#1
Die van mij ook.Mijn nekharen gaan hiervan overeind staan.
Die van mij ook.Mijn nekharen gaan hiervan overeind staan.
Ivm autorijden ben ik het niet echt eens, bij normaal gebruik en daarmee bedoel ik, rekening houden met tussentijd tussen inname benzo en periode dat je gaat autorijden. Want hoeveel nemen geen benzo's avond voordien, om daarna volgende werkdag aan te vatten?Niet combineren, ze zijn al potent genoeg op zichzelf. Je balanceert gevaarlijk op het randje van gewenning met 3x per week. Als je zo vaak gebruikt is autorijden ook uit den boze. Doe dat dus niet.
“Iedereen doet het, dus het is okay”. Nee het is niet okee en onverantwoord. Binnen 2 à 3 halfwaardetijden is je reactiesnelheid nog negatief beïnvloed terwijl je dat meestal niet goed doorhebt. Sterker nog, je kunt er overmoedig van worden. En voor diegenen voor wie andermans veiligheid niet voldoende motiveertm als je een ongeluk veroorzaakt onder invloed kun je je rijbewijs inleveren.Want hoeveel nemen geen benzo's avond voordien, om daarna volgende werkdag aan te vatten?
“Iedereen doet het, dus het is okay”, neen tuurlijk niet, maar wie bepaalt voor een ander wat ok is? Neem dan ook maar alle computer en navigatiesystemen uit alle auto's en verbied elke phone in elk motorisch voertuig, want een ringtone, kan je al genoeg afleiden...niemand is heilig en maar goed ook en normen en waarden zijn voor mij individueel. Iedereen wijst té graag met 't vingertje naar de ander.“Iedereen doet het, dus het is okay”. Nee het is niet okee en onverantwoord. Binnen 2 à 3 halfwaardetijden is je reactiesnelheid nog negatief beïnvloed terwijl je dat meestal niet goed doorhebt. Sterker nog, je kunt er overmoedig van worden. En voor diegenen voor wie andermans veiligheid niet voldoende motiveertm als je een ongeluk veroorzaakt onder invloed kun je je rijbewijs inleveren.
Of je kan zelfs strafrechtelijk worden vervolgd voor betrokkenheid bij de dood van een ander.En voor diegenen voor wie andermans veiligheid niet voldoende motiveertm als je een ongeluk veroorzaakt onder invloed kun je je rijbewijs inleveren.
“Iedereen doet het, dus het is okay”, neen tuurlijk niet, maar wie bepaalt voor een ander wat ok is? Neem dan ook maar alle computer en navigatiesystemen uit alle auto's en verbied elke phone in elk motorisch voertuig, want een ringtone, kan je al genoeg afleiden...niemand is heilig en maar goed ook en normen en waarden zijn voor mij individueel. Iedereen wijst té graag met 't vingertje naar de ander.
De wet in de basis. De rechter als je gepakt wordt. En je eigen schuldgevoel als je iemand aan gort rijdt. Maar dat schuldgevoel is achteraf gelul en heeft de aan gort geredene niets aan.“Iedereen doet het, dus het is okay”, neen tuurlijk niet, maar wie bepaalt voor een ander wat ok is? Neem dan ook maar alle computer en navigatiesystemen uit alle auto's en verbied elke phone in elk motorisch voertuig, want een ringtone, kan je al genoeg afleiden...niemand is heilig en maar goed ook en normen en waarden zijn voor mij individueel. Iedereen wijst té graag met 't vingertje naar de ander.
"Na de aanrijding ging de auto er met hoge snelheid vandoor, maar een kentekenplaat bleef achter op de plek van het ongeluk. De man had op de avond van het ongeluk te veel alcohol gedronken om te mogen rijden, reed te hard en negeerde een rood verkeerslicht en reed zonder rijbewijs, blijkt uit onderzoek. De verdachte is ook al vaker veroordeeld voor verkeersdelicten, meldt Omroep Brabant. Een week eerder was zijn rijbewijs ingenomen omdat hij in zijn woonplaats door rood was gereden."Of je kan zelfs strafrechtelijk worden vervolgd voor betrokkenheid bij de dood van een ander.
