#1
ik merk wel inderdaad dat het een heel verslavend middel is. het lijkt kwa effect heel onschuldig in de eerste instantie. misschien dat dat ook gelijk een valkuil is. je krijgt er wel al snel een craving van.
Wat heftig ook. Fijn dat het nu wel lukt om jezelf in bedwang te houden!ja inderdaad. Het is voor mij ook een soort vervanging. Ik heb jaren lang best veel gedronken, altijd in combinatie met coke, waar het begon met op vrijdag avond een paar biertjes, en een paar punten. Zat ik uiteindelijk op het moment, dat ik van vrijdag tot zondag in de ochtend door ging. Zonder eten of slaap, als ik er eenmall aan begon, kon ik er niet meer mee stoppen. Ik stopte pas als ik letterlijk omviel. Ik raakte mezelf er compleet in kwijt. Ook zag ik me gedrag veranderen als ik onder invloed was. Dat vond ik best beangstigend. Uiteindelijk ben ik helemaal gestopt met die combi. Als ik af en toe een avondje aan de g zit. kan ik mezelf wel goed in bedwang houden. En heb dan iniedergeval nog iets, als de rest van me vrienden aan een biertje zitten.
ben je helemaal van g af nu spyro? of doe je het af en toe nog?
Heel verstandig. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je echt niet op lichamelijke afkick zit te wachten.toch voor mezelf even een kleine cheak gehouden. Vrijdag, saterdag en zondag avond geen ghb genomen. Ik had er geen afkick van. Af en toe een soort van gevoel om het wel te willen nemen savonds. Maar verder geen problemen. Van avond een dosis van 4ml genomen. Denk wel dat ik er wat langere tijd tussen ga houden. Iniedergeval als ik het een avondje heb gedaan. Dan sowieso daarna weer even een paar avonden niet. Niet dat je aan de gewoonte ga wennen om het standaart savonds te nemen. Merk wel dat dit een drug met een gebruiksaanwijzing, Waar je sterk bij in je schoenen moet kunnen staan
In de Factsheet GHB van het Trimbos-instituut staat dat opgesomd.Hier ben ik ook wel er benieuwd na gezien het feit dat ik het ook al enkele jaren dagelijks gebruik, zo'n 5 a 6 ml per dag, soms minder soms uitschieters naar 8 a 9 ml per dag. Erg benieuwd wat de nieuwste onderzoeken aangeven wat betreft de schade aan hersenen en lichaam. Ik probeer mijn water inname sowieso rond de 2L per dag te houden ivm de zoutgehalte van GHB.
Nou als je 5 dagen in de week gebruikt dan kan je idd wel zeggen ik dat die verslaafd isVoor zover ik weet is er wetenschappelijk gezien nog het e.e.a. onbekend over de manier waarop GHB precies schadelijk is. Wat sowieso wel algemeen bekend is, is dat GHB bij herhaald gebruik in hoge doseringen zeer schadelijk en waarschijnlijk neurotoxisch is, zie bijvoorbeeld:
Al ga ik er een beetje vanuit dat je die (nogal voor de nogal hand liggende) bron al gezien hebt, die inmiddels al wel wat verouderd is.
Ik ben niet bekend met de meest recente literatuur, maar je kunt natuurlijk zelf wel bedenken dat vijf dagen per week GHB gebruiken erg link en waarschijnlijk ook behoorlijk ongezond is. Ik vraag me sterk af of je dan überhaupt kunt zeggen dat je (nog) niet verslaafd bent. Wel eens geprobeerd om te stoppen?
Ja die weet ik wel. Normaal gebruik niet schadelijk, langdurig gebruik hersenschade is pas aangetoond door novadic kentron. En ja 1 dosis dagelijkse dosis natrium zout dus 25 kilo voxht hebben is niet zo lekked voor je bloeddruk.Zo, dat is lang terug dat ik hier online ben geweest
Ik ben wel benieuwd of iemand weet, of er een grote schadelijkheid is bij normaal ghb gebruik op je lichaam. ( nieren, lever, hart enzzz.)
Op internet kom je veel tegenstrijdige verhalen tegen. En maar weinig onderzoek.
Ik zelf, gebruik ongeveer 5 dagen in de week ghb. Alleen savonds. En dan eenmaal 4ml, en soms na 2 uur 2,5 ml bij.
Ik kan me goed aan deze dosering houden. en voel ook niet de behoefte hier meer van te maken.
