Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

Ghb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

54 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je weer terug bij af zult zijn. Ik denk ook dat je dat stiekem wel weet maar hoopt op een antwoord waardoor je toch kan gebruiken. Ik denk ook dat je de adviezen naast je neer gaat leggen en vanavond toch met 2 × 3 ml de kroeg in stapt.

Fijne avond! :upsidedown:
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MDMAap zei:
Ik denk dat je weer terug bij af zult zijn. Ik denk ook dat je dat stiekem wel weet maar hoopt op een antwoord waardoor je toch kan gebruiken. Ik denk ook dat je de adviezen naast je neer gaat leggen en vanavond toch met 2 × 3 ml de kroeg in stapt.

Fijne avond! :upsidedown:
Klik om te vergroten...
.

Nee, ik weet het op dit moment echt niet. Ik was meer ip zoek naar mensen met die ervaringen en of het negatief of positief uitviel en dan heb ik het echt over 2 of 3 keer nemen op 1 avond 2 dagen nadat je niet meer lichamelijk verslaafd bent. Die lichamelijke verslaving hoef ik echt niet meer, maar ik heb G ook met heel veel plezier 3 jaar recreatief gebruikt (2x per maand 2, 3 keer nemen)Na het verlies van mn baan en het leren kennen van een leuke meid heb ik de grens echter teveel opgezocht de afgelopen tijd.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAap zei:
Ik denk dat je weer terug bij af zult zijn. Ik denk ook dat je dat stiekem wel weet maar hoopt op een antwoord waardoor je toch kan gebruiken. Ik denk ook dat je de adviezen naast je neer gaat leggen en vanavond toch met 2 × 3 ml de kroeg in stapt.

Fijne avond! :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Bedoel je met terug bij af trouwens lichamelijk of geestelijk?
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toontje11 zei:
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.
Klik om te vergroten...
Toontje11 zei:
Bedoel je met terug bij af trouwens lichamelijk of geestelijk?
Klik om te vergroten...
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ie beiden bedoelt!?
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uit eigen ervaring weet ik dat wanneer ik toegeef aan mijn verslaving ik weer terug bij af ben. Dit houdt voor mij in dat ik minstens 2 weken weer dagelijks moet vechten tegen de trek naar het middel. In mijn geval is dit het niet waard.

Ik verwacht dat dit voor vrijwel elke verslaving het geval zal zijn. De titel van het topic klopt dan ook niet helemaal. Eigenlijk blijf je altijd verslaafd ondaks dat je lichamelijk geen afkickverschijnselen meer hebt.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar vecht je dan 2 weken tegen het willen gebruiken?
Of vecht je 2 weken omdat je niet kunt gebruiken? (Geld op)
Daar zit denk ik de nuance!
Of je moet een middel vinden dat 2 weken werkt! (Strong hold)
Hou je sterk!
Ik wens je veel wijsheid en liefde!

Grt Peptalking
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toontje11 zei:
.

