Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

Ghb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

54 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Toontje11

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om een middel waar je ooit verslaafd aan bent geweest opnieuw recreatief te gaan gebruiken.
T

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Toontje11
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik dondersgoed realiseer dat ik als een zombie door het leven ga als ik het dagelijks doe. Update: het is nu 2 u geleden dat ik heb genomen en de effecten zijn nagenoeg uitgewerkt, ik zal tot 11 u wachten om de volgende dosis van 3 ml te nemen. Tot zover ook geen ontwenningsverschijnselen. Ik drink er ook een halve liter 10 procent biertje bij en dat heeft meer effect dan de G, zij het ook meer dan beheersbaar. Je zou niks aan me merken mocht je me nu op straat tegenkomen.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is creatief de definitie recreatief veruimen in de geest van geest veruimend in de creatieve knoop raken zoals ik nu??
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
@Toontje11

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om een middel waar je ooit verslaafd aan bent geweest opnieuw recreatief te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
P
Toontje11 zei:
Ik snap je punt heel goed, bedankt ook voor je lieve woorden. Het is natuurlijk wel zo dat we elkaar niet kennen. Ik ben 10 verslaafd geweest aan blowen en kan nu moeiteloos een blow roken, zelfs in mn eentje en de volgende dag het zakje drie weken links laten liggen. Hetzelfde ben ik van plan met GHB. Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen en ik voel me perfect, heel rustig en precies hoe ik me eerst voelde toen ik het om het weekend deed. Deze dosis laat ik uitwerken en neem waarschijnlijk rond een uur of elf bij daarna neem ik mn laatste dosis om 2 of 3 uur en zal ik merken hoe het me bevalt. Bevalt het me perfect dan neem ik morgen weer 3x 3 ml en houd ik het twee weken voor gezien. Valt het verkeerd of heb ik morgen ontwenningsverschijnselen dan stop ik minstens 3 maanden. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Klik om te vergroten...
Ja nu je het zo stelt met al die rekensommen 3x3 om de 2 of 3 uur lijkt wel een raadsel man? Zit nu continu te rekenen en kom er niet uit man!
Das een hele dagtaak man ! Hebbie wel een rekenmmachine kerel ! Krijg gewoon ineens peppie langkous flashback twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen!!? Om de 2a 3 uur?heb je een wekkertje en een rekenmachine nodig vind je het gek dat het mis kan gaan man ! Ik sta nu al te tollen man maar hou je taai en hou ons op de hoogte !

Wees voorzichtig en geniet het is een mooie avond!
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toontje11 zei:
Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen
Klik om te vergroten...

Toontje11 zei:
Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen
Klik om te vergroten...
Cannabis is geen GHB.

Ik begrijp dat het allemaal nogal gemeen klinkt maar, jij start een topic met de vraag of het weer "veilig" is recreatief te gebruiken. Wanneer dit wordt afgeraden ga je ons proberen te overtuigen dat dit voor jouw niet op gaat. Dit stoort mij persoonlijk nogal.

Ik hoop oprecht voor je dat jij de uitzondering op de regelen bent! Stay safe!
f
fubyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Peptalking zei:
Ja nu je het zo stelt met al die rekensommen 3x3 om de 2 of 3 uur lijkt wel een raadsel man? Zit nu continu te rekenen en kom er niet uit man!
Das een hele dagtaak man ! Hebbie wel een rekenmmachine kerel ! Krijg gewoon ineens peppie langkous flashback twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen!!? Om de 2a 3 uur?heb je een wekkertje en een rekenmachine nodig vind je het gek dat het mis kan gaan man ! Ik sta nu al te tollen man maar hou je taai en hou ons op de hoogte !

Wees voorzichtig en geniet het is een mooie avond!
Klik om te vergroten...

PEPPERRRRDEPEPPP !!:tilttearlaugh:
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb me aan mn schema gehouden en het is nu ongeveer 9 uur geleden dat ik de laatste dosis G heb genomen(3ml). Tot zover geen nadelige gevolgen.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als reactie op iedereen: ik waardeer jullie ‘tough love’ zeker! De harde waarheid moet je soms van iemand horen die ver van je afstaat, thanks daarvoor. Ik heb me precies aan mn schema gehouden en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen! Heb nergens laat ban maar voor iedereen die dit leest en denkt dat het zo makkelijk is: dat is het niet! Ik ben alleen zo geschrokkken vorige week vam de lichamelijke afhankelijkheid dat ik ervan overtuigd bent dat ik recreatief gebruiken wel aan kan. Maar nogmaals: dit is voor iedereen individueel bepaald en in een grote mate omdat ik 10 jaar lang verslaafd was aan blowen en dit mij heel veel narigheid heeft gebracht. Bdankt voor jullie steun en ik zal jullie blijven updaten. Mochten er nare Dingen gebeuren zal ik daar ook absoluut eerlijk over zijn!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat versta je trouwens onder 'recreatief gebruik'? Ik weet niet of schemaatjes maken en daar enorm naar toe leven wel zo recreatief is.

Ik heb zelf 250ml gehaald 3 weken geleden. en dan is een dosis van 3,2ml en 3,7 ml twee weken geleden mijn enige gebruik geweest (op 2 keer 1ml na toen ik nog geen ml-spuitje had na dan) en ik heb de afgelopen 2 weken nog niet een keer aan die fles GHB gedacht.

