeft volgens een dokter?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Farmaceutical Inc zei:
Ons kindje is 7 jaar.
Klik om te vergroten...
Laat je kind gewoon lekker kind zijn i.p.v. hem meteen op medicatie te zetten. Hij kan maar beter genieten want dit is de beste tijd van zijn leven. Vanaf 15 is het bergawaarts.
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is al een tijdje een nieuw medicijn. Het heet Desoxyn. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen op dit forum.

Het wordt voorgeschreven tegen ADHD door psychiaters. Alhoewel Ritalin de eerste keus is, heeft Ritalin best wel veel bijwerkingen.

Bij het recept staat dat het voor kinderen vanaf 6 jaar pas mag, dus maakte me wel zorgen.

Ons kindje is 7 jaar.

Kan geen ervaringen op dit moment vinden. Hij heeft wel een Alle Dagen Heel Drug Stoornis, en ik heb gezien dat Ritalin helaas niet voldoende lijkt te zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
methamfetamine voor kinderen 👍
L
LDJ1000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
WTF Desoxyn is toch gewoon crystal meth?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het wel bijzonder om te zien dat iedereen hier zo valt over methamfetamine als medicijn, terwijl amfetamine doodnormaal wordt gevonden. Alles valt of staat met de dosering natuurlijk. :wink: En ook methamfetamine is gewoon een erkend ADHD-medicijn.

Los daarvan kun je erover twisten hoe goed of niet goed het is om kinderen om zo’n jonge leeftijd al aan dit soort zware medicijnen te zetten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ik vind het wel bijzonder om te zien dat iedereen hier zo valt over methamfetamine als medicijn, terwijl amfetamine doodnormaal wordt gevonden. Alles valt of staat met de dosering natuurlijk. :wink: En ook methamfetamine is gewoon een erkend ADHD-medicijn.

Los daarvan kun je erover twisten hoe goed of niet goed het is om kinderen om zo’n jonge leeftijd al aan dit soort zware medicijnen te zetten.
Klik om te vergroten...
Snap je punt maar het is niet voor niets uit de handel gehaald. Methamfetamine werd in jaren 50 in Duitsland bij het ontbijt gebruikt. Volgens mij is dit onzin , en zou fie arts op zen minst melden bij tuchtraad / politie / kinderbescherming met de testresultaten erbij dit kan echt niet.. is een illegaal middel daarom vermoed ik ook dat dit een trolling post is..

Kijk de documentaire Psychiatrie industrie des doods op youtu.be daar geven artsen toe dat ze met 10 minuten praten makkelijk 5 of meer stoornissen kunnen geven. Dit klinkt als een top shelf pill pusher.. Zou het misschien eerder eenmalig aannemen en laten testen bij een testcentrum. En daar zeggen wie de dealer is en voor wie bestemd.

Hoewel je hebt de arts wel bij zijn ballen vast sort of speak.. Vind het belachelijk als hey nou was omdat zijn gym prestaties niet in orde zijn om naar Olympisch niveau te gaan voor kinderen onder de 10 jaar is dit echt een arts die zijn Eed overtreed.

Wetgeving

Crystal meth is illegaal. Het staat op Lijst 1 van de Opiumwet en het is een harddrug. Alle middelen die op Lijst 1 staan, zijn verboden om te bezitten, te maken, te verhandelen of te vervoeren.

Klinkt alsof je kind bij een dealer in behandeling is
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Snap je punt maar het is niet voor niets uit de handel gehaald. Methamfetamine werd in jaren 50 in Duitsland bij het ontbijt gebruikt. Volgens mij is dit onzin , en zou fie arts op zen minst melden bij tuchtraad / politie / kinderbescherming met de testresultaten erbij dit kan echt niet.. is een illegaal middel daarom vermoed ik ook dat dit een trolling post is..

Kijk de documentaire Psychiatrie industrie des doods op youtu.be daar geven artsen toe dat ze met 10 minuten praten makkelijk 5 of meer stoornissen kunnen geven. Dit klinkt als een top shelf pill pusher.. Zou het misschien eerder eenmalig aannemen en laten testen bij een testcentrum. En daar zeggen wie de dealer is en voor wie bestemd.

Hoewel je hebt de arts wel bij zijn ballen vast sort of speak.. Vind het belachelijk als hey nou was omdat zijn gym prestaties niet in orde zijn om naar Olympisch niveau te gaan voor kinderen onder de 10 jaar is dit echt een arts die zijn Eed overtreed.

