Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut, wakker worden met bloed

Phenibut, wakker worden met bloed

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb iets vreemds gehad na het gebruik van phenibut en een halve xtc pil.
Afgelopen vrijdag moest ik na een slopende werkweek savonds nog optreden (DJ). Ik ben best wel iemand van middelen en ik had heel veel gelezen over phenibut. Ik had na mijn werk op vrijdagmiddag 2 gram phenibut genomen met de gedachte dat ik dan voor zeker 24 uur goed zat. Ik heb tussedoor nog wel jointjes gerookt enzo. Vrijdag op zaterdag nacht na optreden ben ik nog bij een maat langs geweest. Ik kreeg een pil van hem (paarse donky kong). Gezien de phenibut heb ik hier nog even mee gewacht en pas zaterdag begin vd middag maar een halve genomen. Ik moet zeggen dat viel best lekker.
24 uur na mijn 1e phenibut dosis heb ik nog een keer 2 gram phenibut genomen. Ook dit viel niet slecht. Ben nog ff om boodschappen geweest. Dit was ongeveer tussen 8 en 9 savonds. Niks aan de hand alles ging lekker. Heb nog lekker voor de tv gehangen. Setje gedraaid in mn studio. Ik ben wel te merken dat ik moe werd ik had dan ook een loodzware week achter de rug. Heb nog wat gegeten en gedronken(geen alcohol) en ben naar bed gegaan. Heeeeerlijk geslapen zover ik weet. Ik merkte wel dat er iets zeer deed op mn hoofd. Ik voel en jahoor een vette bult met een korst erop. Ik zie dat mn handen vies zijn en kijk nog eens....die viezigheid is opgedroogd bloed....heel vreemd. Ik mn huis gecheckt, alles normaal. Geen bloedsporen nergens en geen tekenen dat ik gevallen ben ofzo. Er moet toch ergens iets gebeurd zijn maar dat weet ik dan gewoon niet meer....toen ik naar bed ging was er niks aan de hand.
Iemand weleens soortgelijk iets meegemaakt?
Best wel scary vond ik het
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eh, nee. Nooit eerder meegemaakt. Het kan niet dat je je hoofd hebt gestoten en dit echt niet meer weet? Waar zit de bult? Zit er nu dan ook een wond(je) bij/ op de bult? Heb je een bed met harde randen?
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
pippilangkous zei:
Eh, nee. Nooit eerder meegemaakt. Het kan niet dat je je hoofd hebt gestoten en dit echt niet meer weet? Waar zit de bult? Zit er nu dan ook een wond(je) bij/ op de bult? Heb je een bed met harde randen?
Klik om te vergroten...
De bult zit bovenop mijn hoofd en ja met korst erop. Het moet wel heftig gebloed hebben als mn handen ook onder bloed zitten. Mijn bed heeft geen harde randen.
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
ZeeuwseDJ zei:
De bult zit bovenop mijn hoofd en ja met korst erop. Het moet wel heftig gebloed hebben als mn handen ook onder bloed zitten. Mijn bed heeft geen harde randen.
Klik om te vergroten...
Aha. Als de bult bv. tussen je haar zit zou je nog kunnen denken van een ontstoken haarzakje (bult, wondje, wondje opengeraakt), maar: ik was er niet bij, we kunnen niet verklaren wat er mogelijk aan de hand is). Ben je er duizelig of misselijk bij? Mocht je er last van houden en/ of het niet vertrouwen dan is een bezoekje aan de huisarts altijd verstandig. Even laten checken is nooit verkeerd.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#5
pippilangkous zei:
Aha. Als de bult bv. tussen je haar zit zou je nog kunnen denken van een ontstoken haarzakje (bult, wondje, wondje opengeraakt), maar: ik was er niet bij, we kunnen niet verklaren wat er mogelijk aan de hand is). Ben je er duizelig of misselijk bij? Mocht je er last van houden en/ of het niet vertrouwen dan is een bezoekje aan de huisarts altijd verstandig. Even laten checken is nooit verkeerd.
Klik om te vergroten...
Nou die bult is best flink en al dat opgedroogde bloed op beide handen....dan denk ik toch niet aan een ontstoken haarzakjes. T gaat mij meer om t feit dat ik niet weet wat er gebeurd is. Dit was mijn eerste keer phenibut. Ik vermoed dat ik die halve pil beter had kunnen weglaten. Dan was er denk ik niks aan de hand geweest
