Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

Ghb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

54 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Peptalking zei:
Maar vecht je dan 2 weken tegen het willen gebruiken?
Of vecht je 2 weken omdat je niet kunt gebruiken? (Geld op)
Klik om te vergroten...
Tegen het willen gebruiken.

Toontje11 zei:
Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen
Klik om te vergroten...
De avond is vroeg begonnen zie ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jesus 2 dagen clean en alweer denken recreatief te kunnen gebruiken. Het moet niet gekker worden...

Edit;

Afkickpoging al mislukt zie ik. Te eigenwijs.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Jesus 2 dagen clean en alweer denken recreatief te kunnen gebruiken. Het moet niet gekker worden...

Edit;

Afkickpoging al mislukt zie ik. Te eigenwijs.
Klik om te vergroten...
We zullen het zien. Ik heb er wel vertrouwen in. Ben echt wel geschrokken van de afgelopen tijd maar heb ook drie jaar moeiteloos recreatief kunnen gebruiken. Over een paar dagen tot een week zullen we de gevolgen kunnen bespreken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Toontje11

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om een middel waar je ooit verslaafd aan bent geweest opnieuw recreatief te gaan gebruiken.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik dondersgoed realiseer dat ik als een zombie door het leven ga als ik het dagelijks doe. Update: het is nu 2 u geleden dat ik heb genomen en de effecten zijn nagenoeg uitgewerkt, ik zal tot 11 u wachten om de volgende dosis van 3 ml te nemen. Tot zover ook geen ontwenningsverschijnselen. Ik drink er ook een halve liter 10 procent biertje bij en dat heeft meer effect dan de G, zij het ook meer dan beheersbaar. Je zou niks aan me merken mocht je me nu op straat tegenkomen.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is creatief de definitie recreatief veruimen in de geest van geest veruimend in de creatieve knoop raken zoals ik nu??
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar hopelijk dat Toontje het goed maakt en snel weer te zien is op het forum
G
GHBeestenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Toontje en de rest,

Ik ben ook 10 jaar verslaaft geweest aan blowen, maar ben daarna 10 keer nog op mijn bek mee gegaan en daar uiteindelijk mee gestopt omdat ik er steeds weer paranoia van werd. Toen leerde ik GHB kennen wat helemaal de shit was!

Ik ben 8 jaar verslaaft geweest aan g en ben 3 keer opgenomen geweest omdat ik er niet meer zelf uitkwam...
Er werd toen de eerste keer tegen mij gezegd dat er een meisje al meerdere keren in de detox was geweest die niet meer vrolijk kon zijn zonder g en dacht dat gaat mij nooit gebeuren, maar is mij na 8 jaar toch overkomen.

Na de eerste keer een detox te hebben gedaan kwam ik het middel Phenibut tegen waardoor ik mezelf die 4 jaar daarna steeds zelf heb kunnen detoxen. Half jaar op, half jaar af. En dat na detoxen met phenibut de roes die ik miste met alcohol opgevangen. Wel een belangrijk dingetje combineer Phenibut niet met alcohol aangezien je hart daar enorm van te keer gaat... Maar het risico met Phenibut is dat je het niet langer dan een week moet doen aangezien je daar uiteindelijk ook super brak van word. Wat ik uiteindelijk heb geleerd is dat het beste werkt is stoppen met de GHB en dan niet langer dan 3 dagen Phenibut te doen en er dan daar mee te stoppen aangezien Phenibut je langzaam weer naar je 0 lijn brengt aangezien dat een piek heeft van 6 uur en daarna nog 2 dagen langzaam uitwerkt. Neem om de 6 uur 2 keer een capsule van 500mg. Combineer dit ook niet met g aangezien het dan niet meer het gewenste effect heeft en je lichaam aan een te hoge dosis GABA-B went en je jezelf niet meer zelf kan detoxen hiermee, dat is toen ook de rede geweest dat ik me toch moest laten opnemen aangezien me dat zelf niet meer lukte hiermee. Phenibut geeft het relaxte gevoel die g ook heeft, maar dan zonder de space. Daar moet je wel ff aan wennen, maar dat is binnen een dag te realiseren.