Voor ik ermee begon, heb ik redelijk veel opgezocht over de verslavings kans.
en topics gelezen van mensen die om de 2 uur een dosis moesten nemen. Lijkt me heel zwaar als je daar inzit,
dat weerhoud me er ook van om meer te gaan gebruiken, Of de dosis te verhogen.
Dit is natuurlijk heel moeilijk te vergelijken. Denk ook dat dit weinig zin heeft, want die mensen die zoveel zuipen zijn ook niet goed bezig. Daar zou ik me niet aan willen spiegelen.ik had hem inderdaad al gezien. ik ben wel benieuwd wat de schadelijkheid nou is ten opzichte van andere middelen. ik ken bijvoorbeelden meerdere mensen die elke avond 6 biertjes drinken. Ik weet niet of 1gtje nemen savonds daar bijvoorbeeld gelijk aan staat. of dat het juist slechter of minder slecht is.
ik kan er goed vanaf blijven als ik wil. Ik heb geen lichemalijke afkick. wel een soort van craving soms. maar dat heb ik eigenlijk met alles wel.
Super verwoord!Geloof het of niet maar GHB is gezonder voor je lichaam dan alcohol! Gootsteenontstopper zit er niet.. Dit wordt gebruikt om een chemische reactie te veroorzaken die zorgt voor de omzetting van GBL naar de PH neutrale GHB. GHB zit GHB en water in, niks meer niks minder. Mits het correct gemaakt is..
Gootsteenontsopper is overigens NaOH https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide correct me if i'm wrong maar volgens is dit een veelgebruikte stof in de scheikunde.
Even over dat laatste wat je zegt... Elke dag een biertje is natuurlijk iets anders dan elke dag een shotje g! Dat moet je echt wel inzien hoor! Je zegt toch ook niet dat je het hypocriet vindt dat mensen niet aan heroine moeten beginnen maar elke dag een biertje is prima!Super verwoord!
Het is drugsforum hier toch ? Ik en jullie weten van verslaving,misbruik,gevaar etc. Maar soms wil ik mijn mening neerzetten maar vraag me af of (sommige, niemand specifieks in mijn hoofd)
Ik ik echt alles kan neerzetten.
Hoe meer invalshoeken en advocaten van de duivel, hoe leerzamer ik het vind.
Ontopic:de complete samenstellen gjb gezicht met.een alcoholvrij drank brengt bij normaal gebruik géén schade aan de maag,slokdarm enzo. Als je het goed mixt is dat onmogelijk.
Tevens word het herkent en of afgebroken tot een lichaamseigen stof, waardoor een aantal stoffen niet zozeer kunstmatig te snel word afgegeven z maar het begint er steeds op te lijken dat GHb (er zijn ook andere testen met gana b fan dwaal ik teveel af) die stoffen stimuleert om ze zelf.meer aan te maken en vrij te geven...dit is dus geen leerproces waardoor je met coke.het ene moment hyper bent en het andere moment brak
Voor ghb betaal je dus geen. Prijs.
Misschien krijg ik nu heel DF over me heen..maar ik heb gezien hoe veteranen konden omgaan met emoties door ghb. Ook nadat ze gestopt waren. Iets heel anders..iemand die gebruik 2 of korte bingo zal.merken dat dingen als acne gaan verdwijnen. Huid word ook heel zacht.
Daarom vind ik het hypocriet als mensen belerens vertellen dat je nooit aan G moet beginnen. Maar elke dag een biertje is prima..
Dat zijn geen meningen maar feiten.
Dat denk ik zelf ook, maar daar verschillen de meningen over.. het leek mij gewoon handig om bewijs te zien dat ghb minder slecht is dan alcohol, gewoon zodat ik dat mensen kan laten zien.Het lijkt mij, dat alcohol tov ghb net zo slecht is voor de gezondheid....
Het grapigge is de meesten die ik ken die dat zeggen zijn verslaafd geweest..De mensen die zeggen dat ghb heel erg slecht voor je is, zijn meestal de mensen die het niet kennen of gebruiken..
Die sommen dingen op wat ze ooit hebben gelezen van vroeger.
Dat het gootsteen ontstopper is en dat soort onzin.
Bij normaal gebruik is alcohol veel zwaarder voor je lichaam.
Dat is duidelijk te merken dus ja trek je conclusie daar maar uit.
8 uurtjes onder invloed van ghb vs alcohol dat is wel te merken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."