#1
Klinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
Met Oxycodon sliep ik echt heel slecht en weinig, en zeer onregelmatig. Soms in de ochtend pas om 06.00u en dan een uurtje of 3-4 maximaal omdat de ontwenning dan al weer begon. Had nog een hoop slaap in te halen zeg maarKlinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
Ik hoor toch wel heel vaak als mensen het laatste stukje dus bij jou 30 milligram in eentje naar nul brengen. Wat denk je dat dat met je brein doet?Hallo allemaal,
Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen redenen waardoor die is gaan gebruiken. Ik heb door persoonlijke problemen Oxycodon gebruikt (ooit een keer gehad voor tennis arm en merkte toen het heerlijke ontspannende gevoel). Heb contact gehad met Verslavingskliniek om Oxycodon af te bouwen. Dosering die ik gebruikte was 140 mg per dag snelwerkend.
Januari 2023 zat ik rond de 40mg per dag, maar in de zomer dus richting de 140 mg. Thuis afgebouwd met langwerkende oxycodon met stappen van 10 mg per week. Dat was vrij zwaar. Vanaf 40mg was het bijna niet te doen om nog verder af te bouwen. op 24 december heb ik besloten om van 30 mg naar 0 te gaan. 1,5 week doodziek geweest. een week lang ongeveer 2-3 uur per dag geslapen, en de pijn; die valt niet te omschrijven. Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Heb echter in de zomer verschillende paniek aanvallen gehad en heb toen Oxazepam gekregen die ik in de avond innam. Ben daarna via de arts overgestapt in oktober op Lorazepam 3 maal daags 1 mg. Sinds 3 weken overgestapt naar Diazepam (3x5mg). Heb dit nu afgebouwd tot 8mg per dag, maar ik merk dat ik enorme spanning in mijn lichaam heb met deze ontwenning. Heb geen last meer gehad van paniekaanvallen sinds de zomer, en verder ook geen andere klachten.
Mijn vraag is nu hoe snel kan ik dit middel afbouwen? Omdat de Lorazepam in principe tegen de ontwenning was voorgeschreven vanaf september/oktober.
ik heb natuurlijk wel allerlei manuals gelezen maar zou graag ervaringen van andere gebruikers horen. Als het bij spierspanning blijft, dan trek ik dit wel maar de vraag is dan hoe lang blijft het aanhouden?
Even kort samen gevat:
juli-aug-sept: oxazepam (kleine dosering)
okt-nov-: Lorazepam 3x1 mg
dec: Diazepam 3x5mg ( sinds gisteren op 8mg).
1 september begonnen met afbouwen Oxycodon 140 mg - Kortwerkend overgezet naar langwerkend.
24 december: van 30 mg Oxycodon naar 0 gegaan.
Cold turkey benzo lijkt me geen optie, maar ik zou dit middel graag snel afbouwen maar dan nog wel enigszins verantwoord.
Dat is nou net 1 van die eigenschappen van opiaten onder andere die zo gevaarlijk en sneaky is. ( ook benzo's zijn een goeie hierin)Voor je het weet met oxycodon zit je op grote doseringen onnodig.
Het ligt natuurlijk ook aan de definitie van "dat het niet meer werkt". Ik had geen lichamelijke pijn, dus nam het alleen maar in om me eigen beter te voelen. Dan zou ik zeggen ja je hebt steeds meer en meer nodig omdat het relaxte gevoel sneller weggaat.Dat is nou net 1 van die eigenschappen van opiaten onder andere die zo gevaarlijk en sneaky is. ( ook benzo's zijn een goeie hierin)
Voordat je er erg in hebt zit je aan torenhoge doseringen omdat " het anders niet meer werkt"....
Daar heb je volkomen gelijk in!Verder wil ik ook nog zeggen dat je niet altijd alles zo maar moet aannemen wat artsen in klinieken je vertellen.
Jazeker, dat is wel aan te bevelen, maar met zo'n lage dosis zal dat wel meevallen.Het zal toch niet zo zijn dat ik die Mirtazepine ook weer af moet bouwen lol
moeilijk vraagstuk volgens mij. Ik denk dat de hoeveelheid weinig zegt.. Kan zijn dat je hersennen na afbouw van andere medicamenten, nu wat meer afhankelijk zijn van je Mirtazepine en dat je toch rustig aan moet afbouwen, maar misschien kan het heel snel.Denk dat ik het nu een maandje of 2 gebruik. Voor slapen gaan 3.75mg
Heb elke week wel een telefonische evaluatie maar dat neem ik niet heel serieus meer gezien wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Zijn er nog mensen die ervaring hebben of kennis in advies om die 3,75mg verder af te bouwen?
Respect voor dat!Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik ben met 60 mg Mirtazapine in twee dagen naar 0 gegaan, dat is echt troep!!!! Wel ontwenning gehad, maar het doorslikken gaf veel meer klachten (werd suïcidaal van die rommel).Ik ga met mijn eigen huisarts dat even overleggen. Verslavingsarts beweerde dat je met Mirtazepine gewoon kan stoppen maar wat ik lees is dat het bij 50% probleem en klachtloos verloopt en bij de andere helft niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds het stoppen met diazepam ook weer pre workout neem ik voor ik ga trainen, maar heb in het begin een halve scoop genomen en nu 1 scoop (dat is de maximale aanbevolen dosering). Besef me eigen dat die opwinding/stromen in me lichaam misschien nu daar ook vandaan kunnen komen. Het is vergelijkbaar met de diazepam ontwenning.
Toen ik gisteren die sensatie/opwinding in mijn lichaam voelde, nam ik de gebruikelijke 3,75mg voor het slapen gaan, maar het werd niet minder. Pas na een paar uur trok het vanzelf weg. En ja, pre workout met cafeine en beta alanine![]()
Goede tip. Hoewel ze hier meteen terug verwijzen naar de voorschrijvend arts.Degene die het meeste weet van medicijnen is....
De apotheker.
Los van degene die het medicijn voorgeschreven heeft.
Misschien is het een optie om de vraag over afbouw e.d. aan je apotheker te stellen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."