![]()
Drie jaar cel voor man die onder invloed vrouw (22) doodreed
De vrouw werd tijdens Nieuwjaarsnacht aangereden toen ze onderweg was naar Oss om het nieuwe jaar te vieren.nos.nl
Dat is dus mijn punt, het is niet omdat dit de algemene waarden en normen zijn vd massa en maatschappij, dat elk individu, dit zomaar moet aannemen. Er is geen goed of kwaad. Ik ben niet vh principe, oké een groep mensen bepaald normen, waarden en regeltjes, laten we deze zonder boe of bah aannemen en volgen. Neen, ik verwerp, het moraal, geweten, wetten en opgelegde religies/levenswijzen. Het natuurlijk instinct, individuele vrijheid en genot zijn het hoogste goed en enkel de wetten vd natuur zijn werkelijkheid. Daarom hoef ik totaal niet mee te gaan in uw opvatting van, "verantwoordelijkheid, veiligheid voor het leven van anderen". Dat is letterlijk het tegenovergestelde van mijn levensfilosofie.In dit geval is het wel een heel terecht vingertje, je gaat gewoon niet onder invloed van benzo's achter een stuur zitten, je brengt jezelf en erger nog anderen in gevaar. Simple as that. 'Wie bepaalt voor een ander wat oké is?' --> je bloedwaarden liegen niet, en de rechter bepaalt. Los daarvan zou je de verantwoordelijkheid over de veiligheid en het leven van andere mensen als voldoende basis moeten zien om voor jezelf te bepalen dat het niet oké is.
De wet is de basis, neem ik aan? Ik steek niet onder stoelen of banken, dat ik ijver voor minder wetten en regeltjes, minder inmenging vd overheid en als het kan, tot op een niveau waarbij overheden worden gereduceerd tot het minimum en waarbij de individuele vrijheid primeert. En waar er geen goed of kwaad is. Want nu worden wij, mensen té veel geleid, bespeeld, beperkt in ons doen en laten. Weg met anderen vol te pompen met lessen, schuldgevoelens, wat wel en niet mag/kan...Uitwerpselen krijg ik er vanDe wet in de basis. De rechter als je gepakt wordt. En je eigen schuldgevoel als je iemand aan gort rijdt. Maar dat schuldgevoel is achteraf gelul en heeft de aan gort geredene niets aan.
Ten eerste, waar gaat het hier over een slaappil/benzo, die je tijdig avond/dag voordien hebt ingenomen. En het gaat hier duidelijk om opsomming van zware feiten, recidive,...Wat een vergelijking ivm een klein spoor van een benzo dat nog in je lichaam zit.![]()
Ik ken de verkeerswetgeving niet zo zeer in Nederland, maar hier geld de regel, dat je na inname van een slaapmiddel, kalmeringsmiddel, antipsychotica, zoals quetiapine of het antidepresiva mirtazapine niet mag autorijden volgens bepaalde schema's met vraagstelling + antwoord mbt autorijden en alles waarbij je apparatuur enzo moet bedienen.
Het natuurlijk instinct, individuele vrijheid en genot zijn het hoogste goed en enkel de wetten vd natuur zijn werkelijkheid. Daarom hoef ik totaal niet mee te gaan in uw opvatting van, "verantwoordelijkheid, veiligheid voor het leven van anderen". Dat is letterlijk het tegenovergestelde van mijn levensfilosofie.
Niemand hoeft te wijzen als er gewoon moreel empatisch besef is.Iedereen wijst té graag met 't vingertje naar de ander.
Hoe je deze zin je strot uit krijgt, ik heb geen flauw idee, maar door dit te zeggen lijkt het alsof je puur voor je eigen gewin gaat, en ieder ander mens is een doel om dat eigen gewin te behalen. Het is het toppunt van zo in jezelf gekeerd zijn dat je het niet vanzelfsprekend vind dat verantwoordelijkheid, veiligheid voor het leven van anderen iets is waar je altijd rekening mee dient te houden? Je bent toch deel van een samenleving?Daarom hoef ik totaal niet mee te gaan in uw opvatting van, "verantwoordelijkheid, veiligheid voor het leven van anderen". Dat is letterlijk het tegenovergestelde van mijn levensfilosofie.
Dat je vrijheid belangrijk vind is duidelijk, maar als het gaat om een levenskwestie dan is het toch niet meer aan de orde en gaat het JUIST om wat er wel en niet mag/kan?nu worden wij, mensen té veel geleid, bespeeld, beperkt in ons doen en laten. Weg met anderen vol te pompen met lessen, schuldgevoelens, wat wel en niet mag/kan
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."