Ben inmiddels na mijn laatste detox een jaar lang zonder g het leven gaan ervaren. Heb toen een hoop last gehad van emoties gehad die ik toen allemaal voelde wat ik met g allemaal had weggedrukt, maar daar moet je ff doorheen...3 maanden ook zonder alcohol geleefd. En daarna weer flink aan de zuip gegaan. Wat mij is die tijd wel heeft geholpen is het middel 5-HTP wat je serotonine level boost, waardoor je minder depri word en iets vrolijker in het leven staat.

Wat uiteindelijk beter is, maar dat vind ik zelf ook super moeilijk is helemaal stoppen met g, aangezien je toch steeds weer daar naar verlangt. Het schijnt dat als je hier helemaal mee stopt voor een lange tijd (een jaar) dit gevoel verdwijnt, maar dat is mij ook nog niet gelukt. Na een jaar verder te zijn heb ik daar nog steeds moeite mee, maarja naar 8 jaar is dat ook niet zo vreemd misschien. Een goede vriend zei tegen mij, vergeet niet waar je vandaan komt. En door alcohol misbruik heb ik mijn lichaam ook niet de rust gegeven...

Om op jou toppic in te gaan, wat voor mij nu werkt is om toch af en toe aan de g te gaan, maar dan via vrienden die het mee nemen en het niet zelf in huis te hebben. Wil je adviseren om zeker na een detox een half jaar of nog beter een jaar te stoppen met g en het leven te ervaren zonder g, want na 2 dagen weer te beginnen hou je jezelf alleen maar voor de gek en is het recreatief gebruiken alleen maar moeilijker. Want anders gaat het meteen mis met je/ me. En daarna 3 dagen Phenibut te gebruiken om het onprettige gevoel van de g tegen te gaan en weer rustig naar je 0 lijn toe te komen.

Misschien dat dit ook nog interessant is om te lezen: https://www.lef-magazine.nl/gastblo...ensverhalen/herstellen-van-een-ghb-verslaving
S
SnuffbulletLid
01-01-2024, 00:00
#9
GHBeesten zei:
Hoi Toontje en de rest,

Ik ben ook 10 jaar verslaaft geweest aan blowen, maar ben daarna 10 keer nog op mijn bek mee gegaan en daar uiteindelijk mee gestopt omdat ik er steeds weer paranoia van werd. Toen leerde ik GHB kennen wat helemaal de shit was!

Ik ben 8 jaar verslaaft geweest aan g en ben 3 keer opgenomen geweest omdat ik er niet meer zelf uitkwam...
Er werd toen de eerste keer tegen mij gezegd dat er een meisje al meerdere keren in de detox was geweest die niet meer vrolijk kon zijn zonder g en dacht dat gaat mij nooit gebeuren, maar is mij na 8 jaar toch overkomen.

Na de eerste keer een detox te hebben gedaan kwam ik het middel Phenibut tegen waardoor ik mezelf die 4 jaar daarna steeds zelf heb kunnen detoxen. Half jaar op, half jaar af. En dat na detoxen met phenibut de roes die ik miste met alcohol opgevangen. Wel een belangrijk dingetje combineer Phenibut niet met alcohol aangezien je hart daar enorm van te keer gaat... Maar het risico met Phenibut is dat je het niet langer dan een week moet doen aangezien je daar uiteindelijk ook super brak van word. Wat ik uiteindelijk heb geleerd is dat het beste werkt is stoppen met de GHB en dan niet langer dan 3 dagen Phenibut te doen en er dan daar mee te stoppen aangezien Phenibut je langzaam weer naar je 0 lijn brengt aangezien dat een piek heeft van 6 uur en daarna nog 2 dagen langzaam uitwerkt. Neem om de 6 uur 2 keer een capsule van 500mg. Combineer dit ook niet met g aangezien het dan niet meer het gewenste effect heeft en je lichaam aan een te hoge dosis GABA-B went en je jezelf niet meer zelf kan detoxen hiermee, dat is toen ook de rede geweest dat ik me toch moest laten opnemen aangezien me dat zelf niet meer lukte hiermee. Phenibut geeft het relaxte gevoel die g ook heeft, maar dan zonder de space. Daar moet je wel ff aan wennen, maar dat is binnen een dag te realiseren.

