Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs medicatie (fentanyl) per post ONTVANGEN strafbaar

Is medicatie (fentanyl) per post ONTVANGEN strafbaar

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RN12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals hierboven vermeld is een doosje fentanyl pillen per post ONTVANGEN strafbaar? Kan ik hiervoor een werk/celstraf krijgen?

Hoef geen waarschuwing over gevaren fentanyl. Alleen of de politie met handboeien op de stoep kan staan met die envelop… ?
dank
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, lijkt me wel ja. Op zijn minst om je te ondervragen en wat dat allemaal inhoudt.
Ik verwacht ook dat ze wel meer gaan onderzoeken. Je behoort zeker op een gekleurde lijst te komen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
RN12 zei:
Zoals hierboven vermeld is een doosje fentanyl pillen per post ONTVANGEN strafbaar? Kan ik hiervoor een werk/celstraf krijgen?

Hoef geen waarschuwing over gevaren fentanyl. Alleen of de politie met handboeien op de stoep kan staan met die envelop… ?
dank
Klik om te vergroten...

Of je opgepakt/vervolgt/bestraft gaat worden is natuurlijk de vraag, maar je bent strafbaar ja. Fentanyl valt onder lijst 1 van de Opiumwet.
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
RN12 zei:
Zoals hierboven vermeld is een doosje fentanyl pillen per post ONTVANGEN strafbaar? Kan ik hiervoor een werk/celstraf krijgen?
Klik om te vergroten...
Als het 1 doosje is dan acht ik de kans klein dat ze echt veel onderzoek doen, ik verwacht wel dat de politie je adres registreert en misschien meer controleert op post naar jou adres.

Als de politie inderdaad aan de deur komt zijn dit volgensmij de straffen als ze er een zaak van maken:

Als je word veroordeeld voor bestellen voor het dealen:
11 t/m 30 pillen
Eerste overtreding= eis 120 taakstraf

Als je word veroordeeld voor eigen gebruik:
Meer dan 10 pillen:
Eerste overtreding: €750,- boete

Als hier een zaak van word gemaakt worden er natuurlijk ook factoren als verslaving (als dat de reden is) etc meegerekend.

Dit zijn volgensmij de straffen
Bron: https://www.de-strafrechtadvocaat.nl/drugshandel-advocaat/
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, die mogelijkheid bestaat. Maar de kans is groter dat je jezelf van kant maakt met een overdosis.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe wordt bezit van een halve gram harddrugs voor eigen gebruik niet bestraft. Maar een halve gram fentanyl is zóveel, dat het OM daar dan denk ik wel een probleem van maakt. Vooral omdat het bekend staat als een levensgevaarlijke drug. Wat dat betreft zullen ze al niet blij zijn dat het met de post wordt verstuurd, omdat dat een gevaar is voor de gezondheid van mensen die bij de postbezorging werken. Ik heb eigenlijk nog nooit een (Nederlandse) rechtszaak gezien waarbij iemand specifiek voor dat bezorgrisico aansprakelijk werd gesteld. Maar het zou mogelijk aangepakt kunnen worden. Vaak zijn ze enkel geïnteresseerd in degene die het verstuurt. Dus als ze geloven dat je zelf niet dealt dan heb je met kleine hoeveelheden niet zo snel een probleem. Wel is drugsbezit op zichzelf strafbaar. Dus je kan gepakt worden als iemand daar zijn zinnen op heeft gezet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
RN12 zei:
Zoals hierboven vermeld is een doosje fentanyl pillen per post ONTVANGEN strafbaar? Kan ik hiervoor een werk/celstraf krijgen?

Hoef geen waarschuwing over gevaren fentanyl. Alleen of de politie met handboeien op de stoep kan staan met die envelop… ?
dank
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je buiten dat ze geïnteresseerd in jou, vooral geïnteresseerd zijn in de verkoper en waar dit spul vandaan komt. Die vragen zal je zeker kunnen verwachten.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit snap ik dus niet hè… ik heb maand of 2 fentanyl pleisters gehad op voorschrift voor pijnbestrijding… is toch niets recreatiefs aan?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
PinkFluffyUnicorn zei:
Dit snap ik dus niet hè… ik heb maand of 2 fentanyl pleisters gehad op voorschrift voor pijnbestrijding… is toch niets recreatiefs aan?
Klik om te vergroten...

Wijze van toediening en dosering verschillen enorm. Transdermale toediening werkt trager en daardoor minder merkbaar.

Je hebt ook neusspray en tabletten voor onder de tong dacht ik. Die zijn over het algemeen wat zwaarder en worden veel minder snel voorgeschreven dan pleisters.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Wijze van toediening en dosering verschillen enorm. Transdermale toediening werkt trager en daardoor minder merkbaar.

Je hebt ook neusspray en tabletten voor onder de tong dacht ik. Die zijn over het algemeen wat zwaarder en worden veel minder snel voorgeschreven dan pleisters.
Klik om te vergroten...
Ik had de laagste dosis en was daar zo misselijk en mottig van…
U
UniversjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mij lijkt niet dat medicijnen ontvangen via de post per definitie strafbaar is. Zelf kreeg ik voorheen mijn ADHD medicatie (Elvanse ofwel Lisdexamfetamine) van de apotheek via de post.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Universje zei:
Mij lijkt niet dat medicijnen ontvangen via de post per definitie strafbaar is. Zelf kreeg ik voorheen mijn ADHD medicatie (Elvanse ofwel Lisdexamfetamine) van de apotheek via de post.
Klik om te vergroten...
Op recept niet nee.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Fentanyl is bekend als de meest gevaarlijke drug die er nu rondgaat zou daar heel voorzichtig te werk mee gaan 😂
R
RN12Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hartelijk Dank voor alle reacties!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."