Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam (valium)

Diazepam (valium)

35 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo
Ik slik goed valium.
Wanneer moet je oppassen met echt ''dodelijke dosis''.
Is het echt zo erg wanneer men er redelijk bij drinkt,schijnt dat het dan veel sneller dodelijker te zijn.

Ik wil weten waar de grens is ben bang dat ik er over heen ga.
Ligt die grens al bij 10 stuks (10mg) en alchol bv. of veel verder ?

Bedankt avlsat
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Of er een officiele grens is durf ik je niet te zeggen. Op de kliniek waar ik werk hanteren we we de volgende regel: Per dosis mag er niet meer dan 10 mg verstrekt worden.
Het kan bv wel dat iemand 3x daags 10 mg krijgt. Maar iemand zal nooit, maar dan ook nooit 100 mg valium krijgen op 1 moment. Dat is heel erg gevaarlijk.
Valium en alcohol zijn ook geen vrienden van elkaar. Je raakt dan ver van de wereld, en tevens zal je lever op den duur ook heftig gaan protesteren!

Misbruik valium niet, tis geen smartie!
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik denk dat je knock out gaat na zoveel ?
Lijken wel net smarties.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom wil je weten wat er gebeurd als er 100 mg neemt in een keer?
Wees nu maar gewoon verstandig, en probeer het niet :grin:
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb de breider al gemaild maar ze mailen niet terug.
Flikkers,2 weken geleden uitgebreid vraag gesteld.

Straks dood omdat hun me niet vertellen waar de grens lag.
Of hij kon zeggen dat ie het niet wist,maar geen reactie ??

:openmouth:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laten we het erop houden dat diazepam een langzaam inwerkend maar lang werkend middel is. 10 mg wat dus de max is (bij ons dan) per keer werkt heel lang en is meer als voldoende om rustig te blijven voor de meeste mensen.

Ben jij van plan om zoveel diazepam 10 mg te nemen dan zul je wakker worden met een heel vervelende slang in je slokdarm die je maag naar buiten zuigt. Niet doen dus!
Ga dus verstandig om met diazepam. Ook al lijken het snoepjes, het is het zeer zeker niet.

Tip: Bij alle drugs, ook bij medicatie ..... Weet wat je gebruikt, en hoeveel je kunt gebruiken!
Dat kun je zelf opzoeken op internet. Google maar eens op diazepam en dan bij apotheek.nl ofzo de info lezen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diazepam kan gebruikt worden bij terminale sedatie... Dat zegt genoeg over de gevaarlijkheid van het middel.

Verder moet je maar naar Flameon luisteren, hij weet er veel van af. Alhoewel ik van mening ben dat diazepam geen langzaam inwerkende lang werkende benzo is, maar een snel inwerkende lang werkende (Tmax = 0,5 uur tot 1,5 uur)..

Over een precieze terminale dosis kan ik niets zeggen, hangt ook van veel factoren af natuurlijk, conditie van het slachtoffer, andere medicatie, alcohol.. etc.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
acidboy zei:
Over een precieze terminale dosis kan ik niets zeggen, hangt ook van veel factoren af natuurlijk, conditie van het slachtoffer, andere medicatie, alcohol.. etc.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad niet per persoon te zeggen. Het is wel een feit dat diazepam heel lang in je bloed blijft (meer als 40 uur ofzo) en als je de volgende dag dan weer een lading valiums tot je neemt dan zit de dosis van de dag ervoor nog half in je bloed. De sedatie stapelt zich dan op en en op met alle gevolgen van dien.
Een ander gevaar is dat diazepam ook een spierverslapper is. Je hebt heel veel spieren in je lichaam die dus verslappen, en bepaalde spieren (denk aan je hart) wil je niet laten verslappen!

Diazepam zal inderdaad inwerken na een uur / anderhalf uur. En vaak blijft het wel meer als 48 uur in je bloed.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
acidboy zei:
Over een precieze terminale dosis kan ik niets zeggen, hangt ook van veel factoren af natuurlijk, conditie van het slachtoffer, andere medicatie, alcohol.. etc.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad niet per persoon te zeggen. Het is wel een feit dat diazepam heel lang in je bloed blijft (meer als 40 uur ofzo) en als je de volgende dag dan weer een lading valiums tot je neemt dan zit de dosis van de dag ervoor nog half in je bloed. De sedatie stapelt zich dan op en en op met alle gevolgen van dien.
Een ander gevaar is dat diazepam ook een spierverslapper is. Je hebt heel veel spieren in je lichaam die dus verslappen, en bepaalde spieren (denk aan je hart) wil je niet laten verslappen!

Diazepam zal inderdaad inwerken na een uur / anderhalf uur. En vaak blijft het wel meer als 48 uur in je bloed.
Klik om te vergroten...

Ja klopt (dat het zo lang werkzaam is enzo), ik word ook altijd érg suf en raar wakker na diazepam (kleine recreatieve doses, zo 20 mg, 30 max, niet gecombineerd met wat dan ook (doe ik nooit, misschien een jointje, maar that'd be it)).

Maargoed, nog even nagevraagd ... en het is eigenlijk best wel lastig om dood te gaan aan alleen valium.
Met paracetamol heb je het eerder voor elkaar.

Euthanasie gebeurt tegenwoordig soms ook met een benzo in combinatie met een opiaat. Je hebt het dan over hoeveelheden als 500 mg diazepam, en daarna een opiaat, ook flinke hoeveelheid. Iets in die richting.

