Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAan ontwenning van GHB is nog nooit iemand dood gegaan....

Aan ontwenning van GHB is nog nooit iemand dood gegaan....

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
30 ml ghb ga je niet dood aan, ontwenning kan je zeker dood aan gaan. De eerste keer dat ik ghb nam nam ik een slok uit een aa flesje en was zeker meer als 30 ml/ Werd 5 uur later wakker :tilttearlaugh:
I

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Indigo Seeker
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij zijn er meer voorbeelden van mensen die door GHB ontwenning overleden zijn.
Hier staat ook eea: https://www.drugsinfo.nl/vraag/afkickverschijnselen-na-het-stoppen-met-ghb-verslaving
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt goede post..
Zoveel onwaarheden vooral van mensen die het niet gebruiken.

Nog 1 hele belangerijke:

Niemand is nog nooit dood gegaan van een overdosis van een paar ML te veel!

Mensen overlijden altijd in combinatie van...
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jumping Jack zei:
Ja klopt man alleen volg ik al jaren het nieuws enzo en het enige wat ik altijd lees of volg is dat mensen overlijden door de combinatie van ghb en alcohol en zo veel mensen die de fout in gaan met ghb en cold turky gaan hebben meestal een zware psychose onwikkelen voor een dag of 2 en daarna wel hun les hebben geleerd en nog nooit heb ik zelf gehoord of gelezen of gezien dat iemand daar zo aan overleed ( ik zeg niet dat het niet kan maar alleen hoe groot is die kans en hoe vaak is het gebeurd? Daar zet ik vraagtekens bij)
Klik om te vergroten...
Over die combinaties kan kloppen. Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, weet ik er niet voldoende vanaf.

Maar je kunt echt overlijden aan GHB ontwenning. De politie is zelfs verplicht om verdachten vrij te laten uit de cel, indien er sprake is van zware GHB ontwenning. Dit zodat er geen doden vallen..
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Pleuny zei:
De poster van dit bericht is een wenker.
Klik om te vergroten...
Ik ook maar of je nou met één of twee handen typt...

Serieus:
Krijgt goed tegengas. Mooi zo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Ik ken wel zeker iemand die er door is overleden..... en dat wens je je ergste vijand nog niet totoe.
Klik om te vergroten...
Noot: De ergste vijand niet?
Nou, ehhhh
Ik ken er wel wat die ik zonder ook maar één seconde, of een moment, die stadia te moeten doorstaan, achter elkaar en drie keer na elkaar, die beleving toewens.
Jazeker!
Naam en toenaam staan alle in het "zwarte boekje" wat ik ergens bewaar....
Maar, je hebt een punt, Syl. Ja.
Ik heb mensen gezien, die alsnog uit hun cel de straat op werden gezet omdat ze volkomen fucked up waren in de strijd tijdens ontwenning van die GHB...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Niks mis met googlen en niet dat artsen nou alles (al) weten.

Maar is 't nou slim om een (paar) uur op je computer, gelijk te stellen aan 3 jaar bachelor en 3 jaar masterfase universiteit met daarna 3 jaar (voor huisartsen) specialisatie?

Verslaafd zijn zuigt, afkicken zuigt, afbouwen al helemaal maar soms werkt dat sowieso wel beter dan cold turkey.
Good luck!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Johan Mengbeker zei:
Aan ontwenning van GHB is nog nooit iemand dood gegaan....

In 2007 heb ik aan verslavingszorg Nederland AL doorgegeven, dat ze moesten stoppen met mensen wijs te maken dat na lang en veel dagelijks gebruik van GHB ineens stoppen DODELIJK* zou kunnen zijn....

YUP dat is een keihard statement, EN er komt nog 1 bij. In diezelfde mail adviseerde ik diezelfde verslavingszorg ook AL om landelijk eenvoudigere voorschrijving/verstrekking van BACLOVEN te fixen, met als doel om mensen makkelijkere te doen stoppen met GHB gebruik.

Is er ECHT ooit IEMAND dood gegaan aan ALLEEN GHB ontwenning ??! Of zijn die doden te verklaren door combis, zeldzame toedoeningen, en/of allerlei andere kansen op hartfalen, cq de dood....

Ik geloof daar tot en met de dag van vandaag niet in. (ok, ik heb HET 5 sec geleden wel ff gegoogled, misschien was er een half voorbeeld **,)

En u raadt het al GOOGLE kan in haar HELE database (die gaat tot 4 september 1998 NIEMAND vinden die ONWEERLEGBAAR dood is gegaan aan ALLEEN GHB ontwenning;...)

