Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allen. Zoals de meesten inmiddels weten kan het gevaarlijk kan zijn te stoppen zonder af te bouwen. Voor mensen die willen afbouwen of al bezig zijn heb ik enkele tips. Ik ben hiervoor al enige tijd bezig geweest met verzamelen van informatie over behandeling en medicatie. Helaas weten veel instanties nog steeds niet wat ze ermee aan moeten. Ook de verslavingsarts die ik onlangs heb gesproken blijkt van mening dat een handjevol benzo's wel voldoende is. Mijn wil om hem van anders te overtuigen dus referenties en ervaringen zijn meer als welkom. Er staat ook al veel beschreven in dit forum. In a nutshell: Afbouwen met (medicinale) ghb over een periode van 1 tot 2 weken lijkt tot nu de beste manier van ontwenning. Middeltjes die kunnen helpen: Benzodiazepines (Valium, Tranxene, temazepam,ed..): Als hulpmiddel bij slapen en kalmeren. Nog altijd meest gebruikt. Clonodin: Tegen hartritmestoringen en in zijn geheel goed tegen ontwenningsverschijnselen Phenibut: Werkt net als G ook op GABA-B receptoren. Goed tegen alle ontwenningsverschijnselen. Zelf ook super ervaringen mee. PreGabalin: Net als Phenibut tegen de ontwenning en voorkomen van neurotoxiteit. Indirect ook van invloed op GABA receptoren. Andere antiepileptica -en psychotica Phenibut en preGabalin lijken echt veebelovend en misschien wel de beste supplementen om af te bouwen"
"Gebruik al zeker 3 jaar op regelmatige basis. Uiteindelijk met periodes van dagelijks gebruik met om de 2a3 uur een dosering. (5ml sterke G of gbl, maar dan minder). Ben inmiddels naar de huisarts geweest die op verzoek de pregabaline heeft voorgeschreven :P . Misschien al genoeg om schade te voorkomen. Moet nog afwachten of de kliniek willen overgaan met verstrekken van Xyrem. Als niet heb ik in ieder geval de pregaba en phenibut."
"Atropa zei: Een goede verslavingszorg zou geen enkel risico moeten nemen en met enkel en alleen met GHB van G moeten afkicken. Omdat er dan de 100 procent zekerheid is dat neurologisch alles tot in de puntjes heel trapsgewijs wordt 'teruggezet'. Het kan best zo zijn dat men met pharmaceuticals of een combi daarvan mensen zonder levensgevaar uiteindelijk onafhankelijk maakt, maar dat men alsnog achterblijft met stoornissen, een langdurige andere stemming of iets dergelijk. Omdat geen middel(en) 100 procent identiek is/zijn aan wat GHB neurologisch doet. Klik om te vergroten... Je slaat de spijker op zijn kop. Heb nu even snel een moment gevonden voor een reactie te posten. Ik zit momenteel bijna een week in opname. De verslavingsarts heeft me op regime gezet van 20mg Tranxene om de ca 4 uur. Daarnaast twee maal daags een dosering depakine. Dus verder geen medische afbouw whatsoever. De arts had weinig oren naar wat ze bijvoorbeeld al bij Kentron doen en gaf weinig betekenis aan wetenschappelijke documenten die ik hem als "patient" overhandigde. Omdat ik dit al voelde aankomende ben ik dan ook erg blij dat ik vantevoeren heb afgebouwd met G en Phenibut/Pregabaline. Helaas zit sporten er nog even niet in aangezien de tranxene erg lang werkt en daarmee voorzichtig moet zijn. Weet dat het erg goed zou doen maar mag dit nog niet langer dan 20 minuten per dag (op slakkentempo ). Tussendoor skip ik wel eens een dosis waardoor ik me ook gelijk beter voel (imo zijn de doseringen sowieso veel te hoog) Zoals je al aangaf ben ik overtuigd dat rustig afbouwen met voldoende sport en sauna het beste resultaat geeft. Helaas lijkt niet elke arts of "detox professional" zich hiervoor in te lezen. In dit geval - en als je sterk genoeg in je schoenen staat, weet wat je doet en moet laten kun je idd misschien maar eerst op eigen houtje proberen.."
"Het is alweer even geleden dat ik poste. Inmiddels ben ik ca 5 weken opgenomen geweest en heb goed kunnen ervaren hoe het is zonder G. De dagprogramma's waren erg intensief. Veel gesprekken, emoties, afvlakking en gevoelens waarvan ik niet wist dat ik ze nog had. Intussen weer een paar weken geleden en niet gemakkelijk. Zoals blondiinaa zegt begint het gevecht na de lichamelijke ongemakken pas echt. Het vergt veel doorzettingsvermogen en bent erg gevoelig voor stress en negatieve emoties maar geeft je ook wat terug. Het is belangrijk na je afkick alle G uit huis te hebben en situaties vermijden die het in de hand werken. Maar het is te doen. Laat je helpen door Phenibut, pregabaline en als het niet meer gaat een benzootje (maar niet te lang). Sterkte!"