Nee, ik weet het op dit moment echt niet. Ik was meer ip zoek naar mensen met die ervaringen en of het negatief of positief uitviel en dan heb ik het echt over 2 of 3 keer nemen op 1 avond 2 dagen nadat je niet meer lichamelijk verslaafd bent. Die lichamelijke verslaving hoef ik echt niet meer, maar ik heb G ook met heel veel plezier 3 jaar recreatief gebruikt (2x per maand 2, 3 keer nemen)Na het verlies van mn baan en het leren kennen van een leuke meid heb ik de grens echter teveel opgezocht de afgelopen tijd.
Klik om te vergroten...
Ik ken geen mensen die na 2 hele dagen gestopt te zijn weer recreatief willen beginnen met een dosering van 3 dagen terug??
Denk dat daar de nuance van structureel naar incidenteel in zit?
Misschien een vreemde vergelijking maar iemand met overgewicht door toedoen van een ongezonde levenstijl en ongezond eten, als die als doelstelling heeft "afvallen" zal ie toch zijn ongezonde levenstijl moeten veranderen. En als je dan na 2 dagen dieeten jezelf voor de gek houdt dat je wel een beloning verdiend in de vorm van ongezond eten dan wordt het misschien tijd voor hulp?
Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik heb wel een lulkick en die kan ik op deze manier even temperen!
Ik wens je veel wijsheid en liefde en vooral ook doorzettingsvermogen net als mijn doorzettingsvermogen om zo lang mogelijke zinnen te maken zonder ze met een punt aftesluiten en dan maar afwachten of er door de moderator een punt van gemaakt wordt??
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Peptalking zei:
Ik ken geen mensen die na 2 hele dagen gestopt te zijn weer recreatief willen beginnen met een dosering van 3 dagen terug??
Denk dat daar de nuance van structureel naar incidenteel in zit?
Misschien een vreemde vergelijking maar iemand met overgewicht door toedoen van een ongezonde levenstijl en ongezond eten, als die als doelstelling heeft "afvallen" zal ie toch zijn ongezonde levenstijl moeten veranderen. En als je dan na 2 dagen dieeten jezelf voor de gek houdt dat je wel een beloning verdiend in de vorm van ongezond eten dan wordt het misschien tijd voor hulp?
Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik heb wel een lulkick en die kan ik op deze manier even temperen!
Ik wens je veel wijsheid en liefde en vooral ook doorzettingsvermogen net als mijn doorzettingsvermogen om zo lang mogelijke zinnen te maken zonder ze met een punt aftesluiten en dan maar afwachten of er door de moderator een punt van gemaakt wordt??
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt heel goed, bedankt ook voor je lieve woorden. Het is natuurlijk wel zo dat we elkaar niet kennen. Ik ben 10 verslaafd geweest aan blowen en kan nu moeiteloos een blow roken, zelfs in mn eentje en de volgende dag het zakje drie weken links laten liggen. Hetzelfde ben ik van plan met GHB. Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen en ik voel me perfect, heel rustig en precies hoe ik me eerst voelde toen ik het om het weekend deed. Deze dosis laat ik uitwerken en neem waarschijnlijk rond een uur of elf bij daarna neem ik mn laatste dosis om 2 of 3 uur en zal ik merken hoe het me bevalt. Bevalt het me perfect dan neem ik morgen weer 3x 3 ml en houd ik het twee weken voor gezien. Valt het verkeerd of heb ik morgen ontwenningsverschijnselen dan stop ik minstens 3 maanden. Ik zal jullie op de hoogte houden.
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peptalking zei:
Maar vecht je dan 2 weken tegen het willen gebruiken?
Of vecht je 2 weken omdat je niet kunt gebruiken? (Geld op)
Klik om te vergroten...
Tegen het willen gebruiken.

Toontje11 zei:
Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen
Klik om te vergroten...
De avond is vroeg begonnen zie ik.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jesus 2 dagen clean en alweer denken recreatief te kunnen gebruiken. Het moet niet gekker worden...

Edit;

Afkickpoging al mislukt zie ik. Te eigenwijs.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Jesus 2 dagen clean en alweer denken recreatief te kunnen gebruiken. Het moet niet gekker worden...

Edit;

Afkickpoging al mislukt zie ik. Te eigenwijs.
Klik om te vergroten...
We zullen het zien. Ik heb er wel vertrouwen in. Ben echt wel geschrokken van de afgelopen tijd maar heb ook drie jaar moeiteloos recreatief kunnen gebruiken. Over een paar dagen tot een week zullen we de gevolgen kunnen bespreken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Toontje11

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om een middel waar je ooit verslaafd aan bent geweest opnieuw recreatief te gaan gebruiken.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik dondersgoed realiseer dat ik als een zombie door het leven ga als ik het dagelijks doe. Update: het is nu 2 u geleden dat ik heb genomen en de effecten zijn nagenoeg uitgewerkt, ik zal tot 11 u wachten om de volgende dosis van 3 ml te nemen. Tot zover ook geen ontwenningsverschijnselen. Ik drink er ook een halve liter 10 procent biertje bij en dat heeft meer effect dan de G, zij het ook meer dan beheersbaar. Je zou niks aan me merken mocht je me nu op straat tegenkomen.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is creatief de definitie recreatief veruimen in de geest van geest veruimend in de creatieve knoop raken zoals ik nu??
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
@Toontje11

