Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

Ghb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

54 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is mij ook te vaak gebeurd. Sta weer met beiden benen op de grond. Blij toe, maar pittig ook. Verdoven is voor mij geen uitweg. Sterkte
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Peptalking
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Toontje11 zei:
Als reactie op iedereen: ik waardeer jullie ‘tough love’ zeker! De harde waarheid moet je soms van iemand horen die ver van je afstaat, thanks daarvoor. Ik heb me precies aan mn schema gehouden en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen! Heb nergens laat ban maar voor iedereen die dit leest en denkt dat het zo makkelijk is: dat is het niet! Ik ben alleen zo geschrokkken vorige week vam de lichamelijke afhankelijkheid dat ik ervan overtuigd bent dat ik recreatief gebruiken wel aan kan. Maar nogmaals: dit is voor iedereen individueel bepaald en in een grote mate omdat ik 10 jaar lang verslaafd was aan blowen en dit mij heel veel narigheid heeft gebracht. Bdankt voor jullie steun en ik zal jullie blijven updaten. Mochten er nare Dingen gebeuren zal ik daar ook absoluut eerlijk over zijn!
Klik om te vergroten...
Goed om te horen Toontje je was lekker vroeg op ook zie ik
nee dat komt wel goed met je !!
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alsof die MDMAap een voorspellende gave heeft...

Lekker weekend gehad @Toontje11?
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij zingt ff een toontje lager!
Toch weeer stiekum gedanst ik hoop dat hij het leuk vond!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die ligt waarschijnlijk al in een coma :tearsofjoy:
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bas zei:
Die ligt waarschijnlijk al in een coma :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hahah mensen! Nee, ik heb een heerlijk weekend gehad. Ik begin me ineens te realiseren dat, onder invloed van g, ik de domste beslissingen kon rationaliseren.. ik ben nu voor een tijdje met de G gestopt want de euforie die eerst voelde is er niet meer helaas maar wel toegenomen prikkelbaarheid als het uitwerkt.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAap zei:
Alsof die MDMAap een voorspellende gave heeft...

Lekker weekend gehad @Toontje11?
Klik om te vergroten...
Zeker, wat ik al aangaf: ga er een tijdje vanaf blijven aangezien het niet meer de werking heeft die het eerst had.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Toontje11 Hartstikke goed man, dat is denk ik het verstandigst. Knap dat je inziet hoe je verlangen naar het middel je perceptie toch wel heeft veranderd. Op het moment dat je beseft dat je sommige beslissingen achteraf echt niet kan rationaliseren is de weg naar gepaster gebruik, of helemaal afzien van gebruik indien je dat wilt, een stuk dichterbij.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er is al genoeg gezegd, maar uit eigen ervaring zeg ik. Beter helemaal geen GHB meer, misschien gaat het vanavond goed, die week erop ook en die week erop ook maar er gaat een dag komen dat je niet meer kan stoppen omdat je ineens al een paar weken 24/7 eraan zit. En dan is afbouwen ineens een stuk moeilijker.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#10
En zo ging het bij mij net zo. Er niet mee kunnen omgaan. Ik heb alwéér geluk gehad. Vandaag nog 2x0,5 Mg diazepam verdelen over de dag, en morgen avond mijn laatste 0,5 Mg. Geen ontwenning gehad. Terugvallen wil ik niet meer, bij mij gebeurt dat veel te snel. Een keer in de paar maanden ben ik weer de klos. Hoop dat dit mijn laatste keer was
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toontje11 zei:
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.
Klik om te vergroten...

