Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstoxische effecten ghb.

toxische effecten ghb.

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
whitesugar zei:
Dat geloof ik zeker, maar ik hoor dat de afkick van ghb niet prettig is. Maar drank maakt mensen inderdaad een stuk minder functioneel denk ik.
Klik om te vergroten...
De afkick van ghb is verschikkelijk.
Die van alcohol ook eigenlijk.
Ergens hebben ze veel overeenkomsten.
Beide kunnen bestreden worden met diazepam en baclofen.
Verslaving sucks anyway..
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik merk wel inderdaad dat het een heel verslavend middel is. het lijkt kwa effect heel onschuldig in de eerste instantie. misschien dat dat ook gelijk een valkuil is. je krijgt er wel al snel een craving van.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
lp1992 zei:
ik had hem inderdaad al gezien. ik ben wel benieuwd wat de schadelijkheid nou is ten opzichte van andere middelen. ik ken bijvoorbeelden meerdere mensen die elke avond 6 biertjes drinken. Ik weet niet of 1gtje nemen savonds daar bijvoorbeeld gelijk aan staat. of dat het juist slechter of minder slecht is.

ik kan er goed vanaf blijven als ik wil. Ik heb geen lichemalijke afkick. wel een soort van craving soms. maar dat heb ik eigenlijk met alles wel.
Klik om te vergroten...
Dit is natuurlijk heel moeilijk te vergelijken. Denk ook dat dit weinig zin heeft, want die mensen die zoveel zuipen zijn ook niet goed bezig. Daar zou ik me niet aan willen spiegelen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet van ghb dat er hele rare bestanddelen in zitten.
En deze zijn beslist errug slecht voor je.
Gootsteen ontstopper bijvoorbeeld.
Als ik moet kiezen, neem ik een paar liter bier...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik weet van ghb dat er hele rare bestanddelen in zitten.
En deze zijn beslist errug slecht voor je.
Gootsteen ontstopper bijvoorbeeld.
Als ik moet kiezen, neem ik een paar liter bier...
Klik om te vergroten...
Het klinkt apart, maar een paar liter bier geef je lichaam een veel grotere opdonder dan een avond ghb. Laatstgenoemde word afgebroken tot een lichaamseigen stof, wat de nieren etc prima aankunnen..het zoutgehalte is wat hoog, maar na 1 avond werkt je lichaam dat zonder problemen eruit. Na 2 uur is het al amper meer traceerbaar.

Alcohol daarintegen...stapelt sneller op dan dat je lichaam het gif aankan, hoe meer vergiftiging hoe meer dronken.

Bij ghb gaat de comedown na 2 uur vrijwel gelijk aan de afbraak. Daarom sta je de volgende ochtend ook fris en fruitig op zonder 1 spoortje kater of ghbresten in je lijf.

Ja gootsteenontstopper wil je niet in je lijf..maar dat is ghb niet.

Net zoals bier geen 100% dodelijke pure alcohol is.
Kijk dus niet naar de ingrediënten. Maar het effect en aandeel van de samenstelling.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik dacht vroeger ook wtf je gaat toch geen gootsteenontstopper drinken?! Dit is 1 ingredient van ghb, samen zorgen de ingrediënten voor een chemische reactie, waardoor je pH-neutrale ghb krijgt. Dan is het dus geen gootsteenontstopper meer.

GHB is een lichaamseigen stof, maar ghb drinken zorgt voor een enorme tijdelijke hoeveelheid ghb in je lijf, dat lijkt me niet echt gezond. Maar als je het binnen de perken houdt, en het bij een avondje per maand houdt, valt het denk ik wel mee.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Ik weet van ghb dat er hele rare bestanddelen in zitten.
En deze zijn beslist errug slecht voor je.
Gootsteen ontstopper bijvoorbeeld.
Als ik moet kiezen, neem ik een paar liter bier...
Klik om te vergroten...

