Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief en ziek van GHB

Depressief en ziek van GHB

70 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik nu voor 4,5-5 maanden nu .. ik wil wel binnen 3-4 dagen vanaf ivm weer afkickverschijnselen van diazepam .. 30 mg niet genoeg over een dag?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken ghb alleen van enkele tv docu's.
Maar in deze docu's in real live wel mogen aanschouwen, hoe volledig mensen fucked up raken als ze te snel van dat spul afbouwen.
En ja, dat blijkt zonder meer gevaarlijk te kunnen zijn.
Dus, zo lijkt mij, is begeleiding door een (verslavings) arts toch wel haast een must!
Wat een zooi is deze drug...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan wel drugs gebruiken tijdens anti depressiva. Het ligt er wel aan wat voor drugs. Xtc bijvoorbeeld werkt op je serotonine, en de meeste anti depressiva ook. Dit kan risico geven op een serotonine vergiftiging.

Het beste kan je eerst stabiliseren met je antidepressiva en als je toch drugs wil gebruiken die op je serotonine werken, is de juiste dosering(niet teveel, ook niet gaan stapel ) het toverwoord.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Diazepam werkt goed tegen angst. Maar het heeft een lange halfwaardetijd. Dat betekent dat je de dag erna nog de effecten ervan heeft.

Maar je krijg er snel tolerantie tegen. En als je dan wilt stoppen krijg je juist de klachten(maar dan veel heftiger) waarvoor je het gebruikte, zoals angst en paniek.
Dit geld voor alle benzodiazepinen, alles wat eindigt op pam of lam.

Maar voor een weekje of af en toe kan het geen kwaad.
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
30 mg is niet veel. Ik heb periodes gebruikt dat ik 500mg per dag gebruikte samen met antidepressiva.

Maar een dosering om cravings tegen alcohol en ghb tegen te gaan ligt meestal tussen de 50 en 150 mg.

Nu heb ik geen bijwerkingen meer. Maar met de opbouw wel, inderdaad duizelig. Dat werd erger na het roken. Dit kwam omdat baclofen de nicotineafbraak remt.

Ik heb mijn avonddosering(ik neem het 3 x per dag) tijdens de opbouw lager gehouden. Het werkt op je gaba b receptoren, waardoor je je, net zoals met ghb, meer ontspannen en wat ontremd kan voelen, hier was ik zo blij mee dat ik lastiger moe werd.

Maar eenmaal gestabiliseerd zijn de bijwerkingen compleet weg. Het duurde bij mij 3 tot 6 dagen.

Heb je elke keer last van bijwerkingen?

Wellicht kan je je dosis ook verdelen. 2 x 15 mg bijvoorbeeld, misschien werkt dat beter voor je?
Klik om te vergroten...
Ow nee ik had het meer over antidepressiva haha of je daar de eerste week bijwerking van kreeg? Ik heb alsnog diazepam tegen angst en paniek wanr dat kan je ook krijgen de eerste week
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil juist antidepressiva gebruiken om te stoppen met roken maar ook tegen pms klachten haha maar daar werkt dus baclofen ook goed tegen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh sorry! Ja daar kan je bijwerkingen van krijgen, vaak duizelig inderdaad.
Ook dat gaat wel weg. Welke dosis heb je?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bellathorne zei:
Ik wil juist antidepressiva gebruiken om te stoppen met roken maar ook tegen pms klachten haha maar daar werkt dus baclofen ook goed tegen?
Klik om te vergroten...
Antidepressiva tegen roken heb ik nog nooit gehoord? Tegen PMS daar weet ik te weinig van

Maar baclofen doet in een Light versie wat ghb ook doet, alleen dan zonder dat wause gevoel.
Hier staat heel goed omschreven wat baclofen precies doet en waarom het zo goed werkt tegen cravings:
nl.m.wikipedia.org

Baclofen - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org

Toevoeging: heb zyban even opgezocht, de stof is bupropion en helpt inderdaad bij stoppen met roken
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja ik heb dus antidepressiva/zyban tegen stoppen met roken haha vandaar. Maar ik wist niet dat baclofen daar ook beetje soort tegen is! Dus dat is wel top denk dat ik dan even de baclofen links laat liggen haha
B
BellathorneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Oh sorry! Ja daar kan je bijwerkingen van krijgen, vaak duizelig inderdaad.
Ook dat gaat wel weg. Welke dosis heb je?
Klik om te vergroten...
Ik neem bupropion 150 mg 1 tablet eerste week daarna moet ik 2 x nemen elke dag. Ik lees hier wel nare ervaringen over dus denk dat ik maar bij 1 x per keer hou!
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na een lange tijd weer wat g gebruikt dit weekend. Heb er een kleine tolarantie voor maar gebruik het vrijwel nooit.

