Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVOCHT VASTHOUDEN + KILO'S AANKOMEN NA GHB?

VOCHT VASTHOUDEN + KILO'S AANKOMEN NA GHB?

17 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#1
sluit ik me helemaal bij aan !


efxno1 zei:
Veelvuldig ghb gebruik kan er voor zorgen dat je problemen krijgt met slapen.
dit komt omdat ghb zorgt dat je tijdens gebruik in een korte periode (uurtje) geestelijk net zoveel rust (slaapt) als normaal in een aantal uur of normale nacht (ghb is een narcotica).
Het wordt daarom ook wel gebruikt door personen die in een korte net zoveel rust willen hebben als een normale nacht. Ghb schijnt ook te worden gebruikt door piloten die na een korte slaap weer verder willen vliegen. ik zelf heb 13 jaar dagelijks ghb gebruikt met om de 2 uur een dosering ook 's nachts ik ben er nu een half jaar vanaf en heb nog steeds moeite met slapen.
Daarom mijn advies geen ghb gebruiken om te slapen!
Klik om te vergroten...
K
KnikkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dagelijks ghb gebruik krijg je slaapstoornissen van, bij de een is dat wat sneller als bij de ander. Je rust trouwens van een ghb slaap niet zo goed uit als van een normale slaap hoe dat komt weet ik ook niet maar spreek uit ervaring van mezelf en van anderen.
Ghb houd ook veel vocht vast waardoor je wat aankomt maar je komt ook veel van de vreetkicks aan.
Maar heeft iemand misschien nog wat informatie over wat ghb met je slaap doet want vraag me nog steeds of waardoor die slaapstoornissen precies komen?
S
ShamblerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knikker zei:
Dagelijks ghb gebruik krijg je slaapstoornissen van, bij de een is dat wat sneller als bij de ander. Je rust trouwens van een ghb slaap niet zo goed uit als van een normale slaap hoe dat komt weet ik ook niet maar spreek uit ervaring van mezelf en van anderen.
Ghb houd ook veel vocht vast waardoor je wat aankomt maar je komt ook veel van de vreetkicks aan.
Maar heeft iemand misschien nog wat informatie over wat ghb met je slaap doet want vraag me nog steeds of waardoor die slaapstoornissen precies komen?
Klik om te vergroten...

Dit heeft te maken met je "GABA-receptoren" waar de G aanspraak op maakt. Nadat de G is uitgewerkt moeten deze weer massaal geprikkeld worden om weer rustig/slaperig te worden. Zelfde eigenlijk als wat benzo's doen. Dat is ook gelijk de reden waarom je daar zo ongevoelig voor bent als je een lange periode veel G gebruikt.
S
ShamblerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb trouwens ook ervaren dat het veel vocht vasthoudt.
Je merkt het goed als je gaat sporten of naar de sauna gaat. Je zweet je dan helemaal lazerus.

Een extra reden dus om te doen als je veel gebruikt.
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#5
was over het weekend ook al 3,5 kilo aangekomen door gebruik van... blegh, G. Een miserabele nacht was het, ik ben er weer klaar mee. Nu kan ik ook nog eens extra hard gaan sporten om die kilo's er weer af te werken.
S
ShamblerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paikea zei:
was over het weekend ook al 3,5 kilo aangekomen door gebruik van... blegh, G. Een miserabele nacht was het, ik ben er weer klaar mee. Nu kan ik ook nog eens extra hard gaan sporten om die kilo's er weer af te werken.
Klik om te vergroten...

3,5 kilo? Dit kan echt nooit van 1 weekend zijn.
m
mikenelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Omdat je veel zout (natrium, een bestandsdeel van GHB) tot je neemt als je GHB gebruikt, gaat je lichaam door het vele aanwezige zout vocht vasthouden. En vocht=gewicht.
Logisch dus als je veel GHB gebruikt, je ook wat zwaarder wordt.
Enkele kilo's in een weekend lijkt me echter wat veel.
Bovendien als je weer stopt met GHB gebruiken zal het aanwezige vocht er op de natuurlijke weg weer uit gaan (plassen en transpireren).
g
grapjasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dus beter Kalium-GHB nemen als je geen vocht wil vasthouden :)
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moest alleen maar onwijs plassen van G. Alleen daarom ging een nachtje doorslapen erop niet. Werd midden in de nacht altijd wakker met een volle blaas. Je nieren draaien overuren dus ja. Mijn blaas is ook flink vergroot. Dat merk ik na gestopt te zijn nog steeds. Oh ja en van die G vreetkicks kun je flink aankomen als je niet uitkijkt.
G
GEBRUIKER(=mijn)NAAMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben benieuwd of er met mij nog meer mensen zijn die last hebben vocht vasthouden na het gebruiken van GHB??