Wetgeving

Crystal meth is illegaal. Het staat op Lijst 1 van de Opiumwet en het is een harddrug. Alle middelen die op Lijst 1 staan, zijn verboden om te bezitten, te maken, te verhandelen of te vervoeren.

Klinkt alsof je kind bij een dealer in behandeling is
Klik om te vergroten...

Ik weet er het fijne niet van. Ik weet wel dat Desoxyn hier in Nederland niet voorgeschreven wordt, nog nooit gehoord in ieder geval. Het zal ook niet voor niets zijn dat het uit de handel is (is het hier trouwens überhaupt in de handel geweest?) maar zou dat niet met het misbruikpotentieel te maken hebben? Over dex voorschrijven wordt doorgaans ook wat moeilijker gedaan dan over methylfenidaat, om die reden.

Ik ben zelf gewoon niet zo shocked over het feit dat methamfetamine medicinaal toegepast zou worden, ik zie niet in waarom dit zoveel heftiger zou zijn dan medicinale toepassing van amfetamine. Dat is tenslotte ook gewoon een illegaal middel (Opiumlijst) wanneer niet op recept voorgeschreven.

Maar goed, nogmaals, ik weet ook niet wat ik ervan moet denken dat jonge kinderen al aan dit soort zware middelen (en dan bedoel ik de ‘normale’ ADHD-meds) gezet worden. Vind het altijd moeilijk daarover te oordelen zonder de context en ernst van de situatie te kennen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Klinkt alsof je kind bij een dealer in behandeling is
Klik om te vergroten...
Het is de lokale arts uit het flatgebouw, ongecertifieerd en je krijgt je medicijnen in een gripzakje ipv medicijn doosje met strips 😁

De pillen werken wel goed tho! Daar is niks op aan te merken 🤪
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laten we sowieso even niet doen alsof het iets nieuws is kinderen bepaald medicijn voor te schrijven, noch dat het slecht ouderschap is...

Wel goed om ter discussie te blijven stellen en inderdaad er niet vanuit te gaan dat medicatie het eerste of enige is om naar te kijken. Maar "laat je kind gewoon kind zijn" vind ik ook vrij simplistisch, zeker bij desfunctioneren...

Roze Olifant zei:
Vind het altijd moeilijk daarover te oordelen zonder de context en ernst van de situatie te kennen.
Klik om te vergroten...
Vooral dit inderdaad, tis meestal zo simpel nie.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Laten we sowieso even niet doen alsof het iets nieuws is kinderen bepaald medicijn voor te schrijven, noch dat het slecht ouderschap is...

Wel goed om ter discussie te blijven stellen en inderdaad er niet vanuit te gaan dat medicatie het eerste of enige is om naar te kijken. Maar "laat je kind gewoon kind zijn" vind ik ook vrij simplistisch, zeker bij desfunctioneren...


Vooral dit inderdaad, tis meestal zo simpel nie.
Klik om te vergroten...
Wat voorral bedoeld wordt is denk ik dat als je kind een fase heeft Waar die extreem druk gedrag vertoont en de ouders het niet kunnen handelen dat dat kind vrij snel via een arts met adhd gediagnoseerd wordt wat al vrij snel gebeurt en zeker voor een kind heel makkelijk gelabelt,

Dat men er goed over na moet denken of dat het kind ECHT adhd vertoont en dat het het functioneren negatief beinvloed of dat je gwn een kleine drukke opdonder hebt die opgroeit. En of je dan wel of niet je kind op zware medicijnen laat zetten zoals ritalin of dexamfetamine.

En daar ben ik het volledig mee eens. Het hoort niet zo simpel te zijn om een klein kind die niet voor zichzelf kan beslissen en maar moet doen wat de ouders zeggen op zulke zware medicatie te zetten. Voor veel kinderen heeft dit namelijk een negatieve invloed. En dit hoor je dan ook vaak vandaar de opmerking van deze persoon.