Dus van het weekend het weer een shot gegeven omdat ghb bij mij altijd maar meh viel. Eindstand 60ml(dom) in een kleine 10u na binnen gewerkt die avond een kleine 4u pitje kunnen leggen.

Next day niks aan de handje lekker een borrel drinken bij een vriendin. (Wel aardig brak though) eindstand was 1 pilsje met een puntje sos genoeg geweest om mij een eindeloze hel in te sturen. Die nacht geen oog dicht gedaan mijn lichaam begon raare paarse vlekken te vertonen. Mijn lichaam temp was niet te harde dus lekker met me depri hoofd me kop onder de lauw/kouw douche. Smiddags kwam ik dus bij me eigen home aan De paarse vlekken waren nog alleen maar zichtbaar op me knieën. En met me rode kop die in de fik staat toch maar voor de save path gekozen. en per direct naar de spoed van mijn huisarts gaan. En 3x raden ik was 100% maar zo voel ik me dus totaal niet. Een beetje vergelijkbaar met overhitting op xtc als je staat te springen op een 35 graden feestje.

Ik snap er niks van ik krijg paarse Vlekken ik zit letterlijk zwaar heated met een hart die me chest uitbonkt. Hart rate was goed de paarse vlekken zag ze ook welis vaker bij mensen Dus was volgens haar gewoon een normaal ding. (Momenteel zijn de vlekken wel weg hoor) maar hoe kan ik zo heated zijn en gewoon normaal scoren bij de arts ?

Ook mijn slaap is na de tering de eerste dag dus de dag dat ik aan de G zat heb ik 4uurtjes kunnen pitten. Nou toen de ellende uitbrak heb ik Natuurlijk geen oog dicht kunnen doen. Ook die opgezwollen huig die me constant deepthroat en ook me slaap tegen houdt. Met deze avond erbij zit ik dus uiteindelijk op 4u slaap op 3 dagen. Want ik kan juillie vertellen ondanks dat me lichaam een flinke klap heeft gehad ik echt totaal nog steeds niet van plan is om te gaan slapen. Meestal lig ik wel 5 weken plat na 1 puntje pep.

Maar waarom ben ik niet vermoeid ? Me ogen dicht knijpen heeft geen nut want ze poppen meteen weer Open. Ook de dikke big mama huig die constant op me tong/keel chilt die mij ook wel weer houdt om te slapen. Ik hoop dat ik vnv gewoon flink wat ga pakken maar ik betwijfel het.

Maar dit is echt de laaste x dat spul werkt gewoon niet goed op mij. Ik moet te hoge dosisse pakken om iets te voelen van dit spul met 0,0 tolarantie. De g is gewoon prima voor de rest die gewoon een normale dosis van 2ml pakken en daat gewoon goed op gaan.

Maar jesus wat een wijze les! Ik raak g met geen vingers meer aan het is gewoon niks voor mij. Dat ik al veel nodig heb voor iemand die dit echt mabe 1x in de 2 jaar doet lijkt me zwz al een vuilkuil naar een verslaving. want 60ml op een avondje (zuipen) moet je gewoon niet willen.

Pas op met dit spulletje ookal kan je het goed handelen zou het 1x mis gaan. Bij mij was het de day after waar ik tevens wel blij mee ben want dit had op de dag zelf wss heel anders afgelopen.

Maar hier neem ik mijn afscheid. GHNEE in de plee.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Het is f*cking simpel. Ik heb je al vaker gesproken maar je luistert niet en trekt vervolgens weer je eigen plan.

Oplossing 1: Stop met GHB en stap 2 dagen over op Phenibut en je bent klaar. Hou het gezeur voor je dat je een beetje zweet en trilt. Dan zijn de aller mildste symptomen en na een paar dagen is er niets meer aan de hand.

Raak in jouw geval geen GHB meer aan want je valt steeds terug en zo blijf je met je receptoren kloten. Als jij weer een Gtje pakt als je net bent afgekickt dan begint de afkick opnieuw.

Oplossing 2: Stop met zeuren over hoe zielig je bent en over hoe weinig je slaapt. Je gebruikt je G om af te bouwen met G. Doseer iedere 2 uur, HETZELFDE. En haal daar iedere 24 uur 0.1 of 0.2 vanaf. Rond het einde van iedere 2 uur krijg je lichte verschijnselen en dan mag je nemen. Nee, het is niet de bedoeling dat je hier nog iets van voelt. Dit is puur om je lijf te redden en voor de gek te houden.

In jouw geval moet je al helemaal niet aan gaan kloten met GHB > Diazepam > weer GHB want zo werkt helemaal niets meer en dan ben je verder van huis.