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZeeuwseDJ zei:
Ik heb iets vreemds gehad na het gebruik van phenibut en een halve xtc pil.
Afgelopen vrijdag moest ik na een slopende werkweek savonds nog optreden (DJ). Ik ben best wel iemand van middelen en ik had heel veel gelezen over phenibut. Ik had na mijn werk op vrijdagmiddag 2 gram phenibut genomen met de gedachte dat ik dan voor zeker 24 uur goed zat. Ik heb tussedoor nog wel jointjes gerookt enzo. Vrijdag op zaterdag nacht na optreden ben ik nog bij een maat langs geweest. Ik kreeg een pil van hem (paarse donky kong). Gezien de phenibut heb ik hier nog even mee gewacht en pas zaterdag begin vd middag maar een halve genomen. Ik moet zeggen dat viel best lekker.
24 uur na mijn 1e phenibut dosis heb ik nog een keer 2 gram phenibut genomen. Ook dit viel niet slecht. Ben nog ff om boodschappen geweest. Dit was ongeveer tussen 8 en 9 savonds. Niks aan de hand alles ging lekker. Heb nog lekker voor de tv gehangen. Setje gedraaid in mn studio. Ik ben wel te merken dat ik moe werd ik had dan ook een loodzware week achter de rug. Heb nog wat gegeten en gedronken(geen alcohol) en ben naar bed gegaan. Heeeeerlijk geslapen zover ik weet. Ik merkte wel dat er iets zeer deed op mn hoofd. Ik voel en jahoor een vette bult met een korst erop. Ik zie dat mn handen vies zijn en kijk nog eens....die viezigheid is opgedroogd bloed....heel vreemd. Ik mn huis gecheckt, alles normaal. Geen bloedsporen nergens en geen tekenen dat ik gevallen ben ofzo. Er moet toch ergens iets gebeurd zijn maar dat weet ik dan gewoon niet meer....toen ik naar bed ging was er niks aan de hand.
Iemand weleens soortgelijk iets meegemaakt?
Best wel scary vond ik het
Klik om te vergroten...
Het lijkt mij logisch als je een blackout hebt gehad en je toen je hoofd hebt gestoten. Ik ben ook wel eens onder de blauwe plekken wakker geworden na een (te) hoge dosering Benzo's. Waarschijnlijk was 4gr Phenibut te veel en ben je gaan slaapwandelen ofzo.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik word van 1,5 gram phenibut al hartstikke naar, duizelig en trillerig. Het is dus goed mogelijk dat je dosis veel te hoog was. En je was al vermoeid dus dat zal niet mee hebben geholpen.
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZeeuwseDJ zei:
Nou die bult is best flink en al dat opgedroogde bloed op beide handen....dan denk ik toch niet aan een ontstoken haarzakjes. T gaat mij meer om t feit dat ik niet weet wat er gebeurd is. Dit was mijn eerste keer phenibut. Ik vermoed dat ik die halve pil beter had kunnen weglaten. Dan was er denk ik niks aan de hand geweest
Klik om te vergroten...
Ja, dan heb je inderdaad al antwoord op je vraag.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
grote kans dat je indd je hoofd stootte tijdens je blackout. Verder komt er uit een wond(je) op het hoofd al snek relatief veel bloed.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de reacties, ik denk toch idd soortemet blackout gehad, ik kwam er nog achter dat ik nog eten in de magnetron had gestopt en dus niet meer heb opgegeten. Toch verder geen enkel spoor in huis van dat ik gevallen ben verder. Dus wat er prcs gebeurd zal ik nooit weten. Ik denk ook dat ik die 2e dosis toch stuk lager had kunnen doen of niet. Andere optie, de halve pil weglaten. Het was de eerste keer phenibut en het beviel me op zich verder wel. Op dit bloederig incidentje na verder geen nare bijwerkingen gehad. Ik zit toch te denken bij een volgende keer gewoon 1 iets hogere dosis (3 gram) en het daar bij laten. Maar nu eerst ff herstellen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
je ziet dat het nu al verkeerd gaat met phenibut en je wil het nogmaals proberen in de hoop dat je met 3 gram nu zonder bult op je kop afgaat .... ik zou dat spul laten liggen of niet zo veel nemen maar echt een stuk minder , begin eens met "maar" 1 gram ikzeg maar wat
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ken je niet en weet niet hoe je bent, maar je komt een tikkeltje impulsief over...

