Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief en ziek van GHB

Depressief en ziek van GHB

70 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, mijn vriend en ik gebruiken al een tijd ghb ongeveer 6 over de dag verdeeld. En altijd 2.0 ml. De laatste weken deed het niets meer bij mij. Geen effecten! Wij zijn het weekend allebei ziek geworden en zijn meteen aan de afbouw van de g begonnen omdat dit moet stoppen!! Van 2.5 zijn we in 4 g naar 1.0 gegaan. We gebruiken wat bacloren en diazepam erbij maar heel weinig. Het gaat erg goed eerste nacht wel een hel maar vandaag overdag stukken beter. Nu 26 uren G vrij. Mijn vraag is ben je dan al voor een groot deel afgekickt of gaat hier ongeveer een week over? Als dit goed te doen is moet ik dan aanvullen met iets meer medicijnen? Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven hier op.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Noukster zei:
Hallo, mijn vriend en ik gebruiken al een tijd ghb ongeveer 6 over de dag verdeeld. En altijd 2.0 ml. De laatste weken deed het niets meer bij mij. Geen effecten! Wij zijn het weekend allebei ziek geworden en zijn meteen aan de afbouw van de g begonnen omdat dit moet stoppen!! Van 2.5 zijn we in 4 g naar 1.0 gegaan. We gebruiken wat bacloren en diazepam erbij maar heel weinig. Het gaat erg goed eerste nacht wel een hel maar vandaag overdag stukken beter. Nu 26 uren G vrij. Mijn vraag is ben je dan al voor een groot deel afgekickt of gaat hier ongeveer een week over? Als dit goed te doen is moet ik dan aanvullen met iets meer medicijnen? Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven hier op.
Klik om te vergroten...
Na 24 uur geen G zonder zware afkick verschijnselen zit je safe. Vanaf nu doorpakken en op naar die eerste week clean. Eerste week is gewoon het zwaarste. Maar na 24 uur kun je er vanuit gaan dat je goed zit. Slapen etc kan een tijdje moeizaam blijven gaan.
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey dank je voor je reactie dat had ik even nodig! Nooit zelf thuis gedaan dus spannend vond ik het zeer zeker. En betreft de medicijnen zo laten of het opkrikken?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Noukster zei:
Hey dank je voor je reactie dat had ik even nodig! Nooit zelf thuis gedaan dus spannend vond ik het zeer zeker. En betreft de medicijnen zo laten of het opkrikken?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik nooit met Baclo afgebouwd, maar het schijnt inderdaad goed te werken. Wel zou je vanaf 1 ml over kunnen stappen op Diazepam bijvoorbeeld. Maar zonder medicatie zou je het zelfs ook kunnen redden. Zelf zou ik Dia gewoon gebruiken om de moeilijke momentjes nu wat op te vangen. Als je GHB hebt afgebouwd hoef je echt niet lang door op onnodig benzo’s en baclo slikken. Hoeveel medicatie/benzo gebruik je nu momenteel? En hoe voel je je lichamelijk daarbij?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Noukster zei:
Oké duidelijk verhaal ja, ik wil idd ook niet onnodig veel van dat slikken want dan heb je weer het volgende probleem :wink: dia heb ik vandaag 10mg gehad of miss minder zelfs, de bac denk 10 of 15 mg. Ik voel me sinds vanmiddag best goed ook in mijn lichaam weinig geen klachten verder eigenlijk. Dat ga ik in de twijfel voel ik me niet iets te goed en komt hier nog iets achteraan?
Klik om te vergroten...
Ah, dat is echt niets! Je mag de komende dagen best die hoeveelheid blijven slikken zonder dat je daar problemen aan overhoudt. Gewoon je Dia bij de hand houden en dan komt het zeker goed. Probeer zoveel mogelijk te rusten. Wil je morgen laten weten hoe de nacht is gegaan?
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oké duidelijk verhaal ja, ik wil idd ook niet onnodig veel van dat slikken want dan heb je weer het volgende probleem :wink: dia heb ik vandaag 10mg gehad of miss minder zelfs, de bac denk 10 of 15 mg. Ik voel me sinds vanmiddag best goed ook in mijn lichaam weinig geen klachten verder eigenlijk. Dat ga ik in de twijfel voel ik me niet iets te goed en komt hier nog iets achteraan?
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ah, dat is echt niets! Je mag de komende dagen best die hoeveelheid blijven slikken zonder dat je daar problemen aan overhoudt. Gewoon je Dia bij de hand houden en dan komt het zeker goed. Probeer zoveel mogelijk te rusten. Wil je morgen laten weten hoe de nacht is gegaan?
Klik om te vergroten...