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om een middel waar je ooit verslaafd aan bent geweest opnieuw recreatief te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
P
Toontje11 zei:
Ik snap je punt heel goed, bedankt ook voor je lieve woorden. Het is natuurlijk wel zo dat we elkaar niet kennen. Ik ben 10 verslaafd geweest aan blowen en kan nu moeiteloos een blow roken, zelfs in mn eentje en de volgende dag het zakje drie weken links laten liggen. Hetzelfde ben ik van plan met GHB. Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen en ik voel me perfect, heel rustig en precies hoe ik me eerst voelde toen ik het om het weekend deed. Deze dosis laat ik uitwerken en neem waarschijnlijk rond een uur of elf bij daarna neem ik mn laatste dosis om 2 of 3 uur en zal ik merken hoe het me bevalt. Bevalt het me perfect dan neem ik morgen weer 3x 3 ml en houd ik het twee weken voor gezien. Valt het verkeerd of heb ik morgen ontwenningsverschijnselen dan stop ik minstens 3 maanden. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Klik om te vergroten...
Ja nu je het zo stelt met al die rekensommen 3x3 om de 2 of 3 uur lijkt wel een raadsel man? Zit nu continu te rekenen en kom er niet uit man!
Das een hele dagtaak man ! Hebbie wel een rekenmmachine kerel ! Krijg gewoon ineens peppie langkous flashback twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen!!? Om de 2a 3 uur?heb je een wekkertje en een rekenmachine nodig vind je het gek dat het mis kan gaan man ! Ik sta nu al te tollen man maar hou je taai en hou ons op de hoogte !

Wees voorzichtig en geniet het is een mooie avond!
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toontje11 zei:
Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen
Klik om te vergroten...

Toontje11 zei:
Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen
Klik om te vergroten...
Cannabis is geen GHB.

Ik begrijp dat het allemaal nogal gemeen klinkt maar, jij start een topic met de vraag of het weer "veilig" is recreatief te gebruiken. Wanneer dit wordt afgeraden ga je ons proberen te overtuigen dat dit voor jouw niet op gaat. Dit stoort mij persoonlijk nogal.

Ik hoop oprecht voor je dat jij de uitzondering op de regelen bent! Stay safe!
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Peptalking zei:
Ja nu je het zo stelt met al die rekensommen 3x3 om de 2 of 3 uur lijkt wel een raadsel man? Zit nu continu te rekenen en kom er niet uit man!
Das een hele dagtaak man ! Hebbie wel een rekenmmachine kerel ! Krijg gewoon ineens peppie langkous flashback twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen!!? Om de 2a 3 uur?heb je een wekkertje en een rekenmachine nodig vind je het gek dat het mis kan gaan man ! Ik sta nu al te tollen man maar hou je taai en hou ons op de hoogte !

Wees voorzichtig en geniet het is een mooie avond!
Klik om te vergroten...

PEPPERRRRDEPEPPP !!:tilttearlaugh:
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb me aan mn schema gehouden en het is nu ongeveer 9 uur geleden dat ik de laatste dosis G heb genomen(3ml). Tot zover geen nadelige gevolgen.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als reactie op iedereen: ik waardeer jullie ‘tough love’ zeker! De harde waarheid moet je soms van iemand horen die ver van je afstaat, thanks daarvoor. Ik heb me precies aan mn schema gehouden en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen! Heb nergens laat ban maar voor iedereen die dit leest en denkt dat het zo makkelijk is: dat is het niet! Ik ben alleen zo geschrokkken vorige week vam de lichamelijke afhankelijkheid dat ik ervan overtuigd bent dat ik recreatief gebruiken wel aan kan. Maar nogmaals: dit is voor iedereen individueel bepaald en in een grote mate omdat ik 10 jaar lang verslaafd was aan blowen en dit mij heel veel narigheid heeft gebracht. Bdankt voor jullie steun en ik zal jullie blijven updaten. Mochten er nare Dingen gebeuren zal ik daar ook absoluut eerlijk over zijn!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."