Ben je bekend met de spelregels van Phenibut?

Absolute maximum gebruik is 2x per week, mensen negeren dit, want het voelt zo goed.
Dit negeren levert je op termijn dikke ellende, de fysieke afkick is heftig en kan lang duren.

Ik heb deze link vaker gepost, maar wil hem hier ook toevoegen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
ZeeuwseDJ zei:
Bedankt voor de reacties, ik denk toch idd soortemet blackout gehad,
Klik om te vergroten...
Soortemet blackout? Noem het gerust een blackout en ga er ook op die manier serieus mee om.
ZeeuwseDJ zei:
ik kwam er nog achter dat ik nog eten in de magnetron had gestopt en dus niet meer heb opgegeten. Toch verder geen enkel spoor in huis van dat ik gevallen ben verder. Dus wat er prcs gebeurd zal ik nooit weten. Ik denk ook dat ik die 2e dosis toch stuk lager had kunnen doen of niet. Andere optie, de halve pil weglaten. Het was de eerste keer phenibut en het beviel me op zich verder wel. Op dit bloederig incidentje na verder geen nare bijwerkingen gehad. Ik zit toch te denken bij een volgende keer gewoon 1 iets hogere dosis (3 gram) en het daar bij laten. Maar nu eerst ff herstellen.
Klik om te vergroten...
Je lijkt van de ergste schrik bekomen en hup, je denkt alweer aan de volgende keer een dosering van 3 gram te nemen. Tja aldoende leert men. Maar als je verstandig bent, phenibut wil blijven waarderen en niet nog eens in blackout terecht wil komen zou ik je aanraden om je dosis bij 1 gram te houden en niet daarna nog eens bijpakken. Less is more. Kijk maar eens op psychonautwiki voor de dosissen voor phenibut.
New Dawn zei:
Absolute maximum gebruik is 2x per week, mensen negeren dit, want het voelt zo goed.
Dit negeren levert je op termijn dikke ellende, de fysieke afkick is heftig en kan lang duren.

Ik heb deze link vaker gepost, maar wil hem hier ook toevoegen.
Klik om te vergroten...
Twee keer per week vind ik alsnog erg veel. Onderstaande gaat dan wel over meerdaags gebruik. Maar met 1x per week (dezelfde dosis) phenibut merk ik al wat tolerantie.

Tolerance will develop to the sedative-hypnotic effects within a couple of days of continuous use. After cessation, the tolerance returns to baseline in 7 - 14 days.
(Gekopieerd van psychonautwiki).
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Twee keer per week vind ik alsnog erg veel.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, daarom ook de woorden "absolute maximum", daar begint de "slope te slipperen" en glij je de ellende in.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
HappyMind zei:
Tolerance will develop to the sedative-hypnotic effects within a couple of days of continuous use. After cessation, the tolerance returns to baseline in 7 - 14 days.
(Gekopieerd van psychonautwiki).
Klik om te vergroten...
Precies dit, thanks 🙏
Eens per twee weken maximaal is een goed uitgangspunt.
En 3 gram is een onnodig hoge dosering.