Je sloot af met " lesson learned"

ik vraag het me af Toontje
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jammer dat we niets meer hebben vernomen van Toontje11 voor 3 weken.
Meestal is dat een erg slecht teken en is men dan terug gevallen.
Laten we het hopen van niet.
Mocht het zo zijn, sterkte dan Toontje11. En je hoeft je echt niet te schamen. Terug vallen is een groot
onderdeel van afkicken. Wanneer iedereen in 1 keer kon afkicken dan was verslaafd zijn ook niet zo groot
probleem geweest als dat het is. Beste is alle moed bij elkaar te rapen en gewoon opnieuw proberen.
Hoop van je te horen, hoe dan ook, heel veel sterkte gewenst!
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#13
leveldesigner zei:
Jammer dat we niets meer hebben vernomen van Toontje11 voor 3 weken.
Meestal is dat een erg slecht teken en is men dan terug gevallen.
Laten we het hopen van niet.
Mocht het zo zijn, sterkte dan Toontje11. En je hoeft je echt niet te schamen. Terug vallen is een groot
onderdeel van afkicken. Wanneer iedereen in 1 keer kon afkicken dan was verslaafd zijn ook niet zo groot
probleem geweest als dat het is. Beste is alle moed bij elkaar te rapen en gewoon opnieuw proberen.
Hoop van je te horen, hoe dan ook, heel veel sterkte gewenst!
Klik om te vergroten...
Idd we zijn er voor elkaar als we elkaar nodig hebben!
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelfs als we mekaar niet nodig hebben zijn we er:mrgreen:
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar hopelijk dat Toontje het goed maakt en snel weer te zien is op het forum
G
GHBeestenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi Toontje en de rest,

Ik ben ook 10 jaar verslaaft geweest aan blowen, maar ben daarna 10 keer nog op mijn bek mee gegaan en daar uiteindelijk mee gestopt omdat ik er steeds weer paranoia van werd. Toen leerde ik GHB kennen wat helemaal de shit was!

Ik ben 8 jaar verslaaft geweest aan g en ben 3 keer opgenomen geweest omdat ik er niet meer zelf uitkwam...
Er werd toen de eerste keer tegen mij gezegd dat er een meisje al meerdere keren in de detox was geweest die niet meer vrolijk kon zijn zonder g en dacht dat gaat mij nooit gebeuren, maar is mij na 8 jaar toch overkomen.

Na de eerste keer een detox te hebben gedaan kwam ik het middel Phenibut tegen waardoor ik mezelf die 4 jaar daarna steeds zelf heb kunnen detoxen. Half jaar op, half jaar af. En dat na detoxen met phenibut de roes die ik miste met alcohol opgevangen. Wel een belangrijk dingetje combineer Phenibut niet met alcohol aangezien je hart daar enorm van te keer gaat... Maar het risico met Phenibut is dat je het niet langer dan een week moet doen aangezien je daar uiteindelijk ook super brak van word. Wat ik uiteindelijk heb geleerd is dat het beste werkt is stoppen met de GHB en dan niet langer dan 3 dagen Phenibut te doen en er dan daar mee te stoppen aangezien Phenibut je langzaam weer naar je 0 lijn brengt aangezien dat een piek heeft van 6 uur en daarna nog 2 dagen langzaam uitwerkt. Neem om de 6 uur 2 keer een capsule van 500mg. Combineer dit ook niet met g aangezien het dan niet meer het gewenste effect heeft en je lichaam aan een te hoge dosis GABA-B went en je jezelf niet meer zelf kan detoxen hiermee, dat is toen ook de rede geweest dat ik me toch moest laten opnemen aangezien me dat zelf niet meer lukte hiermee. Phenibut geeft het relaxte gevoel die g ook heeft, maar dan zonder de space. Daar moet je wel ff aan wennen, maar dat is binnen een dag te realiseren.

Ben inmiddels na mijn laatste detox een jaar lang zonder g het leven gaan ervaren. Heb toen een hoop last gehad van emoties gehad die ik toen allemaal voelde wat ik met g allemaal had weggedrukt, maar daar moet je ff doorheen...3 maanden ook zonder alcohol geleefd. En daarna weer flink aan de zuip gegaan. Wat mij is die tijd wel heeft geholpen is het middel 5-HTP wat je serotonine level boost, waardoor je minder depri word en iets vrolijker in het leven staat.

