Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsovergaan naar ghb.

overgaan naar ghb.

35 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ok, maar wat je persoonlijk vind hoeft nog niet over het algemeen te gelden natuurlijk. Kijk maar naar dat verhaal wat Wendy heeft geschreven over d'r broer...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind het idd erg DOM van de mensen die zeggen dat GHB niet verslavend is. Alle drugs is verslavend al is het maar omdat het een drug is. Een liter per week vind ik wel veel btw. Maar als zelfs zo'n nutteloos stofje als nicotine verslavend is, waarom zou GHB dan niet verslavend zijn, vraag me echt af waar jullie die info vandaan toveren :confused:

Als zelfs handelingen zonder drugs (gokken, sex etc.) verslavend zijn dan is een stof als GHB toch wel al heel erg zeker verslavend, al is het maar omdat je verslaafd bent aan het wazig zijn.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mac... zei:
Vind het idd erg DOM van de mensen die zeggen dat GHB niet verslavend is. Alle drugs is verslavend al is het maar omdat het een drug is. Een liter per week vind ik wel veel btw. Maar als zelfs zo'n nutteloos stofje als nicotine verslavend is, waarom zou GHB dan niet verslavend zijn, vraag me echt af waar jullie die info vandaan toveren :confused:

Als zelfs handelingen zonder drugs (gokken, sex etc.) verslavend zijn dan is een stof als GHB toch wel al heel erg zeker verslavend, al is het maar omdat je verslaafd bent aan het wazig zijn.
Klik om te vergroten...
Nicotonine is lichamelijk verslavend (aangetoond) + geestelijk verslavend.
GHB is in een enkel geval (ik geloof dat er 5 mensne zich in een jaar hadden gemeld voor een GHB verslavind) geestelijk verslavend en NIET lichamelijk verslavend.
Stoppen met roken veroorzaakt: Trillen, draaierig etc. en zelfs bewusteloos vallen.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie begint er ineens met de termen lichamelijk of geestelijk te gooien, ik niet. Had het over verslaving in het algemeen. En nee, GHB is idd in de meeste gevallen niet zo erg verslavend, maar het is wel verslavend, al is het maar vrij licht.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jij zei: Want zelfs nicotine is verslavend maarja dta is ook een van de meest verslavende stoffen....
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja daar doelde ik tevens ook meer op de geestelijke verslaving, maar had de termen er nog niet bijgehaald. En een nicotineverslaving ben je in principe na een paar dagen van af, de truc is dat je ook nog moet stoppen met roken. Daar gaat het echt wel meer om de geestelijke dan de lichamelijke verslaving.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat me wel op valt is, viel me vandaag op als je in de ochtend wakker wordt en dan een jointje rookt dat die joint heftiger en anders inslaat dan wanneer je geen g hebt gebruikt. ook heb je dan last van wat trillende handen weet niet of er meer mensen zijn die er last van hebben?
Wiet versterkt het effect van G namelijk ook!
heb nu geen G meer thuis en vindt het ook niet erg of zo haal pas weer g als ik terug ben van vakans dus kan ik voor me zelf niet zeggen dat het verslavend is zal het zeker wel zijn maar dan zal je denk ik wel heel erg veel van moetten gebruiken. :wave:
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb dus gedaan zonder iets bij,en het viel een beetje tegen vondt ik.
Ik had het effect beter verwacht.
Na 2 uur of zo begon ik mij echt slaperig te voelen.
Ik had maar effe een tof effect van 5 minuten ongeveer en daarna voelde ik mij slaperig en en voelde het effect nietmeer.

Heeft er iemand een manier om dat slaperig gevoel doen te verdwijnen?En dat tof gevoel terug te laten komen?

Grtzz kieke :wave:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm of je had te veel of te weinig lol kan aan beiden liggen de dosering is moeilijk...
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na dit weekend heb ik eens goed nagedacht over mijn gebruik.
Heb beslist dat ik ga stoppen met xtc en pep.

Ben het beu om paranoia te worden(heb het alty harder en harder)
Ben beu om met een scheef gezicht rond te lopen in een dancing.
Ben het beu om lelijker en lelijker te worden onder invloed van pep en xtc.
Mijn neus ziet er maar slechter en slechter uit.
Ik wordt alleen maar lammer en lammer.
En zo kan ik wel voort gaan..


Dus heb ik even nagedacht,en heb besloten om om ghb te gaan gebruiken voor het te vervangen.
En heb aan mezelf beloofd als ik het ga gebruiken het slim ga gebruiken,en niet met alcahol en dergelijke ga combineren.


Er zullen zeker mensen zijn die het onneens gaan vinden met wat ik van plan ben.

Maar toch,ik voel mijn gezondheid heel snel achteruit gaan.

Maar ja,grtzz.

