Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisschien een Ritalin overdosis?

Misschien een Ritalin overdosis?

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoo kijk ik gebruik dus Concerta (ritalin) alleen ik had dus ongeveer 190mg in 1 nacht gedaan (vandaag dus) alleen ik heb het gevoel dat t eigenlijk wel veelste veel is.
ik had ongeveer 5 pillen van 27mg normaal geslikt en nog n paar gesnoven ( ik gok 2/3 pillen ofz) alleen ik lees iets met dat ik veel kans heb op een overdosis of dat ik nu een overdosis heb. Nu voel ik me gwn prima dus denk dat er niks aan de hand is tho maar ik ben wel echt bleek ( waarschijnlijk door 2 nachten niet slapen ofz) en een raar gevoel ik mn maar. Maar ik wou jullie mening er over weten

Edit: ogen zijn nog steeds groot heb eigenlijk alleen wat hoofdpijn maar verder niks, oja en nog voor de gene die zich afvroegen hoe bleek ik was ik heb n foto.. ( ben 18 btw alleen heb baby face )

groetjes
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ten eerste, maar dat wist je zelf al. Zeer onverantwoordelijk gebruik van Methylfenidaat in dit geval.

Ook ik ben zo bezig geweest, herken dat vage gevoel in me maag als geen ander. Buikpijn erbij ook regelmatig. Overmatig zweten, nervositeit, opgejaagdheid, agressie en tot slot problemen met m'n hartritme. Totaal uit zijn ritme; dan weer snel, dan weer langzaam*. Heb zelf dus wel eens een milde OD gehad op Ritalin. Of vaker dan eens.. Iets met school en extreem geconcentreerd willen zijn. Heb verder geen hartproblemen of ritmestoornissen van mezelf.

Je zegt dat je je verder prima voelt. (Dat voelde ik me NIET) Ik verwacht nu verder geen extreme problemen. Probeer vooral gezond te eten, probeer genoeg te drinken, lekkere zouten met dit warme weer. Kort gezegd dus, wees een beetje lief voor jezelf nu. Bleekheid kan inderdaad komen door slaaptekort maar ook gewoon door een hoge dosering stimulantia.

Mocht je echt signalen krijgen wat je niet vertrouwd of je echt niet lekker voelt. Schakel dan gewoon hulp in laagdrempelig!

Sterkte.
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Ten eerste, maar dat wist je zelf al. Zeer onverantwoordelijk gebruik van Methylfenidaat in dit geval.

Ook ik ben zo bezig geweest, herken dat vage gevoel in me maag als geen ander. Buikpijn erbij ook regelmatig. Overmatig zweten, nervositeit, opgejaagdheid, agressie en tot slot problemen met m'n hartritme. Totaal uit zijn ritme; dan weer snel, dan weer langzaam. Heb zelf dus wel eens een milde OD gehad op Ritalin. Of vaker dan eens.. Iets met school en extreem geconcentreerd willen zijn.

Je zegt dat je je verder prima voelt. (Dat voelde ik me NIET) Ik verwacht nu verder geen extreme problemen. Probeer vooral gezond te eten, probeer genoeg te drinken, lekkere zouten met dit warme weer. Kort gezegd dus, wees een beetje lief voor jezelf nu. Bleekheid kan inderdaad komen door slaaptekort maar ook gewoon door een hoge dosering stimulantia.

Mocht je echt signalen krijgen wat je niet vertrouwd of je echt niet lekker voelt. Schakel dan gewoon hulp in laagdrempelig!

Sterkte.
Klik om te vergroten...
Yo thx man ik begin nu ook shit te zien en horen en van die derealisatie en van die self harm gedachts moet ik dat nog in de gaten houden?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Siebe zei:
Yo thx man ik begin nu ook shit te zien en horen en van die derealisatie en van die self harm gedachts moet ik dat nog in de gaten houden?
Klik om te vergroten...

In dit geval zou ik je aanraden om professionele hulp in te schakelen; en als je dat niet wilt vanuit welke rede dan ook dan moet je er gewoon voor zorgen dat je absoluut niet alleen bent. Tuurlijk altijd in de gaten houden.. Zijn die gedachten alleen vlugge gedachte die voorbij komen of blijf je erin hangen? Hoe dan ook, hulp zoeken is vanuit mij de enige tip die ik je nu wil geven.

Eventueel 113 (zelfdoding preventielijn). Hebben mij meerdere keren heel fijn te woord gestaan.

Sterkte!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heeft denk ik met hoge dosering, slaap te kort en eventueel bijwerkingen van de comedown te maken. Ik heb nooit ritalin gebruikt, maar wel veel andere uppers.

Probeer kalm te blijven, een lauwe douche te pakken als je het te warm hebt, eten en drinken. En het allerbelangrijkste ga slapen als je kan.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hee @Siebe , als je niet meer bijneemt zullen de effecten vanzelf afzwakken en kun je hopelijk spoedig slapen. Gun jezelf in de tussentijd een vruchtensapje, wat frisse lucht en rust.

Aarzel uiteraard niet om medische hulp in te schakelen als je lichamelijk onwel wordt of drijgt flauw te vallen.
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Hee @Siebe , als je niet meer bijneemt zullen de effecten vanzelf afzwakken en kun je hopelijk spoedig slapen. Gun jezelf in de tussentijd een vruchtensapje, wat frisse lucht en rust.

