#1
kom er wel weer doorheen zal alleen wat moeizaam gaan maar je lichaam is meestal goed in herstellen mits je het een kans geeft
Pardon?ja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie
Dat is ook helemaal geen psychiater, die heeft zijn diploma gewoon van Wikipedia uitgeprint en is daarna gaan shoppen bij een feest artikelen winkel voor een dokters pak.meer een fout van je psychiater
Ik vind alle anti psychotica erg vervelend en zie geen enkele reden voor recreatief gebruik, mits je helemaal lam wilt gaan slapen en een kater wilt de volgende dag.
Ik zou het echt afraden dit te nemen als recreatief middel.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dan neem je het meer om medische redenen lees ik. Ik gebruik Risperidon als "time out" medicatie om psychose en/of ander gedrag te voorkomen. Ik heb dit ook met de huisarts zo afgesproken en hoef het niet dagelijks te nemen, maar alleen zo nodig.Ik merk heel duidelijk dat quetiapine als een drug te gebruiken is. Volgens mij wordt er verteld dat het een spiegelmedicatie is, die moet worden opgebouwd. Maar ik merk duidelijk het het 'druggy' kenmerk heeft, wat iets maakt dat het misbruikt kan worden.
Je kan een korte piek maken door over te doseren. Ik ervaar dat ook niet als prettig, maar in een situatie dat je kompleet in de stress gaat schieten, zou je het als tijdelijk kalmeringsmiddel kunnen misbruiken. Om wat als een zombie met de stress om te gaan en toch nog helder te kunnen denken en niet euforisch te worden.
Ze schrijven inderdaad vaak quetiapine voor bij slaapproblemen ook al is dit niet de bedoeling. Ik ben zelf begonnen in mei vorig jaar met 12,5 mg en zit nu op de 275mg en nu is besloten dat we niet hoger gaan omdat het richting een dosis gaat voor mensen met psychotische klachten. Maar je bouwt zo extreem snel tolerantie op (of misschien ik eerder dan andere?) ik heb nu mirtazapine erbij gekregen maar zoals je aan de tijd kan zien werkt dat ook niet🤣. Hopelijk snel alles rond en hulp want ik denk dat slaapproblemen gewoon heel veel (on)bewuste stress en problemen zijn. Veel sterkte!
Slaapproblemen zijn wmb de oorzaak, van psychische problemen, iig een depressie. Ze zeggen vaak; 'is het nou het kip of het ei, komt eerst de depressie of eerst de slaapproblemen?!.
Volgens gaat het aan het begin fout met het slaappatroon. En dan bedoel ik niet lang plat liggen, maar echt slaap en uitgerust wakker worden. Dat daar de boel niet meer functioneert .
Waar die slaapproblemen dan door komen, daar moet je volgens mij naar kijken.
En als je dus weer slecht gaat slapen, door de medicijnen zelf.
Zelfde probleem, de slaap fuctioneert niet meer goed. Wat dus gevolgen gaat hebben voor je psychische toestand.
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR
Mooie zelfkennis! Ik waardeer dit enorm. Als ik een café bezoek zijn de mensen die aangeschoten/dronken zijn vaak niet gezellig (vind ik)ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.
Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter.Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
Als ik zou weten waar ik moest beginnen in de zee van vergeetachtigheid, blokkades en dergelijke, zeker. Alleen ben ik er nu niet klaar voor. Wel in de toekomst denk ik, eerst maar goede behandeling vinden voor andere psychische problematiek.Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen?
Nee, maar wel veel minder en de manier hoe ze ermee omgaat is veranderd. Het is niet meer een overtuiging maar ze zoekt hulp bij mij of haar naasten en dan zakt het vaak binnen een uur. Ze weet ik ook dat het een droom is geweest of flashbacks heeft. Ze heeft zeg maar manieren gevonden om terug te komen in de realiteit die goed werken en ook harmless zijn.Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries?
Herken ik ook erg. Is super lastigDe gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.
Als ik anti psychotica echt nodig heb geef ik er wel aan toe, vaak geeft mijn omgeving aan het nodig te hebben en die mensen vertrouw ik wel. Of als ik erg neerslachtig word neem ik het uit mezelf.Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen
Precies dit. Gelukkig hebben wij 2 matrassen in huis in een andere kamer!Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed.
Ja wij hebben vandaag ook een logeer, dus vannacht ook geen vlucht. Maar denk dat slapen het sowieso niet gaat worden want heb wat middelen opMijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."