Nee de dia vind ik soms persoonlijk wat een vreemde uitwerking bij mij. Ben van plan een kwartje te nemen voor het slapen gaan straks. Vind het fijn dat je me hierover wat feedback kan geven het is lastig vinden op het internet.. en wil het uiteraard zo veilig mogelijk doen! Ja ik laat het morgen weten. Alvast heel erg bedankt voor je luisterend oor. Voor mij nooit weer deze sluipmoordenaar alles is weg uit huis.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Noukster zei:
Nee de dia vind ik soms persoonlijk wat een vreemde uitwerking bij mij. Ben van plan een kwartje te nemen voor het slapen gaan straks. Vind het fijn dat je me hierover wat feedback kan geven het is lastig vinden op het internet.. en wil het uiteraard zo veilig mogelijk doen! Ja ik laat het morgen weten. Alvast heel erg bedankt voor je luisterend oor. Voor mij nooit weer deze sluipmoordenaar alles is weg uit huis.
Klik om te vergroten...
Is de Dia niet fijn voor je? Anders gewoon schrappen hoor. Maar misschien is het voor het slapen wel fijn. Gaat het bij je vriend ook goed? Hoop voor je dat je wat slaap kunt pakken straks. Elk uurtje is er eentje! Bizar hoe GHB er in kan sluipen hè. Verstandig om te stoppen samen. 😊
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Is de Dia niet fijn voor je? Anders gewoon schrappen hoor. Maar misschien is het voor het slapen wel fijn. Gaat het bij je vriend ook goed? Hoop voor je dat je wat slaap kunt pakken straks. Elk uurtje is er eentje! Bizar hoe GHB er in kan sluipen hè. Verstandig om te stoppen samen. 😊
Klik om te vergroten...
Goedemorgen, ik ben net wakker en lag om half 11 met halve dia in 1 ruk doorgeslapen nou bizar dat is me in die 2 jaar nooit gelukt, dit was echt slapen zoals vroeger, nou ik werd er gewoon emo van. Zo heerlijk weer normaal slapen. Hopen nu dat dit aanhoud.mijn man gaat ook super die is iets meer moe, en voelt het iets meer is zijn hoofd als enorme dreun, maar hij nam ook wel eens speed en ik nooit. Dus hij heeft nu meer moeite. Maar hij doet het super slaapt veel.dat is het beste medicijn. Vraag me af hoe het de komende tijd zal gaan, er zullen miss bepaalde emoties etc komen nu we gestopt zijn maar dat komt vast goed, miss is met iemand praatten toch verstandig. Wij hebben een eigen zaak, dus niemand weet dit.
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was 8 jaar verslaafd. Ben opgenomen VVN. Daar ben ik weggelopen min of meer. Ik kon het daar niet aan. Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan in zes weken door iedere dag ietsje minder GHB te nemen. Verder veel video's kijken zonder geweld. Oude series en zo. Regelmatig even een douche tegen het zweten. Dagelijks email contact met mijn VVN arts en wat skype contact met vrienden. Verder geen andere ongein gebruikt zoals phenibut of slaapmiddelen ofzo. Gewoon rust in je eigen huis op je eigen bank. Vooral geen stress dan komt het goed.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pluto41 zei:
Ik was 8 jaar verslaafd. Ben opgenomen VVN. Daar ben ik weggelopen min of meer. Ik kon het daar niet aan. Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan in zes weken door iedere dag ietsje minder GHB te nemen. Verder veel video's kijken zonder geweld. Oude series en zo. Regelmatig even een douche tegen het zweten. Dagelijks email contact met mijn VVN arts en wat skype contact met vrienden. Verder geen andere ongein gebruikt zoals phenibut of slaapmiddelen ofzo. Gewoon rust in je eigen huis op je eigen bank. Vooral geen stress dan komt het goed.
Klik om te vergroten...
Misschien kan jij haar adviseren , handvaten zijn nodig, maar verder heb je een schop onder je eigen kont nodig, geen slachtofffer meer zijn en excuses zoeken ... zoals. Ja maar er zijn wachtlijsten, nou zet je zelf erop, werk zelf door en misschien na die maanden hoeft t. Iet meer , of kan je traject kort zijn,
De mensen hierboven zijn hard ja, maar eerlijk en een aai en kus gaat je niet helpen, je. Inzien dat je meer waard bent en sterker bent dan je nu denkt .... niet overdenken , gewoon met Huisarts en Maatschappelijk werker of iemand van VNN stapjes zetten
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het topic GHB afkicken, de meest humane manier. Vind ik zelf het beste topic rondom ghbverslaving. Raad het je zeker aan die te lezen.
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben al gelukkig paar weken gestopt met ghb met behulp van baclofen! Ik was beetje dom en naïef idd !
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar een dosering om cravings tegen alcohol en ghb tegen te gaan ligt meestal tussen de 50 en 150 mg.

