Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken... betrekkingswaan

Afkicken... betrekkingswaan

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welkom terug in de wakkere wereld :)

Het is normaal dat je tijdens het afkicken depressieve stemmingen hebt. Je onthoudt je lichaam en je geest(!) toch stoffen, die het graag heeft.. en ze gaan dus in protest.

Dat gaat allemaal vanzelf wel beter na verloop van tijd.
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal.

Ik ben nu 2 weken bezig met het afkicken van een (ongeveer half jaar ghb verslaving, ongeveer dagelijks gebruik 30/40ml), en blowede 3/4 jaar ongeveer 4 dagen in de week.

Maar nu heb ik, Vooral thuis bij mijn ouders dat alles wat hunz eggen dat ik dat op mezelf betrek, en ook alles heel negatief opvat... alsof ik niks goed kan doen.

Als ik dan verder rationeel ga nadenken snap ik ook wel dat het niet zo is, maar op dat moment vooral kan ik die gedachte niet blokeren.

Zou dit kunnen komen door het afkicken? of zou dit een andere oorzaak hebben? kennen mensen dit probleem?

Groetjes. en bedankt alvast.
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#3
met veel lichaamsbeweging en goede voeding en rust versnel je het proces enorm!
j
junkieghbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Informeer eens bij je locale verslavingszorg. Ik zelf heb hele goeie ervaringen met Leefstijltraining. Hiermee leer je heel goed om juist door die moeilijke momenten erdoor heen te komen. Elke verslaving heeft een onderliggende oorzaak. Dat is gewoon een feit. Als je leert met de moeilijke momenten in het leven om te gaan kan je je verslaving te baas worden.

Ik wens je veel succes!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ditto, Marshall!
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben nu bijna 3 weken clean, heb er nu inderdaad ook hulp bij. :).
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je er eenmaal af bent bedenk je je wel 2x voordat je er weer aan begint. Bij mij wel iig.
Het was er een keer in geslopen. af en toe een beetje, toen een heel weekend eraan ook om te slapen en whoppaa niet meer kunnen stoppen door trillen zweten hartkloppingen.. Toen maar 24/7 gepakt. Was ik na die paar weken zat van, proberen af te bouwen, lukte niet. Toen vond ik toevallig nog een doos diazepam 10mg :P
Eerste symptomen afgewacht, toen de pammetjes, eerst 3x10mg opgevroten en na 6 uur pas een klein beetje gbl genomen omdat ik het benauwd kreeg. Weer 6 uur gewacht, 8 heineken erin, 5mg diazepam en slapen maar. Volgende morgen nog 10 mg, met de middag toch weer wat trillen, dus weer 5mg erin. Toen alleen voor het slapen nog 10 mg genomen en ik werd helemaal kiplekker wakker. Daarna nog 1 dag 15mg en een dag 10mg.

Maarja, het lijkt me helemaal moeilijk als je last hebt van craving. Ik verlang zelf gelukkig niet naar ghb. Appart spul maar het mooie was er voor mij toch al snel af.
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zat toevallig weer eens op drugsforum te kijken en ik dacht ik laat toch nog maar even weten hoe het is afgelopen, maar mijn betrekkings waan is inderdaad helemaal weg nu! :), ben nu 9 weken helemaal clean en voel me beter/gelukkiger dan ik ooit gedaan heb in de jaren dat ik gebruikte... En dat is een hele goeie motivatie om vol te houden.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Proficiat met het verslagen van je verslaving!! :rock: :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."