Wat uiteindelijk beter is, maar dat vind ik zelf ook super moeilijk is helemaal stoppen met g, aangezien je toch steeds weer daar naar verlangt. Het schijnt dat als je hier helemaal mee stopt voor een lange tijd (een jaar) dit gevoel verdwijnt, maar dat is mij ook nog niet gelukt. Na een jaar verder te zijn heb ik daar nog steeds moeite mee, maarja naar 8 jaar is dat ook niet zo vreemd misschien. Een goede vriend zei tegen mij, vergeet niet waar je vandaan komt. En door alcohol misbruik heb ik mijn lichaam ook niet de rust gegeven...

Om op jou toppic in te gaan, wat voor mij nu werkt is om toch af en toe aan de g te gaan, maar dan via vrienden die het mee nemen en het niet zelf in huis te hebben. Wil je adviseren om zeker na een detox een half jaar of nog beter een jaar te stoppen met g en het leven te ervaren zonder g, want na 2 dagen weer te beginnen hou je jezelf alleen maar voor de gek en is het recreatief gebruiken alleen maar moeilijker. Want anders gaat het meteen mis met je/ me. En daarna 3 dagen Phenibut te gebruiken om het onprettige gevoel van de g tegen te gaan en weer rustig naar je 0 lijn toe te komen.

Misschien dat dit ook nog interessant is om te lezen: https://www.lef-magazine.nl/gastblo...ensverhalen/herstellen-van-een-ghb-verslaving
S
SnuffbulletLid
01-01-2024, 00:00
#17
GHBeesten zei:
Hoi Toontje en de rest,

Ik ben ook 10 jaar verslaaft geweest aan blowen, maar ben daarna 10 keer nog op mijn bek mee gegaan en daar uiteindelijk mee gestopt omdat ik er steeds weer paranoia van werd. Toen leerde ik GHB kennen wat helemaal de shit was!

Ik ben 8 jaar verslaaft geweest aan g en ben 3 keer opgenomen geweest omdat ik er niet meer zelf uitkwam...
Er werd toen de eerste keer tegen mij gezegd dat er een meisje al meerdere keren in de detox was geweest die niet meer vrolijk kon zijn zonder g en dacht dat gaat mij nooit gebeuren, maar is mij na 8 jaar toch overkomen.

Na de eerste keer een detox te hebben gedaan kwam ik het middel Phenibut tegen waardoor ik mezelf die 4 jaar daarna steeds zelf heb kunnen detoxen. Half jaar op, half jaar af. En dat na detoxen met phenibut de roes die ik miste met alcohol opgevangen. Wel een belangrijk dingetje combineer Phenibut niet met alcohol aangezien je hart daar enorm van te keer gaat... Maar het risico met Phenibut is dat je het niet langer dan een week moet doen aangezien je daar uiteindelijk ook super brak van word. Wat ik uiteindelijk heb geleerd is dat het beste werkt is stoppen met de GHB en dan niet langer dan 3 dagen Phenibut te doen en er dan daar mee te stoppen aangezien Phenibut je langzaam weer naar je 0 lijn brengt aangezien dat een piek heeft van 6 uur en daarna nog 2 dagen langzaam uitwerkt. Neem om de 6 uur 2 keer een capsule van 500mg. Combineer dit ook niet met g aangezien het dan niet meer het gewenste effect heeft en je lichaam aan een te hoge dosis GABA-B went en je jezelf niet meer zelf kan detoxen hiermee, dat is toen ook de rede geweest dat ik me toch moest laten opnemen aangezien me dat zelf niet meer lukte hiermee. Phenibut geeft het relaxte gevoel die g ook heeft, maar dan zonder de space. Daar moet je wel ff aan wennen, maar dat is binnen een dag te realiseren.

Ben inmiddels na mijn laatste detox een jaar lang zonder g het leven gaan ervaren. Heb toen een hoop last gehad van emoties gehad die ik toen allemaal voelde wat ik met g allemaal had weggedrukt, maar daar moet je ff doorheen...3 maanden ook zonder alcohol geleefd. En daarna weer flink aan de zuip gegaan. Wat mij is die tijd wel heeft geholpen is het middel 5-HTP wat je serotonine level boost, waardoor je minder depri word en iets vrolijker in het leven staat.

