Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon Verslaving overwonnen, nu nog van de Diazepam af

Oxycodon Verslaving overwonnen, nu nog van de Diazepam af

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
4 dagen 6mg gedaan, gisteren naar de 5mg gegaan. Ontwenning is er nog steeds alleen in de vorm van spierspanning (gelukkig).
Verslavingsarts gisteren ook gesproken, hij heeft ook aangegeven dat elk lichaam anders reageert op afbouw en de klachten per individu verschillend zijn.
Ik probeer dit 4 dagen aan te houden en dan naar 4mg te gaan.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Klinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
Klik om te vergroten...
Met Oxycodon sliep ik echt heel slecht en weinig, en zeer onregelmatig. Soms in de ochtend pas om 06.00u en dan een uurtje of 3-4 maximaal omdat de ontwenning dan al weer begon. Had nog een hoop slaap in te halen zeg maar :)
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lepeltje zei:
Hallo allemaal,

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen redenen waardoor die is gaan gebruiken. Ik heb door persoonlijke problemen Oxycodon gebruikt (ooit een keer gehad voor tennis arm en merkte toen het heerlijke ontspannende gevoel). Heb contact gehad met Verslavingskliniek om Oxycodon af te bouwen. Dosering die ik gebruikte was 140 mg per dag snelwerkend.
Januari 2023 zat ik rond de 40mg per dag, maar in de zomer dus richting de 140 mg. Thuis afgebouwd met langwerkende oxycodon met stappen van 10 mg per week. Dat was vrij zwaar. Vanaf 40mg was het bijna niet te doen om nog verder af te bouwen. op 24 december heb ik besloten om van 30 mg naar 0 te gaan. 1,5 week doodziek geweest. een week lang ongeveer 2-3 uur per dag geslapen, en de pijn; die valt niet te omschrijven. Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Heb echter in de zomer verschillende paniek aanvallen gehad en heb toen Oxazepam gekregen die ik in de avond innam. Ben daarna via de arts overgestapt in oktober op Lorazepam 3 maal daags 1 mg. Sinds 3 weken overgestapt naar Diazepam (3x5mg). Heb dit nu afgebouwd tot 8mg per dag, maar ik merk dat ik enorme spanning in mijn lichaam heb met deze ontwenning. Heb geen last meer gehad van paniekaanvallen sinds de zomer, en verder ook geen andere klachten.
Mijn vraag is nu hoe snel kan ik dit middel afbouwen? Omdat de Lorazepam in principe tegen de ontwenning was voorgeschreven vanaf september/oktober.
ik heb natuurlijk wel allerlei manuals gelezen maar zou graag ervaringen van andere gebruikers horen. Als het bij spierspanning blijft, dan trek ik dit wel maar de vraag is dan hoe lang blijft het aanhouden?
Even kort samen gevat:
juli-aug-sept: oxazepam (kleine dosering)
okt-nov-: Lorazepam 3x1 mg
dec: Diazepam 3x5mg ( sinds gisteren op 8mg).
1 september begonnen met afbouwen Oxycodon 140 mg - Kortwerkend overgezet naar langwerkend.
24 december: van 30 mg Oxycodon naar 0 gegaan.

Cold turkey benzo lijkt me geen optie, maar ik zou dit middel graag snel afbouwen maar dan nog wel enigszins verantwoord.
Klik om te vergroten...
Ik hoor toch wel heel vaak als mensen het laatste stukje dus bij jou 30 milligram in eentje naar nul brengen. Wat denk je dat dat met je brein doet?
Wow... Dat is een klap

Ik vind het veiliger om in een rustig tempo af te bouwen wat natuurlijk ook afhangt van hoe lang je iets gebruikt en de dosis maar beter in eigen tempo en als je dan in een week heel erg veel last krijgt kan je gerust even op die dosis blijven staan. Dan gaat het te snel voor je lichaam.