Ik weet dat zout vocht vashoudt, maar mijn vriend heeft hier minder last van dan ik. Ik krijg vaak last van dikke vingers, dikke wangen, en kom soms wel 4 kg(!!) aan na het gebruiken van G!? :confused:
Wel moet ik erbij vertellen dat we soms een 'vreetkick' krijgen na 't drinken van G, net zoals je wel eens een 'vreetkick' krijgt na het roken van een joint.... :stoned:
ook dat we een soms periodes hebben dat we wel een halve liter in 1/5 week wegketsen, en daarnaast ook nog graag een \\__tje PEP wegsnuiven.... :rolleyes:
Tja, misschien lijken we wel triest maar in alle forums die ik lees over het gebruik van G en PEP zijn er (gelukkig) meer mensen die zo "triest" zijn als wij, en dus weten wat ik bedoel... :wink:
We hebben samen een hoop schik , geen ruzies, geen kinderen, zijn oud en "wijs" genoeg, hebben beide een volledige baan, zijn nooit ziek, gaan altijd werken (ook al zijn we brak) houden van al onze dierbaren om ons heen...
Dussss, daarom hoop ik dat ik serieuze reacties krijg zonder advies waar ik niks aan heb en niet om vraag...

Groetjes
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#11
wel wel
de vreetkick kan gebeuren hé :grin:
zorg gewoon dat je voldoende beweging hebt, zal de G ook voo reen mooier figuur zorgen :wink:
Ghb verbrand vetten dus, kan geen kwaad.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heee Newbie

Prachtige tekst, meid! Ik en mijn vriendin zijn een nog nieuwere newbie in dit wereldje, want wij beginnen nog maar net met andere drugs dan joints. Jullie gaan lekkerrrr. Die kant gaan wij ook op... Lekker experimenteren met alles wat God verboden heeft en lekker uit je dak gaan met z'n tweeen!
And no kiddings... Never nooit niet.

(Sorry voor degene die ze al hebben... Succes ermee.)

Jullie lijken me toffe luitjes.

Kus en een groet!
Agapios
G
GEBRUIKER(=mijn)NAAMLid
01-01-2024, 00:00
#13
:grin: whehe....tja, ik kan niet anders zeggen dat we 't prima naar ons zin hebben zo, hoe gek 't ook mag klinken...kijk, ik ben me er heus wel van bewust dat 't nie de normale gang van zaken is hoe dat we onze weken soms doorbrengen, dag in dag uit...maar op de 1 of andere manier gaat 't maar nie vervelen joh? :rock: :grin:

ff ontopic: Ik weet dat veel beweging de oplossing is, een ZOUTloos dieet gaat voor mij niet helemaal werken.... :wink:
Eigenlijk moeten we weer als vanouds naar hakkuh feesies gaan, dan vliegen die kilo's er weer vanaf! :sunglasses:

Ik ben iig m'n verhaal kwijt, misschien helpt 't tikken van deze berichten op 't forum wel om m'n dikke vingers kwijt te raken! ? :tearsofjoy:

Groetjes.... :wave:
​
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat vocht vasthouden heb ik ook. Toen ik een aantal weekenden flink ghb had gebruikt, was ik de laatste keer ook 12 kilo zwaarder dan normaal. Was vocht, want ik voelde me achteraf altijd extra brak/moe/zweten en bleef steeds water drinken om me goed te voelen. Ik moest heel weinig naar de toilet. Waarschijnlijk hebben mijn nieren extra de tijd nodig om weer op gang te komen.
Ik stopte helemaal met ghb en viel in 3 weken 8 kilo af zonder te dieeten ofzo. Na totaal 6 weken zat ik weer op mijn oude gewicht.
Wat ik nu nog vaak heb; na een weekendje feesten met een hoop drank ben ik ook 4 kilo zwaarder, wat er na 2 weken pas weer af is...
G is dus niet al te best voor je nieren.
X
XtodaCLid
01-01-2024, 00:00
#15
agapios zei:
Heee Newbie

Prachtige tekst, meid! Ik en mijn vriendin zijn een nog nieuwere newbie in dit wereldje, want wij beginnen nog maar net met andere drugs dan joints. Jullie gaan lekkerrrr. Die kant gaan wij ook op... Lekker experimenteren met alles wat God verboden heeft en lekker uit je dak gaan met z'n tweeen!
And no kiddings... Never nooit niet.

(Sorry voor degene die ze al hebben... Succes ermee.)

Jullie lijken me toffe luitjes.

Kus en een groet!
Agapios
Klik om te vergroten...