Ben inmiddels na mijn laatste detox een jaar lang zonder g het leven gaan ervaren. Heb toen een hoop last gehad van emoties gehad die ik toen allemaal voelde wat ik met g allemaal had weggedrukt, maar daar moet je ff doorheen...3 maanden ook zonder alcohol geleefd. En daarna weer flink aan de zuip gegaan. Wat mij is die tijd wel heeft geholpen is het middel 5-HTP wat je serotonine level boost, waardoor je minder depri word en iets vrolijker in het leven staat.

Wat uiteindelijk beter is, maar dat vind ik zelf ook super moeilijk is helemaal stoppen met g, aangezien je toch steeds weer daar naar verlangt. Het schijnt dat als je hier helemaal mee stopt voor een lange tijd (een jaar) dit gevoel verdwijnt, maar dat is mij ook nog niet gelukt. Na een jaar verder te zijn heb ik daar nog steeds moeite mee, maarja naar 8 jaar is dat ook niet zo vreemd misschien. Een goede vriend zei tegen mij, vergeet niet waar je vandaan komt. En door alcohol misbruik heb ik mijn lichaam ook niet de rust gegeven...

Om op jou toppic in te gaan, wat voor mij nu werkt is om toch af en toe aan de g te gaan, maar dan via vrienden die het mee nemen en het niet zelf in huis te hebben. Wil je adviseren om zeker na een detox een half jaar of nog beter een jaar te stoppen met g en het leven te ervaren zonder g, want na 2 dagen weer te beginnen hou je jezelf alleen maar voor de gek en is het recreatief gebruiken alleen maar moeilijker. Want anders gaat het meteen mis met je/ me. En daarna 3 dagen Phenibut te gebruiken om het onprettige gevoel van de g tegen te gaan en weer rustig naar je 0 lijn toe te komen.

Misschien dat dit ook nog interessant is om te lezen: https://www.lef-magazine.nl/gastblo...ensverhalen/herstellen-van-een-ghb-verslaving
Klik om te vergroten...

De afgelopen 2 jaar heb ik ook periodes gehad dat ik veel aan de G zat, en phenibut werkt geweldig om de de dagen door te komen.
Het is spotgoedkoop alleen beperkt verkrijgbaar.
Als je op Pheni poeder zoekt in google staat hij vrijwel bovenaan.

Pas wel op dat het het niet te lang gebruikt zoals eerder werd aangegeven.
M
MellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toontje11 zei:
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.
Klik om te vergroten...

Na mijn ervaring lijkt het er op dat een paar dagen of een week stoppen niet genoeg is! Als je een tijdje bezig bent geweest en je neemt een week later weer kan het zo zijn dat je het oppakt waar je gebleven was heel erg snel. Ik vind ghb ook erg lekker maar probeer er minimaal 2 maanden tussen te zitten. Maar als je toch graag wat wil doen kan je bv keta nemen of een pilletje.. maar blijf niet hangen in ghb gebruik dat is namelijk erg gevaarlijk.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben er weer! Manmanman, jullie hadden allemaal gelijk.. ik vond het echt van disciplne getuigen dat ik lichamelijk was afgekickt maar het recreatieve gebruik heb ik te snel weer gestart. Lang verhaal kort: ik nam G elke dag de laatste weken, wel elke dag zorgen dat ik minstens 8 uur niet nam zodat ik niet lichamelijk verslaafd werd, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik ben nu 5 dagen clean en het is soms zwaar maar het gevoel dat ik verslaafd ben/was aan harddrugs. Overheerst wel. Het gestopt zijn valt me ook reuze mee want ik ontwikkelde een zodanige tolerantie dat het niet meer het zorgeloze, euforische effect had wat ik de eerste 2 jaar had waarin ik het 1 of 2 keer per week deed. Bedankt voor jullie oprechte steun. Ik wil nu minstens 3 maanden stoppen om er weer een gelegenheidsdrug van te maken ipv een noodzaak om de dag mee door te komen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Toontje11 Goed idee man! Heel veel succes ermee, en stuur anders eens een update in deze chat. Wellicht helpt het als je je toch forceert te verantwoorden tegenover een groep mensen, al zijn dat maar onbekenden van een drugsforum. Daarbij kun je er vast steun aan hebben.

