Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn de chillste benzo's?

Wat zijn de chillste benzo's?

38 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
900 mg per dag, WAT? Als ik een 0,5 etizolam neem als ik af en toe eens lig te piekeren (of na een beetje te veel stimulant) ben ik toch echt na een kwartier helemaal weg. Wat voor tolerantie hebben die mensen dan wel? Ongelooflijk, beter dan aan de norflurazepam gaan. Daarvan zijn de metabolieten ook weer benzodiazepines. Kun je ook gelijk eens gaan afkicken of zo. Als ik 900 mg zou gebruiken, zou ik echt stoppen met kopen en me linearecta naar 1 of andere verslavingshulp laten transporteren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het hangt er een beetje van af wat je wil. Als je op zoek bent naar een benzo die je helpt inslapen maar waarvan je niet zo suf wakker wordt, dan zijn kortwerkende anxiolytische benzo's de beste keuze (temazepam / etizolam). Als je steeds wakker wordt door nachtmerries dan is een langer werkende benzo misschien geschikter, dus dan ga je meer kijken naar oxazepam. Soms willen mensen gedurende de dag minder last hebben van angstklachten dus dan kiezen ze een langwerkende benzo zoals clonazepam of diazepam. En als je last hebt van je spieren dan wil je misschien een sterk sederende benzo zoals flunitrazepam.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
etizolam
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lorazepam vind ik persoonlijk het fijnste. Vooral omdat de anxiolytische werking lang aanhoud na inname daarnaast voelt het sterker aan dan Diazepam op dit gebied. Tijdens hevige stress werkte Lorazepam veel beter dan Diazepam.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Megadude zei:
900 mg per dag, WAT? Als ik een 0,5 etizolam neem als ik af en toe eens lig te piekeren (of na een beetje te veel stimulant) ben ik toch echt na een kwartier helemaal weg. Wat voor tolerantie hebben die mensen dan wel? Ongelooflijk, beter dan aan de norflurazepam gaan. Daarvan zijn de metabolieten ook weer benzodiazepines. Kun je ook gelijk eens gaan afkicken of zo. Als ik 900 mg zou gebruiken, zou ik echt stoppen met kopen en me linearecta naar 1 of andere verslavingshulp laten transporteren.
Klik om te vergroten...
0.5mg etizolam. Dan heb je nul tolerantie lol. Ik kan makkelijk 5/6mg eti nemen en nog niks voelen. Kan natuurlijk ook aan de kwaliteit dan de eti liggen
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Dat is geen benzo.
Klik om te vergroten...
ja klopt, mijn fout
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
etizolam
Klik om te vergroten...
Dat is geen benzo.
W
WackyJelloLid
01-01-2024, 00:00
#8
Plato071 zei:
De titel zegt het al, wat zijn volgens julie goeien benzo's om op te kunnen relaxen vooral angstremmend/ontspannend, ik kan maar niet de juiste vinden
Klik om te vergroten...
Flunitrazolam (de 0,5mg pellets). Niet doodgaan. Ercbesraat niks sterkers. Ik moet er 25 per dag. Dus mijn antwoord is niet oké..NOOIT aan beginnen. Als je geen tolerantie hebt en toch moet: gidazepam. Pyrazolam is al risky. De rest troep of troep. Neem het aan van de loserjunk: drugs yes, but say no to benzo. Sterkte!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
WackyJello zei:
Flunitrazolam (de 0,5mg pellets). Niet doodgaan. Ercbesraat niks sterkers. Ik moet er 25 per dag. Dus mijn antwoord is niet oké..NOOIT aan beginnen. Als je geen tolerantie hebt en toch moet: gidazepam. Pyrazolam is al risky. De rest troep of troep. Neem het aan van de loserjunk: drugs yes, but say no to benzo. Sterkte!
Klik om te vergroten...

Holy crap!!!

Sterkte kerel.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ervaring met xanax, temesta, lormetazepam en uni-tranxene. Ze werken allemaal ongeveer hetzelfde. Als de ene u niet behoorlijk relaxed zal de andere dat ook niet doen vrees ik.