"Methadon heeft imo maar weinig recreatieve waarde. Zeker als je andere opiaten als oxycontin gewend bent. En sowieso geeft snuiven van methadon geen meerwaarde. Zover ik weet wordt het niet goed opgenomen door je neusslijmvlies. Als je dan toch neemt kun je beter gewoon slikken maar verwacht er niet teveel van."
"Misschien kun je beter baclofen proberen. Dat werkt ook redelijk kalmerend, niet zo sterk als benzo's maar vangt het wegvallen van de ghb wel goed op. Ook pregabaline (Lyrica) werkt goed. Ben zelf ook ghb verslaafd geweest en die meds hebben me heel erg geholpen. Was ten einde raad totdat ik dit tegen kwam. Je zult hier echt veel meer aan hebben."
"Ik weet dat er aardig wat mensen zijn die Tramadol gebruiken om te ontspannen. Schijnt bepaalde gebieden in je hersenen te prikkelen wat andere opiaten niet of nauwelijks doen. Persoonlijk zou ik daar iets anders voor nemen, maar methadon gebruiken tegen angsten-terwijl je niet opiaat-verslaafd- bent, is niet echt aan te raden. Er zijn middelen die dat veel beter kunnen, denk aan benzo's of op homeopatisch vlak bijvoorbeeld valeriaan. Tegen depressie heb je hiervoor Sint Jans kruid. Heb je dat al geprobeerd werkt voor velen ook erg goed. Overigens is angst opzich ook iets anders als depressie. Bedoel je zegt dat je antidepressiva hebt geprobeerd echter is dat imo niet het juiste medicijn tegen angst. Maar het zal in jouw verhaal wellicht samenhangen. Anyway mocht je toch meds/opiaten willen gebruiken naast therapie, wat ik sowieso kan aanraden, dan zou ik Tramadol eens proberen. En het even met je huisarts bespreken."
"Tramadol schijnt naast pijnstiller ook als een lichte antidepressiva te werken, wat invloed heeft op je serotonine niveau in je lichaam. Sommige mensen of culturen gebruiken het regelmatig recreatief voor die reden. Heeft geeft een subtiel mellow "up" gevoel. En dat kan je natuurlijk voor te slapen niet kan gebruiken. Persoonlijk merk ik met alle opiaten dat ik moeilijker kan slapen, terwijl anderen er juist van in slaap vallen. Wellicht dus voor iedereen weer anders."
"Baclofen heeft de eigenschap het gevoel van "moeten gebruiken" te laten verdwijnen. Het zet een soort van demper in je systeem dat die angst en hunkering wegneemt. Vooral bij ghb maar ook bij alcohol en andere drugs schijnt dit te werken. Voor het lichamelijke deel van je opiaat verslaving zul je idd wel nog iets van metha of buprenorphine moeten bijnemen om de resterende vraag naar opiaten weg te nemen. Ik heb van diverse mensen begrepen dat ze hiervan minder nodig hebben als ze baclofen erbij gebruiken. Als je klaar bent met de lichamelijke afkick kan het wel handig zijn om nog een door te gaan met baclofen totdat alle zucht is verdwenen. Als je echt zwaar lichamelijk verslaafd bent geweest voor een lange periode kun je nog wel een enige tijd in de "gevarenzone" blijven."
"Een goede vriend van me heeft opgebiegd al ca. 3 weken dagelijks heroine te gebruiken. Hij heeft aangegeven te willen stoppen en als vertrouwenspersoon gevraagd hiermee te helpen. Hij is erg bang voor de eventuele afkickverschijnselen waar hij naar zeggen nog niks van heeft gemerkt. Nu heb ik met deze drugs weinig ervaring en wil graag weten of na 3 weken al grote afkickverschijnselen te verwachten zijn en wanneer en hoelang deze optreden. Ter info: hij gebruikt ca 0,3-0,5 gram per dag (chinezen). Na de eerste week van gebruik heeft hij 3 dagen niet gebruikt. Zonder problemen en voor hem een bevestiging niet verslaafd te zijn (wat je in de media vaak hoort na een eerste keer al). Op dit moment is het 16 uur geleden dat hij heeft gebruikt en nog nergens last van. Kan hij nog iets verwachten? Ik lees dat de afkick een piek bereikt tussen 24 en 30 uur laatste gebruik. Als lichamelijke verslaving al aanwezig is neem ik aan dat je dit nu toch al moeten merken."