Nomgaals veel succes!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Sally Tessio zei:
@Toontje11 Goed idee man! Heel veel succes ermee, en stuur anders eens een update in deze chat. Wellicht helpt het als je je toch forceert te verantwoorden tegenover een groep mensen, al zijn dat maar onbekenden van een drugsforum. Daarbij kun je er vast steun aan hebben.

Nomgaals veel succes!
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Ik ben helemaal klaar met GHB. Ik zal tzt een update plaatsen. Er is toch nog wel een stemmetje in mn hoofd die zegt: je hebt het 2 jaar om de maand gebruikt zonder problemen, kun je niet terug naar die situatie? Maar het antwoord is keer op keer toch een resoluut nee.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Toontje11

Ik denk zelf dat het bijna een stelregel is dat als je eenmaal ergens verslaafd bent geweest je het nooit meer af en toe recreatief kan gebruiken zonder weer terug te vallen in de verslaving, ongeacht welke drug dan ook.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Conjo zei:
Net als je dagelijks blowslaving ?
Klik om te vergroten...
Blowslavink?

Creatieve slager??
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
@Toontje11

Ik denk zelf dat het bijna een stelregel is dat als je eenmaal ergens verslaafd bent geweest je het nooit meer af en toe recreatief kan gebruiken zonder weer terug te vallen in de verslaving, ongeacht welke drug dan ook.
Klik om te vergroten...
Zo is het met drugs op festivals net zo eigenlijk. Het is lastig als je er eenmaal inzit, drugs gebruiken op een festival, om dan weer nuchter een festival te bezoeken en vol te houden. Tenzij je echter echt graag nuchter er weer eens heen wilt gaan. Zelf heb ik er moeite mee, zodra ik binnen ben wil ik eigenlijk direct iets anders voelen dan dat nuchtere gevoel.

Mijn ouders drinken graag alcohol dagelijks na het werk om te ontspannen, echt puur ontspannen. Vroeger waren ze beiden iedere dag dronken aan het einde van de avond. Enkele jaren later, oftewel nu, drinken ze veel minder. Mede dankzij gebeurtenissen waardoor er minder tijd en stress is. Echter drinken ze nog steeds wel dagelijks en in het weekend wat meer. Recreatief drinken, dus alleen op de dagen drinken wanneer er veel stress aanwezig is, zit er niet meer in helaas.
S
ShakyDetoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bent gelijk weer terug bij af, telkens ben je er ook weer sneller afhankelijk van. Laatste keer zat ik nog geen 24 uur non stop er aan en gelijk al afkick alsof ik er maanden aan zat en dat was een maand nadat ik uit de afkick kwam.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
@Toontje11

Ik denk zelf dat het bijna een stelregel is dat als je eenmaal ergens verslaafd bent geweest je het nooit meer af en toe recreatief kan gebruiken zonder weer terug te vallen in de verslaving, ongeacht welke drug dan ook.
Klik om te vergroten...
Net als je dagelijks blowslaving ?
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat je weer terug bij af zult zijn. Ik denk ook dat je dat stiekem wel weet maar hoopt op een antwoord waardoor je toch kan gebruiken. Ik denk ook dat je de adviezen naast je neer gaat leggen en vanavond toch met 2 × 3 ml de kroeg in stapt.

Fijne avond! :upsidedown:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."