Maar ik snap jou ook zeker voor mensen die adhd hebben, kan de medicatie echt heel hulpzaam zijn en een positieve invloed hebben ✌🏼
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Wel goed om ter discussie te blijven stellen en inderdaad er niet vanuit te gaan dat medicatie het eerste of enige is om naar te kijken. Maar "laat je kind gewoon kind zijn" vind ik ook vrij simplistisch, zeker bij desfunctioneren...
Klik om te vergroten...
Dopemonster zei:
Dat men er goed over na moet denken of dat het kind ECHT adhd vertoont en dat het het functioneren negatief beinvloed of dat je gwn een kleine drukke opdonder hebt die opgroeit. En of je dan wel of niet je kind op zware medicijnen laat zetten zoals ritalin of dexamfetamine.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is bovenstaande precies wat er gebeuren moet, maar is dat ontzettend lastig vast te stellen. De diagnose is vrij abstract en kan, zeker bij kinderen, niet zomaar even worden vastgesteld d.m.v. afvinken van een lijstje symptomen. Zowel een goede als foute diagnose, kan ontzettend veel impact hebben op het kind zelf, de ouders en de rest van de omgeving. Ik weet er alles van, zal ik maar zeggen...😉
Dopemonster zei:
Voor veel kinderen heeft dit namelijk een negatieve invloed. En dit hoor je dan ook vaak vandaar de opmerking van deze persoon.
Klik om te vergroten...
Klopt. Wanneer dit niet goed vastgesteld wordt (en dat is de crux), kan dit negatieve gevolgen hebben. Anderzijds is het niet vaststellen omwille van het niet willen 'labelen', wat in de tijd dat ik jong was nog veelal van toepassing was, óók iets wat een zeer negatieve invloed kan hebben op het verloop van de ontwikkeling. Dat geef ik in feite in mijn eerste alinea aan. Ik weet er alles van, zal ik wederom maar weer zeggen😉
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Volgens mij is bovenstaande precies wat er gebeuren moet, maar is dat ontzettend lastig vast te stellen. De diagnose is vrij abstract en kan, zeker bij kinderen, niet zomaar even worden vastgesteld d.m.v. afvinken van een lijstje symptomen. Zowel een goede als foute diagnose, kan ontzettend veel impact hebben op het kind zelf, de ouders en de rest van de omgeving. Ik weet er alles van, zal ik maar zeggen...😉

Klopt. Wanneer dit niet goed vastgesteld wordt (en dat is de crux), kan dit negatieve gevolgen hebben. Anderzijds is het niet vaststellen omwille van het niet willen 'labelen', wat in de tijd dat ik jong was nog veelal van toepassing was, óók iets wat een zeer negatieve invloed kan hebben op het verloop van de ontwikkeling. Dat geef ik in feite in mijn eerste alinea aan. Ik weet er alles van, zal ik wederom maar weer zeggen😉
Klik om te vergroten...
Helemaal eens, niks meer op aan te vullen Zanzie 👏🏻💪🏻
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Wat voorral bedoeld wordt is denk ik dat als je kind een fase heeft Waar die extreem druk gedrag vertoont en de ouders het niet kunnen handelen dat dat kind vrij snel via een arts met adhd gediagnoseerd wordt wat al vrij snel gebeurt en zeker voor een kind heel makkelijk gelabelt,

Dat men er goed over na moet denken of dat het kind ECHT adhd vertoont en dat het het functioneren negatief beinvloed of dat je gwn een kleine drukke opdonder hebt die opgroeit. En of je dan wel of niet je kind op zware medicijnen laat zetten zoals ritalin of dexamfetamine.

En daar ben ik het volledig mee eens. Het hoort niet zo simpel te zijn om een klein kind die niet voor zichzelf kan beslissen en maar moet doen wat de ouders zeggen op zulke zware medicatie te zetten. Voor veel kinderen heeft dit namelijk een negatieve invloed. En dit hoor je dan ook vaak vandaar de opmerking van deze persoon.

Maar ik snap jou ook zeker voor mensen die adhd hebben, kan de medicatie echt heel hulpzaam zijn en een positieve invloed hebben ✌🏼
Klik om te vergroten...
Snap ik, snap ik. Wat ik bedoelde is dat het, als een ouder een hulpvraag over medicatie stelt, best wel klote overkomt als er dan wordt geroepen dat het belachelijk is dat überhaupt te overwegen zonder dat de context duidelijk is?? Ouderschap is al zo eng en moeilijk en onzeker. Ik snap ook jouw en @Zanza 's argumenten, ook bij ons thuis is dit een groot drama geweest, maar vragen stellen ipv oordelen lijkt me wat meer op zn plek ofzo. Maar goed, in zn algemeenheid benader ik dingen vaak wat voorzichtiger😇
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:

Groeiachterstand bij kinderen die ADHD-medicatie slikken -

Amerikaanse onderzoekers volgden voor een nieuwe studie zestien jaar lang een grote groep kinderen met ADHD, een achterstand in groei bleek een van de ...
www.ggznieuws.nl www.ggznieuws.nl