Geloof het of niet maar GHB is gezonder voor je lichaam dan alcohol! Gootsteenontstopper zit er niet.. Dit wordt gebruikt om een chemische reactie te veroorzaken die zorgt voor de omzetting van GBL naar de PH neutrale GHB. GHB zit GHB en water in, niks meer niks minder. Mits het correct gemaakt is..
Gootsteenontsopper is overigens NaOH https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide correct me if i'm wrong maar volgens is dit een veelgebruikte stof in de scheikunde.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Chr0nic zei:
Geloof het of niet maar GHB is gezonder voor je lichaam dan alcohol! Gootsteenontstopper zit er niet.. Dit wordt gebruikt om een chemische reactie te veroorzaken die zorgt voor de omzetting van GBL naar de PH neutrale GHB. GHB zit GHB en water in, niks meer niks minder. Mits het correct gemaakt is..
Gootsteenontsopper is overigens NaOH https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide correct me if i'm wrong maar volgens is dit een veelgebruikte stof in de scheikunde.
Klik om te vergroten...
Super verwoord!

De complete samenstelling GHB brengt bij normaal gebruik géén schade aan de maag,slokdarm enzo. Als je het goed mixt is dat onmogelijk.

Tevens word het herkent en of afgebroken tot een lichaamseigen stof, waardoor een aantal stoffen niet zozeer kunstmatig te snel word afgegeven ( en dus uitgeput).maar het begint er steeds meer op te lijken dat GHBdie stoffen stimuleert om ze zelf.meer aan te maken en vrij te geven... geen schade..geen kater.

Bodybuilderw gebruikte het voor de training (het is waar, je kan net wat meer aan).en voor het slapen. Omdat het hun groeihormoon stimuleerde. Achteraf bleek dat effect minder extreem als gedacht, maar desalniettemin zijn de 1e 3 uren van je slaap.na ghb(niet door te hoge of outgaan!) Aanzienlijk efficiënter, dieper
en betere kwaliteit.

Mijn mening van wat hieronder staat
Is dat de gebruiker bijzonder geschikt is om hiervoor in aanmerking te komen(achtergrondz reële verwachting, niet verslavingsgevoelig.

En het product GHB geschikt, juiste dosis.
Voorkomt cravings naar blowen of zwaardere drugs. Met hun dosering zijn er geen bijwerkingen vrij gezonde keuze dus

1 Veteraan 70 jr neemt elke avond 1 afgemeten dosis.

2 Vrouw 23 jaar, slaapproblemen eigen sportschool. Neemt 3.x.per.week na krachttraining voor een goede nacht.

4Een autistische cliënt die was zo hoogbegaafd dat je hem niet kon behandelen..hij had alle schoolboeken etc gelezen van zijn psychiater.had ook.een universitaire achtergrond. Maar zat werkeloos thuis


Voor zichzelf begonnen (ICT) ging fantastisch. Maar alleen naar de supermarkt kan hij niet. Huishouden is een fiasco.
Toen kreeg hij een begeleider die komt elke ochtend 9.00 vaste afspraken (weekend niet)
Bv.ma en woe boodschappen dinsdag de post. Vrijdag zijn huishoudformulier bekijken en helpen.

Cliënt zat meer wel.dan niet te huilen Thuis was zijn heilige plek en op de poli durft hij niet.
Hj.was heel.eerlijk dat hij euthanasie (dat vond bij beter klinken dan zelfmoord.omdat hij zo niet kon leven, praktisch gezien is dat helaas ook zo)

100 stappen verder..
Doordeweeks neemt hij om 8.30 zijn G, hij werkt samen met zijn behandelaar.en is.daardoor nu volledig zelfredzaam! Hij heeft nooit cravings.en arts weet ervan.



Daarom vind ik het hypocriet als mensen belerend vertellen dat je nooit aan G moet beginnen,.maar.wel elke dag een biertje prima vinden.. er zijn veel meer alcoholisten dan G-verslaafden.en het leuke alcoholeffect is gewoon vergiftiging, dus hoezo gezonder?


Ik vind éenmaal daags ghb een veel gezondere keuze dan al die benzo's - anti psychotika..
Die 2 personem zouden gewoon een recept van de arts voor Xyrem moeten krijgen. We hebben het hier ook niet over beïnvloedbare pubers in hun feestdagen.

De evensverwachting van de veteraan is helaas nog een paar jaar.(4?)
De Autist is nu in de 40.