Zoals met alle drugs; hou het speciaal.
Richt je leven goed in. Het leven is zo mooi 🤩.
Je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.
Drugs kunnen zo af en toe een mooie verrijking geven.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik het niet dagelijks hoor. Na die 2 x 2 gram heb ik niks meer gepakt. En die drie gram doe ik voorlopig nog niet. En wrm 3 gram? Omdat ik de effecten wat sterker wil ervaren. Ik kom misschien impulsief over maar ik heb zeeën aan ervaring met drugs. Heel mijn leven speelt dat al een rol. En als ik zie waar ik vandaan kom ben ik best trots op mezelf. Ooit was ik een werkeloze heroïne junk en ik pakte alles wat er op mn pad kwam. Dat is nu wel anders. Ik drink niet, rook wel mn jointje maar ook nie meer zo heftig veel als vroeger en af en toe wel een nakkie pep wat ik weleens afwissel met een pilletje of research chems. Verder heb ik nu gewoon een vaste baan al 5 jaar, geen schulden en de leukste hobby die er is (DJ). Ben er dus alleen maar op vooruit gegaan.
m
miauwkauwLid
01-01-2024, 00:00
#17
ZeeuwseDJ zei:
Ik heb iets vreemds gehad na het gebruik van phenibut en een halve xtc pil.
Afgelopen vrijdag moest ik na een slopende werkweek savonds nog optreden (DJ). Ik ben best wel iemand van middelen en ik had heel veel gelezen over phenibut. Ik had na mijn werk op vrijdagmiddag 2 gram phenibut genomen met de gedachte dat ik dan voor zeker 24 uur goed zat. Ik heb tussedoor nog wel jointjes gerookt enzo. Vrijdag op zaterdag nacht na optreden ben ik nog bij een maat langs geweest. Ik kreeg een pil van hem (paarse donky kong). Gezien de phenibut heb ik hier nog even mee gewacht en pas zaterdag begin vd middag maar een halve genomen. Ik moet zeggen dat viel best lekker.
24 uur na mijn 1e phenibut dosis heb ik nog een keer 2 gram phenibut genomen. Ook dit viel niet slecht. Ben nog ff om boodschappen geweest. Dit was ongeveer tussen 8 en 9 savonds. Niks aan de hand alles ging lekker. Heb nog lekker voor de tv gehangen. Setje gedraaid in mn studio. Ik ben wel te merken dat ik moe werd ik had dan ook een loodzware week achter de rug. Heb nog wat gegeten en gedronken(geen alcohol) en ben naar bed gegaan. Heeeeerlijk geslapen zover ik weet. Ik merkte wel dat er iets zeer deed op mn hoofd. Ik voel en jahoor een vette bult met een korst erop. Ik zie dat mn handen vies zijn en kijk nog eens....die viezigheid is opgedroogd bloed....heel vreemd. Ik mn huis gecheckt, alles normaal. Geen bloedsporen nergens en geen tekenen dat ik gevallen ben ofzo. Er moet toch ergens iets gebeurd zijn maar dat weet ik dan gewoon niet meer....toen ik naar bed ging was er niks aan de hand.
Iemand weleens soortgelijk iets meegemaakt?
Best wel scary vond ik het
Klik om te vergroten...
Ik ben ook eens ooit out gegaan na het gebruik van XTC. Ik werd wakker en moest naar het toilet. Ben de trap afgelopen en wou na het toiletbezoek weer naar boven lopen, werd onder aan de trap wakker met hevige pijn en bloed op de grond. Ik weet niet van hoever ik ben gevallen of dergelijke, ik herinner me ook niks meer. Dus zou misschien wel aan de XTC kunnen liggen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
ZeeuwseDJ zei:
Ik gebruik het niet dagelijks hoor. Na die 2 x 2 gram heb ik niks meer gepakt. En die drie gram doe ik voorlopig nog niet. En wrm 3 gram? Omdat ik de effecten wat sterker wil ervaren. Ik kom misschien impulsief over maar ik heb zeeën aan ervaring met drugs. Heel mijn leven speelt dat al een rol. En als ik zie waar ik vandaan kom ben ik best trots op mezelf. Ooit was ik een werkeloze heroïne junk en ik pakte alles wat er op mn pad kwam. Dat is nu wel anders. Ik drink niet, rook wel mn jointje maar ook nie meer zo heftig veel als vroeger en af en toe wel een nakkie pep wat ik weleens afwissel met een pilletje of research chems. Verder heb ik nu gewoon een vaste baan al 5 jaar, geen schulden en de leukste hobby die er is (DJ). Ben er dus alleen maar op vooruit gegaan.
Klik om te vergroten...
Ervaring geeft geen garantie dat dit je allemaal niet kan overkomen. En je mag wel trots zijn dat je van daar komt, maar ervaring geeft zeker geen zekerheid over je gezondheid.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
phenibut Dit is echt lijp spul je word er zo enorm vrolijk van ik nam het in 6 capsules voor slapen en volgende ochtend gelijk weer 6 en was 4 dagen enorm vrolijk en voelde me top, de muziek klonk zo fijn, maar die stuip trekkinge en het meer willen is zo link zat eind van de week op meer dan 45 pillen !! Spoed gebelt die kende het spul niet ben in slaap gebracht en dag erna was de hel over !! maar bloed nee niet mee gemaakt
J
JuupieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ZeeuwseDJ zei:
Ik gebruik het niet dagelijks hoor. Na die 2 x 2 gram heb ik niks meer gepakt. En die drie gram doe ik voorlopig nog niet. En wrm 3 gram? Omdat ik de effecten wat sterker wil ervaren. Ik kom misschien impulsief over maar ik heb zeeën aan ervaring met drugs. Heel mijn leven speelt dat al een rol. En als ik zie waar ik vandaan kom ben ik best trots op mezelf. Ooit was ik een werkeloze heroïne junk en ik pakte alles wat er op mn pad kwam. Dat is nu wel anders. Ik drink niet, rook wel mn jointje maar ook nie meer zo heftig veel als vroeger en af en toe wel een nakkie pep wat ik weleens afwissel met een pilletje of research chems. Verder heb ik nu gewoon een vaste baan al 5 jaar, geen schulden en de leukste hobby die er is (DJ). Ben er dus alleen maar op vooruit gegaan.
Klik om te vergroten...
Wauw, dat is nog eens keihard karakter hebben en sterk in je schoenen staan. Een heroïne verslaving is niet makkelijk om te overwinnen en degene die zich wel weten te redden, doen dit vaak nog op de methadon.
En dan nu ook nog gebruiken, zonder jezelf opnieuw compleet te verliezen.... amen to that 🙏

Over het andere spul kan ik geen ervaringen delen, maar weet uit ervaring weer wel dat xtc gecombineerd met in elk geval alcohol (coke en speed werkte voor mij juist 'verhelderend') voor serieuze blackouts kan zorgen.

Dat het ontstoken haarzakje zeker wel een optie is, want die kunnen echt heel veel "bloed lekkage" opleveren. En misschien echt een hele vreemde hoek van benaderen, maar kan het een insectensteek zijn geweest, welke je als een malle aan het openkrabben bent geweest? Zat het bloed alleen aan je handen of ook nog onder je nagels?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."