‘Groeiachterstand door adhd-medicatie’

Amerikaanse onderzoekers volgden zestien jaar lang een grote groep kinderen met adhd. Jongens en meiden die medicijnen slikken zijn gemiddeld 4,7 centimeter korter, blijkt uit het onderzoek. Dat meldt de Volkskrant.
www.nationalezorggids.nl www.nationalezorggids.nl


www.rtlnieuws.nl

Ritalin heeft mogelijk blijvend effect op hersenen kinderen

Ritalin, het medicijn dat wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD, heeft bij kinderen andere effecten dan bij volwassenen: het lijkt er op dat Ritalin de werking van hersenen bij kinderen voorgoed verandert, ook al zijn ze gestopt met het medicijn.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl


www.jmouders.nl

Als je kind ADHD heeft, maar je het liever geen Ritalin geeft

Heeft je kind de diagnose ADHD gekregen, maar wil je het liever geen Ritalin geven? Probeer eens een van deze 7 alternatieven
www.jmouders.nl www.jmouders.nl
Klik om te vergroten...

Ik heb even geen tijd om dit te lezen (werk), ga dat later vandaag doen. Maar ik wil wel alvast even hier tegenin brengen (zonder trouwens perse zelf aan de ene of de andere kant te staan) dat de gevolgen van langdurig ongediagnosticeerde en/of on(der)behandelde ADHD voor een kind ook blijvend en zeer ernstig kunnen zijn. Maar goed, dat weet jij ook en daar zijn we het vermoed ik over eens.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16

Groeiachterstand bij kinderen die ADHD-medicatie slikken -

Amerikaanse onderzoekers volgden voor een nieuwe studie zestien jaar lang een grote groep kinderen met ADHD, een achterstand in groei bleek een van de ...
www.ggznieuws.nl www.ggznieuws.nl


‘Groeiachterstand door adhd-medicatie’

Amerikaanse onderzoekers volgden zestien jaar lang een grote groep kinderen met adhd. Jongens en meiden die medicijnen slikken zijn gemiddeld 4,7 centimeter korter, blijkt uit het onderzoek. Dat meldt de Volkskrant.
www.nationalezorggids.nl www.nationalezorggids.nl


www.rtlnieuws.nl

Ritalin heeft mogelijk blijvend effect op hersenen kinderen

Ritalin, het medicijn dat wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD, heeft bij kinderen andere effecten dan bij volwassenen: het lijkt er op dat Ritalin de werking van hersenen bij kinderen voorgoed verandert, ook al zijn ze gestopt met het medicijn.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl


www.jmouders.nl

Als je kind ADHD heeft, maar je het liever geen Ritalin geeft

Heeft je kind de diagnose ADHD gekregen, maar wil je het liever geen Ritalin geven? Probeer eens een van deze 7 alternatieven
www.jmouders.nl www.jmouders.nl
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#17
Farmaceutical Inc zei:
Kan geen ervaringen op dit moment vinden. Hij heeft wel een Alle Dagen Heel Drug Stoornis, en ik heb gezien dat Ritalin helaas niet voldoende lijkt te zijn.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoe je engels is? Maar heb wel interessant boek voor je dat aansluit op je vraag. Als je privé berichtje stuur dan wijs ik je de weg, want downloadlink plaatsen hier is niet toegestaan.
F
Follow_The_ScienseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ik vind het wel bijzonder om te zien dat iedereen hier zo valt over methamfetamine als medicijn, terwijl amfetamine doodnormaal wordt gevonden. Alles valt of staat met de dosering natuurlijk. :wink: En ook methamfetamine is gewoon een erkend ADHD-medicijn.

Los daarvan kun je erover twisten hoe goed of niet goed het is om kinderen om zo’n jonge leeftijd al aan dit soort zware medicijnen te zetten.
Klik om te vergroten...
Ik sta volledig achter je. Klopt helemaal: Methamfetamine is goedgekeurd door de FDA in Amerika en bestaat al jaren. Het middel is zeer effectief met minder bijwerkingen op het vasculaire stelsel. Het is de heilige graal van de adhd-behandeling zegt men wel eens. Methamfetamine werkt namelijk minder sterk op het perifere zenuwstelsel in vergelijking met andere amfetamines. In feite is het het beste medicijn voor add met de minste bijwerkingen. Lees de rankings maar van Desoxyn. Het middel kan inderdaad voor kinderen worden voorgeschreven en dat gebeurt ook in Amerika. Dr. Carl Hart - een hele bekende neuropsycholoog in Amerika - legt hier haarfijn uit dat methamfetamine in feite niet verslavender is dan alcohol. De data VS de onderbuik zeg ik altijd.