Aarzel uiteraard niet om medische hulp in te schakelen als je lichamelijk onwel wordt of drijgt flauw te vallen.
Klik om te vergroten...
Heyy, slaap zal wel lukken ben nu thuis was met vrienden een beetje uit de hand gelopen maar gewoon morgen school helaas
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
In dit geval zou ik je aanraden om professionele hulp in te schakelen; en als je dat niet wilt vanuit welke rede dan ook dan moet je er gewoon voor zorgen dat je absoluut niet alleen bent. Tuurlijk altijd in de gaten houden.. Zijn die gedachten alleen vlugge gedachte die voorbij komen of blijf je erin hangen? Hoe dan ook, hulp zoeken is vanuit mij de enige tip die ik je nu wil geven.

Eventueel 113 (zelfdoding preventielijn). Hebben mij meerdere keren heel fijn te woord gestaan.

Sterkte!
Klik om te vergroten...
Waren vlugge gedachten maar trof wel wat snijwonden op mn arm aan ( en ik heb oprecht geen herinneringen aan dat ik het deed)
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Al wat beter te pas of katertje te pakken?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet de bijsluiter van Ritalin eens lezen..

En je snapt zelf ookwel dat je echt mega dom bezig bent..Ritalin en dergelijke is niet gemaakt voor die shit wat je er allemaal mee doet.

Slaap tekort, slecht voor jezelf zorgen. Automutilatie komt niet vanzelf of valt niet uit de lucht.
Klinkt niet als dat alles PRIMA Is!!!!

En ik denk dat je het zelf allemaal bestwel weet dat wat je doet gewoon niet slim is. En beter ga je andere keuzes maken.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het antwoord is al gegeven zie ik.

En vriendelijk maar dringend:

Onthoud dat dit een openbaar forum is. Iedereen, ook niet leden kunnen die foto zien.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
MetalGuy zei:
Het antwoord is al gegeven zie ik.

En vriendelijk maar dringend:

Onthoud dat dit een openbaar forum is. Iedereen, ook niet leden kunnen die foto zien.
Klik om te vergroten...

Dank voor de up, ik verwijder de foto daarom preventief bij deze.
K
KetamineKrazyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Siebe zei:
Yoo kijk ik gebruik dus Concerta (ritalin) alleen ik had dus ongeveer 190mg in 1 nacht gedaan (vandaag dus) alleen ik heb het gevoel dat t eigenlijk wel veelste veel is.
ik had ongeveer 5 pillen van 27mg normaal geslikt en nog n paar gesnoven ( ik gok 2/3 pillen ofz) alleen ik lees iets met dat ik veel kans heb op een overdosis of dat ik nu een overdosis heb. Nu voel ik me gwn prima dus denk dat er niks aan de hand is tho maar ik ben wel echt bleek ( waarschijnlijk door 2 nachten niet slapen ofz) en een raar gevoel ik mn maar. Maar ik wou jullie mening er over weten

Edit: ogen zijn nog steeds groot heb eigenlijk alleen wat hoofdpijn maar verder niks, oja en nog voor de gene die zich afvroegen hoe bleek ik was ik heb n foto.. ( ben 18 btw alleen heb baby face )

groetjes
Klik om te vergroten...
wat... 190 MG?
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#14
KetamineKrazy zei:
wat... 190 MG?
Klik om te vergroten...
Is dat veel?
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Siebe zei:
Is dat veel?
Klik om te vergroten...
Ja, dat is echt te veel en je mag afkloppen dat je niet in het ziekenhuis bent beland. De langzame afgifte zal je redding zijn geweest.
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#16
APESHIT13 zei:
Ja, dat is echt te veel en je mag afkloppen dat je niet in het ziekenhuis bent beland. De langzame afgifte zal je redding zijn
Klik om te vergroten...
Aino fucked up
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Siebe zei:
Is dat veel?
Klik om te vergroten...
psychonautwiki.org

Methylphenidate

Methylphenidate (also known as MPH, MPD, and the trade names Ritalin, Concerta, and Methylin, among others) is a classical potent stimulant substance of the phenidate class. It is the parent compound of the substituted phenidates, a family of stimulants that includes ethylphenidate...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
Wist je dat ... je het internet ook kon gebruiken om informatie te vinden over drugs. Ik hoop niet dat je volgende topic gaat over een halve gram fentanyl die je hebt weggesnoven in een kwartier.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Siebe zei:
Is dat veel?
Klik om te vergroten...

Je topictitel bevat het woord ā€˜overdosis’, je had hallucinaties, derealisatie, gedachten aan automutilatie, snijwonden, je topic is geopend in juni dit jaar, je hebt hier maanden over na kunnen denken, en nog steeds vraag je je af of het veel is?

Not sure if trolling…
S
SnwwyLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Beste lijnen vriend
Klik om te vergroten...
ik hield me 3m dosering in de hoop dat t goed ging haha
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Je topictitel bevat het woord ā€˜overdosis’, je had hallucinaties, derealisatie, gedachten aan automutilatie, snijwonden, je topic is geopend in juni dit jaar, je hebt hier maanden over na kunnen denken, en nog steeds vraag je je af of het veel is?

Not sure if trolling…
Klik om te vergroten...
"Overdosis" is letterlijk over dosis, hoger dan normaal. Niet altijd per se dodelijk maar kan wel gevaarlijk zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."