Stop met huilen dat je bijna niet slaapt. Grijp je ballen bij elkaar, zet door, je hebt namelijk zelf GHB misbruikt en je moet absoluut niet verwachten dat er één of andere magic pill is die jou iedere keer kan redden van een verslaving.

Je moet al helemaal niet denken dat je jezelf tijdens een afkick zo fijn, goed en uitgerust voelt. NEE. Het hoort er allemaal bij dat het kut is. Je gaat later pas je slaap herstellen.

Ik ben een beetje klaar met al die topics en gejank over een beetje trillen en niet kunnen slapen. Dat is echt je minste zorg. Beslis wat je wil doen en als je er niet uitkomt bel een f^cking arts!!!

Het is jouw lijf en jouw leven. Zet je trots opzij, dit is niet zomaar iets. Bel hulp desnoods.
Klik om te vergroten...
Je bent nog lief voor hem:) het is om de 3 uur meestal. Kan die gelijk t afleren :wink: en mensen die hem 100mg diazepam aanraden hiero sporen niet hoor. 2ml ghb is niks. Als je afkick kliniek zou komen laten ze je cold turkey voor 12 uur en dan krijg je paar pammetjes en ben je zo weg met die dosis.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Blauweaap zei:
Na een lange tijd weer wat g gebruikt dit weekend. Heb er een kleine tolarantie voor maar gebruik het vrijwel nooit.

Dus van het weekend het weer een shot gegeven omdat ghb bij mij altijd maar meh viel. Eindstand 60ml(dom) in een kleine 10u na binnen gewerkt die avond een kleine 4u pitje kunnen leggen.

Next day niks aan de handje lekker een borrel drinken bij een vriendin. (Wel aardig brak though) eindstand was 1 pilsje met een puntje sos genoeg geweest om mij een eindeloze hel in te sturen. Die nacht geen oog dicht gedaan mijn lichaam begon raare paarse vlekken te vertonen. Mijn lichaam temp was niet te harde dus lekker met me depri hoofd me kop onder de lauw/kouw douche. Smiddags kwam ik dus bij me eigen home aan De paarse vlekken waren nog alleen maar zichtbaar op me knieën. En met me rode kop die in de fik staat toch maar voor de save path gekozen. en per direct naar de spoed van mijn huisarts gaan. En 3x raden ik was 100% maar zo voel ik me dus totaal niet. Een beetje vergelijkbaar met overhitting op xtc als je staat te springen op een 35 graden feestje.

Ik snap er niks van ik krijg paarse Vlekken ik zit letterlijk zwaar heated met een hart die me chest uitbonkt. Hart rate was goed de paarse vlekken zag ze ook welis vaker bij mensen Dus was volgens haar gewoon een normaal ding. (Momenteel zijn de vlekken wel weg hoor) maar hoe kan ik zo heated zijn en gewoon normaal scoren bij de arts ?

Ook mijn slaap is na de tering de eerste dag dus de dag dat ik aan de G zat heb ik 4uurtjes kunnen pitten. Nou toen de ellende uitbrak heb ik Natuurlijk geen oog dicht kunnen doen. Ook die opgezwollen huig die me constant deepthroat en ook me slaap tegen houdt. Met deze avond erbij zit ik dus uiteindelijk op 4u slaap op 3 dagen. Want ik kan juillie vertellen ondanks dat me lichaam een flinke klap heeft gehad ik echt totaal nog steeds niet van plan is om te gaan slapen. Meestal lig ik wel 5 weken plat na 1 puntje pep.

Maar waarom ben ik niet vermoeid ? Me ogen dicht knijpen heeft geen nut want ze poppen meteen weer Open. Ook de dikke big mama huig die constant op me tong/keel chilt die mij ook wel weer houdt om te slapen. Ik hoop dat ik vnv gewoon flink wat ga pakken maar ik betwijfel het.

Maar dit is echt de laaste x dat spul werkt gewoon niet goed op mij. Ik moet te hoge dosisse pakken om iets te voelen van dit spul met 0,0 tolarantie. De g is gewoon prima voor de rest die gewoon een normale dosis van 2ml pakken en daat gewoon goed op gaan.

Maar jesus wat een wijze les! Ik raak g met geen vingers meer aan het is gewoon niks voor mij. Dat ik al veel nodig heb voor iemand die dit echt mabe 1x in de 2 jaar doet lijkt me zwz al een vuilkuil naar een verslaving. want 60ml op een avondje (zuipen) moet je gewoon niet willen.

Pas op met dit spulletje ookal kan je het goed handelen zou het 1x mis gaan. Bij mij was het de day after waar ik tevens wel blij mee ben want dit had op de dag zelf wss heel anders afgelopen.