AHHHH, jammer voor iedereen die anders beweert, LEES BETER !! Wat je ook vindt, blijkbaar voelt het net of alsof je dood gaat door de ontwenning, MAAR het voelt alleen zo.

Het wordt gelezen als 'aan ghb ontwenning' kun je dood gaan. Het zou idd kunnen, maar ken jij iemand ? Als google ze niet kent wie dan wel ?? Ik heb Altavista, en YAHOO niet gechecked, oh en startpagina ook niet....

Kun je dan echt niet dood gaan door GHB ? OH ja wel, in od** situaties zeker, niemand kan dan nog rijden of controle over zijn tong dan wel lichaam houden...

* door deze waardeloze informatie raakten mensen op (hun) manier verslaafd...Als dit anders gebracht was, had niemand zich slecht gevoeld bij de laatste buis in zicht...

Wij (+- 150 vrienden) zochten het slechte/kut gevoel ergens anders zonder die informatie....1000% zeker

**ik dacht aan viruswaanzin met een 2.5 G mast als oorzaak van corona

*** overdosis



https://www.google.com/search?q=Aan...AhUR-qQKHd7ACxcQBSgAegQIARA1&biw=1745&bih=814
Klik om te vergroten...
Denk dat je beter moet leren met google overweg te gaan want er zijn wel degelijk gevallen van dodelijke afloop door ontwenning van GHB.
www.drugsinfo.nl

Welke afkickverschijnselen kun je krijgen na het stoppen met GHB (verslaving)?

GHB is een middel dat al snel tot verslaving kan leiden. Accuut stoppen met GHB-gebruik kan voor heftige ontwenningsverschijnselen zorgen.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

"Een GHB-ontwenning kan dodelijk aflopen. In de wetenschappelijke literatuur zijn gevallen beschreven van dodelijk nierfalen als gevolg van omvangrijke acute spierafbraak tot de complicaties van een longontsteking bij onthouding van GHB."

Ik ga de literatuur er niet bij zoeken maar bij een heftige GHB verslaving en dan echt zomaar stoppen kan gewoon dodelijk zijn. Snap echt je post niet en wat je nou eigenlijk wil zeggen. Ik vind het maar een gevaarlijke post om eerlijk te zijn.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
Niks mis met googlen en niet dat artsen nou alles (al) weten.

Maar is 't nou slim om een (paar) uur op je computer, gelijk te stellen aan 3 jaar bachelor en 3 jaar masterfase universiteit met daarna 3 jaar (voor huisartsen) specialisatie?

Verslaafd zijn zuigt, afkicken zuigt, afbouwen al helemaal maar soms werkt dat sowieso wel beter dan cold turkey.
Good luck!
Klik om te vergroten...

Cold turkey kan hartstikke gevaarlijk zijn zonder medicatie . Dat er geen statistieken zijn wil niet zeggen dat het niet voorkomt . Benzos zul je ook niet snel iets vinden van echt doden maar in America gaan er genoeg dood in de gevangenis etc . Nee Je zult niet plots dood gaan met een ghb afkick maar het kan zeker gevaarlijk zijn . De poster van dit bericht is een wenker.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tuurlijk schuilt er gevaar.
Maar de manier hoe ghb altijd word weggezet is het altijd net of het 1000 keer gevaarlijker is als andere drugs.
Uiteindelijk heb ik in deze post gewoon alleen gezegd dat als je iets teveel ghb neemt dat daar niet zoveel gevaar in zit zoals veel mensen denken.
Je moet echt 30ml weg drinken in een keer voor dat je in gevaar bent.
Maar dat iss met alles zo als je een overdosis paracetamol neemt zit je ook in de gevaren zone.

zoals ik een beetje heb gelezen is Pleuny zwaar verslaafd ja dan is er ook niks meer positief aan een drug die je gebruikt.
Maar na 25 jaar drugs gebruik merk ik dat als ik een beetje normaal met ghb omga dat het wel een van de betere drugs is die ik heb gebruikt in mijn leven, geestelijke en lichamelijk.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jumping Jack zei:
Tuurlijk schuilt er gevaar.
Maar de manier hoe ghb altijd word weggezet is het altijd net of het 1000 keer gevaarlijker is als andere drugs.
Uiteindelijk heb ik in deze post gewoon alleen gezegd dat als je iets teveel ghb neemt dat daar niet zoveel gevaar in zit zoals veel mensen denken.
Je moet echt 30ml weg drinken in een keer voor dat je in gevaar bent.
Maar dat iss met alles zo als je een overdosis paracetamol neemt zit je ook in de gevaren zone.

zoals ik een beetje heb gelezen is Pleuny zwaar verslaafd ja dan is er ook niks meer positief aan een drug die je gebruikt.
Maar na 25 jaar drugs gebruik merk ik dat als ik een beetje normaal met ghb omga dat het wel een van de betere drugs is die ik heb gebruikt in mijn leven, geestelijke en lichamelijk.
Klik om te vergroten...
Het ging toch om GHB ontwenning? Zware GHB verslaafden, die hun dosis om wat voor reden dan ook niet krijgen, zullen hieraan komen te overlijden.