Op het moment dat ik de hele dag aan GHB ga denken en echt naar de momenten ga toeleven wanneer ik het doe dan spoel ik het door de gootsteen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#10
Recreatief wordt inderdaad nogal niet-recreatief als je er schema's op nahoudt die aantonen wanneer je je geliefde drug weer kunt gebruiken. De breedte van het begrip 'recreatief gebruik' is sowieso een stuk wijder op een drugsforum. Er zijn best wel wat members op dit forum die zeggen recreatief te gebruiken en niet verslaafd te zijn terwijl ze op dagelijkse basis gebruiken. Ik denk dat het merendeel zichzelf voor de gek houdt.

Er is sprake van een ongezonde afhankelijkheid wanneer je telkens een oppeppend, sederend, zelfvertrouwen verhogend middel of iets anders nodig lijkt te hebben om je normaal te voelen of om je leven mee te verrijken. Dat is wat er in jouw geval gebeurd. Het begin van je eerste post - "Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gedisciplineerd afgebouwd." - geeft dat duidelijk aan. Als je zo erg geschrokken bent als je zegt, dan is het logische vervolg om er gewoon een tijd vanaf te blijven en niet onmiddellijk weer te gaan experimenteren met een ander gebruikspatroon in de hoop dat alle puzzelstukken opeens miraculeus in elkaar zullen steken en de weg naar optimaal gebruik is gevonden. Sorry, dat is gewoon naïef, of dat is de afhankelijkheid van de drug die je hand forceert. Misschien vindt je op een dag de perfecte balans tussen een 'normaal leven' dat af en toe kunstmatig een lift krijgt middels het gebruik van drugs in plaats van een leven waarin je veel frequenter die lift zoekt om je maar normaal en ontspannen te voelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel mooi en duidelijk verwoordt @Sally Tessio ! Precies wat ik denk maar ik kan het niet zo goed uitten/verwoorden als jij.
Ik las dit topic al vanaf het begin mee omdat ik na een jarenlange wiet verslaving wél weer (zo goed als) recreatief kan gebruiken. “Zo goed als” staat tussen haakjes omdat het mij meestal heel goed lukt. Denk weken, maanden niet aan wiet en gebruik dan ook niet terwijl ik wel in huis heb. Dat gaat met gemak.
Wel heb ik sindsdien een paar periodes gehad dat ik wel weer meer, of vooral vaker blowde dan ik wilde. In die periodes zat ik slecht in mijn vel mentaal. Dus tja, ik ben nu een recreatief gebruiker maarrr wiet zal altijd mijn valkuil blijven. In mijn optiek heb ik dan mijn twijfels soms of ik mezelf wel echt een recreatief gebruiker kan noemen.
Wel moet ik zeggen dat ik een heel jaar lang helemaal geen cannabis heb gebruikt na mijn verslavingsperiode. Na dat jaar ben ik pas weer af en toe gaan blowen. Dat jaar clean zijn zal vast goed geholpen hebben. Als ik na enkele dagen stoppen alweer was gaan blowen had ik zeker weten weer dagelijks gaan roken. Hoe langer je gestopt bent hoe groter de is kans dat je weer recreatief kunt gebruiken. Al is dat maar voor een kleine groep verslaafden een optie. Bij de meesten mislukt het finaal en vallen ze weer terug in het verslavingsgedrag. Dus kijk er echt mee uit @Toontje11 . Je klinkt namelijk in al je posts alsof je een goed excuus zoekt en je voor jezelf alles zit goed te praten. Je klinkt nog als een verslaafde die “smoesjes” bedenkt toch weer te kunnen nemen. Succes!
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Helemaal eens met @Sally Tessio en @De Dunne.

Waarom denk je na zo'n korte tijd opnieuw aan recreatief gebruik, als je zo geschrokken bent?

Een tijdje geleden was ik ook enorm geschrokken van (de gevolgen van) mijn druggebruik / amfetaminemisbruik.
De klap tegen de muur was zo groot dat ik van de ene dag op de andere gestopt ben met gebruiken. En ik voel me daar prima bij. Geen rekening meer moeten houden met wanneer je drug is uitgewerkt, niets meer moeten maskeren. Tjonge tjonge, wat een vrijheid! De positieve gevolgen van mijn drugstop zijn zodanig manifest, dat ik er niet eens meer aan dénk om nog eens te gebruiken. Dit noem ik he-le-maal klaar zijn met een middel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sofia87 zei:
Geen rekening meer moeten houden met wanneer je drug is uitgewerkt, niets meer moeten maskeren. Tjonge tjonge, wat een vrijheid!
Klik om te vergroten...

Dit is vooral het allergrootste voordeel van niet meer verslaafd zijn! De vrijheid, minder stress. :thumbsup2:
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toontje11 zei:
Als reactie op iedereen: ik waardeer jullie ‘tough love’ zeker! De harde waarheid moet je soms van iemand horen die ver van je afstaat, thanks daarvoor. Ik heb me precies aan mn schema gehouden en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen! Heb nergens laat ban maar voor iedereen die dit leest en denkt dat het zo makkelijk is: dat is het niet! Ik ben alleen zo geschrokkken vorige week vam de lichamelijke afhankelijkheid dat ik ervan overtuigd bent dat ik recreatief gebruiken wel aan kan. Maar nogmaals: dit is voor iedereen individueel bepaald en in een grote mate omdat ik 10 jaar lang verslaafd was aan blowen en dit mij heel veel narigheid heeft gebracht. Bdankt voor jullie steun en ik zal jullie blijven updaten. Mochten er nare Dingen gebeuren zal ik daar ook absoluut eerlijk over zijn!
Klik om te vergroten...
Goed om te horen Toontje je was lekker vroeg op ook zie ik
nee dat komt wel goed met je !!
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alsof die MDMAap een voorspellende gave heeft...

Lekker weekend gehad @Toontje11?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."