Ik gebruik xanax momenteel op voorschrift voor als ik hevige zenuwen krijg maar om me recreatief te ontspannen gebruik ik tegenwoordig kratom. Ik vind de recreative waarde van benzo's eerder beperkt, het onderdrukt zenuwen maar tenzij ge echt last hebt van hevige zenuwen vind ik er niet zo veel aan eigenlijk.

Xanax in combinatie met een goeie dikke joint heeft wel wat recreative waarde omdat de xanax de eventuele paranoïa van een hoge dosis thc tegen gaat. Maar van cannabis blijf ik voor een tijd af omdat ik er even genoeg van heb.

PS: Uni-tranxene is de sterkste van de 4 die ik genoemd heb, maar het gevoel heeft niet zo erg veel recreative waarde imo, je wordt er eerder suf van.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Xanax vind ik het fijnst. Wel onder begeleiding van een arts niet zelf aan middeltjes gaan beginnen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Innerlijke rust zoeken dan heb je geen benzo's nodig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Benzo’s zijn niet chill. Je bent binnen no time afhankelijk en dan krijg je alle uitgestelde shit dubbel en dwars terug. Begin er niet aan.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Etizolam
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Innerlijke rust zoeken dan heb je geen benzo's nodig.
Klik om te vergroten...
Zeker waar
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zoek gwn een goeie benzo dir spierverslappend werkt en moe maakt temazepam10 heb ik.nu oxazepam 10mg en een midozolam roche zo ovaaltje, kab ook aan flurazepam komen die zwarte grijze schijnt ook een goeie klap te geven
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Benzo's geven in het begin wel wat euforie, maar daar wen je snel aan met tolerantie. En dan heb je nog alleen maar een sufmaker die je gevoelens dempt, als je geen innerlijke onrust/angstklachten hebt zou ik voor een ander soort drugs gaan.

edit;
Spierverslappend en moemakend zijn volgens mij alle benzo's wel, verschil zit in de lengte (halfwaardetijd) en de ene benzo werkt wat beter tegen onrust, de ander wat beter tegen angst. Maar het komt volgens mij allemaal toch wel op hetzelfde neer.

Als je dan toch voor die benzo's wil gaan dan zou ik voor een wat korterwerkende kiezen zodat je niet meer duf bent als je de volgende dag opstaat.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Weet trouwens wel dat het zeer gevaarlijk kan zijn om Benzodiapines te combineren met opioiden als Oxy, dat is behoorlijk af te raden, ik zou het niet doen als ik jou was. Je kan er ziek van worden en out gaan en dan lig je dalijk te stikken in je eigen braaksel.
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Weet trouwens wel dat het zeer gevaarlijk kan zijn om Benzodiapines te combineren met opioiden als Oxy, dat is behoorlijk af te raden, ik zou het niet doen als ik jou was. Je kan er ziek van worden en out gaan en dan lig je dalijk te stikken in je eigen braaksel.
Klik om te vergroten...
Nee benzos met opiaten doe ik niet 1 keer gedaan en dr laaste, maar van flurazepam die zwart grijze en midozolam moet ook wel tr combinerrn zijn denk, heb zelf ook paar temazepam maar die ziijn opzich al chill, weet niet so goed wat ik met oxazepam kan
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Weet trouwens wel dat het zeer gevaarlijk kan zijn om Benzodiapines te combineren met opioiden als Oxy, dat is behoorlijk af te raden, ik zou het niet doen als ik jou was. Je kan er ziek van worden en out gaan en dan lig je dalijk te stikken in je eigen braaksel.
Klik om te vergroten...


Dit is alleen in hogere doseringen, of mensen die erg gevoelig zijn ervoor. Ik krijg beide dagelijks op recept (laagst mogelijke doses maar alsnog 30mg oxycodon met 2mg clonazepam. En 3x per week zopiclon.

Moet er wel bij vermelden dat dit na veel overleg en een nachtopname in het ziekenhuis pas deze combinatie kreeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."