Heeft iemand nog wat tips of raad met deze dosering?

:wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lichamelijk gezien is het wel een goede keuze. Of het geestelijk echter handig is, is een 2e. Maar het lijkt erop dat je de keuze al hebt gemaakt, dus daar ga ik niet over klootzakken.

Ik zou bij een apotheek of iets randoms wat er op lijkt een spuitje kopen waarmee je op de mililiter kan doseren, en dan eerst thuis de juiste dosis zoeken. Als je bekend bent met het effect kan je het eventueel uit de deur ook gebruiken.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik weet wel dat G minderschadelijk is voor je dan X en pep en alcohol
een tip als je nieuwe G hebt eerst voorzichtig uitproberen,
kan best zo zijn dat je G koopt en 2 weken er na weer en dat die dan een stuk sterker is.dus bij een nieuwe lading G altijd even rustig aan doen met doseren. :wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee dat niet. Meer het feit dat hij iets WIL gebruiken. Hij wilt kennelijk niet stoppen met gebruik in het algemeen, maar het maakt niet uit wat. Kennelijk is er dus iets niet lekker? En dan is het nooit handig om te gaan drugsen :)
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bal0n zei:
Lichamelijk gezien is het wel een goede keuze. Of het geestelijk echter handig is, is een 2e. Maar het lijkt erop dat je de keuze al hebt gemaakt, dus daar ga ik niet over klootzakken.Ik zou bij een apotheek of iets randoms wat er op lijkt een spuitje kopen waarmee je op de mililiter kan doseren, en dan eerst thuis de juiste dosis zoeken. Als je bekend bent met het effect kan je het eventueel uit de deur ook gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt een verslavings kans? Denk dat hetopzich wel mee valt. En tjah, ik vind het niet eens een slecht idee. Stukken gezonder :) En goedkoper (mits je zelf maakt)
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#15
drugs are bad hmmkay?? :P
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bal0n zei:
Nee dat niet. Meer het feit dat hij iets WIL gebruiken. Hij wilt kennelijk niet stoppen met gebruik in het algemeen, maar het maakt niet uit wat. Kennelijk is er dus iets niet lekker? En dan is het nooit handig om te gaan drugsen :)
Klik om te vergroten...
Hmm dat is waar, maar dan kan tie beter verslaafd zijn aan ghb als aan pep/xtc.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
lijkt me idd een goede keuze.
succes
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nja beter helemaal niet verslaafd, en weet niet hoe groot het risico is bij GHB, maar XTC is de kans vrij klein en bij pep ligt dat al een stuk hoger. Denk eerlijk gezegd dat de verslavingskans van GHB niet zo heel erg groot is. Mja, gloof me, scheve bekken kun je ook wel van GHB trekken, althans ik kan er nog wel eens scheef van gaan kijken. Maar goed, weet niet of het verstandig is (bedoel dus: weet het echt niet), mja tis iig wel iets anders en kan het me wel heel goed voorstellen. Maar ben blij dat hij zelf al aangeeft dat hij van plan is om het verstandig te gebruiken, het resultaat zien we waarschijnlijk wel vanzelf verschijnen op dit forum.

Dus succes ermee.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mac... zei:
Nja beter helemaal niet verslaafd, en weet niet hoe groot het risico is bij GHB, maar XTC is de kans vrij klein en bij pep ligt dat al een stuk hoger. Denk eerlijk gezegd dat de verslavingskans van GHB niet zo heel erg groot is. Mja, gloof me, scheve bekken kun je ook wel van GHB trekken, althans ik kan er nog wel eens scheef van gaan kijken. Maar goed, weet niet of het verstandig is (bedoel dus: weet het echt niet), mja tis iig wel iets anders en kan het me wel heel goed voorstellen. Maar ben blij dat hij zelf al aangeeft dat hij van plan is om het verstandig te gebruiken, het resultaat zien we waarschijnlijk wel vanzelf verschijnen op dit forum.

Dus succes ermee.
Klik om te vergroten...
GHB vind ik persoonlijk niet verslaven, xtc ook niet echt maar kan wel snappen dat daar mensen verslaafd aan zijn.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mac... zei:
Ja ok, maar wat je persoonlijk vind hoeft nog niet over het algemeen te gelden natuurlijk. Kijk maar naar dat verhaal wat Wendy heeft geschreven over d'r broer...
Klik om te vergroten...
Die kerel is aan alle drugs verslaafd geweest heb je kunnen lezen... ook sos etc. is gewoon een zwakke persoonlijkheid.
Verslaving wordt in het algemeen niet als probleem gerapporteerd. Bij de verslavingszorg hebben zich tot nu toe enkele gevallen gemeld met GHB verslaving.
Klik om te vergroten...
Bron: Jellinek.nl (DrugsPreventie Nederland)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."