Wat is jullie mening hierover?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Mrloverdj ik wil niet zeuren, maar je maakt wel altijd veel typefouten! Hierdoor is het lastig lezen en kan ik je niet altijd goed begrijpen. Het zal de spellingcorrectie wel zijn? Of ben je onder invloed 😅
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Super verwoord!
Het is drugsforum hier toch ? Ik en jullie weten van verslaving,misbruik,gevaar etc. Maar soms wil ik mijn mening neerzetten maar vraag me af of (sommige, niemand specifieks in mijn hoofd)
Ik ik echt alles kan neerzetten.

Hoe meer invalshoeken en advocaten van de duivel, hoe leerzamer ik het vind.

Ontopic:de complete samenstellen gjb gezicht met.een alcoholvrij drank brengt bij normaal gebruik géén schade aan de maag,slokdarm enzo. Als je het goed mixt is dat onmogelijk.

Tevens word het herkent en of afgebroken tot een lichaamseigen stof, waardoor een aantal stoffen niet zozeer kunstmatig te snel word afgegeven z maar het begint er steeds op te lijken dat GHb (er zijn ook andere testen met gana b fan dwaal ik teveel af) die stoffen stimuleert om ze zelf.meer aan te maken en vrij te geven...dit is dus geen leerproces waardoor je met coke.het ene moment hyper bent en het andere moment brak
Voor ghb betaal je dus geen. Prijs.

Misschien krijg ik nu heel DF over me heen..maar ik heb gezien hoe veteranen konden omgaan met emoties door ghb. Ook nadat ze gestopt waren. Iets heel anders..iemand die gebruik 2 of korte bingo zal.merken dat dingen als acne gaan verdwijnen. Huid word ook heel zacht.

Daarom vind ik het hypocriet als mensen belerens vertellen dat je nooit aan G moet beginnen. Maar elke dag een biertje is prima..
Dat zijn geen meningen maar feiten.
Klik om te vergroten...
Even over dat laatste wat je zegt... Elke dag een biertje is natuurlijk iets anders dan elke dag een shotje g! Dat moet je echt wel inzien hoor! Je zegt toch ook niet dat je het hypocriet vindt dat mensen niet aan heroine moeten beginnen maar elke dag een biertje is prima! :tearsofjoy: Maar verder ga ik niet oordelen weet niet hoe verslaafd je kunt raken van 5x per week g gebruiken, en dan ook de hoeveelheid natuurlijk. Maar wil wel even zeggen kijk een beetje uit please. Één gewaarschuwd mens telt voor twee!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ik heb mijn hele.post.ook.aangepast.enorm veel bijgeschreven. Want toen ik het teruglas kwam m'n boodschap totaal niet uit de verf.

Dus als je wilt.. raad ik je aan m'n post nog een keer te lezen :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
@Mrloverdj ik wil niet zeuren, maar je maakt wel altijd veel typefouten! Hierdoor is het lastig lezen en kan ik je niet altijd goed begrijpen. Het zal de spellingcorrectie wel zijn? Of ben je onder invloed 😅
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel tof dat je het aangeeft..
Zo'n week terug begon ik mijn postings terug te lezen en schrok er ook van. Ik lees ze nu meestal na of bewerk ze.


De spelfouten is(d of dt) omdat ik niet 100% thuis ben in deze taal.
De extra of missende letters tekens.en puntjes ipv spaties komt oa door mijn spasticiteit..Hele verfijnde motoriek gaat bij mij niet vanzelfsprekend. Zit dus heel snel.een lettertje.ernaast of.zoals.je.nu leest(bewerk.het even expres.niet)zit.de.punt direct naast.mijn spatiebalk.

