Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGedurende 8 dagen ik heb 0,5 liter ghb genomen.

Gedurende 8 dagen ik heb 0,5 liter ghb genomen.

75 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Ik zou zeker niet overdag gaan slapen, je dag en nacht ritme hervinden is minstens zo belangrijk.
Klik om te vergroten...
Zeer zeker daarom trek ik deze 2e nacht maar door tot de avond.
M
MalythLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeer zeker daarom trek ik deze 2e nacht maar door tot de avond.

Excuses mijn nederlands. Je bedoel dat ik zal de gehele dag wakker blijven een allen maar savonds terug slapen toch?!
M
MalythLid
01-01-2024, 00:00
#3
Net gesproken met mijn huisarts. Hij zegt dat ik zal nog een keertje over dag slapen tussen 2 tot 4 uren. En vanavond dus probeer tussen 8 tot 9 uren slapen. geen sport vandaag.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gaat wel weer goed zo te lezen hou de rekening mee als je dit nog een keer doet gaat de afkick 2x zo erg worden...

En daarna nog erger en nog erger..
M
MalythLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je wel voor de steunen. Gaat wel goed.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Ik lul maar wat

@Raver is hier DE (ervarings)deskundige bij uitstek als het om GHB gaat, en ik zou wat hij zegt echt niet als onzin bestempelen, maar goed...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Malyth

Mooi!

Misschien is het een idee voor je om @Raver 's topic 'ik kan het niet meer' door te lezen, dan zal je uit eerste hand vernemen hoe het is om een langere GHB verslaving te hebben zodat de kans dat je terug gaat vallen wellicht een stuk kleiner is.
M
MalythLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja.

Zeker een goed idee. Ik ben maximaal om te lezen erover. Ga meteen naar Ravers dus.
Bedankt
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even inhaken op @Ik lul maar wat

Een binch van een 8 dagen betekend niet direct dat de GHB afgebouwd moet worden als iemand geen tolerantie had met GHB voor de binch.

De meeste GHB ontwenning ontstaat na 2 tot 6 uur na een laatste dosis. TS geeft aan op 36 uur te zitten (nu al langer), en heeft geen heftige ontwenning. Dan vind ik het advies om een liter vodka te gaan nogal onverantwoord. Ten eerste alcohol dempt de angst en ongemakkelijkheid alleen, maar zal een delier niet voorkomen. Dit omdat het een GABA-A Agonist is zoals je zelf ook aangeeft, als je dat zelf al weet vind ik het nogal een dingetje dat je dat als tip geeft.
Daarnaast zit je met een enorme kater opgescheept! Afkicken is al een zwaar genoeg proces voor het lichaam, om dan ook nog een berg alcohol te gaan drinken..
Beter gewoon afbouwen met G of pregabaline + baclofen slikken en dat afbouwen. Afbouwen met g is behoorlijk moeilijk alleen..Maar dat geef je zelf ook al aan.

Mij is afbouwen niet gelukt, ik kwam tot 1,8ml ofzo. En toen werd ik overvallen met cravings en behoorlijke neerslachtigheid. En ja dan is die fles in de koelkast heel dichtbij. Bijna niet te doen zonder professionele hulp nee. Je moet jezelf ook afvragen of je wilt afkicken van GHB zonder professionele hulp.

Verder voor TS.

Beter gewoon de coldturkey doorzetten nu. Ja het is klote, maar GHB is nou eenmaal een nasty drug om langere tijd te gebruiken. Vind het sowieso al knap dat je gestopt bent @Malyth ! Hulde voor jou.
Mijn terugvallen zijn bijna allemaal geeindigd toen ik verslagen in een detox arriveerde.

Wees slim en leer hiervan. Nu je eenmaal een keer ontwenning heb gehad is het heel gevaarlijk om nog G te pakken. Voortaan zul je na 8 dagen wellicht niet meer cold turkey kunnen stoppen. Cold turkey raad ik sowieso af hoor, maar in dit geval is het goed gegaan.

Coldturkey kan heftige ontwenning geven namelijk!
Sterk verhoogde bloeddruk
Sterk verhoogde hartslag
Verwardheid en zelfs een onthoudingsdelier met hallicunaties en ernstige agitatie.
Heftige paniek/angst
Dagenlange slapeloosheid, wat het risico op een delier weer vergroot.

