#1
Omdat het opgelegde moraal, dat de maatschappij/overheden oplegt, de absolute vrijheid van het individu, extreem inperkt.Religie, oké, dat is in mijn ogen ook verwerpelijk, maar het moraal als verwerpelijk zien? Wat is dat nou weer voor een zin, man? Hoe kun je zo weinig om de rest van de wereld geven dat je moraliteit ziet als iets verwerpelijks?
Want het moraal, omvat zowat alles van regels, wetten, taboes, goed en kwaad, wat is goed en wat is slecht voor de grote menigte.
Want nog iets, wat vr de een moralistisch oké is, is voor een ander misschien totaal verwerpelijk en misselijkmakend.
Daarom vind ik het moreel evenzeer een verwerpelijk iets, dat niet door anderen, voor iedereen dient bepaald te worden.
U zegt, reliegie oké, is in mijn ogen ook verwerpelijk. Besef dat religie tot helemaal nog niet zo lang geleden en hun religieuze leiders, besliste over wat moreel en immoreel is.
De mens is niet meer dan een simpel pionneke, voor de elitaire macht en leiders, velen zijn hier tevreden mee, gewoon ja knikken, betalen. Hier in België betaald ge grossomodo 50% personenbelastingen en dan moete heus niet zot verdienen om in hoge belastingschijf zitten, van 25000/j (da's zelfs laag inkomen vind ik) zit je al in 3de vd 4 schijven. Neem daar nog verkeerstax, provinciale belastingen, gemeentelijke belastingen bij, vuilnis belastingen, verplichte bijdrage voor de kas vr de minderbedeelden.
Als die overheid dan merkt dat zelfs de middenklasse, de kleine zelfstandige, recht den dieperik ingaat, richting de lagere klasse, door de extreem hoge en onbetaalbare energiefacturen. Daar zo exrreem lang overdoet om die brave leegezogen burgers, dan serieus financieel bij te springen met hunne miljardenpot (grotendeels verkregen door de burgers). Dat het vr velen dan al te veel n onhoudbaar is geworden.
Ze afkomen met een kruimeltje van €100 op een jaarfactuur die meer dan vertiendubbeld is, srry dan heb ik gvd veel zin, om die leiderkes eens mé een stalen buis mé prikkeldraad langs achter te rammen.
Da's nu ferm uitgeweken, maar is nu mr vb, dat die brave plichtsbewuste burger dé tamme melkkoe is, hoe een overheid dit wenst.