Maar alléén diazepam ga je dus niet zo heel snel dood aan. Ga je combineren met andere middelen of alcohol .. tsjah, dan zal het vast sneller gaan.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameboy zei:
...en bepaalde spieren (denk aan je hart) wil je niet laten verslappen!
Klik om te vergroten...

Okay, dit is nieuw voor mij. Ik heb tot nu toe blijkbaar nog niet die dosis bereikt om een slap hart te krijgen, wel een gebroken hart :wink:

Slappe stokken, daar kan ik over meepraten, maar daar blijft het dan meestal wel bij. Wanneer je te snel en te hard bent begonnen met trainen, is het wel super-relaxed om je stokken slap te laten worden. Het zorgt er dan echt voor dat die kramp, de dagen erna, niet zo erg tot helemaal niet meer er inschiet,

Overigens is de combinatie alocohol / benzo's op zich niet dodelijk. Eerder het stikken in je eigen braaksel..

Ik vind tien tot twintig mg. een behoorlijk effect hebben op mij, zelfs bij een dagelijks gebruik van rond de vijf - tien mg. Diazepam en af en toe vijftien mg. Oxazepam.

Groeten van de eend
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#11
mijn eerste strip 10 van 10mg, heb ik bijna 3 dagen geslapen.
nu kan ik slikken wat ik wil maar meer als een paar uurtjes slapen gebeurd er niet

een arts in het ziekenhuis zei dat je wel 50 van die dingen kunt opeten, is igg wel slecht voor je lever..
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
acidboy zei:
Jeps maar doodgaan zal niet zo snel gebeuren. Zoals ik zei, paar stripjes paracetamol en je bent sneller dood.
Klik om te vergroten...

Overigens wel op een minder fijne manier dan met valium :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeps maar doodgaan zal niet zo snel gebeuren. Zoals ik zei, paar stripjes paracetamol en je bent sneller dood.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Da's absoluut waar willem. Maar hier hebben wij al eens een gesprek over gevoerd..
M
MaoliiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Addick zei:
Yo
Ik slik goed valium.
Wanneer moet je oppassen met echt ''dodelijke dosis''.
Is het echt zo erg wanneer men er redelijk bij drinkt,schijnt dat het dan veel sneller dodelijker te zijn.

Ik wil weten waar de grens is ben bang dat ik er over heen ga.
Ligt die grens al bij 10 stuks (10mg) en alchol bv. of veel verder ?

Bedankt avlsat
Klik om te vergroten...
Je ken zo 200 mg nemen hoor de meeste wat ik gehad hebt is 300 mg dus stress je niet ik leef nog
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maolii zei:
Je ken zo 200 mg nemen hoor de meeste wat ik gehad hebt is 300 mg dus stress je niet ik leef nog
Klik om te vergroten...
Dat jij hoge doseringen gebruikt betekent niet dat anderen diezelfde hoeveelheden aankunnen. Hou daar graag rekening mee als je mensen advies wil geven.

Los daarvan... heb je nu echt een account aangemaakt puur om een topic van 11 jaar (!) geleden te bumpen met slecht advies?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
300mg Diazepam? Hoe neem je dat dan, gezien de standaard pillekes 5mg zijn?😂
w
wejleLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Fenrir k vind t een van de weinige reacties die de topic openers vraag beantwoord.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
wejle zei:
@Fenrir k vind t een van de weinige reacties die de topic openers vraag beantwoord.
Klik om te vergroten...
Het is een oud topic van 2008 waar laatste in mei 2019 geantwoord is , de persoon in kwestie waar je citaat die gericht is is is ook al sinds 3 feb niet online geweest.

Dat er geen antwoord is gekomen op ts zen vraag , lijkt me duidelijk.
En heeft allemaal te maken met tolerantie , al dan niet icm andere substanties (wat hier alcohol is).
Als ts snel antwoord wou en hem boos maakte geen reactie te krijgen, kon hij even goed ge telefoon nemen en even bellen.
Dat gaat namelijk sneller dan mailen.

Hij had ook gewoon baar een ha kunnen bellen met de vraag.

Gelieven een beetje rekening te houden om oude levenloze topics niet te bumpen aub.
En al zeker niet als je zelf geen antwoorden kunt geven aan ts , maar enkel de opmerking dat het niet gebeurd is :)

Welkom op het forum.
:wave:

Edit. Bij @Fenrir zen reactie te lezen heeft hij al over bumps gereageerd op de vorige poster , dat had je mss ook kunnen weerhouden.
Niet gebeurd dus :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Addick zei:
Ik heb de breider al gemaild maar ze mailen niet terug.
Flikkers,2 weken geleden uitgebreid vraag gesteld.

Straks dood omdat hun me niet vertellen waar de grens lag.
Of hij kon zeggen dat ie het niet wist,maar geen reactie ??

:openmouth:
Klik om te vergroten...

Wat is dit nou voor een raar verhaal allemaal.
Wat wil je nou eigenlijk.
Het is namelijk niet te zeggen wanneer, en bij hoeveel het einde oefening is.
Dat is voor ieder lijf verschillend.
Waarom wil je deze grens nou blijven opzoeken??
Je hebt internet. Zoek daar maar eens.
Met dit soort palmen is elke combinatie met een andere pam, en helemaal alcohol, een hele verkeerde.
Meer zeg ik er niet meer over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."