Dat wil je niet!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Dan vind ik het advies om een liter vodka te gaan nogal onverantwoord. Ten eerste alcohol dempt de angst en ongemakkelijkheid alleen, maar zal een delier niet voorkomen. Dit omdat het een GABA-A Agonist is zoals je zelf ook aangeeft, als je dat zelf al weet vind ik het nogal een dingetje dat je dat als tip geeft.
Daarnaast zit je met een enorme kater opgescheept!
Klik om te vergroten...

Onzin als je zoveel GHB heb gehad werkt de alcohol niet meer zoals normaal. Krijg nooit een kater als ik dat zo doe. Slaap gewoon 10 uur lang. Dus het werkt wel. Zoals ik zei zijn er mensen die het afraden (zoals jij)
Maar ik vind het een goede oplossing. 10 uur slapen heerlijk. En dit was ook het advies als je geen Baclofen of Diazepam kon krijgen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
@acht.zes

Ik heb vrienden die 2 jaar aan de GHB zitten.
Ik heb deze week een vriend weggebracht naar een kliniek die al een half jaar aan de GHB zat.
Ik ben nu zelf 6 keer afgekickt.
En nog veel meer mensen om mij heen.

Dus Raver is hier de koning wat hij zegt is waarheid? Ga niet zomaar dingen zeggen als je niet weet wat ik allemaal weet.
Ik weet donders goed waar ik het over heb.

En gebruik nog steeds GHB en begin het onder de knie te krijgen zodat ik niet lichamelijk verslaafd word.
Want ik vind G gewoon het lekkerst.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dus Raver is hier de koning wat hij zegt is waarheid?
Klik om te vergroten...
als het over GHB gaat wel. Daarnaast gebruikt hij geen drugs meer dus is ie helderder in zijn hoofd dan de rest van het forum.
Ik ben nu zelf 6 keer afgekickt.
Klik om te vergroten...

en dan:
Ik lul maar wat zei:
En gebruik nog steeds GHB en begin het onder de knie te krijgen zodat ik niet lichamelijk verslaafd word.
Klik om te vergroten...
:thinking:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
En dan vraag je?
Je snapt er echt niks van he..
Wat denk je zelf als iemand afgekickt is een aantal keer. Dan weet je toch hoe het werkt.

En ik doe onderzoek door ervaringen van verschillende mensen te lezen, en verschillende onderzoeken. Ik ga me niet vasthouden aan 1 persoon of 1 onderzoek en dan online verkondigen dat dat alleen dat de waarheid is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Laat maar. in dat 'je snapt er echt niks van' gedoe heb ik geen zin.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat uitleggen?

Ik vind het advies wat @Raver gaf aan @Malyth gewoon veel beter dan jouw advies. Het spijt me voor je als je dat niet leuk vind als zelfbenoemd ervaringsdeskundige maar het is niet anders.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
en dan
Klik om te vergroten...

Ja als je zo begint dan krijg je zo een antwoord ik was het gewoon netjes aan het uitleggen
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat zijn idiote prijzen?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hahaha met jou ben ik het elke keer niet eens.
Maar of ik het niet of wel leuk vind doet niet te spraken.

Wou je er gewoon op wijzen dat je tunnel visie hebt en dan kan je wel iemand tot deskundige gaan benoemen.
Maar dat is ook gewoon een persoon op het forum.

Daarnaast is het goed voor de persoon die vragen heeft om verschillende meningen te horen en verschillende kanten.

Jij bent zo een persoon die iets op het nieuws ziet en dan ook meteen denkt dat dat de waarheid is en niet anders. Omdat het door een 'deskundig' is verteld.

Verbreed gewoon je horizon en haal informatie van verschillende bronnen. Anders kan iedereen je wat wijs maken omdat jij naar hem opkijkt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik lul maar wat zei:
Ik weet donders goed waar ik het over heb.
Klik om te vergroten...

Yeah right.

Ik lul maar wat zei:
En gebruik nog steeds GHB en begin het onder de knie te krijgen zodat ik niet lichamelijk verslaafd word.
Klik om te vergroten...