Wat uiteindelijk beter is, maar dat vind ik zelf ook super moeilijk is helemaal stoppen met g, aangezien je toch steeds weer daar naar verlangt. Het schijnt dat als je hier helemaal mee stopt voor een lange tijd (een jaar) dit gevoel verdwijnt, maar dat is mij ook nog niet gelukt. Na een jaar verder te zijn heb ik daar nog steeds moeite mee, maarja naar 8 jaar is dat ook niet zo vreemd misschien. Een goede vriend zei tegen mij, vergeet niet waar je vandaan komt. En door alcohol misbruik heb ik mijn lichaam ook niet de rust gegeven...

Om op jou toppic in te gaan, wat voor mij nu werkt is om toch af en toe aan de g te gaan, maar dan via vrienden die het mee nemen en het niet zelf in huis te hebben. Wil je adviseren om zeker na een detox een half jaar of nog beter een jaar te stoppen met g en het leven te ervaren zonder g, want na 2 dagen weer te beginnen hou je jezelf alleen maar voor de gek en is het recreatief gebruiken alleen maar moeilijker. Want anders gaat het meteen mis met je/ me. En daarna 3 dagen Phenibut te gebruiken om het onprettige gevoel van de g tegen te gaan en weer rustig naar je 0 lijn toe te komen.

Misschien dat dit ook nog interessant is om te lezen: https://www.lef-magazine.nl/gastblo...ensverhalen/herstellen-van-een-ghb-verslaving
Klik om te vergroten...

De afgelopen 2 jaar heb ik ook periodes gehad dat ik veel aan de G zat, en phenibut werkt geweldig om de de dagen door te komen.
Het is spotgoedkoop alleen beperkt verkrijgbaar.
Als je op Pheni poeder zoekt in google staat hij vrijwel bovenaan.

Pas wel op dat het het niet te lang gebruikt zoals eerder werd aangegeven.
M
MellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toontje11 zei:
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.
Klik om te vergroten...

Na mijn ervaring lijkt het er op dat een paar dagen of een week stoppen niet genoeg is! Als je een tijdje bezig bent geweest en je neemt een week later weer kan het zo zijn dat je het oppakt waar je gebleven was heel erg snel. Ik vind ghb ook erg lekker maar probeer er minimaal 2 maanden tussen te zitten. Maar als je toch graag wat wil doen kan je bv keta nemen of een pilletje.. maar blijf niet hangen in ghb gebruik dat is namelijk erg gevaarlijk.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben er weer! Manmanman, jullie hadden allemaal gelijk.. ik vond het echt van disciplne getuigen dat ik lichamelijk was afgekickt maar het recreatieve gebruik heb ik te snel weer gestart. Lang verhaal kort: ik nam G elke dag de laatste weken, wel elke dag zorgen dat ik minstens 8 uur niet nam zodat ik niet lichamelijk verslaafd werd, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik ben nu 5 dagen clean en het is soms zwaar maar het gevoel dat ik verslaafd ben/was aan harddrugs. Overheerst wel. Het gestopt zijn valt me ook reuze mee want ik ontwikkelde een zodanige tolerantie dat het niet meer het zorgeloze, euforische effect had wat ik de eerste 2 jaar had waarin ik het 1 of 2 keer per week deed. Bedankt voor jullie oprechte steun. Ik wil nu minstens 3 maanden stoppen om er weer een gelegenheidsdrug van te maken ipv een noodzaak om de dag mee door te komen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Toontje11 Goed idee man! Heel veel succes ermee, en stuur anders eens een update in deze chat. Wellicht helpt het als je je toch forceert te verantwoorden tegenover een groep mensen, al zijn dat maar onbekenden van een drugsforum. Daarbij kun je er vast steun aan hebben.

Nomgaals veel succes!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."