En zo heet dat dus..spellingscorrectie!
Hoe haal ik dat eraf? Schrijf ik 'test' lees ik achteraf 'testament'

Heb periodes dat ik weinig last heb,.maar laatste tijd weer meer
Ik ga er proberen beter op te.letten :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Nederlands is niet mijn enige taal..daarnaast heb ik een ziekte waardoor typen op mijn mobiel iets lastiger is. Maar ik vind het heel tof dat je het aangeeft..
Zo'n week terug begon ik mijn postings terug te lezen en schrok er ook van. Ik lees ze nu meestal na of bewerk ze.
Klik om te vergroten...
Oh sorry dat wist ik niet 🥴

Ik weet zo 123 niet hoe je die automatische spellingcorrectie eraf haalt. Maar misschien is dat voor jou toch wel handiger om het wel erop te laten. Als je verkeerd typt, kan je bovenaan het toetsenbord het juiste woord aantikken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Oh sorry dat wist ik niet 🥴

Ik weet zo 123 niet hoe je die automatische spellingcorrectie eraf haalt. Maar misschien is dat voor jou toch wel handiger om het wel erop te laten. Als je verkeerd typt, kan je bovenaan het toetsenbord het juiste woord aantikken.
Klik om te vergroten...
No problem!..fijn juist dat je eerlijk bent
Ik laat m ff aan dan.

Dus als hier ooit een retegoede post van mij staat.100 procent keurige deftige ABN,.vlijmscherp uit de pen...Dan zal ik wel strak staan van de coke.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er zijn natuurlijk verschillende factoren die slecht voor je zijn bij regelmatig of dagelijks gebruik.
Je krijgt echt enorm veel zout binnen.
De dagelijkse maximale zout krijg je al binnen van alle voedsel die je eet.
En na 2 buisjes per dag heb je nog maals de maximale aanbevolen dosis binnen.
Hier een artikel:

www.manners.nl

5 signalen van je lichaam dat je dagelijks te veel zout eet

Check of je te veel zout eet (want dat onderschat je waarschijnlijk)!
www.manners.nl www.manners.nl

Dat kan in de loop van de jaren ook erg fataal zijn voor verschillende organen.
Voor de rest moet ghb ph-neutraal zijn.
Dus ik denk dat het lichamelijke gedeelte het meeste schade heeft van de zout.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jumping Jack zei:
Er zijn natuurlijk verschillende factoren die slecht voor je zijn bij regelmatig of dagelijks gebruik.
Je krijgt echt enorm veel zout binnen.
De dagelijkse maximale zout krijg je al binnen van alle voedsel die je eet.
En na 2 buisjes per dag heb je nog maals de maximale aanbevolen dosis binnen.
Hier een artikel:

www.manners.nl

5 signalen van je lichaam dat je dagelijks te veel zout eet

Check of je te veel zout eet (want dat onderschat je waarschijnlijk)!
www.manners.nl www.manners.nl

Dat kan in de loop van de jaren ook erg fataal zijn voor verschillende organen.
Voor de rest moet ghb ph-neutraal zijn.
Dus ik denk dat het lichamelijke gedeelte het meeste schade heeft van de zout.
Klik om te vergroten...
En hoe zit dat bij af en toe gebruik? Krijg vaak van mensen te horen dat ghb heel slecht is maar is dat zo vergeleken met drank bijvoorbeeld?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het lijkt mij, dat alcohol tov ghb net zo slecht is voor de gezondheid....
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Het lijkt mij, dat alcohol tov ghb net zo slecht is voor de gezondheid....
Klik om te vergroten...
Dat denk ik zelf ook, maar daar verschillen de meningen over.. het leek mij gewoon handig om bewijs te zien dat ghb minder slecht is dan alcohol, gewoon zodat ik dat mensen kan laten zien.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat begrijp ik volledig, ik kan alleen over alcohol spreken.
Ghb lijkt mij linker, een o.d. ligt vlakbij een lekkere rush, en.. je kunt er in blijven.
Dat kan met alcohol ook.
Jazeker. Maar niet zo snel, zo gemakkelijk als met ghb...
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Dat begrijp ik volledig, ik kan alleen over alcohol spreken.
Ghb lijkt mij linker, een o.d. ligt vlakbij een lekkere rush, en.. je kunt er in blijven.
Dat kan met alcohol ook.
Jazeker. Maar niet zo snel, zo gemakkelijk als met ghb...
Klik om te vergroten...
Klopt, heb al een paar keer g gedaan en weet dat het best lastig te doseren is. Out gaan is ook slecht voor je hersenen dat weet ik. Maar ik heb het dan over gebruik van g zonder outgaan vergeleken met drank..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."