:tongueout:

Ik lul maar wat zei:
Onzin als je zoveel GHB heb gehad werkt de alcohol niet meer zoals normaal. Krijg nooit een kater als ik dat zo doe. Slaap gewoon 10 uur lang. Dus het werkt wel. Zoals ik zei zijn er mensen die het afraden (zoals jij)
Maar ik vind het een goede oplossing. 10 uur slapen heerlijk. En dit was ook het advies als je geen Baclofen of Diazepam kon krijgen.
Klik om te vergroten...

Als dit voor JOU werkt prima. Maar ga geen andere mensen duidelijk maken dat het een goede manier is. Dat is het gewoon niet.

Alcohol = geen vervanger voor GHB. En al helemaal geen juist middel om afkick tegen te gaan. Benzodiazepines zijn ook niet effectief gebleken tegen GHB afkick. Waarom alcohol wel dan?

Zal ik jou eens mijn ervaring vertellen met de alcohol manier? Ja ik heb ook de alcohol manier geprobeerd aan het begin, toen ik dacht dat ik m'n GHB verslaving wel aan kon als ik na m'n binch veel, heel veel alcohol zou drinken.

Het werkte simpelweg voor enkele uurtjes, en daarna is de afkick nog erger! Afkick + een kater is niet aan te raden. Afkick met flinke psychische verwardheid heb ik gehad toen ik de alcohol manier toepaste. Het nadeel van alcohol is dat als je hevige afkick krijgt je ook geen GHB kan gaan nemen. Alcohol + GHB is geen fijne combinatie zoals je hopelijk wel weet.. Als je thuis afkickt moet je ten alle tijden GHB in de buurt houden voor eventuele complicaties. Maar ja he, als je een liter vodka op heb neem je niet even een dosis G..

Belachelijk natuurlijk! :wink:

Ik raad iemand liever aan door te gaan met de GHB tot die gene Baclofen en pregabaline heeft geregeld of dat die gene naar een arts kan.

Baclofen is een GABA-b Agonist, en dat vragen je hersenen.

Ik ben helemaal klaar met personen die hier belachelijke adviezen komen geven, en die adviezen ook nog eens door proberen te drukken. Ongeacht wat andere mensen zeggen.

Daarnaast gaf jij hier het advies aan een persoon die al 36 uur van de GHB af is. Je zegt alles zo goed te weten, maar je dient dan ook te weten dat je na 36u redelijk safe zit. En dat het drinken van een liter vodka het écht niet beter gaat maken..

Ik lul maar wat zei:
Verbreed gewoon je horizon en haal informatie van verschillende bronnen.
Klik om te vergroten...

Dat zou jij ook eens moeten doen dan..?

Liever de juiste info van 1 persoon dan verkeerde info van 10 personen.

Ik lul maar wat zei:
Maar ik vind het een goede oplossing. 10 uur slapen heerlijk.
Klik om te vergroten...

Ik betwijfel sterk de intensiteit van jou GHB afhankelijkheid op dat moment? 10 uur slapen?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Ik ben helemaal klaar met personen die hier belachelijke adviezen komen geven, en die adviezen ook nog eens door proberen te drukken. Ongeacht wat andere mensen zeggen
Klik om te vergroten...

Jij moet niet doen alsof jij de enige bent die alles weet!
Mijn aanval was meer op die andere gast hierboven die elke keer met een weerwoord komt
Na 8 dagen kan je best alcohol drinken en ja dan slaap je 10 uur lang.
Als hij had gezegd ik zit 3 maanden aan de GHB dan had ik dat niet gezegd.
En had ik alcohol afgeraden.
Maar hij kon niet goed slapen.

Daarnaast had je moeten lezen dat ik zei dat je er 2 liter water bij moet drinken. Nooit een kater daarvan gehad.

En dat advies kwam nadat ik had gezegd als hij geen baclofen of diazepam kon regelen. Dus de alcohol was een eind oplossing.

Dus ga niet doen alsof je de professor bent hier maar deel gewoon je verhaal net als ik.
Want je doet net of alles wat jij zegt de waarheid is en niks anders terwijl je zelf ook met zware drugsproblemen zit dus hou je gewoon een beetje in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."