Maar hier neem ik mijn afscheid. GHNEE in de plee.
Klik om te vergroten...
Ben je verslaafd geweest? Elke detox is heftiger en gaba b tolerantie blijft wel beetje.. je bent ook veel sneller verslaafd weer.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Baclofen word offlabel in lagere doseringen voorgeschreven bij ex ghbgebruikers. Voor -wat jij dus ook ervaart- tegen cravings.

Wellicht is het een optie dit op recept te vragen aan een gespecialiseerd arts, al hoor ik meer succes ervaringen bij verslavingsartsen.


Over je vraag, als je anti,depressiva gaat opbouwen en of dat samen kan met baclofen:
Ik zou me geen zorgen maken als je het af en toe neemt tegen cravings.
Klik om te vergroten...
Lage dosis? Ik slikte 180mg baclofen, 200mg oxazepam en 75 mg pregabalin per dag 2 jaar lang voor ghb cravings.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je zou ook eens vliegenzwam kunnen proberen, ik heb net 14 dagen 3 gram per dag cold turkey gestopt en geen
afkickverschijnselen, dus het is een Gaba agent zonder withdrawal. Het helpt mensen bij benzo's en paniek, dus
wellicht ook bij GBH.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Max dosis onder controle is 180 tot 200 waar the hell haal je 600 vandaan. Staat zelfs in de bijsluiter. Ik mocht ook niet meer want was max. Verslavingskliniek geeft maar 30mg voor craving NA detox, dus niet baclofen om te detoxen.

Baclofen (β-parachlorophenyl GABA) is een spierverslapper. Het is een gamma-aminoboterzuur-agonist (GABA-B-agonist) die in het bijzonder bij oromandibulaire dystonie wordt voorgeschreven. In een dosis van 40–180 mg per dag wordt het gebruikt bij spasmen en dystonie. Reeds vele jaren wordt dit patentloze medicijn onderzocht omdat het buitensporig drinken als gevolg van een alcoholverslaving zou kunnen tegengaan. Ook bij andere verslavingen, zoals cocaïne en GHB-verslaving[1][2][3][4][5][6][7][8][9], zou het middel goede resultaten opleveren.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
GHBismijnietdebaas zei:
Lage dosis? Ik slikte 180mg baclofen, 200mg oxazepam en 75 mg pregabalin per dag 2 jaar lang voor ghb cravings.
Klik om te vergroten...
Ja dat is een lage dosis als het het vergelijkt met normale doseringen rond 400 met uitschieters naar 600 maximaal tegen spasmen.
Daarom zeg ik..offlabel & een lage dosis
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Weet je, ik had een heel verhaal getypt,maar waarom moet ik mij bewijzen.

De ervaring die jij had met je kliniek, betekent niet dat dit beleid overal zo is, of de enige juiste.

Ik weet wat mijn bronnen zijn. Ik heb alleen gezegd dat het officiële in een lager (lagere zo beter??) dosering word gebruikt.
Klik om te vergroten...
Waar is je bron? Mijne zijn verschillende psychiaters, doktoren aangezien ik met spasmen ziekenhuis lag van de ghb ook, en psychiater, oh en de bijsluiter. Na 180mg gaba b word t gevaarlijk, mag niet hoger, vandaar de pregabaline en oxazepam erbij. Er zijn meer middelen voor spasmen ook nog eens..
Hoe veel pillen wil je iemand geven, zijn maar 10 en 25mg.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
gebruiksaanwijzing. Dat staat er inderdaad. Als je bij een gespecialiseerd arts loopt zijn er ook spasticiteitsprotocollen waar wel degelijk gewerkt word met doseringen van 400mg.

Ik heb namelijk nergens een verkeerd advies gegeven en daar gaat het voor mij om.

Wel als laatste.een keer een spasme hebben is wat anders dan je hele leven zo spastisch zijn dat je rolstoellgebonden bent. Net zoals de medicatie die daarop aangepast wordt
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
GHBismijnietdebaas zei:
Waar is je bron? Mijne zijn verschillende psychiaters, doktoren aangezien ik met spasmen ziekenhuis lag van de ghb ook, en psychiater, oh en de bijsluiter. Na 180mg gaba b word t gevaarlijk, mag niet hoger, vandaar de pregabaline en oxazepam erbij. Er zijn meer middelen voor spasmen ook nog eens..
Hoe veel pillen wil je iemand geven, zijn maar 10 en 25mg.
Klik om te vergroten...
Na 150 kan het toxisch uitpakken en na 200 zeer gevaarlijk. Hangt heel erg af van je opbouw
Dit is dus wat anders dan een casus zoals ik hierboven omschreef. Ook de manier van toedienen en opbouwen.

Mijn bedoeling was het hier over ghb te hebben en baclofen daarop gebaseerd.
Daar wil ik wil naar teruggaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."