Toevallig zelf ook bezig met afbouwen medicatie en zometeen oxycodon 40 mg
Maar dat ga ik in mijn eigen tempo doen na 8 jaar medicatie en nog steeds hevige pijn en een arm met zijn nieuwe schade en twee pijnlijke darmontstekingen ga ik dat zelf proberen af te bouwen naar 0 Ik wil sowieso van alles af ook slaapmiddel Diazepam

Eerst ga ik in revalidatie therapie dan heb ik ook afleiding en dan ga ik de Oxycodon afbouwen
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#5
Januari 2023 zat ik rond de 40mg per dag, maar in de zomer dus richting de 140 mg. Thuis afgebouwd met langwerkende oxycodon met stappen van 10 mg per week. Dat was vrij zwaar. Vanaf 40mg was het bijna niet te doen om nog verder af te bouwen. op 24 december heb ik besloten om van 30 mg naar 0 te gaan. 1,5 week doodziek geweest. een week lang ongeveer 2-3 uur per dag geslapen, en de pijn; die valt niet te omschrijven. Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Je bent een kanjer. Respect @Lepeltje
Vraag me alleen af , Jan 40 mg , zomer 140.😱
Hoe kom je aan zoveel? En wat knap.
Ik wil ook de 2 x 10 lw laten staan, afbouwen, die heb ik ongevraagd na operatie gehad.
De kortwerkende geven me 2 uur rust, beetje energie..
Dus ga nu in revalidatietherapie, hoop daar afleiding te hebben en de 4 x 10 kort ook te vergeten soms, . Roer om, ander leven, uit bed. Maar doodeng. Heb al enorm veel pijn arm zenuwschade.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, dat is een goede vraag hoe ik van 40g naar 100mg ging. Had persoonlijke problemen waardoor ik in een depressie terecht kwam. Had steeds meer en meer nodig om me eigen wat beter te voelen, en voor ik het wist zat ik al op 100, en toen een tijdje later naar 140mg. Als ik toen niet besloten had om er mee te stoppen dan was het einde niet meer in zicht geweest ben ik bang qua dosering. Via online groepen werd er wel grof geld voor gevraagd, maar ja als je verslaafd bent dan is geld op dat moment niet belangrijk. Mijn geluk was dat ik verder geen lichamelijke pijn had, dat maakte het stoppen ook wel meer verantwoord. De diazepam heb ik nu iets meer dan 2 weken niet op, heb nog wel ontwenning maar is licht en slechts een keer of 2-3 op een dag. Zal wel verder wegtrekken.
Voor je het weet met oxycodon zit je op grote doseringen onnodig. Hoe lang neem je die kortwerkende nu in?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lepeltje zei:
Voor je het weet met oxycodon zit je op grote doseringen onnodig.
Klik om te vergroten...
Dat is nou net 1 van die eigenschappen van opiaten onder andere die zo gevaarlijk en sneaky is. ( ook benzo's zijn een goeie hierin)
Voordat je er erg in hebt zit je aan torenhoge doseringen omdat " het anders niet meer werkt"....
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dat is nou net 1 van die eigenschappen van opiaten onder andere die zo gevaarlijk en sneaky is. ( ook benzo's zijn een goeie hierin)
Voordat je er erg in hebt zit je aan torenhoge doseringen omdat " het anders niet meer werkt"....
Klik om te vergroten...
Het ligt natuurlijk ook aan de definitie van "dat het niet meer werkt". Ik had geen lichamelijke pijn, dus nam het alleen maar in om me eigen beter te voelen. Dan zou ik zeggen ja je hebt steeds meer en meer nodig omdat het relaxte gevoel sneller weggaat.
Ik zit nu op bijna 3 weken zonder diazepam, ontwenning heb ik nog wel maar het is heel weinig. Als ik het moet omschrijven is het een soort adrenaline doe door je lichaam beweegt maar dan een iets meer vervelende versie. Het wordt wel per dag ietsje minder. Heb me daar bij neergelegd en geaccepteerd. Zal wel misschien nog een paar weken duren voor het wegtrekt maar dat vind ik niet zo erg.
Verder wil ik ook nog zeggen dat je niet altijd alles zo maar moet aannemen wat artsen in klinieken je vertellen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lepeltje zei:
Verder wil ik ook nog zeggen dat je niet altijd alles zo maar moet aannemen wat artsen in klinieken je vertellen.
Klik om te vergroten...
Daar heb je volkomen gelijk in!
Ieder lichaam reageert anders....
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De ontwenning van Oxycodon en Diazepam was ook allebei totaal anders. Oxycodon was heftiger en veel pijnlijker, diazepam was irritanter en voelde als een soort spierspanning/zenuwpijn. Ik heb er nu zelfs nog steeds last van ook al is het echt minimaal. Het wordt natuurlijk wel lastiger als je paniekaanvallen krijgt. Afleiding helpt bij diazepam goed, maar dan wel iets actiefs.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op dit moment gebruik ik alleen nog Mirtazepine 3.75mg per dag (het is een tablet van 15mg en die knip ik in 4en). Ik voel af en toe wat ontwenning maar begin me nu toch wel af te vragen of dat nog steeds van de Diazepam komt of dat mijn lichaam nu reageert op die 3.75mg dat dat misschien te weinig is? Vind het erg lastig om daar onderscheid in te maken, als ik Mirtazepine inneem verdwijnt die ontwenning maar dat verdween ook toen ik nog aan de diazepam zat. Het zal toch niet zo zijn dat ik die Mirtazepine ook weer af moet bouwen lol