Heb je elke keer last van bijwerkingen?

Wellicht kan je je dosis ook verdelen. 2 x 15 mg bijvoorbeeld, misschien werkt dat beter voor je?
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Baclofen heeft het echt zo'n stuk gemakkelijk gemaakt niet normaal. Helaas wat er ook met mij aan de hand was is dat ik zwanger was ( vandaar dat ik ook andere klachten had waardoor het niet lukte met Phenibut er af te komen en diazepam) wat ik zo erg raar vond..

Helaas ben ik nog steeds aan het ontzwangeren ( hormonen) en heb ik erg last van pms klachten ( week voordat je menstruate krijgt angstaanvallen, erg vermoeid etc )

Nu wil ik heel graag beginnen met mijn antidepressiva wat helpt tegen stoppen met roken en de pms klachten, alleen ik zit soms nu wel af en toe aan de baclofen.. tegen de zucht als ik ooit weer G wil in moeilijke tijden.

Weet iemand hier toevallig of je zyblan met baclofen kan slikken?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Baclofen word offlabel in lagere doseringen voorgeschreven bij ex ghbgebruikers. Voor -wat jij dus ook ervaart- tegen cravings.

Wellicht is het een optie dit op recept te vragen aan een gespecialiseerd arts, al hoor ik meer succes ervaringen bij verslavingsartsen.


Over je vraag, als je anti,depressiva gaat opbouwen en of dat samen kan met baclofen:
Ik zou me geen zorgen maken als je het af en toe neemt tegen cravings.
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#17
dankjewel voor
Ik gebruik hoge doseringen baclofen tegen spasticiteit. Bijkomend voordeel is dat ik geen cravings meer heb naar ghb.

Baclofen word offlabel in lagere doseringen voorgeschreven bij ex ghbgebruikers. Voor -wat jij dus ook ervaart- tegen cravings.

Wellicht is het een optie dit op recept te vragen aan een gespecialiseerd arts, al hoor ik meer succes ervaringen bij verslavingsartsen.


Over je vraag, als je anti,depressiva gaat opbouwen en of dat samen kan met baclofen:
Ik zou me geen zorgen maken als je het af en toe neemt tegen cravings.

Heb zelf ook een periode baclofen samen met anti depressica genomen, gaf geen contra indicatie.

Dankjewel voor je snelle reactie! Alleen gebruik ik best veel baclofen nog. Ik denk 30 mg op een dag. Zou ik dit moeten verlagen? En met antidepressiva mag ik echt geen andere drugs doen toch? Ben vandaag begonnen er mee
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik hoge doseringen baclofen tegen spasticiteit. Bijkomend voordeel is dat ik geen cravings meer heb naar ghb.

Baclofen word offlabel in lagere doseringen voorgeschreven bij ex ghbgebruikers. Voor -wat jij dus ook ervaart- tegen cravings.

Wellicht is het een optie dit op recept te vragen aan een gespecialiseerd arts, al hoor ik meer succes ervaringen bij verslavingsartsen.


Over je vraag, als je anti,depressiva gaat opbouwen en of dat samen kan met baclofen:
Ik zou me geen zorgen maken als je het af en toe neemt tegen cravings.

Heb zelf ook een periode baclofen samen met anti depressica genomen, gaf geen contra indicatie.

En kreeg jij ook nog bijwerkingen? Zoals slapeloosheid, duizeligheid etc? Ik zit natuurlijk ook nog eens met mijn hormonen haha
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan wel drugs gebruiken tijdens anti depressiva. Het ligt er wel aan wat voor drugs. Xtc bijvoorbeeld werkt op je serotonine, en de meeste anti depressiva ook. Dit kan risico geven op een serotonine vergiftiging.

Het beste kan je eerst stabiliseren met je antidepressiva en als je toch drugs wil gebruiken die op je serotonine werken, is de juiste dosering(niet teveel, ook niet gaan stapel ) het toverwoord.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Diazepam werkt goed tegen angst. Maar het heeft een lange halfwaardetijd. Dat betekent dat je de dag erna nog de effecten ervan heeft.

Maar je krijg er snel tolerantie tegen. En als je dan wilt stoppen krijg je juist de klachten(maar dan veel heftiger) waarvoor je het gebruikte, zoals angst en paniek.
Dit geld voor alle benzodiazepinen, alles wat eindigt op pam of lam.

Maar voor een weekje of af en toe kan het geen kwaad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."