Aangezien ik een maatje uit the USA ken die Desoxyn krijgt voorgeschreven heb ik het derhalve ook kunnen proberen. Ik gebruik normaal dexamfetamine en dit werkt goed. Maar Desoxyn werkt nóg beter op mijn adhd met in het geheel GEEN bijwerkingen. Het is niet te beschrijven. Ik wil dit medicijn dus ook gebruiken en dat gaat mij lukken ook - legaal wel te verstaan. Dat zit zo: een Nederlandse arts kan medicatie op artsenverklaring importeren uit het buitenland als aan bepaalde criteria wordt voldaan. Aangezien dit een middel is dat gewoon door de FDA is goedgekeurd zal dat gewoon lukken. Ik ben dan 1 van de eerste vermoed ik in Nederland die methamftamine op recept krijgt. De meest zuivere vorm van Crystal meth is het feitelijk. En dat is voor iemand met adhd dus een perfect middel dat al jaren bestaat en geen negatieve lange termijn bijwerkingen kent (anders waren die na 60 jaar allang verschenen). Opnieuw geld uiteraard zoals met alles: in een lage dosering natuurlijk. Mijn tip voor een ieder hier: zet je onderbuikgevoel opzij en kijk naar de feiten. Methamfamine wordt onnodig hard gestigmatiseerd en ik daag mensen uit om te durven twijfelen en zaken te herzien: het zit niet altijd zoals je denkt dat het zit. Dus mocht je kind niet uitkomen met dexamfatmine of andere stimulantia, dan is methamfetamine zeer zeker een optie om te proberen. De kosten zijn alleen zeer hoog want de verzekering vergoed het niet. Maar goed, als de kosten geen probleem zijn weet dan dat dit waarschijnlijk gewoon mogelijk is.

Bronnen:

* https://www.opensocietyfoundations.org/publications/methamphetamine-dangers-exaggerated

* https://mainline.nl/posts/show/1402...en-speelt-zijn-rol-precies-volgens-het-script

* https://psmag.com/social-justice/the-many-surprising-health-benefits-of-methSchermafbeelding 2022-12-19 om 18.43.50.png
F
Follow_The_ScienseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Red pill zei:
Wat voorral bedoeld wordt is denk ik dat als je kind een fase heeft Waar die extreem druk gedrag vertoont en de ouders het niet kunnen handelen dat dat kind vrij snel via een arts met adhd gediagnoseerd wordt wat al vrij snel gebeurt en zeker voor een kind heel makkelijk gelabelt,

Dat men er goed over na moet denken of dat het kind ECHT adhd vertoont en dat het het functioneren negatief beinvloed of dat je gwn een kleine drukke opdonder hebt die opgroeit. En of je dan wel of niet je kind op zware medicijnen laat zetten zoals ritalin of dexamfetamine.

En daar ben ik het volledig mee eens. Het hoort niet zo simpel te zijn om een klein kind die niet voor zichzelf kan beslissen en maar moet doen wat de ouders zeggen op zulke zware medicatie te zetten. Voor veel kinderen heeft dit namelijk een negatieve invloed. En dit hoor je dan ook vaak vandaar de opmerking van deze persoon.

Maar ik snap jou ook zeker voor mensen die adhd hebben, kan de medicatie echt heel hulpzaam zijn en een positieve invloed hebben ✌🏼
Klik om te vergroten...
Het is geen 'zwaar' middel. Wat is zwaar? Het zijn zeer effectieve middelen met een bulk aan research die keer op keer aantonen hoe effectief de stimulantia zijn voor adhd. Het zijn de meest uitvoerig onderzochte medicijnen binnen de hele psychiatrie. Kijk en als je kind een keer druk gedrag vertoond een aantal jaar dan is dat niet perse adhd aangezien er een hele lijst met criteria is waarvan er eentje duidelijk zegt dat de klachten al vanaf kind af aan er moeten zijn. De opmerking: 'voor veel kinderen heeft het een negatieve invloed' is niet op wetenschap gebaseerd. Angst en is nooit een goede raadgever. Integendeel.

Bron: https://www.additudemag.com/slideshows/what-are-the-side-effects-of-adhd-medication-on-kids/
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan niks van waarde toevoegen aan deze draad maar als je me kan verwijzen naar die psychiater, zou top zijn 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."