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lepeltje zei:
Het zal toch niet zo zijn dat ik die Mirtazepine ook weer af moet bouwen lol
Klik om te vergroten...
Jazeker, dat is wel aan te bevelen, maar met zo'n lage dosis zal dat wel meevallen.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk dat ik het nu een maandje of 2 gebruik. Voor slapen gaan 3.75mg
Heb elke week wel een telefonische evaluatie maar dat neem ik niet heel serieus meer gezien wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Zijn er nog mensen die ervaring hebben of kennis in advies om die 3,75mg verder af te bouwen?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lepeltje zei:
Denk dat ik het nu een maandje of 2 gebruik. Voor slapen gaan 3.75mg
Heb elke week wel een telefonische evaluatie maar dat neem ik niet heel serieus meer gezien wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Zijn er nog mensen die ervaring hebben of kennis in advies om die 3,75mg verder af te bouwen?
Klik om te vergroten...
moeilijk vraagstuk volgens mij. Ik denk dat de hoeveelheid weinig zegt.. Kan zijn dat je hersennen na afbouw van andere medicamenten, nu wat meer afhankelijk zijn van je Mirtazepine en dat je toch rustig aan moet afbouwen, maar misschien kan het heel snel.
Ik weet niet hoe makkelijk je even kunt proberen zeg snel af te bouwen en als je veel stress en paniek voelt, neem je stapje terug en doe je het wat rustiger aan? Kun je naar 3 en dan naar 2 met even 3 tot 7 dagen voor dat je volgende stap neemt? Als dat makkelijk gaat beter dan dat je weer maanden moet afbouwen natuurlijk.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga met mijn eigen huisarts dat even overleggen. Verslavingsarts beweerde dat je met Mirtazepine gewoon kan stoppen maar wat ik lees is dat het bij 50% probleem en klachtloos verloopt en bij de andere helft niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds het stoppen met diazepam ook weer pre workout neem ik voor ik ga trainen, maar heb in het begin een halve scoop genomen en nu 1 scoop (dat is de maximale aanbevolen dosering). Besef me eigen dat die opwinding/stromen in me lichaam misschien nu daar ook vandaan kunnen komen. Het is vergelijkbaar met de diazepam ontwenning.
Toen ik gisteren die sensatie/opwinding in mijn lichaam voelde, nam ik de gebruikelijke 3,75mg voor het slapen gaan, maar het werd niet minder. Pas na een paar uur trok het vanzelf weg. En ja, pre workout met cafeine en beta alanine :grin:
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lepeltje zei:
Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Klik om te vergroten...
Respect voor dat!
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Lepeltje zei:
Ik ga met mijn eigen huisarts dat even overleggen. Verslavingsarts beweerde dat je met Mirtazepine gewoon kan stoppen maar wat ik lees is dat het bij 50% probleem en klachtloos verloopt en bij de andere helft niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds het stoppen met diazepam ook weer pre workout neem ik voor ik ga trainen, maar heb in het begin een halve scoop genomen en nu 1 scoop (dat is de maximale aanbevolen dosering). Besef me eigen dat die opwinding/stromen in me lichaam misschien nu daar ook vandaan kunnen komen. Het is vergelijkbaar met de diazepam ontwenning.
Toen ik gisteren die sensatie/opwinding in mijn lichaam voelde, nam ik de gebruikelijke 3,75mg voor het slapen gaan, maar het werd niet minder. Pas na een paar uur trok het vanzelf weg. En ja, pre workout met cafeine en beta alanine :grin:
Klik om te vergroten...
Ik ben met 60 mg Mirtazapine in twee dagen naar 0 gegaan, dat is echt troep!!!! Wel ontwenning gehad, maar het doorslikken gaf veel meer klachten (werd suïcidaal van die rommel).
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Degene die het meeste weet van medicijnen is....
De apotheker.
Los van degene die het medicijn voorgeschreven heeft.
Misschien is het een optie om de vraag over afbouw e.d. aan je apotheker te stellen?
Klik om te vergroten...
Goede tip. Hoewel ze hier meteen terug verwijzen naar de voorschrijvend arts.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."