[offtopic]
Veel plezier met experimenteren. Laat ik je 1 tip meegeven. Laat het leuk blijven......
Uiteindelijk kom je er wel achter wat het belangrijkste is in het leven. En ik kan je bij voordat al zeggen, dat is echt niet 'lkkr van god los, helemaal uit je plaat' gaan :)
Ik heb dezelfde tijden ook gekend, dus ik zou je nooit veroordelen. Wou het je alleen even meegeven :stoned:
[/offtopic]

Ik ken ook mensen die hier bekend mee zijn. Dik worden van de vreetkicks ben ik zelf ook bekend mee. G nemen op een BBQ is lekker, maar niet goed voor je pens, damnit!
g
gtjuhLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo,

Ik schaam me een beetje dit te moeten vertellen, maar zie geen optie ergens anders met deze vraag aan te komen.
Ik gebruik geregeld GHB, maar nu heb ik vanaf zondag avond tot maandag diep in de nacht (dinsdag ochtend dus eigenlijk), non stop gebruikt, ik schat een stuk of 20, maar dit kan meer of minder zijn.. Dat weet je dan helaas op een gegeven moment niet meer zo goed. Begin van maandag ochtend heb ik 1 redelijk dikke lijn pep genomen, ontzettend stom want ik weet dat ik daar niet van kan slapen, neem dat al jaren niet meer, maar nu was ik dus al zo op niveau, dat ik daar geen drukte om maaktte.
Ik heb nu al 57 uur niet geslapen, vanmorgen rond zes uur 10 stuks van 10 mg Oxazepam in genomen maar tevergeefs. Nu heb ik er net nog drie in genomen, rond 12 uur en rond half drie.
Ik wil zo graag slapen maar het lukt niet. Komt dit door de GHB?
Ook ik hou ontzettend vocht vast altijd, wellicht ben ik daar iets van aangekomen..
Als ik nu 1 buisje neem om me rustiger te voelen (heb last van bijverschijnselen), is dat dan gevaarlijk? Zal de kater zich dan alleen maar uitstellen zodat ik over een paar uurtjes nog steeds verrot ben?

Hopelijk kan iemand mij antwoorden geven op deze vragen..

Alvast heel erg bedankt!
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#17
en al kunnen slapen ? je lichaam gaat zowizo in slaap vallen hoor als je echt op bent denk dat het combi is heb het ook al voorgehad je bent echt verot en door je ghb gebruik kan je niet in slaapvallen neemde je ghb toen je ging slapen en smorgens ?

gtjuh zei:
Hallo,

Ik schaam me een beetje dit te moeten vertellen, maar zie geen optie ergens anders met deze vraag aan te komen.
Ik gebruik geregeld GHB, maar nu heb ik vanaf zondag avond tot maandag diep in de nacht (dinsdag ochtend dus eigenlijk), non stop gebruikt, ik schat een stuk of 20, maar dit kan meer of minder zijn.. Dat weet je dan helaas op een gegeven moment niet meer zo goed. Begin van maandag ochtend heb ik 1 redelijk dikke lijn pep genomen, ontzettend stom want ik weet dat ik daar niet van kan slapen, neem dat al jaren niet meer, maar nu was ik dus al zo op niveau, dat ik daar geen drukte om maaktte.
Ik heb nu al 57 uur niet geslapen, vanmorgen rond zes uur 10 stuks van 10 mg Oxazepam in genomen maar tevergeefs. Nu heb ik er net nog drie in genomen, rond 12 uur en rond half drie.
Ik wil zo graag slapen maar het lukt niet. Komt dit door de GHB?
Ook ik hou ontzettend vocht vast altijd, wellicht ben ik daar iets van aangekomen..
Als ik nu 1 buisje neem om me rustiger te voelen (heb last van bijverschijnselen), is dat dan gevaarlijk? Zal de kater zich dan alleen maar uitstellen zodat ik over een paar uurtjes nog steeds verrot ben?

Hopelijk kan iemand mij antwoorden geven op deze vragen..

Alvast heel erg bedankt!
Klik om te vergroten...
e
efxno1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Veelvuldig ghb gebruik kan er voor zorgen dat je problemen krijgt met slapen.
dit komt omdat ghb zorgt dat je tijdens gebruik in een korte periode (uurtje) geestelijk net zoveel rust (slaapt) als normaal in een aantal uur of normale nacht (ghb is een narcotica).
Het wordt daarom ook wel gebruikt door personen die in een korte net zoveel rust willen hebben als een normale nacht. Ghb schijnt ook te worden gebruikt door piloten die na een korte slaap weer verder willen vliegen. ik zelf heb 13 jaar dagelijks ghb gebruikt met om de 2 uur een dosering ook 's nachts ik ben er nu een half jaar vanaf en heb nog steeds moeite met slapen.
Daarom mijn advies geen ghb gebruiken om te slapen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."