En 30 ml GHB wegdrinken is voor mij, als niet-gebruiker, ook een enkeltje onder de graszoden, hoor..
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hardcore_frk zei:
Het ging toch om GHB ontwenning?
Klik om te vergroten...
Ja klopt man alleen volg ik al jaren het nieuws enzo en het enige wat ik altijd lees of volg is dat mensen overlijden door de combinatie van ghb en alcohol en zo veel mensen die de fout in gaan met ghb en cold turky gaan hebben meestal een zware psychose onwikkelen voor een dag of 2 en daarna wel hun les hebben geleerd en nog nooit heb ik zelf gehoord of gelezen of gezien dat iemand daar zo aan overleed ( ik zeg niet dat het niet kan maar alleen hoe groot is die kans en hoe vaak is het gebeurd? Daar zet ik vraagtekens bij)
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hardcore_frk zei:
De politie is zelfs verplicht om verdachten vrij te laten uit de cel, indien er sprake is van zware GHB ontwenning. Dit zodat er geen doden vallen..
Klik om te vergroten...
Dat klopt dat hoor je wel vaker maar dat zijn voor kleine vergrijpen.
Want de GGD komt met de dokter langs in de cel op het politie bureau om te kijken wat ze moeten doen.
Maar reken er maar op als je voor dooslag of gewapende overval zit dat ze je gewoon op de Dia zetten en echt niet vrij laten.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jumping Jack zei:
Dat klopt dat hoor je wel vaker maar dat zijn voor kleine vergrijpen.
Want de GGD komt met de dokter langs in de cel op het politie bureau om te kijken wat ze moeten doen.
Maar reken er maar op als je voor dooslag of gewapende overval zit dat ze je gewoon op de Dia zetten en echt niet vrij laten.
Klik om te vergroten...
Maarja, als je zwaar onder invloed van GHB iemand dood maakt of berooft, verdien je toch ook wel enige martelgang,?
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hardcore_frk zei:
Maarja, als je zwaar onder invloed van GHB iemand dood maakt of berooft, verdien je toch ook wel enige martelgang,?
Klik om te vergroten...
Ach ja dat weet ik niet, daar ga ik niet over elke situatie is anders..
Misschien heb je wel iemand dood gemaakt die je 7 jarige dochter heeft verkracht.
Dingen zijn vaak niet zo simpel...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hardcore_frk zei:
verdien je toch ook wel enige martelgang,?
Klik om te vergroten...
denk dat 30+ jaar gevangenisstraf de meest gepaste martelgang is 🙂

Wel duur, dat wel…
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jumping Jack zei:
Ach ja dat weet ik niet, daar ga ik niet over elke situatie is anders..
Misschien heb je wel iemand dood gemaakt die je 7 jarige dochter heeft verkracht.
Dingen zijn vaak niet zo simpel...
Klik om te vergroten...
Dan krijgt diegene wel meer van mij te verduren dan een GHB ontwenning, hoor!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
denk dat 30+ jaar gevangenisstraf de meest gepaste martelgang is 🙂

Wel duur, dat wel…
Klik om te vergroten...
Voor enkel verkrachting van een minderjarige? Ik denk maximaal 12 jaar. Dan sta je hij goed gedrag na 8 jaar weer buiten. Toevallig samen met mij en arsenaal aan martelwerktuig.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hardcore_frk zei:
Voor enkel verkrachting van een minderjarige? Ik denk maximaal 12 jaar. Dan sta je hij goed gedrag na 8 jaar weer buiten. Toevallig samen met mij en arsenaal aan martelwerktuig.
Klik om te vergroten...
Hoo hold up verkrachting? Ik dacht niet dat we het daar over hadden 😰 Ik had het over moord (foutje alsnog, want er werd niet over noord gesproken maar slechts doodslag)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Hoo hold up verkrachting? Ik dacht niet dat we het daar over hadden 😰 Ik had het over moord (foutje alsnog, want er werd niet over noord gesproken maar slechts doodslag)
Klik om te vergroten...
Ja, okee. Er is weer (V). Dader verkrachting dochter 12 jaar. Papa die dader verkrachting dochter wreekt is doodslag of moord, maar wel met verminderde toerekeningsvatbaarheid. Ik schat ook een jaar of 12.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."